Hai,
Nou het heeft even geduurd voordat ik kon inloggen, de site wilde niet erg meewerken en ik wil je zo graag helpen

Ikzelf studeer Music Management, dus een beetje hetzelfde als jij en ik heb wonder boven wonder een stage weten te regelen in NYC

. Dit heb ik gedaan door zo'n 50 brieven en e-mails de deur uit te doen en daar heb ik 3 reacties op gehad en ik ben 2 keer op gesprek geweest (ik heb afgelopen zomer drie maanden gewerkt in amerika)
Het visum wat je als student het beste kan gebruiken om op stage te gaan is het J-1 visum, meer informatie hierover kun je vinden op
www.wilweg.nl (site doet het alleen nu effe niet)
www.ciee-trainee.net en
www.ccusa.com (zij hebben beiden een stageprogramma)
Het J-1 visum kun je alleen krijgen als je student bent en hier dus bewijs van heb, je school het ermee eens is etc. Verder betaal je het Nuffic/CIEE bemiddelingskosten (=duur!) waar dan ook een uitgebreide verzekering bij zit. En je moet ontzettend veel papierwerk invullen waar je moedeloos van wordt

Kosten waar je rekening mee moet houden zijn dus:
bemiddelingskosten afhankelijk van het aantal maanden je moet minimaal 3 maanden en dat is 600 dollar en het gaat per maand 50 dollar omhoog dus reken maar uit

CIEE wil dat je een verklaring hebt dat je 750 dollar per maand tot je beschikking hebt maar dat kan je ook je ouders laten invullen en afhankelijk van waar je heen wil zal je waarschijnlijk veel meer nodig hebben!
Je kan met het J-1 visum ook in de zomer werken in amerika als student. Ik heb dat via CCUSA gedaan. Voor de mensen die daarin geinteresseerd zijn.
Handige websites voor het vinden van stages zijn:
www.rsinternships.comwww.entertainmentcareers.netwww.wetfeet.comEn een tip begin er dus echt ruim van tevoren mee, minstens een half jaar. Ik ben er al sinds april mee bezig en nog steeds niet alles geregeld terwijl ik in januari wegga

En over die 10000 dollar die je nodig hebt voor de greencard, zoiets heb ik ook gelezen. Heeft het niet te maken met het financiele gedeelte van het interview wat je uiteindelijk hebt met het consulaat, dan moet je toch bewijzen dat je jezelf kan onderhouden. Als je dan student bent is het vrij lastig om een groot bedrag te hebben (van bijvoorbeeld een huis). En het lijkt me niet zo makkelijk om al een job offer te hebben vanuit amerika als je de greencard nog niet heb toch?
Cynthia