Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

esta

Discussie gestart

willemovereem

ik heb een vraag ove esta (online toestemming vragen usa)
als ik de vragen beantwoord en ik doe dit naar eer en geweten dan moet ik op de vraag
over een morele schandelijke daad met ja beantwoorden
en krijg ik geen toestemming
mijn vraag is kunnen de strafzaken in de usa gezien worden
ik kan ook gewoon met nee antwoorden ,krijg ik dan problemen bij de immigratie op het vliegveld
wie heeft er hier ervaring mee
#1 - 27-04-2009, 07:57 uur

memiek

Je zult altijd eerlijk moeten antwoorden. Het feit dat je voor de ESTA kan worden afgewezen houdt trouwens niet in dat je niet naar Amerika zou kunnen gaan. Wil je gaan, dan moet je een afspraak maken op het consulaat voor een B2 visum. Daarnaast ligt het ook aan wat je precies hebt gedaan in het verleden, hoe lang geleden het is en hoe oud je toendertijd was of je wel of niet ene B2 kan krijgen of alsnog een waiver op de B2.

Amerika heeft voor zover mij bekend geen inzage in de straf dossiers in Nederland maar bedenk dat als je ooit eens voor een langere naar Amerika zou willen gaan, het oneerlijk antwoorden je flink parten kan spelen.
#2 - 27-04-2009, 09:34 uur

FreezeM

Als je ESTA niet naar waarheid invult en ze komen daar achter kan je het in de toekomst ook wel vergeten ooit naar de VS te gaan ben ik bang. Zeker als je een strafzaak verzwijgd. Het ligt er natuurlijk aan waar de strafzaak precies over ging en wat de eventuele straf is geweest. Maar een veroordeling hoeft nog niet te betekenen dat je de VS niet inmag. Ze willen alleen graag weten wie ze binnen laten. Ik zou in het geval van een eerdere veroordeling inderdaad een visum aanvragen en geen aanspaak prberen te  maken op het VIsa Waiver programma (VWP). Krijg je een visum dan is dat nog steeds geen 100% garantie dat je het land in mag maar in de meeste gevallen zal het geen probleem zijn. Probeer je de VS binnen te komen met een VWP dan kan je bij weigering geen bezwaar indienen. Je gaat direct terug naar NL.

Succes en laat ons weten wat je doet, en hoe het afloopt. Daar kunnen anderen weer van leren :)
#3 - 22-05-2009, 10:20 uur

Jez

Ik zit me nu af te vragen..........

We vliegen over 5 weken via Washington DC naar Montreal. Vanuit Montreal gaan we per auto door Maine en slapen daar ook een nachtje, voor we verder Canada in trekken. Volgens de ESTA-site is ESTA bedoeld voor reizen per vliegtuig en cruiseboot, NIET per auto, als je vanuit Canada of Mexico komt.

Moet ik nu voor onze overstap toch onze ESTA-aanvragen updaten? (We hebben in april 2009 de ESTA-aanvraag gedaan voor onze reis in april naar NY)
#4 - 09-08-2009, 11:36 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

koosv

Citaat
We vliegen over 5 weken via Washington DC naar Montreal

Je hebt grote kans dat je het vliegtuig moet verlaten bij zo'n tussenlanding. Over het algemeen wordt daarom wel aangeraden om bij een tussenlanding eerst een ESTA aanvraag in te dienen, maar het kan zijn dat men zulke berichten van elkaar overschrijft, wat wel meer gebeurt in het internet.
 
Overigens ben ik ook wel benieuwd of zo'n ESTA goedkeuring  nodig is als je direct vanuit Canada binnenkomt per auto, de site van ESTA geeft geen direct uitsluitsel, overheden en verzekeringsmaatschappijen zijn altijd wat vaag. Mijn advies is: gewoon invullen, het kan geen kwaad.
#5 - 10-08-2009, 17:35 uur

Jez

Overigens ben ik ook wel benieuwd of zo'n ESTA goedkeuring  nodig is als je direct vanuit Canada binnenkomt per auto, de site van ESTA geeft geen direct uitsluitsel,

De site van ESTA geeft wel uitsluitsel, bij de FAQ's, en het antwoord is nee. Alleen als je per vliegtuig/cruiseboot reis, moet je de ESTA invullen.
#6 - 10-08-2009, 21:11 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15