Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

ESTA

Discussie gestart

Yessica

Dat formulier in het vliegtuig hoef je inderdaad niet meer in te vullen. Ik heb het eind september nog wel gekregen van de stewardess en heb het ook ingevuld, maar de douanier kieperde het ongelezen in de prullebak. Daarna heb ik het niet eens meer gekregen.
#16 - 22-11-2010, 12:07 uur



Makki

Dat formulier in het vliegtuig hoef je inderdaad niet meer in te vullen. Ik heb het eind september nog wel gekregen van de stewardess en heb het ook ingevuld, maar de douanier kieperde het ongelezen in de prullebak. Daarna heb ik het niet eens meer gekregen.
[/quote

Vroeger werd er een deel van je formulier in je pas (al dan niet) vastgeniet.
Aan je antwoord te lezen gebeurt dit niet meer.
Maar mijn vraag is: wat gebeurt er wanneer je het land verlaat ? Een strookje kun je nu niet meer afgeven. Hoe weet men dan dat je wel degelijk het land verlaten hebt om bij een volgende reis naar de US geen problemen te krijgen bij het binnenkomen in de US ?
Weet je daar iets meer over ?
Alvast bedankt voor je antwoord
Makki
#17 - 31-12-2010, 12:18 uur

jhbechthum

Deze zomer naar Detroit gevlogen, en vandaar naar Canada gegaan. In Niagara Falls naar de USA-kant gegaan en 's-avonds weer terug. De andere dag onze reis vervolgd naar USA.
Geen enkele keer (4x de grens gepasseerd) is gevraagd naar het groene formulier.
Bij het inchecken op Atlanta gaf het systeem aan dat we ons moesten melden bij de balie omdat we geen groen papiertje in het paspoort hadden. Bij de balie werd gemeld dat het I-94 formulier is vervangen door de online-toestemming via ISTA (https://esta.cbp.dhs.gov), en dat deze melding nog uit het systeem gehaald moet worden.

Kortom: het 'groene papiertje' is geheel verdwenen.

Johan.

#18 - 31-12-2010, 12:44 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Makki

Deze zomer naar Detroit gevlogen, en vandaar naar Canada gegaan. In Niagara Falls naar de USA-kant gegaan en 's-avonds weer terug. De andere dag onze reis vervolgd naar USA.
Geen enkele keer (4x de grens gepasseerd) is gevraagd naar het groene formulier.
Bij het inchecken op Atlanta gaf het systeem aan dat we ons moesten melden bij de balie omdat we geen groen papiertje in het paspoort hadden. Bij de balie werd gemeld dat het I-94 formulier is vervangen door de online-toestemming via ISTA (https://esta.cbp.dhs.gov), en dat deze melding nog uit het systeem gehaald moet worden.

Kortom: het 'groene papiertje' is geheel verdwenen.

Johan.




Bedankt voor je duidelijk antwoord
Makki
#19 - 31-12-2010, 19:00 uur

AlainSandra

Begrijp ik het nu goed.
Wij gaan in juli 2011 naar Amerika met zijn vieren , dus ik moet via de site die aangegeven is bij de site ESTA
4 tijdelijke visa kopen a $14.
En deze is 2 jaar geldig dus kan ik deze meteen aanschaffen.

Groetjes Karin

Beste Karin,

Je moet inderdaad via internet ESTA invullen ter vervanging van de groene vragenlijst die je vroeger kreeg op het vliegtuig en moest invullen.
Ik vulde hem in op het reisbureau en als ik juist ben koste het 7,5$. ESTA blijft 2 jaar geldig.
Ook heb je best het adres van uw eerste verblijfplaats waar je naartoe gaat (motel of vrienden), want de TSA vroeg het me iedere keer ik de VS binnen kwam (alsook rechterhand- en duimafdruk + linkerhand- en duimafdruk)

Vriendelijke groeten, Alain
#20 - 26-01-2011, 01:08 uur

Henk Koenen

klopt het trouwens dat je alleen een aanvraag indient en nog geen papieren akkoord hierover krijgt?
Dus nu kunnen we zonder ESTA goedkeuring papieren het vliegtuig instappen?
Zien ze aan de hand van ons paspoortnummer dat wij al een aanvraag hebben ingediend?

#21 - 12-04-2011, 12:55 uur

Chris RTA

Als je de esta invuld krijg je meteen te zien of je binnen mag.

En ja dan zien ze aan je paspoort nummer of je het hebt ingevuld.

#22 - 12-04-2011, 13:09 uur

Old Faithful

Niet om te muggenziften maar voor de volledigheid. Je krijgt toestemming om in het vliegtuig naar de V.S. te stappen. Of je het land binnen mag, wordt beslist door de Immgrations Officer op de luchthaven waar je het land binnenkomt.
#23 - 12-04-2011, 14:07 uur
Groet,

Old Faithful

Wop

Niet om te muggenziften maar voor de volledigheid. Je krijgt toestemming om in het vliegtuig naar de V.S. te stappen. Of je het land binnen mag, wordt beslist door de Immgrations Officer op de luchthaven waar je het land binnenkomt.

Dat is niet muggenziften, maar de realiteit en het benoemen waard.
#24 - 12-04-2011, 18:39 uur

BibiS

Voel me echt blond maar ik snap het niet helemaal...

Je hoeft niets meer in te vullen in het vliegtuig dat snap ik nog... en ook dat ze het dus aan je paspoort nr kunnen zien of je nou esta hebt ingevuld online of niet... Echter ik ben vorig jaar op Koniginnedag naar NY gevlogen, toen dus nog het papiertje ingevuld. Maar dat zou toch voor langere tijd zijn en die kon ik dan toch updaten of ben ik nu in de war? Sorry dat ik waarschijnlijk zoiets heel simpels niet helemaal snap.
#25 - 13-04-2011, 16:17 uur

MissFluffy

Vroeger was het zo dat je twee papiertjes moest invullen . Het groene die je nu niet meer hoeft te doen ...daar is ESTA nu voor  .Maar je hebt nog steeds het douane formulier in te vullen ,dit is een wit papier . Daar noteer je of je goederen bij hebt of bv. etenswaren en de waarde ervan .Dit wit document krijg je nog wel in te vullen .Soms geven ze je dit bij inchecken al ,soms ook maar pas tijdens de vlucht .

Gr,
#26 - 13-04-2011, 16:48 uur

BibiS

Oke thnx miss Fluffy... maar mn Esta moet ik dus weer opnieuw aanvragen?
#27 - 13-04-2011, 19:13 uur

MissFluffy

ESTA blijft 2 jaar geldig , tenzij je een nieuw paspoort aanvraagt en dan moet je ook je ESTA vernieuwen . ESTA kan je updaten ,als je volgende vlucht je elders in de VS brengt .Ik neem aan dat je een kopie of je inschrijvingsnummer hebt genoteerd ,met die gegevens kan je je ESTA updaten .

Gr,
#28 - 13-04-2011, 19:44 uur

Old Faithful

Dat kan zelfs als je dat nummer kwijt bent.
#29 - 13-04-2011, 22:40 uur
Groet,

Old Faithful

BibiS

Heb dat nr toen ergens opgeschreven maar niet goed over nagedacht blijkt dus :$ als ik op je Link klik OF dan gebeurd er bij mij niet veel???
#30 - 19-04-2011, 23:23 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15