Hallo iedereen!
Ik ben van plan om samen met mijn vriendin naar de VS te vertrekken midden 2012. De reis bestaat uit heel wat onderdelen en mijn ervaring op alle vlakken is vrijwel nihil. Hieronder geef ik je mijn situatie weer.
Ik zoek naar:
- Informatie
- Relevante instanties
- Tips
- Contactpersonen
- enz..
Vooraf
Hoe zit het met het papierwerk (visum,...) als je de volgende 3 delen aan elkaar koppelt. Summerschool of vrijwilligerswerk + rondtrekken + cursus in NYC volgen? Is er een Checklist?
Deel 1 - Duur +- 2 Maanden
Ikzelf wil graag Summerschool volgen. Mijn opleiding is Human resources management (personeelswerk) dus liefst iets business management of HR gericht.
Mijn vriendin wil graag vrijwilligerswerk doen in de week en hierbij met mensen in contact komen. Wat een belangrijke factor is dat ze met Spaans sprekende mensen wil werken= wij dachten aan LA ?
We zoeken dus een studio/appartement om te vertoeven. Is dit makkelijk om te combineren?
Deel 2 - Duur +- 2 Maanden
Rondtrekken, we willen graag naar Miami en dan naar het centrum of oostkant gaan. OF naar Bahama's of dominicaanse --> Problemen met Visum ?? Gaat dit?
Deel 3 - Duur 3 maanden
Als laatste deel ga ik alleen naar New York city. Ik wil hier een cursus volgen weer gerelateerd aan mijn richting HR of gelijkaardig voor 3 maanden . Bestaan er scholen/universiteiten waar je in het midden van het jaar, cursussen kan volgen van 3 maanden? vb. scholen waar internationale studenten bij elkaar komen e.d.
Elke tip, doorverwijzing, antwoord of link wordt geweldig geapprecieerd!
Alvast bedankt!
Siemon