Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

telefoneren

Discussie gestart

Chiefram

Werkt zo'n telefoonkaart ook op je gsm of alleen vanaf vaste telefoons?

Wij hebben ook altijd van dit soort kaarten in huis. Nu hebben we de INC card voor $5 dollar (Garden Fresh Market) en darmee kun je iets meer dan twee en een half uur naar Nederland (of waar dan ook) heen bellen. En dat maar voor $5 dollar!!!

Met een gewone telefoon kan het altijd zonder problemen, maar met een mobiele telefoon is het maar de vraag. Wij hadden eerst een pre-paid card via T-Mobile en dat werkte goed, maar met een vast abonnement van T-Mobile kan het ineens niet meer.

Overigens, hiermee bellen wij een lokaal nummer, dus geen 800 (gratis) nummer. Nu kost lokaal en long distance bellen voor ons toch al niets, omdat wij een abonnement hebben voor een vast bedrag van $64 dollar per maand en hiermee kunnen wij onbeperkt bellen door heel de USA.

Ik weet dat Albertson/Jewel ook zulke kaarten hebben voor $10 dollar en volgens mij kun je met die kaarten weer wel via een mobieltje bellen en dit is dacht ik (maar weet dat niet zeker meer) wel via een gratis 800 nummer.
#16 - 01-09-2005, 23:48 uur

Norbert

Bij mij weten, alleen op een vaste telefoon. Of je moet en mobiele telefoon in Amerika hebben, met je Nederlandse mobiel kun je geen "gratis"nummers in het buitenland bellen.
#17 - 17-09-2005, 19:09 uur

Jez

We hebben maar weer gewoon met het Hollandse gsemmetje gebeld. Nou de rekening nog............. Auch!
#18 - 30-09-2005, 17:36 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

DennisH

Of gewoon een laptopje mee, wifi kaartje erin, en VoipBuster gebruiken. Helemaal gratis !
#19 - 03-11-2005, 09:01 uur

jaborg

We hadden eigen mobiel mee. Als we bereik hadden was het perfect. En ach de rekening, even schrikken maar ik vond het belangrijk om contact te houden.
We hebben trouwens 1 van de telefoons als GPS gebruikt en dat is heel goed bevallen
#20 - 03-11-2005, 22:09 uur

LAE18

Beste,

Onze zoon verblijft in een gastgezin in de US.
Hij telefoneerde ons via de vaste lijn van deze familie circa 25' voor zijn verjaardag. Kost: 200 USdoll. Is dat mogelijk? Hoe kan men een vermoeden van administratieve fout op de meest efficiënte manier oplossen en de provider retraceren? Alle informatieis welkom.

Dank en vriendelijke groet,

Willi Huyghe
#21 - 14-11-2005, 21:08 uur

B-man

Beste,

Onze zoon verblijft in een gastgezin in de US.
Hij telefoneerde ons via de vaste lijn van deze familie circa 25' voor zijn verjaardag. Kost: 200 USdoll. Is dat mogelijk? Hoe kan men een vermoeden van administratieve fout op de meest efficiënte manier oplossen en de provider retraceren? Alle informatieis welkom.

Dank en vriendelijke groet,

Willi Huyghe

Het lijkt mij in ieder geval extreem duur!!! Ik belde voor veel minder dan dat met een AT&T-GSM naar Nederland. Probeer eens op de website van de provider te achterhalen wat een minuut beltijd naar Nederland kost bij hun. Kijk ook eens naar de factuur en de tijd die erop staat. $8 per minuut is natuurlijk absurd!

Probeer eerst eens contact op te nemen met de betreffende provider en als dat niets opleverd zijn er eventueel wel andere stappen te ondernemen.

B-man
#22 - 14-11-2005, 21:44 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

LAE18

Dank voor de eerste reactie.
Ging wel om een vaste lijn.
Het achterhalen van deze provider is in onze situatie niet evident. De gastmoeder maakte zich behoorlijk boos toen onze zoon (op ons voorstel) deze kost in vraag stelde en maakte er een vertrouwenskwestie van (die wij uiteraard niet wensen opdrijven). Heeft er de rekening bijgehaald etc. Het is ook mogelijk dat het om meerdere telefoons ging (euforie van de verjaardag).
Bestaat er een website waarop meerdere providers te vinden zijn? Google leert me niet veel (kwam uiteindelijk bij dit forum terecht). Dit zou een prijsvergelijking mogelijk maken.
200 dollar rechtvaardigt enig speurwerk, toch?


Vriendelijke groet,

Willi Huyghe
#23 - 14-11-2005, 22:18 uur

B-man

Ik zou zelf niet zo snel een website weten waar alle providers te vergelijken zijn. Ik heb net wel op de website van de FCC (Federal Communication Commission) gevonden dat een Basic Call naar Frankrijk vanuit de VS zo'n $1.77 - $2.77 per minute is en ik neem aan dat naar Nederland bellen niet veel duurder zal zijn. Dat is dus aanzienlijk lager dan $200 voor 25 minuten. Al zou uw zoon 2 keer zo lang hebben gebeld dan nog kom je niet aan $200.

Misschien kan de website van de FCC u iets verder helpen: www.fcc.gov

Succes ermee en ik hoop dat u het probleem kunt oplossen!

B-man
#24 - 14-11-2005, 22:24 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Loek

International bellen vanaf een "landline" (vaste verbinding) in de US is over het algemeen fors duur als je niet een speciaal abonnement hebt.  De meeste mensen die niet regelmatig naar NL bellen vanuit de US zullen dat niet hebben, maar $1 per minute is toch wel het maximum waardoor je uitkomt op $25 foor dat gesprek.  Ik denk dat dit gezin je zoon voor de hele telefoon rekening van die maand probeert op te laten draaien.  De volgende keer kan hij beter gebruik maken van een zogenaamd "10-10" nummer, waarbij je door eerst een speciaal nummer te draaien extreem lage tarieven kunt krijgen.  Kijk even op http://1010phonerates.com/ voor dit soort tarieven.  Wij betalen op deze wijze (vanuit Denver) meestal rond de 3-4 cent/minuut om naar NL te bellen.
#25 - 15-11-2005, 22:52 uur
« Laatst bewerkt op: 15-11-2005, 22:54 uur door Loek »

Pieter79

Alle mensen die ik in de USA en Canada ken die kunnen met hun telefoonabonnement zolang als ze willen bellen binnen die twee landen. De tarieven naar Nederland moeten normaal gesproken ook niet al te hoog zijn daar KPN vanuit Nederland naar de States (landline and cell) maar iets van 6 cent/minuut vraagt.

Ik ben nu zelf met een headset het programma VoipBuster aan het testen. Verder is Skype ook te gebruiken (maar dan onderling tussen computers). Met Skype naar een vaste lijn is te duur.
#26 - 15-11-2005, 23:01 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Jez


Ik ben nu zelf met een headset het programma VoipBuster aan het testen.

Pieter, manlief zit hier ook over te denken. Kun je misschien tzt je ervaringen hierover vertellen? Wellicht ook interessant voor anderen die veel met Amerika bellen. Misschien kunnen we er dan een nieuw topic over starten?!
#27 - 15-11-2005, 23:04 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Pieter79

Zal ik doen....... morgen heb ik er meer tijd voor.
#28 - 15-11-2005, 23:08 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Jez

Zal ik doen....... morgen heb ik er meer tijd voor.

Thanks!
#29 - 15-11-2005, 23:18 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Tekkel

Ik heb Voipbuster ook al een tijdje op de laptop staan.
Werkt lekker, geluidskwaliteit binnen nederland is goed.
Naar de USA wat minder, maar ja, wel gratis he.
Als wij straks, in California, in onze hotelkamer met internet zitten, kunnen we mooi gratis naar huis bellen  ;D

Het is alleen jammer dat je nu 10 Euro moet storten, om onbeperkt te kunnen bellen.
Toen ik het net had was het nog 1 Euro.

In het begin was het een probleem dat hun servers er nog wel eens uit klapten tijdens het bellen, maar daar heb ik nu al een tijdje geen last van gehad.

Bart
#30 - 15-11-2005, 23:22 uur
Visum Australia granted; 12-01-2009

leden:

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15