Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

reis naar zuidwest amerika 2018

Discussie gestart

Terpeg

Hallo allemaal,

Mijn naam is Teresa en ik ben nieuw op dit forum. Ik zou graag advies willen krijgen over onze reis naar Amerika volgend jaar.
We gaan met twee zoons van 22 en 18 jaar.
Tickets zijn al geboekt:
31-7 Amsterdam - Los Angeles (aankomst 15.40)
22-8 Los Angeles - Amsterdam (vertrek 21.35)

Om aan al onze wensen te voldoen hebben we best een strak schema volgens mij, maar we willen ook niet te gehaast van hot naar her de hele tijd. We gaan de eerste keer een rondreis maken door Amerika. Ik  ben benieuwd naar de adviezen/tips/suggesties.
We zijn geen museum mensen maar vinden het wel leuk om steden te bezoeken. In de Parken willen we de hightlights zien en misschien  korte wandelingen maken, maar geen grote hikes), Natuur vinden we wel erg mooi.

dit is het schema wat ik heb gemaakt,maar waar nog van alles in kan veranderen. Hotel bij aankomst geboekt en in Bryce en Palm Springs (kan nog kostenloos geannuleerd worden).

31-7 / dag 1 aankomst LA (1 overnachting)
1-8 / dag 2 auto ophalen en dan van LA naar San Diego (2 overnachtingen)
2-8 / dag 3 San Diego
3-8 / dag 4 San Diego naar Palm Springs (hoeft niet perse is een tussenstop, mag ook andere plaats) (1 overnachting)
4-8 / dag 5 Palm Springs naar Sedona (1 overnachting)
5-8 / dag 6 Sedona naar Grand Canyon (via Williams) (1 overnachting evt. anders door naar Page)
6-8 / dag 7 Grand Canyon naar Page (1 overnachting) of is dit te weinig???
7-8/ dag 8 Page naar Arches via Monument Valley (jeeptour) 2 overnachtingen
8-8 / dag 9 Arches
9-8 / dag 10 Arches naar Bryce (1 overnachting) of door naar Zion en daar 1 overnachting
10-8/dag 11 Bryce naar Las Vegas (via Valley of Fire) 2 overnachtingen
11-8/dag 12 Las Vegas
12-8/dag 13 Las Vegas naar Lone Pine via Death Valley (1 overnachting)
13-8/dag 14 Lone Pine naar Mammoth Lakes (1 overnachting)
14-8/dag 15 Mammoth Lakes via Tioga Pass naar Yosemite Valley/El Portal (2 overnachtingen)
15-8/dag 16 Yosemite
16-8/dag 17 Yosemite naar San Francisco (3 nachten) of is dat teveel?
17-8/dag 18 San Francisco
18-8/dag 19 San Francisco
19-8/dag 20 San Francisco - Monterey (2 overnachtingen) ivm walvisspotten tour denk ik wel 2 nachten nodig
20-8/dag 21 Monterey
21-8/dag 22 Monterey - Santa Monica
22-8/dag 23 Santa Monica/LA - Amsterdam

Wij willen aan het eind graag rustig aandoen en eigenlijk nog 2 a 3 nachten in Santa Monica hebben om ook nog LA te bekijken wat we in het begin niet hebben gedaan.
Ik heb het schema al een paar keer veranderd maar kom steeds niet uit. Ik wil ook niet overal maar 1 nacht verblijven anders zijn we teveel aan het haasten.

vraag:
Is 2 nachten San Diego nodig?
Is 2 nachten Monterey nodig als je die walvistocht wil doen?
Is 3 nachten San Francisco nodig als je naar Alcatraz wilt en alle hightlights wilt zien?
Dan zit ik nog met Page/Bryce/Arches/Monument Valley overnachtingen.

Al jullie suggesties en tips zijn welkom. Alvast bedankt voor de moeite
groeten,
Teresa




#1 - 21-10-2017, 19:20 uur

Dirc

Hoi,

Leuke plannen. Ik denk dat het slim is om even de reisafstanden en wellicht tijden erbij te zetten. Je krijgt dan zelf een indicatie van hoe lang je onderweg bent zonder iets gezien te hebben en zonder te zijn gestopt. Zo weet je meteen of het een haastklus wordt of niet.

Je vraag over San Diego: Ik denk dat ik hier prima een week kan besteden. Voldoende te zien en doen daar.
Ik zou in San Francisco eerder 2 dagen pakken en dan 1 extra in San Diego maar dat is ook omdat ik SD fan ben.

Page: 2 -3 dagen. Zeker als je Antelope Canyon wilt doen.
Bryce: 1 dag is voldoende.
Arches: Eigenlijk Moab. Ik zou 2 tot 3 nachten pakken. 1 voor Arches, 1 voor Canyonlands en verder is er voldoende te doen.
Monument Valley: Ik zou 1 nacht voldoende vinden
#2 - 21-10-2017, 19:49 uur

Cees A

 welkom op dit forum Teresa.

Oef, ik vrees dat je DE klassieke beginnersfout maakt met je reisschema.
Je verkijkt je op de enorme afstanden in Amerika.   Je wil te veel in een te korte tijd.
Kijk om te beginnen eens naar onze voorbeeldroute.  Klik hier voor die route
Die voorbeeldreis geeft je een goed idee van wat er in ongeveer 3 weken mogelijk is.
Er staan ook steeds afstanden en reistijden bij zodat je daar ook een idee van krijgt.
#3 - 21-10-2017, 20:01 uur

Terpeg

hallo,

bedankt voor jullie snelle reakties. Ja ik was er al bang voor dat het waarschijnlijk allemaal teveel zou zijn. Ik zal keuzes moeten maken en dat is zo moeilijk allemaal.
Ik ga zeker kijken naar de voorbeeld route. qua afstanden heb ik steeds wel opgezocht op google maps. ik probeer me een voorstelling te maken hoe laat je dan ergens aankomt en hoe lang je nog hebt om iets te bezoeken. Zal bij sommige plaatsen niet veel zijn.
Ik ga nog even nadenken en bespreken want de een wil dit en de ander dat :)

Teresa
#4 - 21-10-2017, 20:10 uur

Old Faithful

Hartelijk welkom op het forum.
Ik ben ook bang dat het allemaal wat veel wordt.
Verder wil ik je aanraden de auto al op de dag van aankomst af te halen. Het zal weinig, en misschien wel niets, extra kosten en het geeft je de volgende dag gelegenheid  vroeg in de ochtend te vertrekken, zodat je de files voor bent. Vanwege het tijdverschil ben je waarschijnlijk al vroeg wakker.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#5 - 22-10-2017, 01:39 uur
Groet,

Old Faithful

Terpeg

Goedemiddag,

Ik heb even een nieuwe route gemaakt m.b.v. het voorbeeld en heb daarbij helaas Arches toch maar laten vallen.
Wel wil ik heel graag naar Sedona (naar Chapel of the Holy Cross o.a.) en probeer dat in mijn schema in te passen.
Is mijn huidige route wel haalbaar, vooral aan het eind?

dag 1:  aankomst LA (1 nacht) (auto ophalen bij aankomst)
dag 2:  LA - Pismo Beach (1 nacht)
dag 3:  Pismo Beach - Monterey (1 nacht): is dit genoeg als je whale watching wil doen?
dag 4: Monterey - San Francisco (2 nachten)
dag 5: San Francisco (alle highlights en Alcatraz)
dag 6: San Francisco - Yosemite/El Portal (2 nachten)
dag 7: Yosemite
dag 8: Yosemite/El Portal - Mammoth Lakes (1 nacht) via Tioga Pass
dag 9: Mammoth Lakes - Lone Pine (1 nacht)
dag 10: Lone Pine - Las Vegas (via Death Valley highlights bekijken) 2 nachten
dag 11: Las Vegas
dag 12: Las Vegas - Bryce (via Valley of Fire en evt. Zion) (1 nacht) of is het handiger om in Zion te overnachten?
dag 13: Bryce - Page (1 nacht)(Upper Antelope Canyon, evt. Lower en Horseshoe Bent, Rainbow Bridge)
dag 14: Page - Monument Valley (1 nacht) (Navajo rondtour)
dag 15: Monument Valley - Grand Canyon (1 overnachting)
dag 16: Grand Canyon - Sedona (1 nacht)

Zijn er suggesties voor de route die na Sedona volgt om in San Diego te komen?
Dit is wat ik heb bedacht:

dag 17: Sedona - Kingman (1 nacht)
dag 18: Kingman - Palm Springs (1 nacht)
dag 19: Palm Springs - San Diego (2 nachten)
dag 20: San Diego
dag 21: San Diego - Santa Monica
dag 22: Santa Monica
dag 23: Santa Monica/LA - Amsterdam (24e thuiskomst)

Alvast bedankt.
Teresa




#6 - 22-10-2017, 13:52 uur

Cees A

Dit ziet er al een heeeeeeeel stuk beter uit.   :afro:
Je tijd voor de steden is, zeker als je een "stedenmens" bent, niet echt overdadig maar het is genoeg voor de highlights.

Nu een heikel onderwerp en van mij mag je deze gehele alinea vergeten, maar ik vind Zion beter passen in deze route dan San Diego.
Wat zou je zeggen als ik voorstel om San Diego te schrappen en Zion toe te voegen ?  Krijg je dan moordneigingen of zo ?
Het punt is namelijk: Voor San Diego moet je een eind omrijden, terwijl je langs Zion komt en dat park zomaar voorbij rijdt.

Het laatste stukje van je schema wordt dan zoiets:
dag 12: Las Vegas - Zion (via Valley of Fire)
dag 13: Zion (overnachten in Springdale)
dag 14: Zion - Bryce
dag 15: Bryce - Page (1 nacht)(Upper Antelope Canyon, evt. Lower en Horseshoe Bent, Rainbow Bridge)
dag 16: Page - Monument Valley  (Rij pas na de lunch naar Mon. Valley.  Mon. Valley is niet zo'n groot park)
dag 17: Monument Valley - Grand Canyon (1 overnachting)
dag 18: Grand Canyon - Sedona    (Bezoek het net voor Sedona gelegen  Slide Rock State Park)
dag 19: Sedona - Kingman (1 nacht)
dag 20: Kingman - Palm Springs (Rij via de Sitgreaves Pass en Oatman)
dag 21: Palm Springs - Santa Monica
dag 22: Santa Monica
dag 23: Santa Monica/LA - Amsterdam (24e thuiskomst)

Maar, zoals gezegd, deze wijziging mag. Het hoeft niet per se.   Je route is gewoon goed haalbaar en dat vind ik het belangrijkste.
De keuze Zion of San Diego is dan ook voor jou ...............
#7 - 22-10-2017, 14:36 uur

Terpeg

hahahha nee hoor geen moordneigingen, maar de jongens willen graag naar San Diego, we willen graag de mexicaanse sfeer proeven en misschien naar de Zoo of Seaworld. We zijn geen echte wandelaars, maar Zion is ook erg mooi en zeker Valley of Fire.
Ga hier over nadenken.

Is het trouwens te doen om bv. Palm Springs over te slaan en van Kingsman gelijk naar San Diego te gaan. Hou ik 1 nacht over en die zou ik dan misschien in Zion kunnen doen?

bedankt
#8 - 22-10-2017, 14:49 uur

Cees A

Tja, wat noem je "te doen" ?  Het is (in theorie) 6 uur rijden van Kingman naar San Diego.
Die 6 uur is excl. plas-, rust-, lunch- en andere pauzes en stops.
In de praktijk zal het dus iets van 7˝ of 8 uur zijn en ik vind dat persoonlijk best een lange rij-dag.
Als je toch al geen wandel-liefhebber bent kun je beter Zion overslaan.  Zion is namelijk een echt wandelpark.
PS:  Gelukkig geen moordneigingen ........ Ik voel me weer een stuk veiliger ............  ;)
#9 - 22-10-2017, 15:23 uur

Terpeg

ja das waar met alle pauzes wordt het wel heel erg lang rijden en daar is mijn man weer niet gek op, hele stukken achter elkaar.

Had geprobeerd van Sedona naar Tucson en dan van daaruit naar Yuma of Palm Springs maar is volgens mij nog verder. De Apache trail is dan niet te doen met 1 overnachting in Tucson.

Ga nog verder nadenken anders ga ik het denk ik zo laten.

Maakt het eigenlijk uit of ik het zo doe of eerst in San Diego beginnen? Het einde van de  vakantie willen we meer relaxen en San Diego en Santa Monica is ieder geval wel mooi weer dan.

 8)
#10 - 22-10-2017, 21:55 uur

Terpeg

nog even een vraagje:

is het een idee om bijvoorbeeld 2 nachten Williams te doen ipv 1 in Grand Canyon en 1 in Sedona. En dan vanuit  Williams 1 dag naar Gr. Canyon te gaan en 1 dag naar Sedona op en neer?

Het is maar een idee misschien niet echt logisch, maar om afstanden te beperken of hebben we dan te weinig tijd voor Sedona?

 :-\
#11 - 22-10-2017, 22:48 uur

Old Faithful

Hoezo afstand beperken? Monument Valley-Grand Canyon-Sedona-Kingman is 749km en Monument Valley-Williams-Grand Canyon-Williams-Sedona-Williams-Kingman is 906km.
Is Sedona een must? Je zou daar een overnachting voor Zion kunnen winnen. De tweede overnachting voor Zion zou je kunnen winnen door in Needles  te overnachten i.p.v.  in Kingman en zonder overnachting in Palm Springs naar San Diego te rijden.
San Diego op het einde plannen zou een idee kunnen zijn als je van SAN (San Diego International) een goede vlucht terug kunt vinden. Ik zou het niet doen als je van LAX (Los Angeles International) vertrekt.
De keuzes zijn aan jullie.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#12 - 23-10-2017, 01:18 uur
« Laatst bewerkt op: 23-10-2017, 01:20 uur door Old Faithful »
Groet,

Old Faithful

Cees A

In je schema staat dat je overnacht bij Grand Canyon.
Ik nam dus aan dat je of in het park zelf of in het tegen de ingang van het park gelegen dorpje Tusayan wilde overnachten.
In dat geval reed je van Mon.Valley naar Grand Canyon en had je tijd voor de uitzichtpunten en een paar wandelingen langs de rim.
In de avond kon je de zonsondergang bekijken en (eventueel) in de vroege ochtend de zonsopkomst.

Nu blijkt dat je in Williams wil overnachten en dat verandert de zaak toch wel enigszins.
Williams ligt namelijk op 1 uur rijden van Grand Canyon. 
Concreet betekent dat voor jou minder tijd voor Grand Canyon.
Je wil immers voor donker in Williams zijn want donker in Amerika is ECHT donker en rijden in het donker is geen aanrader.

Veranderen van de volgorde, eerst Mon.Valley en dan Page, zou een oplossing kunnen zijn.
Dag 13 wordt dan Bryce - Mon. Valley
Dag 14 Mon.Valley - Page
Dag 15 Page - via Grand Canyon naar Williams

Page ligt dichter bij  Grand Canyon dan Mon. Valley en je bezoekt nu de Grand Canyon op doorreis van Page naar Williams.
Je hebt nog steeds ruim de tijd voor de uitzichtpunten en de wandelingen langs de rand van de Canyon.
Je mist  alleen de zonsondergang / zonsopkomst, maar het is maar net wat voor waarde je daaraan hecht.
----- (zie voor dagindeling/dagbesteding de informatie over Grand Canyon bij onze zuid-west voorbeeldroute) ----

Ik zie nu trouwens nog een klein foutje in je dagbesteding bij Page.
Bij Page wil je Rainbow Bridge bezoeken.  Ik vrees dat je dat niet gaat halen.
De tocht naar Rainbow Bridge kost namelijk een (te) groot deel van je dag in Page.
Dat gaat ten koste van andere bezienswaardigheden als Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell
#13 - 23-10-2017, 09:08 uur

Dirc

Of je schrapt Monument Valley en besteed die dag elders.
#14 - 23-10-2017, 09:31 uur

Terpeg

dank allen voor jullie suggesties en het meedenken. Ik heb nu in ieder geval stof om over na te denken. De overnachting in Williams hoeft niet persé hoor, ik dacht hier alleen een oplossing te vinden voor de afstanden, maar zo te zien maak ik de kilometers alleen langer dan korter.
Blijf dus denk ik overnachten bij de Grand Canyon en dan de volgende dag naar Sedona. Een idee om ipv naar Kingman naar Needles te gaan is ook een oplossing en dan door naar San Diego zonder Palm Springs en via Joshua Park evt.

Het gedeelte omdraaien van Bryce-Mon.Valley-Page lijkt me in het geval als ik niet meer in Williams overnacht niet echt logisch dan toch?

Wij hebben de tickets al geboekt vanuit Los Angeles retour (konden een goede prijs krijgen) dus vanuit San Diego retour is geen optie.
Monument Valley zou ik wel graag willen zien en Sedona ook. De jongens willen graag naar San Diego dus wordt moeilijk om iets weg te laten.

Wat ik bedoelde met de route omdraaien was eigenlijk vanuit LA eerst naar San Diego en het rondje de andere kant op beginnen........maar dat maakt misschien niks uit.

Teresa

#15 - 23-10-2017, 22:11 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15