Allemaal heel erg bedankt voor jullie feedback en
berichte.,
Om antwoord te geven op jullie vragen/ opmerkingen.
Bij de aanvraag van mijn DV heb ik al een SSN aangevraagd, maar dit wordt in gang gezet als we inreizen.
Mijn vrouw is Activiteiten begeleider in een bejaardenhuis voor zwaar dementerende ouderen, ik heb een studie Interactiondesign (Bat) op zak. Werk op dit moment als developer. We dromen ervan om een stuk land en een klein huisje te hebben in een niet te druk gedeelte van de VS. Daar zouden we graag wat vakantiehuisjes bouwen om die te verhuren. Dit is echter een plan voor over een aantal jaren, eerst even hard werken en kijken of we een voet aan grond kunnen krijgen.
Na veel onderzoek hebben we bedacht om een paar jaar op een vrachtwagen te rijden als team ,we weten dat de uren lang zijn en we veel van huis zullen zijn. Dit zal voor ons (omdat we samen als team willen rijden) echter een aantal stresspunten minder hebben dan gesettelde mensen omdat we er nog niet echt een huis hebben, en we toch al ver van familie zijn. verder zijn we gewend veel bij elkaar te zijn en hebben we niet veel ruimte nodig van elkaar. En we zien meteen wat van de VS.
Nog wat vragen;
Was het voor jullie moeilijk een woning te vinden zonder credit score? En hoe moeilijk is het om een bankrekening te openen, en een creditcard aan te vragen (om aan mijn creditscore te gaan werken?)
Het is mij ook opgevallen dat we een retour ticket moeten boeken en de terugweg "no show"en omdat dit minder dan de helft kost van een enkeltje. Raar toch? Ik neem ook aan dat we geen ESTA aan hoeven te vragen, we hebben al een visa in ons paspoort toch?
Het is trouwens heel fijn dat je tegenwoordig makkelijk dit soort vragen kunt stellen via Internet, ik heb heel veel respect voor mensen die zonder dit hulpmiddel hebben geemigreerd.