Ik zie door de bomen het bos niet meer.... Help!
Ik moet werken in Jamaica als Visagist. Daarvoor heb ik een koffer vol visagiespullen. Internationaal heb ik nog geen grote vluchten gemaakt buiten de EU (behalve dan een rechtstreekse trip naar Kaapstad/Zuid Afrika)
Ik vlieg van London naar Miami en heb dan maar 2 en een half uur de tijd om in te checken voor de andere vlucht naar Montego Bay (Jamaica). Miami is dus alleen maar een tussenstop.
Ik heb al op de sites van de Amerikaanse ambassade gekeken voor Visum, reistoestemming en dergelijke, maar kom er maar niet achter wat nodig is om daar door de douane te komen.
Hoe gaat het te werk? Ik las al zoiets van digitale foto's en digitale vingerafdrukken die gemaakt moeten worden. Of heb je toch papieren nodig om daar te kunnen landen op het vliegveld?
Ik vraag dit aangezien de tijd tussen de 2 vluchten aanzienlijk kort is, en ik die tijd nodig heb om probleemloos op die andere vlucht te kunnen komen zonder al teveel Amerikaanse hysterische veiligheidstoestanden.
Wie kan mij uit ervaring uitleggen hoe een doorreis werkt in de USA en wat ik eventueel nodig moet hebben en waar ik het aan kan vragen.