Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Slechts/beste luchthavens?

Discussie gestart

Chiefram

 ???

Goede vraag! Volgens mij dus niet...
#46 - 11-04-2005, 03:10 uur

Ebelix

Nee, Rusland zit niet in het visa waiver programma.
#47 - 11-04-2005, 07:57 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Mississippi

??? Zo'n "groene kaart" (I-94W), kan die dan door Russen gebuikt worden?

Natuurlijk niet !!!!!

http://travel.state.gov/visa/temp/without/without_1990.html
#48 - 11-04-2005, 17:19 uur
« Laatst bewerkt op: 11-04-2005, 17:23 uur door Mr Mississippi »

Cabes

Russen, Roemenen,....Poolse mensen...ik weet het niet eens meer zeker...het enige wat dat mens kon uitkramen was "Da".

#49 - 02-05-2005, 16:37 uur

Colorado

Wij zijn via Dulles en Chigago binnengekomen en vonden overal de mensen aan de douane erg onaardig. Ze praten ook zo binnensmond en als je dan vraagt: "Wat zegt u?", dan zijn ze helemaal boos!
Vervolgens overstappen naar Denver en dan verliep het binnenkomen soepel, maar vertrek niet! Eerste keer met twee puppies waarvoor betaald was, stond allemaal in de boeking maar die troela aan de incheckbalie weigerde alle medewerking. Toen moest ik echt alles uit de kast halen. Tweede keer met 1 puppy en toen vroegen ze of we een bom in het hondje hadden verstopt ....  ::) en dat was nog VOOR 9/11. En dan die 'vriendelijke' aanplakbiljetten of dat je alsjeblieft "hoof and mouth disease" het land niet in wilde brengen.
En twee jaar geleden hebben we er twee uur over gedaan om door de douane op Denver te komen en ja hoor, Willem had metalen lipjes aan zijn schoen ...

Ik moet eerlijk zeggen dat heel deze behandeling mij een beetje tegen begint te staan. Natuurlijk: het is vreselijk wat er gebeurt is, maar om nou zo tekeer te gaan tegen onschuldige toeristen, gaat mij soms wel wat ver.

Anita
#50 - 30-05-2005, 15:55 uur

Mississippi

Wij zijn via Dulles en Chigago binnengekomen en vonden overal de mensen aan de douane erg onaardig. Ze praten ook zo binnensmond en als je dan vraagt: "Wat zegt u?", dan zijn ze helemaal boos!

Wat bedoel je met douane? Immigration of Customs?
Bij Immigration moeten ze een beetje doorvragen om te zien of het verhaal van een "immigrant" wel klopt. Als je daar gewoon aan meewerkt en geen flauwe grappen maakt valt het best wel mee. Het is mij al meerdere keren gelukt om een Immigration Officer (m/v) aan het lachen te krijgen. Het is heel moeilijk om vrolijk te blijven als je heel de dag in zo'n hokje zit.  ;)


#51 - 30-05-2005, 17:04 uur

Colorado

Waar je het eerste komt als je het vliegtuig uitkomt, volgens mij heb jij dan nog niet eens je bagage ....

Het leven zou er ook voor iemand die in zo'n hokje zit er toch wat leuker uitzien als je eens aardig bent tegen de mensen die geld in jouw land komen uitgeven. Met een lach bereik je zoveel meer als met afsnauwen. Het is al moeilijk genoeg om Amerika binnen te komen.

Anita
#52 - 30-05-2005, 17:17 uur

Chiefram

Ik moet Colorado hier wel gelijk in geven. Als je vanuit het buitenland Amerika binnen komt zijn ze bij de douane niet altijd de vriendelijkste mensen. Geloof me, ik ben heel wat keren heen er weer gevlogen en heb heel wat meegemaakt.

Maar ik ben blij dat ze zo zijn. Kort en bondig. Moeten ze ook zijn, want alleen zo prikken ze gemakkelijker door je heen en kunnen ze zien hoe je op die situatie reageert.

Maak je binnenlandse vluchten in de US, dan is het precies andersom. De kontrole is vaak erg streng, maar de mensen die deze kontroles moeten uitvoeren maken vaak zelf een lolletje, zonder de veiligheid uit het oog te verliezen. Alles wordt echt extra goed gechecked. Ze begrijpen ook wel dat het niet leuk is voor de mensen om zich steeds half uit te moeten kleden als ze een vlucht moeten gaan maken.
#53 - 30-05-2005, 17:40 uur

PetraVS

Nog even, niet alle toeristen zijn "onschuldig" zoals Anita schrijft.  De "shoebomber" kwam als toerist en de kapers van de vliegtuigen van 9/11 ook.  Misschien moet je zo'n terreuraanslag van dichtbij meemaken om al die veiligheidsmaatregelen helemaal niet erg te vinden.  Niemand van jullie komt Nederland binnen als buitenlander, wij dus wel en ik kan je verzekeren, dat je dan ook geen "welkom in ons leuke landje" begroeting krijgt, het is chagrijn en nog chagrijniger daar en dat na een nachtvlucht  >:(!  Misschien is het wel douane beambten eigen ;).
#54 - 31-05-2005, 03:53 uur

Bakvet

Dat is waar. In de VS krijgt niemand een speciale behandeling. Binnenlanders niet, buitenlanders niet, toeristen niet, terroristen niet. Dat gold al voor 9/11 en daarna is het hetzelfde gebleven. Iedereen sluit gewoon achter aan in de rij en schuifelt een half uur of langer mee in de slang. Of, al naar gelang de nationaliteit, men kiest het gedeelte voor US Citizens, dat altijd zoveel loketten ter beschikking heeft dat iedereen er zonder wachten kan doorlopen. Eigen volk eerst het land in.
#55 - 31-05-2005, 08:20 uur

joy

Ik vind over het algemeen de douane in de US bij de luchthaven verre van vriendelijk. Ze behandelen je bij voorbaat al als een crimineel die iets van ze wil en een grapje maken zou ik maar uit mijn hoofd laten, want de kans dat het in verkeerde aarde valt lijkt mij 99,9% en word je volgens mij direkt terug naar Nederland gestuurd.

Alleen in Denver, CO heb ik dat nooit zo extreem ervaren als elders.

Maar aan de andere kant heb ik wel begrip voor hun houding. Volgens mij is het een techniek om de bad guys er gemakkelijk uit te kunnen pikken of als ze moeten optreden, dat ze dan ook direkt gezag kunnen uitoefenen. Dat wordt al wat moeilijker als je eerst iedereen lachend binnen laat. Er zal genoeg ellende Amerika in willen denk ik dan maar.

Maar zo extreem als ik in Israel heb meegemaakt, heb ik ook nog nooit in Amerika gezien. Daar word je echt als een stuk vuil behandeld bij de douane. Leuk is anders... maar ook weer terecht denk ik dan maar. Het gaat om de veiligheid.
zo is het maar net..maar ik vind vliegen doodeng en vlieg over een dikke week daarheen en uit de zenuwen ga dus grapjes maken..zullen ze me dan terugsturen..
#56 - 14-06-2005, 23:15 uur

Chiefram

Ik zal het je nog sterker vertellen: vrienden van ons hebben 2 weken in de gevangenis gezeten in Israel. Dit, omdat een van de die voo de gein zei een terrorist te zijn, omdat ze zo streng waren daar bij de douane. Tja, dat moet je natuurlijk niet doen in het vliegtuig tegen een stewardess... aan de grond in Tel Aviv werden ze gelijk vastgezet.

Weg vakantie!!! En nu maar roepen dat het zo'n 'tering' land is en erg onvriendelijk....

 ???
#57 - 15-06-2005, 06:41 uur

Kinneret

Oh dat zal balen zijn, zo had ik al een tijd geleden op TV op een luchthaven programma, een brit gezien die naar Mallorca zou gaan, maar die ezel had voor de grap gezecht dat er een C4 bom in zijn horloge zat en dat hij daar helemaal niet op werd gecontroleert, weg vakantie, hij mocht van de piloot niet meevliegen die al op de hoogte van deze uitspraak was gebracht.... Is ook zo dom, zeker al ga je het in de terroristische catagorie doen.
#58 - 15-06-2005, 18:32 uur

Chiefram

Ja, dat programma had ik ook gezien. Was vorig jaar geloof ik op TV. Wat een eikel was dat zeg, hahaha
#59 - 15-06-2005, 18:50 uur

Mrjn

Ik heb vorig jaar ook een redelijk dommige actie gedaan bij de Nederlandse douane. Bij alle voorgaande vluchten in de jaren daarvoor, ging steeds de metaaldetector af bij mij, om de meest domme redenen, waarvan de domste wel een zakje Fisherman's Friend was (was vergeten dat die nog in een zak zat en er zit metalen binnenzakje in de verpakking...). En ik vind (en ben daarin vast niet de enige) dat handmatig fouilleren vreselijk. Dus nu was ik heel blij dat ik een keertje zonder fouilleren door de poortjes was en grijnsde en zei iets van "yes" tegen mijn vriend. Vlak voordat we daadwerkelijk het vliegtuig in konden, ben ik (en alleen ik...) er nog uitgepikt om alsnog handmatig gefouilleerd te worden... Waarschijnlijk dacht men dat ik toch iets smokkelde of zo.   ::)
#60 - 16-06-2005, 11:49 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15