Ik was op zoek naar deze discussie, maar kon hem niet terugvinden. Ik wilde namelijk zien of er iets in over MyMaps werd gezegd, of eventuele alternatieven. Ik heb MyMaps pas twee weken geleden voor het eerst gebruikt.
Gisteren ben ik zelf maar gaan zoeken op internet en zo kwam ik uit op
https://wanderlog.com/ Daar wilde ik een nieuw bericht over posten, toen vond ik alsnog deze discussie. Ik kan beter daarop inhaken dan een nieuwe te starten, want het sluit perfect aan op de eerdere berichten. Wanderlog is als website, maar daarnaast ook als App op je mobiel te gebruiken.
Tot nu toe doet het precies wat ik wil. Dat is namelijk: ik wil weten of er op een schijnbaar niet zo interessante route tussen twee niet wereldschokkende plaatsen toch nog plekken liggen die ik interessant vind en zou willen bezoeken, niet te ver van de route af. Wanderlog komt dan (blijkt) met zeer bruikbare tips: een korte omschrijving, een fotootje, de mogelijkheid om meer info erover te bekijken, meer niet, geen reclame, geen gesponsorde zaken. Precies wat ik zoek. Zo'n 'destination' kan je eventueel met 1 klik aan je route toevoegen en de route wordt aangepast. Maar Wanderlog vertelt je bijvoorbeeld ook hoe 'het weer' normaal is in het gebied in de periode dat je reist of welke evenementen er die maand plaatsvinden, zodat je daar eventueel je plannen op kunt aanpassen. Dit is als je tenminste een datum opgeeft, wat niet verplicht is. Je kunt ook emails met hotelreserveringen of autohuur toevoegen blijkbaar - al heb ik die nog niet - dat wordt dan automatisch verwerkt in het routeoverzicht. Al maak ik tot nu toe nog helemaal geen route, ik zoek alleen maar naar stops die ik (uit ervaring) de moeite waard zal vinden. Want ik houd wel van wetenschap en van museums, maar een 'science museum' in de VS is toch over het algemeen gericht op onderbouw schoolklassen, dus daar ga ik niet heen. (Ben er
toch wel eens heen geweest en omdat ik zei dat ik wel wist dat het vooral leuk voor scholieren zou zijn, maar dat ik nou eenmaal de gewoonte heb om
vooral dingen in de buurt te bezoeken, toen kreeg ik gratis toegang.
) En ik houd van kunst, maar als er ter illustratie een foto bij staat van een levensecht standbeeld van vier paarden die een huifkar tegen een heuveltje optrekken, dan weet ik genoeg. Dat slaan we over, zelfs als er bij de omschrijving staat: op die-en-die dag gratis toegang.
Zeker ook handig is het
aanbevolen restaurants-overzicht dat ze er gelijk bij zetten op de kaart. Tussen de 10 a 15 suggesties zitten altijd wel een paar bruikbare tips.
Heeft iemand anders ervaring met Wanderlog of zin om het eens uit te proberen?