Kees en Old, e.a., dank voor meedenken en bijdragen
. Heb ik wat aan!
Het leuke van een eigen camper is dat je kan gaan waar en wanneer je stuur dat wil. Aanpassen, ook als het balen betekent, kan altijd
.
Ik rij met een Fiat Ducato, van 4 jr. oud met 40K km's, en geef hem vooraf een heel grote beurt. In USA zou Dodge Crysler die wagen enigszins moeten ondersteunen. Op advies van mijn dealer zal ik wat extra onderdelen/olie e.d. meenemen. Hopelijk kan ik met klein onderhoud onderweg volstaan.
Als ik een visum van 1 jr ter plekke krijg dan kan ik mijn rondje wel doen, hoop ik. In elk geval moet ik me aanpassen aan de periode die ik dan wel krijg. Ik bespreek ook de hele trip vooraf op de ambassade hier als ik mijn visum aanvraag. De terugvaart/reis boek ik pas als het aan de orde is.
Inderdaad loop ik waarschijnlijk tegen gesloten wegen aan, daar moet ik bij de detailplannen dan rekening mee houden of af zien van bepaalde trajecten.
Hamvraag: Zijn die afgesloten wegen traject bepalend, of kan ik toch wel afdoende van zo'n regio zien?
Ook hoop ik met slecht weer in juni/juli/augustus in Alaska rekening te houden. Helaas mis ik de walvismigratie in september :'(
Ik ben nu bezig met het naast elkaar leggen van reisadviezen van jullie en anderen.
Ook ben ik druk met het achterhalen van gegevens omtrent de overtocht van de camper, transportverzekering, ziektekostenverzekering en autoverzekering. Als ik daar zekerheid over heb zal ik hier een overzichtje daarvan plaatsen.
En ik vraag een nieuwe pas aan om dat de mijne tussentijds afloopt. Dat moet ik weer doen voordat ik onze visa aan kan vragen. Die aanvraag vul ik nu al beetje bij beetje in.
Is er iemand die al deze ervaringen al achter de rug heeft?
Ik zal mijn voortgang hier meegeven; misschien heeft iemand er ooit nog wat aan!
Ook tijdens de trip hou ik mijn ervaringen bij; zie
www.zwerfuil.wordpress.com So far thanks again!!