Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

online dagboek

Discussie gestart

HotelYorba

ik heb via een andere thread ontdekt dat er zoiets is als een online dagboek, bijvoorbeeld voor reizen. Ik was al op zoek naar zoiets, dus da's mooi!
de site die ik gevonden heb, is waarbenjij.nu (ik hoop dat je daar hier 'reclame' voor mag maken?) Daar heb ik ook alvast maar een eigen site aangemaakt.

Wat ik me afvraag... zijn er meer van dit soort sites? misschien betere dan die ik nu heb gevonden? 't zou natuurlijk jammer zijn als ik later een betere kans blijk te hebben laten liggen, omdat ik met de eerste de beste in zee ben gegaan...
#1 - 01-06-2005, 16:56 uur

Loek

Velen.  

Zoek maar eens op Google met de zoekterm "weblog" of "blog".  Vele pagina's dus kies maar uit.
#2 - 01-06-2005, 21:09 uur

PetraVS

Ik gebruik Blogger.com en ben er erg tevreden over.  Makkelijk te gebruiken, betrouwbaar (zelden down) en gratis, wat wil je nog meer :D.
#3 - 02-06-2005, 00:47 uur

Chiefram

Ik gebruik web-log.nl en ben hier ook erg tevreden over.
Mijn dagboek zie er zo uit: http://matosh.web-log.nl

Ik heb ze toevallig vorige week en e-mail gestuurd, dat ik graag gezien zou hebben dat ik de tijden kan aanpassen naar onze lokale tijd hier in de Midwest. (Het komt verwarrend over als ik 's avonds iets schrijf over wat zojuist gebeurd is, terwijl mijn 'dagboek' de Nederlandse tijd laat zien, vaak de dag erna omdat wij 7 uur 'vroeger' leven dan in Nederland het geval is).

De dag erna kreeg ik een keurig net briefje dat ze zullen kijken bij de eerst volgende update. Ze kunnen het niet beloven dat het gaat lukken, maar je wordt er in iedergeval wel serieus genomen en krijgt antwoord op je vragen.
#4 - 02-06-2005, 02:15 uur

HotelYorba

goeie tips allemaal, bedankt!
zijn die weblogs die jullie gebruiken ook nog een beetje 'personaliseerbaar' ?
Chiefram, vooral die van jou ziet eruit alsof die door jou zelf helemaal is aangepast op jouw wensen. klopt dat? wat heb je zoal allemaal aangepast?
#5 - 02-06-2005, 08:51 uur

schorpioenvrouw

Als je MSN hebt dan kun je je aanmelden voor je eigen "space". Dit kan trouwens alleen als je MSN 7.0 hebt. Verder werkt het heel simpel.
#6 - 02-06-2005, 14:28 uur

Chiefram

goeie tips allemaal, bedankt!
zijn die weblogs die jullie gebruiken ook nog een beetje 'personaliseerbaar' ?
Chiefram, vooral die van jou ziet eruit alsof die door jou zelf helemaal is aangepast op jouw wensen. klopt dat? wat heb je zoal allemaal aangepast?

Dat is heel simpel. Je logt in en je kunt alle kleuren (achtergrond, tekst, etc.) instellen. Dan kun je zeggen welke 'vaste' foto's je wilt hebben en hoe je je pagina wilt ingedeeld zien. Het is een kwestie van 'aanklikken' wat je wilt, dus je hebt helemaal geen HTML kennis ofzo nodig hoor.

Ik heb de web-log dan ook zoveel mogelijk aangepast aan onze eigen website-style. Het kan beter, maar heb weinig zin... ben wat lui, wat dat aan gaat, haha
#7 - 02-06-2005, 15:02 uur

PetraVS

Precies, Blogger kun je ook helemaal aanpassen aan je eigen wensen, maar ik heb al een eigen website en het blog is echt alleen om te schrijven en foto's te tonen.
#8 - 02-06-2005, 22:07 uur

HotelYorba

heb nu zowel bij Blogger.com als bij web-log.nl een weblog aangemaakt. zal in de komende tijd proberen uit te vogelen welke van de twee ik het beste vind. zover ik 't nu kan beoordelen, ontlopen ze elkaar niet zoveel...
#9 - 03-06-2005, 09:39 uur

usadutch

Nieuw!
Ik heb een weblog op mijn eigen hosting met WordPress, een programma die je geheel naar eigen wens aan kunt passen;

http://usadutch.com/blips


#10 - 03-06-2005, 20:14 uur
« Laatst bewerkt op: 03-07-2005, 06:55 uur door usadutch »
FORUM http://www.usadutch.com/forum
usa WEBLOG+VIDEO http://www.usadutch.com/blips

Webmaster USADUTCH.com

HotelYorba

hee usadutch,
die weblog van jou ziet er wel strak uit! ik kan alleen niet ontdekken op welke manier (met welke site) je die gemaakt hebt, waar je een weblog kunt aanmaken... kun je me dat vertellen?

Ook zag ik iets over een soort SpamGuard die spam-berichten van je weblogs verwijdert... ik wist niet dat dat ook voor weblogs een probleem was! (maar nu ik het gezien heb, klinkt het ook ineens heel plausibel)
Is spam een groot probleem op weblogs? en wat doe je eraan?
#11 - 05-06-2005, 10:20 uur

Chiefram

Ik zou niet weten hoe iemand Spam op je weblog zou moeten kunnen plaatsen, tenzij ze berichten plaatsen als 'reaktie' op jou geschreven stukjes.

Gelukkig kun je heel simpel het IP-adres achterhalen en zien wie het geweest is. (De IP is niet zichtbaar voor de bezoekers). Met web-log.nl kun je dan dit IP adres blokkeren tegen verdere reakties.

Helaas heb ik ook iemands IP adres (iemand van dit forum overigens, waarvan ik het juist helemaal niet had verwacht van die persoon) moeten blokkeren op mijn web-site. Die persoon kan dus geen reakties meer plaatsen onder dat IP adres, maar nog wel op de website komen als 'lezer'.

Zulke personen kun je via web-log.nl ook totaal blokkeren, dus dat ze helemaal geen enkele toegang meer hebben op je weblog.
#12 - 05-06-2005, 17:04 uur

Jez

Oh bah, waarom ben ik toch zo nieuwsgierig  >:( :-\ :-[
#13 - 05-06-2005, 18:02 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Oh bah, waarom ben ik toch zo nieuwsgierig  >:( :-\ :-[

Ik zal het ontzenuwen: het is niet jij!!!  ;)

#14 - 05-06-2005, 21:22 uur

Loek

Ik gellof niet dat ik het ben, want ik geloof niet dat ik ooit een reactie op je weblog heb gezet.  Of misschien 1 keertje en ben ik het alweer vergeten... ???
#15 - 06-06-2005, 01:14 uur
« Laatst bewerkt op: 06-06-2005, 01:16 uur door Loek »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15