Aatje, ik neem aan dat je het alleen over toeslagen op de auto had. Zo te zien vlieg je met Delta naar Los Angeles, dus ik geef je de sitatie van LA. Blijkbaar heb je geen "all inclusive" rate geboekt voor die auto, alleen de kale huur dus en moet je alle verzekeringen en toeslagen ter plaatse betalen.
In LA berekent men geen Airport Fee/Concession Recoupment Fee. Althans dit kan per verhuurmaatschappij verschillen, maar in LA is het niet de gewoonte.
De State Tax is 8.25%
Je moet er absoluut voor zorgen dat je de huurauto goed verzekert en dat je een aanvullende aanprakelijkheidsverzekering afsluit, want alleen die extra verzekering dekt schade die je aan anderen toebrengt.
Heb je geen aanvullende aansprakelijksheidsverzekering en breng je iemand letsel toe, dan loop je grote kans dat je de rest van je leven je inkomen naar die persoon mag overmaken. De aanvullende verzekering dekt ook alle advocaats- en gerechtskosten en inderdaad als ze je kunnen aanklagen zullen ze het niet nalaten.
CDW/LDW en SLI/LIS verzekering samen kosten je 25 tot 30 dollar per dag. Er wordt geen sales tax over geheven. Het is een heel bedrag, maar bedenk dit: al je per ongeluk een kras of een deuk in de auto rijdt, ben je verder van alle gezeur af. Voor een eventuele extra bestuurder ben je (dacht ik) $4 per dag kwijt. Maar in California zit er bij de grote verhuurders al minimaal 1 extra bestuurder bij het bedrag inbegrepen.
De sales tax op andere zaken dan je auto kan uiteenlopen van 0 tot wel 14%. In California zit volgens mij 0% tax op verse levensmiddelen in de supermarkt, terwijl voor een hotelkamer bij de luchthaven 14% belasting wordt berekend.
De luchthavenbelasting is heel wat anders dan de Airport Fee en wordt door de vliegtuigmaatschappij bepaald. Bij Delta is die nogal hoog, ik dacht iets van 110 euro plus 25 euro brandstoftoeslag. United en KLM rekenen maar ongeveer de helft.