Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

HELP! Antelope Canyon in planning krijgen

Discussie gestart

AnneliesT

Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste post ...

We zijn aan het kijken om in juli-augustus volgend jaar (2018) naar de Westkust van Amerika te gaan.
"Wij", dat zijn 2 volwassenen en 2 kids (11 en 14 jaar).
We hebben min of meer een route opgemaakt en die ziet er zo uit:
Dag 1: Amsterdam - San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco - Monterey
Dag 5: Monterey - Yosemite
Dag 6: Yosemite
Dag 7: Yosemite - Lone Pine
Dag 8: Lone Pine - Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas - Zion
Dag 11: Zion
Dag 12: Zion - Bryce
Dag 13: Bryce - Page
Dag 14: Page - Monument Valley
Dag 15: Monument Valley - Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon - Kingman
Dag 17: Kingman - Palm Springs
Dag 18: Palm Springs - LA
Dag 19: LA
Dag 20: LA
Dag 21: LA - Amsterdam

Wat denken jullie? Nog tips of opmerkingen?
We zouden in Page ook graag naar Antelope Canyon gaan maar wanneer gaan we dat dan best?
Op dag 13 --> vroeg vertrekken vanuit Bryce en 1 van de middagtours doen (11u30 of 13u30) in de UPPER canyon ?
(maar dan hebben we mss niet genoeg tijd in Bryce?)
OF
op dag 14 --> een ochtendtour doen bvb. in de LOWER canyon omdat die zou mooier zijn 's ochtends? Of toch een middagtour (11u30) doen in de UPPER canyon en daarna doorrijden naar Monument Valley? Maar dan wordt het al wat laat waarschijnlijk? En aangezien we op dag 15 van Monument Valley naar Grand Canyon gaan blijft er op die dag ook niet veel tijd over om in Monument Valley te besteden ...
+ we willen in Page natuurlijk ook even naar Horseshoe Bend gaan ...

Wie kan helpen? Is die Upper Canyon trouwens effectief mooier dan de Lower Canyon?
Alvast bedankt! :)

groetjes,
Annelies
#1 - 03-10-2017, 15:39 uur

Cees A

Volgens mij is je route al in beton gegoten en staat zo ongeveer alles al vast.  Toch ?
Voor PDF kaarten van de nationale parken en andere tips op je route kun je kijken bij de informatie-berichten onder onze voorbeeldroute.
Misschien kom je daar nog wat nieuwe dingen tegen.   Linkje: Klik hier.
Voor info over beide Antelope Canyons kijk je op Dit Bericht.
#2 - 03-10-2017, 16:21 uur

Pino

Vorige week in 1 van de  Antelope Canyons geweest.
Fraaie militaire operatie door Navajos uitgevoerd.  Je voert iets van Antelope Canyon Tollbooth (of iets dergelijks) in Google Maps in en komt er vanzelf. Een parkeerterrein tegenover de kopermijn met Dixies en een tent waaronder je je opgeeft.
Wij hadden niet gereserveerd, gingen in het rijtje daarvoor staan, tikten 48 dollar (cash!) p.p. af en waren in 5 minuten in een jeep geladen en op weg naar de Canyon. Zorg ervoor dat je GEEN tas en fototoesteldriepoot hebt. Zo lang duurt het niet, dus ik zou alleen een fototoestel (of telefoon) in de hand hebben.
Je krijgt aanwijzingen voor instellingen: 800 ASA, witbalans op wolkendek, flitser uit, I-phone op chrome filter.
Onze gids maakte meteen de plaatjes voor me, mooi makkelijk.

Plaatjes, nog ongesorteerd en ongecensureerd : https://photos.app.goo.gl/k757I1ucdQpjfuIA2
Als je naar de info kijkt kun je de tijd volgen, de iPhone SE had de juiste tijd.
Wij waren 's ochtends uit Monument Valley vertrokken, zijn na de Canyon in Page een frappucino wezen doen en waren eind van de middag in Zion.
#3 - 03-10-2017, 21:10 uur
« Laatst bewerkt op: 03-10-2017, 21:25 uur door Pino »

Cees A

Vorige week in Lower Antelope Canyon geweest.   
Sorry Pino,  ik was er niet bij,  maar aan de entreeprijs EN je foto's te zien ben je in Upper Antelope Canyon geweest,  niet de Lower.
#4 - 03-10-2017, 21:21 uur

Pino

Vorige week in Lower Antelope Canyon geweest.   
Sorry Pino,  ik was er niet bij,  maar aan de entreeprijs EN je foto's te zien ben je in Upper Antelope Canyon geweest,  niet de Lower.

Terechte opmerking, heb ik al aangepast. (maar het ging ook zo snel :-)  )
#5 - 03-10-2017, 21:26 uur

Hans B

Upper of Lower: ik ben in beide al meerdere malen geweest, voor mij lood om oud ijzer.
Ook het tijdstip van de dag (als je geen prof fotograaf bent) maakt niet uit.
Niet te vroeg niet te laat, tussen 10 en 15 is prima.
Reserveer wel te voren, hadden wij afgelopen augustus ook gedaan, maar desalniettemin toch nog 45 minuten vertraging. ZO DRUK.
Lower is goedkoper dus daar ben ik de laatste 3x geweest.
Het is zoals Pino schrijft i.d.d. bijna een militaire operatie.

Voor jou in te passen op dag 13 wat later op de dag of 14 op tijd.
 
#6 - 04-10-2017, 00:32 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15