Ik wil graag stage gaan lopen in de New York. Ik studeer nu International Business and Management Studies. Ik wil graag iets in het bedrijfsleven gaan doen, een commerciele functie of manager in opleiding of iets met verkoop enz. Ik wil een stage van 10-11 maanden gaan lopen. Ik heb al veel gelezen op deze site maar zit toch nog met een vraag.
Hoe ik het begrepen heb is dat ik bedrijven kan aanschrijven en mezelf kan aanbieden. Daarnaast heb ik begrepen dat er ook een speciaal boek bestaat waarin de stage plekken van dat jaar staan vermeld. Ik ben van plan 100 desnoods 200 bedrijven aan te schrijven en ook om op zoveel mogelijk stages te reageren uit dat boek. Als ik eenmaal ben aangenomen kan ik er voor kiezen om zelf de benodigde visa te regelen of aan mijn toekomstig werkgever vragen dit te doen.
Als ik het zo lees klint het niet heel moeilijk, wel veel werk maar dat moet toch wel lukken denk ik zo. Of heb ik het mis? Ik hoor en lees namelijk vaak dat het zo moeilijk is. Mijn vraag is of de bovenstaande produre die ik heb beschreven juist is of dat ik het verkeerd heb begrepen.