Hi!
Ik ben op zoek naar mensen die mij kunnen helpen bij het zoeken naar wat er nodig is zodat ik een jaartje naar New York kan gaan. Ik wil niet zomaar de toerist gaan uithangen uiteraard, maar ik wil mijzelf zowel op persoonlijk als op professioneel vlak verrijken.
Eerst dacht ik aan een stage (omdat ik al een kleine 3 jaar werk sinds het behalen van mijn professionele bachelor). Andere suggesties zijn natuurlijk
! Werken is voor mij geen probleem, al lees ik hier en daar dat je daar niet zomaar zondermeer aan de slag kunt. Ervaringen, kennis, whatever, laat maar komen!
Na heel wat opzoekingswerk ben ik op enkele opleidingen gekomen die me echt boeien en sindsdien lijkt een extra studie best verleidelijk (aan Parsons). Afhankelijk van wat dit me zou kosten uiteraard wat het moet haalbaar blijven.
Wat ik tot nu toe al gevonden heb:
- eerst moet ik een applicatie indienen bij de gekozen universiteit (voor een erkende opleiding)
- die evalueren je applicatie en indien de evaluatie ok is krijg je een uitnodigingsbrief zodat je een F1 visum kan krijgen. >>> Met F1 mag je niet werken, behalve on-campus. (Iemand ervaringen met dit of andere visums?)
(Laat zeker weten als hier al iets staat wat niet klopt!)
Wat me nog niet volledig duidelijk is, is of dit een fulltime opleiding moet zijn? Want deze zijn natuurlijk een pak duurder... Ik vind ook wel info over studiebeurzen, maar allemaal uit Nederland. Help?
En of er mogelijkheden zijn om toch een bijkomende job te doen indien het on-campus niet lukt? Kwestie van toch zeker rond te kunnen komen.
Alvast bedankt!