Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Eerste idee van reis mei 2006

Discussie gestart

BESNAG1

Whale watchen (monterey?)

Volgens mij komen deze enkel in het najaar de kust voorbij (kan me herinneren zoiets gezien te hebben bij een van de vuurtorens langs route 1).
#16 - 09-09-2005, 21:11 uur

ejb

Whale watchen (monterey?)

Volgens mij komen deze enkel in het najaar de kust voorbij (kan me herinneren zoiets gezien te hebben bij een van de vuurtorens langs route 1).
Ik  weet niet welke tijd van het jaar de elephant seals daar zijn, wat ik wel weet is dat wij er in juni waren en het strand helemaal vol lag met seals.
#17 - 10-09-2005, 12:07 uur



Matthijs en Rian

heb op websites gekeken en er zijn altijd "whales" te zien al zijn het wel verschillende soorten door loop van het jaar, tevens ook dolfijnen die er heel het jaar zitten (grote groepen).

we hebben al wat concreter route idee:
2N Los Angeles
1N San Diego
3N Las Vegas (misschien 1N Bakersfield, 2 Lasvegas)
3N Yosimity
3N San Francisco
+ vliegen
#18 - 10-09-2005, 18:21 uur

ejb

Whale watchen (monterey?)

Volgens mij komen deze enkel in het najaar de kust voorbij (kan me herinneren zoiets gezien te hebben bij een van de vuurtorens langs route 1).
Oeps, foutje, whales en seals zijn wel heel wat anders, had iets gelezen over de seals bij San Simeon (duidelijk in een andere bijdrage :-[)
Ik  weet niet welke tijd van het jaar de elephant seals daar zijn, wat ik wel weet is dat wij er in juni waren en het strand helemaal vol lag met seals.
http://
#19 - 10-09-2005, 18:45 uur



Matthijs en Rian

Ik heb op diverse weblogs/reisverslagen gelezen dat las vegas best goed te doen is vanuit LA/San Diego.

Zit nu aan volgende route te denken voor vakantie in zw amerika

San Francisco
Yosimite
Monterey
ergens tussen monterey en LA
LA
San Diego
Las Vega

Dit in 14 dagen.
#20 - 16-09-2005, 09:17 uur

payday

Las Vegas is prima te doen vanuit San Diego of Las Vegas.

Wij hebben ongeveer hetzelfde rondje gedaan.
LA-San Diego-Las Vegas-Mommoth Lakes (Yosimete)-San Fransico.
We hebben er wel 3,5 week over gedaan.
Als je een Canyon wilt zien, kun je prima van Las Vegas naar de Grand Canyon vliegen. Wij hebben gevlogen met Vision Air. Zij vliegen van een klein vliegveld in noord Las Vegas en dat was niet al te duur (200 dollar pp).





#21 - 17-09-2005, 12:52 uur

Norbert

Las Vegas is prima te doen vanuit San Diego of Las Vegas.

Volgens mij is Las Vega inderdaad prima te doen vanuit Las Vegas!  ;D
#22 - 17-09-2005, 17:25 uur

SpaceAce

San Francisco
Yosimite
Monterey
ergens tussen monterey en LA
LA
San Diego
Las Vega

Dit in 14 dagen.

Ik gok dat dit zo ongeveer dan jullie planning zal gaan worden:

Dag 01: Aankomst San Francisco
Dag 02: San Francisco
Dag 03: San Francisco
Dag 04: San Francisco - Yosemite N.P.
Dag 05: Yosemite N.P.
Dag 06: Yosemite N.P. - Monterey
Dag 07: Monterey - San Simeon
Dag 08: San Simeon - Los Angeles
Dag 09: Los Angeles
Dag 10: Los Angeles - San Diego
Dag 11: San Diego - Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas - Amsterdam
Dag 15: Aankomst Amsterdam

Zoiets? Ongeveer? :)
#23 - 20-09-2005, 18:12 uur
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

Matthijs en Rian

San Francisco
Yosimite
Monterey
ergens tussen monterey en LA
LA
San Diego
Las Vega

Dit in 14 dagen.

Ik gok dat dit zo ongeveer dan jullie planning zal gaan worden:

Dag 01: Aankomst San Francisco
Dag 02: San Francisco
Dag 03: San Francisco
Dag 04: San Francisco - Yosemite N.P.
Dag 05: Yosemite N.P.
Dag 06: Yosemite N.P. - Monterey
Dag 07: Monterey - San Simeon
Dag 08: San Simeon - Los Angeles
Dag 09: Los Angeles
Dag 10: Los Angeles - San Diego
Dag 11: San Diego - Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas - Amsterdam
Dag 15: Aankomst Amsterdam

Zoiets? Ongeveer? :)


Jah lijkt er wel aardig op hoor....  Alleen nog niet zo zeker over Los Angeles San diego,
We willen in LA eigenlijk zeg maar de stads tour doen (beverly hills, hollywood) en dagje universal studios maar denk dat we zeg maar na Un.St. wel doorrijden naar San Diego is volgens mij maar 2 uurtjes rijden.
Dan zeg maar volle dag in San diego (zoo en sea world op 1 dag)
Daar nog slapen en dan smorgens vroeg voor LV gaan (langste rit) En dan in LV zeg maar 2 volle dagen voor eventueel excursies en dan savonds LV zelf alleen weet nog niet of dat niet te duur wordt in LV 3 nachten maar misschien valt mee.

Hoe denk je over de tijd die we hebben per bestemming??? Is voldoende? Of is bijvoorbeeld SF wel veel? Zou je eerder andersom rijden? beginnen LV en stoppen SF?
#24 - 21-09-2005, 07:54 uur

sweatbox

Hoe denk je over de tijd die we hebben per bestemming??? Is voldoende? Of is bijvoorbeeld SF wel veel? Zou je eerder andersom rijden? beginnen LV en stoppen SF?

Wij zijn vijf dagen in San Francisco gebleven en hebben ons geen moment verveeld. Er is zo veel meer te zien dan Pier 39 en Alcatraz.
#25 - 21-09-2005, 08:25 uur

Tekkel

Citaat
Dan zeg maar volle dag in San diego (zoo en sea world op 1 dag)
Ik hoor, en lees, altijd dat de San diego Zoo, de mooiste ter wereld is.
En dat wil je in een halve dag bekijken? Lijkt me eeuwig zonde.
Wij hebben een abonnement op Artis en hoe vaak we daar ook komen, aan een halve dag hebben we er echt niet genoeg.

Bart
#26 - 21-09-2005, 09:22 uur
Visum Australia granted; 12-01-2009

Ebelix

De Zoo van San Diego is erg mooi en je kan er makkelijk een hele dag aan besteden. Absoluut een must om hem te bezoeken.

Seaworld en de Zoo op 1 dag doen is onbegonnen werk. Ze ziet dan van beide parken niets.
#27 - 21-09-2005, 10:06 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Kinneret

Hoe denk je over de tijd die we hebben per bestemming??? Is voldoende? Of is bijvoorbeeld SF wel veel? Zou je eerder andersom rijden? beginnen LV en stoppen SF?

Wij zijn vijf dagen in San Francisco gebleven en hebben ons geen moment verveeld. Er is zo veel meer te zien dan Pier 39 en Alcatraz.

Strongly agree!! Echt een erg mooie stad en mooie omgeving, ik ben in mijn geval 4 dagen in San Francisco geweest maar ik zou er best nog een paar bij willen hebben! Heel veel te doen/zien!
#28 - 21-09-2005, 17:40 uur

SpaceAce

Seaworld en de Zoo op 1 dag doen is onbegonnen werk. Ze ziet dan van beide parken niets.

Het kàn wel hoor. Tenminste, als de Zoo tot laat in de avond open is. Dat wil zeggen, eind augustus was deze nog tot 20.00 uur open en dan valt het wel te combineren. Kennissen van me hebben dat namelijk gedaan. De eerste zes uurtjes naar Seaworld. Hebben alles kunnen zien en daarna doorgereden naar de Zoo. Maar een uur voor sluitingstijd besloten ze weer terug naar het hotel te gaan, aangezien ze toen toch wel moe waren van het vele lopen. San Diego Zoo is namelijk best wel groot.

Weet ook niet of ze alles gezien hebben in de San Diego Zoo, maar veel hebben ze in ieder geval wel gezien.

Maar persoonlijk zou ik San Diego Zoo en Seaworld niet op één dag plannen.

Jah lijkt er wel aardig op hoor....  Alleen nog niet zo zeker over Los Angeles San diego,
We willen in LA eigenlijk zeg maar de stads tour doen (beverly hills, hollywood) en dagje universal studios maar denk dat we zeg maar na Un.St. wel doorrijden naar San Diego is volgens mij maar 2 uurtjes rijden.
Dan zeg maar volle dag in San diego (zoo en sea world op 1 dag)

Als je de stadstour en een dagje Universal wilt doen, ben je volgens mij twee volle dagen in Los Angeles (drie nachten) of je moet op dag van vertrek naar San Diego pas laat die kant op gaan. Het is inderdaad maar een uur of twee rijden.

Want de dag van San Simeon - Los Angeles is ook een dag rijden.

Als je dus op dag van vertrek naar San Diego tot laat in L.A. blijft en je wilt Seaworld en San Diego op één dag doen, ben je één volle dag in San Diego (twee nachten dus). Wat beter is (zoals ik al eerder in deze post typte) om Seaworld en San Diego Zoo in twee dagen te doen. Dan zou je drie nachten in San Diego verblijven.

Alleen jullie hebben maar 14 dagen en dan zul je toch keuzes moeten maken, helaas...

Citaat
Of is bijvoorbeeld SF wel veel? Zou je eerder andersom rijden? beginnen LV en stoppen SF?

In San Francisco kun je nooit te lang blijven volgens mij. San Francisco vond ik een enorm mooie stad. Wij zijn er drie dagen geweest, waarvan één dag naar een pretpark en dus niet San Francisco hebben verkend. Die twee dagen dat wij San Francisco hebben gezien, waren genoeg voor alle hotspots. Maar San Francisco heeft meer te bieden dan allemaar de Golden Gate bridge, Alcatraz en Pier 39.

Maar ook dat is een keuze die je moet maken, aangezien jullie relatief korte vakantie.

En ik zou zeker niet andersom gaan rijden. Nu heb je namelijk de kustweg van noord naar zuid. Je rijdt dan aan de oceaankant en zo schijn je een betere uitzicht te hebben op de kustweg. Wij hebben hem in ieder geval ook van noord naar zuid gereden en ik vind de kustweg enorm prachtig!

Citaat
En dan in LV zeg maar 2 volle dagen voor eventueel excursies en dan savonds LV zelf alleen weet nog niet of dat niet te duur wordt in LV 3 nachten maar misschien valt mee.

Zoals ik begreep in je andere topic, had je het over één volle dag in Las Vegas en niet twee (zoals je hierboven aangeeft). De eerste avond dat je aankomt in Las Vegas zul je waarschijnlijk meteen de Strip op gaan  :) Dat geeft toch wel het ultieme Las Vegas gevoel! Als je ook vanaf Las Vegas terugvliegt, heb je waarschijnlijk vroeg in de ochtend de terugvlucht en dus geen tijd meer om de Strip te verkennen.

Op zich moet twee avonden (zodat je overdag een excursie kunt maken - let wel dat je dan 's avonds weer redelijk vroeg terug moet zijn in Las Vegas om de Strip weer te gaan verkennen) voldoende zijn om een goede indruk van de Strip te kunnen krijgen, al zul je niet elk hotel kunnen bezoeken. Ook hier weer: keuzes maken.
#29 - 21-09-2005, 19:11 uur
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

Matthijs en Rian

jah klopt had effe verkeerd getypt denk dat het toch wel 3 nachten wordt in LV dus 2 dagen zon gepuzzel heh dan weer 2 nachten dan schuiven en dan weer 3 nachten...

Het is alleen beetje met SF en SD dat we gewoon willen/moeten kiezen, en toch wel echt amerika willen zien zeg maar, die dierentuin lijkt ons leuk maar niet hoogste prioriteit natuurlijk... Sea world heb je hier niet dieren wel....  je kunt geloof ik ook een pas kopen universal, sdzoo en seaworld in een maar weet niet zeker.
#30 - 21-09-2005, 22:10 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15