Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Eerste idee van reis mei 2006

Discussie gestart

SpaceAce

je kunt geloof ik ook een pas kopen universal, sdzoo en seaworld in een maar weet niet zeker.

Ik dacht dat je de Southern California Citypass bedoelde, maar nu ik op de site van Universal Studios kijk, zie ik een hele mooie combi voor je :)

Inderdaad bestaat er een combipass voor Universal en Seaworld (dus geen San Diego Zoo erbij). Namelijk de Southern California Value Pass voor 84 dollar p.p. Ik kende deze combi nog niet, maar past perfect bij jullie  :D
#31 - 21-09-2005, 22:47 uur
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

SpaceAce

Ik gok dat dit zo ongeveer dan jullie planning zal gaan worden:

Dag 01: Aankomst San Francisco
Dag 02: San Francisco
Dag 03: San Francisco
Dag 04: San Francisco - Yosemite N.P.
Dag 05: Yosemite N.P.
Dag 06: Yosemite N.P. - Monterey
Dag 07: Monterey - San Simeon
Dag 08: San Simeon - Los Angeles
Dag 09: Los Angeles
Dag 10: Los Angeles - San Diego
Dag 11: San Diego - Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas - Amsterdam
Dag 15: Aankomst Amsterdam

Zoiets? Ongeveer? :)

Grrr, irritant zeg. Zoals ik je begrijp zou je inderdaad twee volle dagen in San Francisco willen verblijven (twee dagen sight-seeing is wel nodig, in ieder geval voor de bekende 'attracties': Alcatraz, Pier 39, Golden Gate bridge, China Town, Cable Car, Fisherman's Wharf, Lombart Street), twee volle dagen in Los Angeles (dagje Universal en een dagje sight-seeing) en een vol dagje in San Diego (Seaworld).

Ik kom dus godsamme ergens een dag te kort voor je  :-\  >:(  ???
#32 - 21-09-2005, 22:56 uur
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

Matthijs en Rian

Misschien dagje gevonden.....

Wellicht kan Yosimeti - San Simeon (of ander plaatsje tussen SF en LA) wel in een dag??? Of stuk verder doorrijden dan San Simeon en dan aan dag 8 meer hebben
m.a.w. Yosimite N.P - LA in 2 ipv 3 dagen?

Dag 06: Yosemite N.P. - Monterey
Dag 07: Monterey - San Simeon
Dag 08: San Simeon - Los Angeles

Dus:
Dag 06: Yosemite N.P. - San Luis Obisque of Morro Bay Via Monterey
Dag 07: SL0 of MB - LA (inclusief uurtje of 2 hollywood)
#33 - 22-09-2005, 07:39 uur

Hans B

Hallo Matthijs en Rian,
hebben jullie echt niet meer dan 14 dagen.
Dan wordt het echt racen om alles te kunnen zien.
Als het kan neem iets meer tijd voor de dingen.
De route die Space heeft is een goede, maar 1 dag extra in L.A. en in S.D. daar zou ik wel voor kiezen. Probeer nog enkele dagen erbij te regelen of kort de route in. Overal langs races zonder voldoende tijd hebben iets te zien is ook jammer en bovendien zijn de kosten voor enkele dagen meer minimaal.
groeten, Hans
#34 - 22-09-2005, 09:59 uur
« Laatst bewerkt op: 22-09-2005, 10:00 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

SpaceAce

Dus:
Dag 06: Yosemite N.P. - San Luis Obisque of Morro Bay Via Monterey
Dag 07: SL0 of MB - LA (inclusief uurtje of 2 hollywood)

En dat wordt dus ook al vrij moeilijk  :(

Tussen Monterey en San Simeon zijn namelijk de mooiste stukken van de kustweg. Hier wil je echt niet zomaar even door heen racen. Streets and Trips geeft aan dat het tussen Monterey en San Simeon éé uur en drie kwartier rijden is. Maar dat kun je vergeten. Ten eerste is de kustweg een enorme bochtige weg en doordat de kustweg enorm mooie stops heeft, kun je hier bijna een hele dag mee zoet zijn.

Mooie tussenstops tussen Monterey en San Simeon zijn bijvoorbeeld:
  • Monterey Bay Aquarium (een bezoekje van ongeveer 2.5 uur)
  • De 17-miles Drive bij Monterey (een rit van ongeveer 3 uurtjes)
  • Carmel
  • Point Lobos R.P.
  • Big Sur
  • Koffie bij Nepenthe
  • Julia Pfeiffer Burns S.P.
  • Zee-olifanten bekijken op het strand net voor San Simeon (bij Piedras Blancas)
  • Hearst Castle in San Simeon (een bezoekje van ongeveer 3 uur)

    Als je in één dag van Yosemite naar San Simeon wilt (via Monterey) ga je deze tussenstops niet allemaal redden. Slechts de minst tijdrovende zou je kunnen doen (dus geen bezoek aan het Monterey Bay Aquarium, de 17-miles Drive en Hearst Castle). En dan nog zou je enkele stops niet kunnen zien.

    Maar als er echt geen andere oplossing te vinden is, zou dit wel de beste oplossing zijn inderdaad. Gewoon ontzettend vroeg uit Yosemite vertrekken  :) (weet trouwens ook niet of er onderweg tussen Yosemite en Monterey must-stops zijn - gok het niet, maar ik heb die weg nooit gereden, dus heb geen idee).

    En verder van te voren even naar de tussenstops kijken of er misschien stops tussen zitten welke je het minst leuk lijkt, zodat je in ieder geval voor je must-do stops de tijd hebt.

    (Je had het zelf over San Luis Obispo of Morro Bay - maar dat gaat dus al helemaal niet lukken :) Op zich is dat het probleem ook niet, want San Simeon - Los Angeles is prima te doen in één dag)
#35 - 22-09-2005, 17:33 uur
« Laatst bewerkt op: 22-09-2005, 18:32 uur door SpaceAce »
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

Jez


Jah lijkt er wel aardig op hoor....  Alleen nog niet zo zeker over Los Angeles San diego,
We willen in LA eigenlijk zeg maar de stads tour doen (beverly hills, hollywood) en dagje universal studios maar denk dat we zeg maar na Un.St. wel doorrijden naar San Diego is volgens mij maar 2 uurtjes rijden.


Als je eerst naar Universal wilt en dan door naar San Diego, dat gaat je niet lukken. Buiten de spits om ben je al 1,5 uur bezig om van Universal buiten LA te komen, en dan moet je nog naar San Diego. Als je eerst Universal bezoekt, lijkt me de kans aardig groot dat je in de file komt,. Die begint met een beetje pech al om een uur of 3. Kun je beter 's avonds na 8/9 uur gaan, als de spits voorbij is. Maar dan kan het ook al donker zijn.
#36 - 30-09-2005, 17:00 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

globetrotter

Tip: als je naar Alcatraz wilt, dan zou ik als ik jullie was, van te voren reserveren. Toen wij in 2003 in SFO waren, was de boottocht naar het eiland voor de volgende dagen helemaal volgeboekt.

Het reserveren kan o.a. via de site van Blue & Gold Fleet: http://www.blueandgoldfleet.com/.
#37 - 01-10-2005, 14:15 uur

Hans B

Matthijs en Rian
onderstaand verhaal had ik al eens eerder geschreven.

Wij zijn in 2001 in S.F. en Alcatraz geweest. Voor Alcatraz kun je nog steeds op de dag zelf kaartjes kopen, maar dan moet je wel bij de eerste 300 horen.
De kaartjes zijn allemaal in handen van de organisatie Bleu-Gold Fleet. zij bieden dan vaak een pakket aan met rondtour door de stad, etc.. + Alcatraz. Prijzen van $35-$50.
Echter elke ochtendvroeg worden bij Pier 41 max.300 kaartjes door de Bleu-Gold Fleet in de vrije verkoop gedaan (prijs toen $13.25 +tax voor volw.). Ik stond al om 0745 in de rij, de kassa's gaan om 08.30 uur open. Wij hadden kaartje 201 tot 204. Dus als je een vroege vogel bent, heb je een kans. Anders moet je toch zeker van te voren reserveren.
succes, Hans
#38 - 01-10-2005, 20:39 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Matthijs en Rian

Change of mind ???  ???

Toch niet de lange kustweg maar stukje tot monterey en stuk tussen LA en SD. Wel natuurlijk als Tioga pas open is  :'(....

3N San Francisco
1N Monterey
3N Yosemite NP
3N Las Vegas
2N LA
2N San Diego
#39 - 03-10-2005, 12:44 uur

SpaceAce

Toch niet de lange kustweg maar stukje tot monterey en stuk tussen LA en SD. Wel natuurlijk als Tioga pas open is  :'(....

Het spijt me dat ik het moet zeggen, maar met deze planning kun je beter de kustweg dan helemaal schrappen. Tussen San Francisco en Monterey is niet zo veel moois te zien, het begint juist na Monterey pas en bij Big Sur is het mooiste stuk van de kustweg te zien...

En tussen LA en SD kun je beter de snelweg nemen.

Wat wél kan:

Dag 01: Aankomst San Francisco
Dag 02: San Francisco
Dag 03: San Francisco
Dag 04: San Francisco - Yosemite N.P.
Dag 05: Yosemite N.P.
Dag 06: Yosemite N.P. - Monterey
Dag 07: Monterey - San Simeon
Dag 08: San Simeon - Los Angeles
Dag 09: Los Angeles - San Diego
Dag 10: San Diego
Dag 11: San Diego - Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas - Amsterdam
Dag 15: Aankomst Amsterdam

Als je dag 8 vroeg vertrekt en Hearst Castle niet bezoekt, ben je - als het mee zit natuurlijk - in de middag in Los Angeles. Het enige waar je dan ook niet zo veel tijd ik kunt steken is Santa Barbara. Zelf ben ik daar niet geweest, maar ik hoor van andere dat de Mission wel leuk om te bezoeken is (geen idee trouwens wat dat is  :-[ ). Misschien Santa Barbara wel even bezoeken, maar geen uren helaas.

Dan ben je redelijk op tijd om de sight-seeing in Los Angeles nog mee te pakken. Dat wil zeggen, dat zal dan ook wel in vogelvlucht worden. Misschien dat je zelfs die stadstour nog zou kunnen doen (je bedoeld zo'n georganiseerde, toch?)

Je kan het denk ook zonder zo'n georganiseerde tour (als je daarvoor niet meer op tijd bent), maar wat wil je precies allemaal zien in L.A.?

In ieder geval als je dan een hotel neemt in Hollywood, kun je die avond van dag 8 mooi de tijd nemen voor de Hollywood Boulevard.

** Dus dag 8 's middags de stadstour, 's avonds Hollywood Boulevard en dag 9 Universal (en misschien nog zelfs 's ochtends vroeg naar de Hollywood Sign). **

Druk programma, maar wel te doen volgens mij...

En wat Jez schrijft kan ook meevallen. Wij zijn om half 7 naar San Diego gereden en deden daar 1.5 uur over (vanaf Burbank - dat is zelfs nog het 'stadje' boven Universal Studios, maar wel aan dezelfde snelweg).

Uiteraard kan het wel drukker zijn rond die tijd. Misschien hebben wij gewoon geluk gehad  :D
#40 - 03-10-2005, 17:19 uur
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

Matthijs en Rian

zit gewoon beetje te denken  ???, we hebben al niet zo ruim de tijd om alles te zien en willen daarom zo afwisselend mogelijke reis zeg maar...
Misschien is de route

SF via yosemite naar mammoth lakes naar death valley naar LV naar San diego dan Los Angeles - NL

iets meer typisch amerika (d.w.z. anders dan NL/Europa) en wat afwisselender dan

SF-Yosemite- naar LA via kustweg en dan vanuit San diego naar LV
toe om van daaruit terug naar NL te gaan.

Las dat het stukje tussen San Diego en Los Angeles langs de kustweg (dus niet snelweg) ook erg mooi moet zijn.


Je merkt al twijfels alom. Dit komt vooral omdat je zoveel reisverslagen leest en iedereen is helemaal te spreken over de reis die gemaakt is. dus alles lijkt top! HAHA  ;D
#41 - 05-10-2005, 08:13 uur

DennisH

Het spijt me dat ik het moet zeggen, maar met deze planning kun je beter de kustweg dan helemaal schrappen. Tussen San Francisco en Monterey is niet zo veel moois te zien, het begint juist na Monterey pas en bij Big Sur is het mooiste stuk van de kustweg te zien...

Als ik me niet vergis dan heb je onder SF aan de kust het Ano Nuevo State park.
http://www.parks.ca.gov/default.asp?page_id=22264

Hier zagen wij enkele tientallen zeeolifanten van ongeveer 10 a 20 meter afstand en we hadden uitzicht op een eiland waar er nog honderden waren. Vrijwilligers waren aanwezig om uitleg te geven over de dieren.
Was een leuke ervaring, had ik niet willen missen. De kustroute is daar inderdaad minder fraai, dat wel.
#42 - 05-10-2005, 09:15 uur

DennisH

Las dat het stukje tussen San Diego en Los Angeles langs de kustweg (dus niet snelweg) ook erg mooi moet zijn.

Klopt, maar minder mooi als het stukje boven LA. Da's toch wel het mooiste.
#43 - 05-10-2005, 09:16 uur

thebes

Het spijt me dat ik zo negatief moet zijn, maar ik zou helemaal nerveus worden van zo'n volgepropte reis.
Waarom beperk je je niet tot een paar hoogtepunten om daar volop van te genieten in plaats van een heleboek bliksembezoekjes?
Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om de pretparken, Alcatraz en San Diego te laten vallen om wat meer van de parken te genieten en daar op je gemakje een paar wandelingen te maken.
En kun je alvast bedenken welke plekken je voor een volgende reis bewaart.
#44 - 05-10-2005, 09:23 uur

Hans B

Hallo,
ik ben het wel eens met Thebes. Je propt vaak veel te veel in een reis. Natuurlijk begrijp ik dat je in korte tijd alles wilt zien, maar dat is nu eenmaal onmogelijk. In Europa ga je ook niet in 2 weken van Amsterdam naar de Oeral, doet de Peleponesus, Sardinie en de Costa de Sol.
Ik vergelijk het altijd maar met de 1e keer dat ik met de kinderen naar het dierentuin ging, alles moet in razend tempo bekeken worden. Helemaal gestresst kwam je aan het eind van de dag thuis. Daarop hebben we besloten lid van de dierentuin te worden en een jaarabonnement te nemen. Het volgende bezoek verliep een stuk minder gestresst, want we konden toch nog eens gaan.
Al je inderdaad maar eens in je leven van plan bent te gaan, kan ik me iets bij een overvol programma voorstellen, maar zou je in de gelegenheid zijn vaker te gaan, doe het dan stukje bij stukje en beleef de kleine gedeelten intensiever.
groeten, Hans
#45 - 05-10-2005, 11:01 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15