Hallo,
Eerst even een korte schets van mijn reis.
Ik reis in 11 maanden over land van Anchorage, Alaska naar Ushuaia, Argentinië.
Op 16 juli vlieg ik van Brussel over Chicago naar Anchorage, Alaska. Van daaruit reis ik over land geleidelijk aan zuidelijker door Canada, opnieuw USA, mexico, Guatemala,...
Ik zou willen reizen via Esta aangezien ik vaak negatieve verhalen lees over het aanvragen van een toeristenvisum. Ik zal ervoor zorgen dat ik binnen de 90 dagen de grens met mexico oversteek.
Ik lees vaak dat je een retourticket moet hebben als je reist via ESTA. Ik heb een retourticket maar dit is van Santiago de chile over Amerika terug naar Brussel. Momenteel staat dit geboekt op 09/11/17( was de uiterste datum dat we konden boeken op dat moment) maar we zullen dit nog herboeken naar half juni 2018.
Mijn vraag is dus of ik op de manier zoals ik ze hierboven beschrijf via ESTA kan reizen door de USA. Ik heb immers geen bewijs dat ik binnen de 90 dagen de USA zal verlaten.
Indien dit mogelijk is via ESTA vroeg ik mij ook af of ik op mijn ESTA-aanvraag bij de vraag of ik op transit ben naar een ander land ja of nee moet antwoorden. Ik ben immers door Amerika op weg naar nog vele andere landen hoewel ik eerst een kleine 3 maanden in de USA en Canada zal vertoeven.
Kan iemand mij hierbij helpen? In ieder geval bedankt op voorhand!
grtz
Bokke