Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wat moet ermee en wat kunnen we thuislaten?

Discussie gestart

Mandy1982

Wat was de vraag ook alweer?  ::)

Uhm geen idee, iets van wat we mee moesten nemen geloof ik... ;) ;D
#16 - 17-01-2008, 17:39 uur

Racerke

Toiletpapier niet nodig en de gewone dingen weet je al denk ik ... .
Buiten dat ik één keer in New York geweest ben heb ik ook écht geen idee en ben ik nog ongelooflijk groen. innocent

Maar euhm waar ik rekening mee hou is:
- extra valies voor het terugkomen (nieuwe kleren)
- dat ik maar kleren meeneem voor de helft van mijn vakantie
- oude schoenen voor als ik de Narrows ga lopen, natte voeten krijg en dan ineens die schoenen weggooi
- een zo licht mogelijke valies: iets winddicht, een dunne trui, een dikke trui maar zeker geen drie van elk ofzo.

Voor de rest volg ik graag dit topic en hadden jullie leuke reisverslagen gevonden !
#17 - 17-01-2008, 22:16 uur

Hanneke2

Tja, waar begon dit ook alweer mee  :D ::)
Das ook een mooie site Mandy!

Dank je wel Racerke! Dus toch een extra koffer haha......

#18 - 17-01-2008, 23:21 uur

Hanneke2

[quote Mandy]

Ja ziet er mooi uit he?? Mijn vriend word al gek van me dat ik het alleen maar over Amerika heb. Zou dat vrouw-eigen zijn??

Dat is vrouw-eigen, moet wel, kan niet anders  ;D
#19 - 17-01-2008, 23:58 uur

Bakvet

Toiletpapier niet nodig en de gewone dingen weet je al denk ik ... .
Buiten dat ik één keer in New York geweest ben heb ik ook écht geen idee en ben ik nog ongelooflijk groen. innocent

Maar euhm waar ik rekening mee hou is:
- extra valies voor het terugkomen (nieuwe kleren)
- dat ik maar kleren meeneem voor de helft van mijn vakantie
- oude schoenen voor als ik de Narrows ga lopen, natte voeten krijg en dan ineens die schoenen weggooi
- een zo licht mogelijke valies: iets winddicht, een dunne trui, een dikke trui maar zeker geen drie van elk ofzo.
Over toiletpapier gesproken: wat ik altijd bij me heb, maar nooit hoef te gebruiken zijn papieren "zittingen" die je over de WC bril kan leggen. Soms kom je in de middle of nowhere opeens een openbaar toilet [M/V] tegen, kijk dat wordt natuurlijk niet ieder uur schoongemaakt. Dan is zo'n papieren WC bril-overlay wel handig. Ze zijn te koop bij Wal Mart bij de kampeer accessoires, 10 stuks in een klein PVC doosje (ter grootte van een kaartspel) en kosten een dollar. In datzelfde rek vind je anti steekbeest middeltjes. Ik heb een klein flesje met een "handpompje" (dus geen spuitbus die niet meemag in het vliegtuig), reist ook al jaren mee op en neer. Lijkt nog steeds te werken.

Verder zag ik er altijd tegenop om tijdens de vakantie de was te doen, maar ik ben nu om. Ik neem maar voor de helft van de reis spullen mee, dat scheelt vele kilo's bagage op de heenreis. Zo blijft er ruimte in de koffer over om kledingaankopen in kwijt te kunnen. Bijna ieder hotel heeft een wasruimte, waar ook wasmiddel verkocht wordt. Alles werkt daar met "quarters", meestal vier. Ik scoor altijd een partij kwartjes bij een doe-het-zelf autowas. Een biljet van 5 dollar erin en je hebt 20 kwartjes. (Sommige wasserettes doen er penningen tussen, dan ben je dus wel verplicht om die even op te maken.)

Sommige mensen lopen de Narrows op Teva-achtig schoeisel. Heb je die niet? Ze zijn ook wel handig als je naar het zwembad of de whirlpool van je hotel gaat.
#20 - 18-01-2008, 03:51 uur
« Laatst bewerkt op: 18-01-2008, 17:29 uur door Bakvet »

Mandy1982

Zo'n papieren zitting is inderdaad wel handig. Het zal wel niet overal even hygienisch zijn. En ik neem ook altijd te veel kleren mee, dan kan er al bijna niets meer bij de koffer in. Dus laat ik deze keer maar eens zorgvuldig mijn koffer gaan inpakken, met een paar setjes kleding. Want ik weet uit ervaringen met andere vakanties dat ik de helft toch nooit aan heb  ::).
#21 - 18-01-2008, 09:56 uur

Hanneke2

Dat is wel zo. Dan kom je thuis en kun je als het ware heel veel kleren zó weer terug in de kast leggen.
Ik wil ook gericht te werk gaan, alleen datgene dat nodig is of wat ik denk nodig te hebben inpakken.
Het is natuurlijk zo dat als je met zonvakantie gaat steeds iets schoons aan wilt hebben, en dat is dit toch niet.

Die papieren zittingen lijken mij ook wel wat.
#22 - 18-01-2008, 13:58 uur

hdeweert

Op de site van USA4ALL staat een checklist

http://www.verenigdestaten.info/rsinfo/checklist.html

misschien hebben jullie er wat aan.

Harm
#23 - 18-01-2008, 15:01 uur
« Laatst bewerkt op: 18-01-2008, 15:04 uur door hdeweert »

Mandy1982

Op de site van USA4ALL staat een checklist

http://www.verenigdestaten.info/rsinfo/checklist.html

misschien hebben jullie er wat aan.

Harm


Hey Harm,

dit is inderdaad erg handig, heb hem tussen mijn favorieten gezet  :afro:
#24 - 18-01-2008, 17:00 uur

Bakvet

Dit jaar heb ik voor het eerst een GPS routeplanner meegenomen. Ik vond het altijd een van de leukste dingen om te doen: zelf de weg te vinden met behulp van kaarten en de bordjes langs de weg. Maar vanaf nu zeg ik: nooit meer zonder GPS, wat rijdt dat relaxt zeg, veel meer tijd om van de omgeving te genieten.

(Natuurlijk heb je wel altijd een road atlas nodig als backup.)
#25 - 18-01-2008, 17:48 uur

Mandy1982

Dit jaar heb ik voor het eerst een GPS routeplanner meegenomen. Ik vond het altijd een van de leukste dingen om te doen: zelf de weg te vinden met behulp van kaarten en de bordjes langs de weg. Maar vanaf nu zeg ik: nooit meer zonder GPS, wat rijdt dat relaxt zeg, veel meer tijd om van de omgeving te genieten.

(Natuurlijk heb je wel altijd een road atlas nodig als backup.)

Wij hebben onze eigen GPS routeplanner mee (de buschauffeur van de groepsrondreis)  ;D
#26 - 18-01-2008, 17:49 uur

Loek

Citaat
...hebben ze velletjes toiletpapier of rollen (sorry, idiote vraag maar toch...... >:D)...

De rollen WC papier zijn hier breder dan in NL (vallt mij altijd weer op als in in NL op bezoek ben).  Zal wel te maken hebben met de bredere konten.

Citaat
... DEET insectenspul las ik ergens, zou dat in juni nuttig zijn....

De deet producten in de US kun je krijgen met een hogere concentratie dan in NL, dus die zou ik hier kopen.  Meestal ook goedkoper.

Citaat
.. Kleding is dus voor warme en koude dagen...

Kleden in laagjes, zodat je meer aantrekt als je op grotere hoogtes bevind, of iets uit kunt trekken op een inspannede bergwandeling bijvoorbeeld.

Citaat
... zonnebrand enzo? ...

Let op de beschermingsfactor.  Vreemd genoeg kun je aan het strand op zeeniveau met minder beschermingsfactor toe dan hoog in de bergen.  Op grote hoogte is de UV intensiteit veel hoger.  Algemene regel: beter te veel bescherming (hoge factor bijv. 45) dan te weinig.

Citaat
...Een speciaal kofferslot meen ik omdat de koffer "open" moet blijven?...

Ja TSA mag onder alle omstandigheiden de koffer openmaken en zal de koffer zelfs openbreken als het uitkomt.  Een goedgekeurd TSA slotje of, goedkopere oplossing, van die plastic tywrap op de plek waar je normaal een hangslot doet.  Als TSA ze doorknipt is er geen schade, en vaak doen ze er zelf weer zo'n tywrapje er op naderhand.

Veel plezier
#27 - 18-01-2008, 18:21 uur
« Laatst bewerkt op: 18-01-2008, 18:24 uur door Loek »

Mississippi


De rollen WC papier zijn hier breder dan in NL


Handig om te weten, ik neem altijd m'n eigen WC rolhouder mee............. ;D
#28 - 18-01-2008, 19:52 uur

Hanneke2

@ Harm, hij staat op het bureaublad, bedankt!

@ Ohoo....... ja, brede rollen voor brede bipsen  ;D
we hebben TSA-sloten besteld!
Dank voor je verdere tips Loek!
#29 - 18-01-2008, 21:25 uur

ned in MO

Wij zijn hier heel modern hoor. Zelfs mijn paard heeft nu een trekhaak ;D
Met toilet papier hebben we weinig.
Hiervoor hebben we het plantje poison Ivy. Je hebt er maar een blaadje van nodig. Daarna ga je zodanig hard krabben van de uitslag dat de billen in no time schoon zijn :hilarious:
#30 - 18-01-2008, 22:02 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15