Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wat moet ermee en wat kunnen we thuislaten?

Discussie gestart

Mandy1982

Wij zijn hier heel modern hoor. Zelfs mijn paard heeft nu een trekhaak ;D
Met toilet papier hebben we weinig.
Hiervoor hebben we het plantje poison Ivy. Je hebt er maar een blaadje van nodig. Daarna ga je zodanig hard krabben van de uitslag dat de billen in no time schoon zijn :hilarious:

Ik wil niet weten hoe jullie billen eruit zien na dagelijks gebruik van dat blaadje  ;D
#31 - 19-01-2008, 11:39 uur

Ebelix

De vraag is al gesteld ^-^: wat moeten we echt meenemen en wat is overbodig? Hebben we washandjes nodig  ::), hebben ze velletjes toiletpapier of rollen (sorry, idiote vraag maar toch...... >:D), DEET insectenspul las ik ergens, zou dat in juni nuttig zijn. Kleding is dus voor warme en koude dagen, zonnebrand enzo?
Dat heb je als je voor het eerst daarheen gaat, het is totaal onbekend voor ons.
Een speciaal kofferslot meen ik omdat de koffer "open" moet blijven?
Bedankt alvast voor de tips!

Het enige wat je echt mee moet nemen is je paspoort en je credit card. Voor de rest is alles te koop in Amerika (lees Walmart of Target)

Succes
#32 - 20-01-2008, 17:53 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Hanneke2

Ik weet alleen niet of we in de gelegenheid zijn om inkopen te doen zo ik daar al zin in zou hebben tenzij het kleding en leuke dingen zijn ::) :)
#33 - 20-01-2008, 23:52 uur

elliende

Hallo
De meeste hotelkamers beschikken over een aparte badkamer met ligbad, douche en toilet. Soms is de toilet tafel buiten de badkamer. Er zijn minimaal 2 grote handdoeken 2 kleine en 2 doekjes ter grote van een washandje. Meestal is er ook een mandje met douche gel bodylotion en shampoo en een aantal stukjes zeep aanwezig. Wij nemen wel onze eigen toilet spulletjes zoals deodorant scheerzeep etc.  Mijn vrouw gebruikt vaak de hotelzeep maar ik vind die geurtjes maar niks. Als je een extra handdoek voor bij het zwembad wilt kun je deze meestal bij de receptie halen.
Het is in juni prima weer dus het zal niet echt koud zijn, hooguit aan de kust een beetje kil.
Van insecten zal je weinig last hebben, alleen als je Florida aandoet is Deet een must. En als je het nodig zou hebben kun je het altijd terplekke nog kopen.
Wij laten onze koffers open met het cijferslot op 0000, wel met een band er omheen. Wij nemen per persoon 1 koffer mee heen en schaffen ons daar een reistas aan die we met een slotje kunne afsluiten. Als we die op schiphol ophalen is het slotje er meestal afgeknipt en is de tas met een tywrap (bindbandje) afgesloten.
De extra tas hebben we nodig omdat we ons daar wat extra merkkleding aanschaffen.
Het toiletpapier is in Amerika hetzelfde als in Nederland dus geen zorgen.
Al met al maak je geen zorgen alles wat je in Nederland kunt krijgen is daar ook te koop. Alleen senceo is nog niet zo ingeburgerd.

Harm


Hoi,
Wat bedoel je met de koffers open laten Worden deze standaard opengemaakt dan?
Wij doen ze altijd op slot met banden met slot er ook nog om. Niet zo handig naar USA?
groeten
Elliende
#34 - 03-02-2008, 17:54 uur

Harry

Hallo
De meeste hotelkamers beschikken over een aparte badkamer met ligbad, douche en toilet. Soms is de toilet tafel buiten de badkamer. Er zijn minimaal 2 grote handdoeken 2 kleine en 2 doekjes ter grote van een washandje. Meestal is er ook een mandje met douche gel bodylotion en shampoo en een aantal stukjes zeep aanwezig. Wij nemen wel onze eigen toilet spulletjes zoals deodorant scheerzeep etc.  Mijn vrouw gebruikt vaak de hotelzeep maar ik vind die geurtjes maar niks. Als je een extra handdoek voor bij het zwembad wilt kun je deze meestal bij de receptie halen.
Het is in juni prima weer dus het zal niet echt koud zijn, hooguit aan de kust een beetje kil.
Van insecten zal je weinig last hebben, alleen als je Florida aandoet is Deet een must. En als je het nodig zou hebben kun je het altijd terplekke nog kopen.
Wij laten onze koffers open met het cijferslot op 0000, wel met een band er omheen. Wij nemen per persoon 1 koffer mee heen en schaffen ons daar een reistas aan die we met een slotje kunne afsluiten. Als we die op schiphol ophalen is het slotje er meestal afgeknipt en is de tas met een tywrap (bindbandje) afgesloten.
De extra tas hebben we nodig omdat we ons daar wat extra merkkleding aanschaffen.
Het toiletpapier is in Amerika hetzelfde als in Nederland dus geen zorgen.
Al met al maak je geen zorgen alles wat je in Nederland kunt krijgen is daar ook te koop. Alleen senceo is nog niet zo ingeburgerd.

Harm


Hoi,
Wat bedoel je met de koffers open laten Worden deze standaard opengemaakt dan?
Wij doen ze altijd op slot met banden met slot er ook nog om. Niet zo handig naar USA?
groeten
Elliende

Nee Elliende, dit is niet zo handig naar de VS, de TSA heeft het recht om alle koffers te openen als ze dat willen, of ze nu op slot zitten of niet, de koffer gaat open, hoe meer sloten hoe meer schade aan de koffer, ik heb al verschillende gehavende exemplaren op de bagageband zien liggen. Dus gewoon koffer open laten, eventueel een band eromheen als je bang bent dat hij openschiet. Er zijn ook koffers te koop met TSA sloten, deze zijn door de TSA te openen met een loper die op alle sloten past. Bij ons is de laatste jaren altijd wel één van de koffers geopend op heen of terugreis, er ligt dan een briefje in de koffer dat hij extra gecontroleerd is.

Harry
#35 - 03-02-2008, 19:10 uur

hdeweert

Hoi,
Wat bedoel je met de koffers open laten Worden deze standaard opengemaakt dan?
Wij doen ze altijd op slot met banden met slot er ook nog om. Niet zo handig naar USA?
groeten
Elliende
Hallo Elliende
Het is verstandiger je koffer niet op slot te doen met het cijferslot dat op de meeste koffers zit. Alle koffers worden met een scanner doorgelicht. Indien er iets onherkenbaar is word de koffer geopend. Indien er een TSA slot op zit heeft men er een sleutel van. De koffer word onder alle omstandigheden geopend als men dat nodig vind. Indien men de koffer dus niet op de makkelijke manier kan openen word hij open gebroken.  dit geld over het algemeen alleen voor de reis van Amerika naar Nederland.
#36 - 03-02-2008, 21:07 uur

Hanneke2

Vertellen jullie nu eens asjeblieft hoe we dat moeten doen met die TSA-sloten? Ik kan er namelijk geen wijs uit, de één zegt dit en de ander weer dat...... :-\

Is het de bedoeling dat ze in de 0000 stand moeten?

Of moeten ze op cijfercode?

Kunnen de TSA-beambten sowieso altijd de sloten openmaken? En doen zij ze dan weer op (0000)slot?

Dus wat moet ik doen om de koffers "op slot" te doen op een zodanige manier dat de TSA-beambten ze met hun speciale sleutel kunnen openen (zonder dat de koffers dus "open" blijven?

Ik hoop dat mijn vragen duidelijk geformuleerd zijn.... :D ::)
Misschien is er al een apart topic voor - dan word ik daar vanzelf wel naar toeverwezen denk ik ^-^
#37 - 05-02-2008, 15:54 uur

jerbia

Jij kunt de cijfercode van een TSA slot zelf instellen. De douanebeambten hebben een speciale sleutel om de sloten te openen, wat jouw code ook is.  Het is dus eigenlijk een cijferslot net als alle andere cijfersloten, alleen deze hebben nog een apart sleutelgat voor de douane.

#38 - 05-02-2008, 18:12 uur

Mandy1982

Jij kunt de cijfercode van een TSA slot zelf instellen. De douanebeambten hebben een speciale sleutel om de sloten te openen, wat jouw code ook is.  Het is dus eigenlijk een cijferslot net als alle andere cijfersloten, alleen deze hebben nog een apart sleutelgat voor de douane.



Whoehoe Hanneke,

dankzij Bianca zijn we er nu uit, dat we dus op de TSA sloten wel een eigen code kunnen instellen. Is mijn aankoop van het TSA slot met sjorband bij de Kijkshop toch niet voor niks geweest  :)
#39 - 05-02-2008, 18:37 uur

Hanneke2

Dank je wel Bianca! Het is duidelijk nu, ook voor jou Mandy!  :)
#40 - 05-02-2008, 20:02 uur

Yessica

Tja, als je het speciale slot alleen op 0000 mag laten staan, wat is  dan de toegevoegde waarde van zo'n cijferslot?  ;)

Overigens vond ik het wel raar de eerste keer om je koffer open te laten. Ik zag al allerlei visioenen voor me dat ik ineens door een SWAT team omsingeld zou worden omdat er wapens en drugs waren gevonden in mijn koffer, waar ik dus niets van wist, waar niemand natuurlijk in geloofde, dat ik zou eindigen in Gauntanamo Bay.
Afijn, mijn fantasie slaat wel vaker op hol.  :D
#41 - 06-02-2008, 09:01 uur



Hanneke2

Tja, daarom had ik mijn twijfels. Soms weet je iets gewoon niet zeker hè.
Vandaar mijn vraag dus. ;)

#42 - 06-02-2008, 10:11 uur

Yessica

Tja, daarom had ik mijn twijfels. Soms weet je iets gewoon niet zeker hè.

Tuurlijk!

Mijn vriend weigerde 3 jaar terug zijn koffers open te laten en hij kreeg ze dus opengebroken terug. Slot onherstelbaar beschadigd.
#43 - 06-02-2008, 10:58 uur



Hanneke2

Dat was balen kan ik me voorstellen!

Ik meende ook wel dat je met het cijferslot een code moet kunnen invoeren (waar is het inderdaad een cijferslot voor) maar ik wilde het graag zeker weten en aangezien er verschillende berichten over waren dacht ik toch maar even een vraag hierover stellen...
#44 - 06-02-2008, 11:46 uur

Yessica

Dat was balen kan ik me voorstellen!

Vooral voor mij. Ik heb hem 6 keer gewaarschuwd en daarna liep ie te verkondigen dat niemand hem hierop gewezen had... >:(
#45 - 06-02-2008, 11:49 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15