Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Truukje met Priceline

Discussie gestart

Chiefram

We hebben het al eerder gehad over het boeken van je huurauto (of hotel) via priceline. Sinds ik deze website via dit forum heb ontdekt, boek ik elke hotelovernachting (3 of 4 sterrenhotels) via Priceline, waardoor ik in luxere hotels kan overnachten voor MINDER dan een gemiddeld hotelletje.

Ook het huren van auto's via Priceline is een lachertje. Laatst had ik voor een volle week een SUV (Chevrolet Trailblazer) gehuurd voor (niet lachen...) $20 dollar per dag!

Zojuist ook weer een auto gehuurd via Priceline, maar als je te laag biedt dan kun je pas weer over 3 dagen opnieuw een bod uitbrengen voor wat je voor een bepaalde klasse auto wilt betalen. Dit is gemakkelijk te omzeilen als je niet 3 dagen wilt wachten, namelijk door bij de tweede of derde poging je email adres te veranderen. Het systeem kan dan namelijk niet meer zien dat je een eerdere (mislukte) poging hebt gedaan.

:)

Ik heb dit geintje twee keer geprobeerd en tot twee keer toe werkte het.
#1 - 22-06-2006, 20:12 uur

Dusza

Dus ze traceren niet je Ip adres, maar louter je e-mail adres?  ???

Bedankt voor de tip, deze moet ik onthouden!
#2 - 22-06-2006, 21:40 uur

Chiefram

Dus ze traceren niet je Ip adres, maar louter je e-mail adres?  ???

Bedankt voor de tip, deze moet ik onthouden!

Inderdaad! Dit werkt ook met een vast IP adres...  ;)
#3 - 22-06-2006, 21:46 uur

ceetje

Dat is een goede tip, maar even een vraag @Chiefram: zo'n huurauto via priceline: zitten daar dan ook alle benodigde verzekeringen bij? Want jij als bewoner van de U.S.A. hebt toch minder verzekeringen nodig dan een toerist uit Nederland?
#4 - 23-06-2006, 14:22 uur

Chiefram

Ik weet niet hoe de prijzen bij priceline.nl zijn opgebouwd. Ik boek altijd via priceline.com (de Amerikaanse versie). Nee, daar zitten niet de verzekeringen bij.

Nu heb je als inwoner van Amerika precies dezelfde verzekeringen nodig als wanneer je in Nederland woont en in Amerika een auto wilt huren. Daar zit geen verschil in, alleen hebben de meeste Amerikanen credit cards, die standaard een verzekering (cdw) hebben als je in Amerika een auto gaat huren, dus die kun je laten vervallen. Ook kunnen de meeste Amerikanen een auto huren en gebruik maken van hun eigen bestaande autoverzekring.

In mijn geval kan ik alle verzekeringen laten vervallen, omdat mijn werkgever een verzekering heeft voor al haar personeel die voor de zaak een huurauto nodig hebben. Dus toen ik laatst in LA 6 dagen een SUV huurde voor $20 per dag, dan komt er alleen maar $6 dollar aan tax en fees bij per dag en verder helemaal niets.
#5 - 23-06-2006, 17:11 uur

ceetje

Ik heb al even gekeken bij priceline en het is idd de kale prijs, ik denk dan dat het huren van een auto "voor ons"  1smile geen optie is: als je de verzekeringen er nog bij moet nemen, ben je  -denk ik - duurder uit dan wanneer je een auto huurt via holidayauto of iets dergelijks. Maar misschien heeft iemand ervaring?
#6 - 24-06-2006, 08:21 uur

Bakvet

Ik heb al even gekeken bij priceline en het is idd de kale prijs, ik denk dan dat het huren van een auto "voor ons"  1smile geen optie is: als je de verzekeringen er nog bij moet nemen, ben je  -denk ik - duurder uit dan wanneer je een auto huurt via holidayauto of iets dergelijks. Maar misschien heeft iemand ervaring?

Autohuur via Priceline is helaas niet zo interessant voor Europeanen. Je moet daarvoor echt een Amerikaanse autoverzekering hebben die het rijden in huurauto's ook dekt en/of een in Amerika uitgegeven credit card met huurauto-dekking (die dan meestal alleen schade aan het eigen voertuig dekt). Wie dat allemaal niet heeft moet op ongeveer 30 dollar per dag extra rekenen voor het ter plaatse aanschaffen van alle noodzakelijke verzekeringen.

Mississippi kwam een tijd terug met deze tip: Hertz via de Anwb. Daar vind je voordelige all-in pre-pay tarieven, zeker wanneer je lang van te voren boekt. Ook al moet je het hele bedrag voortbetalen, je kan de boeking toch nog cancellen / wijzigen (gratis of tegen een redelijke vergoeding, afhankelijk van het tijdstip.)

Zojuist een SUV daar gereserveerd, het scheelde 150 euro vergeleken met de voordeligste andere website die ik kon vinden. Thanks MS!
#7 - 24-06-2006, 09:41 uur

ceetje

Hé bedankt Bakvet en Mississipi: heb zojuist voor december een auto gehuurd bij Hertz, veel voordeliger dan via holidayautos of holidaycars  cheer Scheelde bijna €100. Kunnen we altijd nog upgraden  ;D
#8 - 24-06-2006, 17:06 uur

Chiefram

Ik denk dat priceline ook voor europeanen voordeliger is, want je sluit een deal voor de kale huurprijs en die kan soms (in mijn geval) meer dan 60% oplopen. De verzekeringspremies zijn toch wel redelijk vaste bedragen, dus of je die nu over de volle prijs betaalt of over de 'speciale' prijs van priceline.

Maar hou er rekening mee dat je ook hotels via priceline kunt boeken. Ik slaap vaak in hotels die $200 dollar per nacht kosten, terwijl ik er vaak niet meer dan $80 of $90 dollar voor betaal.
#9 - 24-06-2006, 18:23 uur

ceetje

Ik hou dit in gedachten ... voor volgend jaar?  2006-20
#10 - 24-06-2006, 20:03 uur

Chiefram

We hebben het al eerder gehad over het boeken van je huurauto (of hotel) via priceline. Sinds ik deze website via dit forum heb ontdekt, boek ik elke hotelovernachting (3 of 4 sterrenhotels) via Priceline, waardoor ik in luxere hotels kan overnachten voor MINDER dan een gemiddeld hotelletje.

Ook het huren van auto's via Priceline is een lachertje. Laatst had ik voor een volle week een SUV (Chevrolet Trailblazer) gehuurd voor (niet lachen...) $20 dollar per dag!

Zojuist ook weer een auto gehuurd via Priceline, maar als je te laag biedt dan kun je pas weer over 3 dagen opnieuw een bod uitbrengen voor wat je voor een bepaalde klasse auto wilt betalen. Dit is gemakkelijk te omzeilen als je niet 3 dagen wilt wachten, namelijk door bij de tweede of derde poging je email adres te veranderen. Het systeem kan dan namelijk niet meer zien dat je een eerdere (mislukte) poging hebt gedaan.

:)

Ik heb dit geintje twee keer geprobeerd en tot twee keer toe werkte het.

Ik moet toch mijn woorden weer terugtrekken... Ze hebben laatst iets veranderd bij Priceline.com, waardoor ze een tweede aanvraag met een ander email adres niet meer accepteren. Helaas, want het werkte echt.

Wel hebben ze nu (ik denk tijdelijk) de optie dat wanneer je auto of hotel wordt afgewezen omdat je 'bod' te laag was, dat je alsnog een tweede poging krijgt om alsnog een hoger bod uit te brengen, zonder dat data of wat dan ook te moeten veranderen.

Overigens heb ik al meerdere keren (lees: heel vaak) autos en hotels geboekt via priceline.com en elke keer meer dan 60% uit kunnen sparen, dus het blijft mijn favoriete website om spotgoedkoop reserveringen te maken. Alleen deze week heb ik een beetje een vreemde eravring met Priceline.com, namelijk dat de allergoedkoopste SUV in Las Vegas 39 dollar per dag was en men mijn bod van $30, $35 en zelfs $40 dollar NIET accepteerden. Vreemd, want mijn laatste bod was zelfs $1 hoger dan wat al de laagste prijs zou zijn zonder een bod uit te brengen. Ik wilde toch eens kijken hoever ze zouden gaan, maar ik werd telkens afgewezen.

Misschien dat de autoverhuurbedrijven in Las Vegas er niet aan mee willen werken, omdat ze in de zomermaanden toch wel alle autos kwijt raken. Geen idee... Toen ik later weer ging boeken voor een auto in Illinois werd ineens mijn lage bod weer geaccepteerd.

Overigens heb ik de huurauto voor Las vegas uit beledigdheid maar gewoon geboekt via expedia.com en was zelfs $6 dollar per dag goedkoper uit dan Priceline.com

#11 - 30-06-2006, 19:08 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15