Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Camperreis door het westen graag advies

Discussie gestart

Hammies

Gezien alle adviezen gaan we voor route 1.
Nu deze keuze gemaakt is gaan we de rest van van de reis voorbereiden.
GC Page is wat veel? Ik lees regelmatig dat Page zo ontzettend warm is dat je er gauw weg wilt?

Ik maak me wat zorgen omtrent de Campgrounds In Bryce en Zion. Wat zijn de ervaringen met het vinden van een RV plekje? Reserveren in Zion is al vol zag ik.Het zou zonde zijn als we hier veel tijd kwijt zijn met heen en weer rijden van logeerplek naar de canyon.

#16 - 02-06-2011, 12:20 uur

Marianne

Ik zou gewoon gaan reserveren wat nog kan. Je kunt altijd nog annuleren mocht je van de route af willen wijken. Meestal zul je echter niet zo snel afwijken, zeker niet als je tijd beperkt is, en je hebt een goede route uitgestippeld.
De omgeving van Page is warm in de zomer, wij hebben er in 2008 minder gedaan dan we van plan waren, maar dat hangt ook samen met wat je op dat moment al allemaal gedaan en gezien hebt.
Maar als je aan Lake Powell staat, dan is 2 dagen misschien wel heel lekker. Aan de andere kant is 2 dagen Bryce ook lekker, zeker als je bijvoorbeeld wilt paardrijden.

Voor Zion kun je ook in Springdale kijken, ik ben even de naam van de camping kwijt, maar hij ligt vlak tegen het park aan. Voor Bryce is Ruby's mooi als je ook een zwembad (wel klein) wilt hebben. Je kunt bij de camping op de shuttlebus stappen om het park in te gaan. De campings in het park liggen natuurlijk veel mooier en zijn rustiger.

Marianne
#17 - 02-06-2011, 13:11 uur

Hammies

Ik zag ook Ruby's bij Bryce, maar sta liever in de canyon zelf. Je zegt dus reserveer bij Ruby en annuleer als je alsnog een plekje vind in het park zelf, dus op de dag zelf. Kan dat zomaar zonder kosten of problemen. Ik kan me voorstellen dat ze daar niet blij mee zijn.

In Zion is een campground die je kan reserveren dat is Watchmen campground. Verder zie ik in googlemaps niet zoveel alternatieven, dus het lijkt mij dat de first come campgrounds snel weg zijn. Of valt dat wel mee?
#18 - 02-06-2011, 13:52 uur

Hans B

Ik lees regelmatig dat Page zo ontzettend warm is dat je er gauw weg wilt?
Je zult het op de gehele route erg warm krijgen.
Je zit redelijk in de 'bakoven' van de VS, allemaal woestijn.
#19 - 02-06-2011, 14:08 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hammies

Inderdaad, maar juist Page wordt vaker genoemd om een of andere reden als zeer warm. Vandaar. Ik ga het zelf ondervinden binnenkort.
#20 - 02-06-2011, 15:24 uur

Hans B

Dit weekend bij onze kennissen in Phoenix 106 en 103, dat valt dus nog mee.  8)
#21 - 02-06-2011, 19:36 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Meestal is Las Vegas warmer dan Page. Als je de jaarlijkse temps bekijkt komt Arizona pas op plaats 10. Hawaii en Florida hebben de hoogste gemiddeltes en Phoenix is zeker niet de warmste lokatie in de zomer. Die eer is weggelegd voor Mohave County (Bullhead, Lake Havasu) na Death Valley natuurlijk. Maar ik geef toe, 106F mag er ook zijn.
#22 - 02-06-2011, 23:04 uur

Hammies

Het was niet mijn bedoeling om een discussie te starten hoe warm het is. Uiteraard was dat niet onbekend bij ons. ^-^

De reis is inmiddels als volgend gevorderd:
ag  1 juli  Vliegen naar Phoenix, overnachten (verplicht)
dag  2 juli  Ophalen camper etc. + 1e gereserveerde overnachting noorden van Phoenix.
dag  3 juli  Phoenix-Sedona. wandelen en bezichtigen (reservering bij Rancho Sedona)
dag  4 juli  Sedona-Grand Canyon (gereserveerd Mather Campground))
dag  5 juli  GC- Page. Bekijken horseshoe bend en Antelope canyon (Nog geen reservering)
dag  6 juli  Page- Bryce. Onderweg Coral Pink Sand Dunes State Park.(Nog geen reservering)
dag  7 juli  Bryce. (oa Fairy Land Loop Trail)
dag  8 juli  Bryce-Zion (reservering bij Zion Canyon Campground)
dag  9 juli  Zion (oa Angels landing)
dag 10 juli Zion-Las Vegas. (Nog geen reservering)
dag 11 juli Las Vegas
dag 12 juli Las Vegas-Mammoth lakes (Nog geen reservering)
dag 13 juli Mammoth lakes- Yosemite park (Nog geen reservering)
dag 14 juli Yosemite park
dag 15 juli Yosemite park-San Fransisco (Nog geen reservering)
dag 16 juli San Fransisco-San Fransisco
dag 17 juli San Fransisco-San Fransisco
dag 18 juli San Fransisco-San Fransisco
dag 19 juli San Fransisco- Monterey (highway 1)
dag 20 juli Monterey- Santa Barbara (highway 1)
dag 21 juli Santa Barbara-Palm Springs
dag 22 juli Palm Springs-Phoenix. onderweg Joshua Tree
dag 23 juli Phoenix, inleveren camper voor 11 uur en naar vliegveld voor terugvlucht
dag 24 juli Aankomst Amsterdam

Daar waar nog geen reserving staat hoor ik nog graag advies.
Vb Bryce: is het slim om daar te reserveren bij Ruby of gokken dat het nog vrij is in het park zelf (voorkeur). Wat is jullie ervaring met vrije RV plekken Aldaar?
Idem Nu al reserveren in LV (circus circus)?
Als het kan ook nog wat tips bij Yosemite en San Franscisco.
En als er nog tips zijn over de route, houden we ons aanbevolen.
#23 - 05-06-2011, 21:35 uur

Marianne

In Las Vegas is Sam's Town volgens horen zeggen een prettige camping. Ze hebben een shuttle naar de Strip. De KOA bij CC is niet aan te raden.

Voor Yosemite had ik al een site gegeven, probeer zo dicht mogelijk bij het park iets te vinden. Bij Mammoth Lakes zou ik geen camping weten, ik denk dat Mono Lake bij lee Vining handig is, of kijk eens bij June Lake (Silver LAke CG).

Ik vind de tijd voor Yosemite erg kort, had ik waarschijnlijk al eerder gezegd. Zeker vergeleken met de tijd voor een klein park als Bryce komt Yosemite er wat bekaaid van af. Ik begrijp dat jullie enthousiaste wandelaars zijn als ik de keuze van de wandelingen zie, en dan zou zeker wat meer tijd voor Yosemite uitgetrokken moeten worden.
Bij SF heb je Marin RV Park, je kunt daarvandaan met de ferry naar het centrum.
Coral Pink Sand Dunes zou ik laten vallen. Je zou die ochtend dan Antelope canyon kunnen doen, dan heb je de dag ervoor meer rust om ook de West Rim te doen bij de GC.

Marianne
#24 - 05-06-2011, 22:01 uur

Hammies

Marianne bedankt voor je snelle altijd reacties.

Ik zal je tip's goed bekijken. Die van Yosemite had ik niet meer in het vizier.
Als het lukt om daar een campground te vinden die gunstig ligt, zullen we waarschijnlijk of LV of SF een dag inkorten. We zijn toch meer natuurliefhebbers dan mensen van de drukte van de grote steden. Maar als we er toch zijn willen we de gekte van LV en het mooie van SF niet missen.

Coral Pink Sand Dunes was al een twijfel geval. Ligt eraan hoe het in Page loopt.

Wat is er mis met Circus Circus? Ik weet dat het eigenlijk meer een parkeerplaats is, maar het ligt wel aan de strip.

Heb je (of iemand anders) nog wat op de vraag omtrent de campgrounds bij Bryce? Reserveren of gokken dat de plekken in het park nog vrij zijn? Kennissen van ons die in 2008 deze reis gemaakt hebben konden in de parken zo terecht zonder reservering, maar volgens mij is dit niet meer zo of wel?
#25 - 05-06-2011, 22:28 uur

Marianne

CC ligt aan het eind van de strip, de omgeving is niet echt aantrekkelijk. Het is snel een paar kilometer lopen naar de rest van de Strip. Als je er alleen maar slaapt is het natuurljk niet zo'n probleem, maar de cg bij Sam's ziet er wel aangenamer uit.
Ik heb zelf geen ervaring met de campings in Bryce, je zou ook 1 nacht naar Ruby's kunnen gaan en de tweede in het park overnachten.

Marianne
#26 - 05-06-2011, 22:46 uur

Old Faithful

Je zou die ochtend dan Antelope canyon kunnen doen, dan heb je de dag ervoor meer rust om ook de West Rim te doen bij de GC.
Je bedoelt waarschijnlijk de east rim met de viewpoints tot aan Desert View.
Ik vermeld het even omdat meestal over de west rim (skywalk) niet zo lovend gesproken wordt.
#27 - 06-06-2011, 10:59 uur
Groet,

Old Faithful

Tet14

De west rim in GCNP gaat van GC Village naar Hermits rest alleen met een shuttle in de zomer.  Maar ik denk ook dat Marianne de east rim drive bedoelt. Daar moet je zeker tijd voor nemen waardoor Horseshoe Bend en Antelope dezelfde dag wat krap wordt. HSB is trouwens 's morgens ook mooier imo.
Coral Pink is mooier laat in de middag. Overdag zou ik daar zeker geen omweg voor willen maken. Dan liever een stop in Red Canyon voor Bryce.
Aangezien je later een volle dag voor Bryce neemt zou je kunnen doen:
10 am Horseseshoe Bend
noon: Antelope Upper Canyon
Vanaf 2 pm de rit naar Bryce. Je komt dan ongeveer om 6pm local time aan. Nou, misschien 6.30
Tussen GC en Page raad ik vaak een stop in Cameron aan en een bezoek aan Navajo Bridges en Marble Canyon en eventueel Lees Ferry. Dit uitstapje neemt ongeveer 2 uur extra. Je kan ook Glen Canyon Dam bezichtigen in de middag of vanaf Wah Weap Marina een boottochtje over Lake Powell naar Antelope Canyon (iets anders dan een bezoek aan Upper of Lower). Dat boottochtje neemt ongeveer 1.5 uur. Je zal niet alles kunnen doen de dag tussen GC en Page.
Yeehaw
#28 - 06-06-2011, 12:07 uur

Marianne

Oeps sorry, ja, east en west doorelkaar gehaald.

Marianne
#29 - 06-06-2011, 12:37 uur

Hammies

Zo de vertrekdatum nadert al met rasse schreden. Er zijn enkele aanpassingen geweest omdat ik zo gelukkig was om 2 nachten in Yosimite te bemachtigen (Upper Pines), wat dan wel ten koste van 1 dag in Las Vegas is gegaan, maar ook 1 dag langer in Yosimite!
Vooralsnog is de planning nu:

dag  1 juli  Vliegen naar Phoenix, overnachten (verplicht)
dag  2 juli  Ophalen camper etc. + 1e gereserveerde overnachting noorden van Phoenix.
dag  3 juli  Phoenix-Sedona. wandelen en bezichtigen (reservering bij Rancho Sedona)
dag  4 juli  Sedona-Grand Canyon (gereserveerd Mather Campground))
dag  5 juli  GC- Page. Bekijken horseshoe bend en Antelope canyon (reservering Wahweap + reservering lower Antelope canyon)
dag  6 juli  Page- Bryce.(Nog geen reservering)
dag  7 juli  Bryce. (oa Fairy Land Loop Trail)
dag  8 juli  Bryce-Zion (reservering bij Zion Canyon Campground)
dag  9 juli  Zion (oa Angels landing)
dag 10 juli Zion-Las Vegas. (reservering Circus Circus)
dag 11 juli Las Vegas-Mammoth lakes of Bischop(Nog geen reservering)
dag 12 juli Mammoth lakes- Yosemite park (Reservering Upper Pines)
dag 13 juli Yosemite park (Reservering Upper Pines)
dag 14 juli Yosemite park(Nog geen reservering)
dag 15 juli Yosemite park-San Fransisco (Nog geen reservering)
dag 16 juli San Fransisco-San Fransisco  (Alcatraz gereserveerd)
dag 17 juli San Fransisco-San Fransisco
dag 18 juli San Fransisco-San Fransisco
dag 19 juli San Fransisco- Monterey (highway 1)
dag 20 juli Monterey- Santa Barbara (highway 1)
dag 21 juli Santa Barbara-Palm Springs
dag 22 juli Palm Springs-Phoenix. onderweg Joshua Tree
dag 23 juli Phoenix, inleveren camper voor 11 uur en naar vliegveld voor terugvlucht
dag 24 juli Aankomst Amsterdam

Vragen die resteren zijn:
- Ik ben nog niet geheel gelukkig met het laatste stuk van SF naar Phoenix. Zijn hier nog wat tips over te geven?
- Ik mis nog één nacht bij Yosemite en wil in ieder geval de sequoia's zien, maar dat is toch bij Mariposa? Waar is dan slim om een RV plek te zoeken?
- De RV plaats bij SF ben ik nog niet uit. Ik heb de tip bekeken over Marin RV park, maar 3x met 4 personen met de boot wordt wel prijzig. Of kan je ook makkelijk met ander openbaar vervoer, of misschien weet iemand nog een alternatief?

Alvast weer bedankt voor de tips.
#30 - 19-06-2011, 17:34 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15