Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Onmogelijke opgaaf? Reisplanning 4 wkn met 2 kids (13 en 17jr) Zomer 2016

Discussie gestart

Marianne

De 89 gaat welicht begin mei weer open. Dan is raften vanaf Page tot aan Lees Ferry ook weer aantrekkelijk.

Marianne
#31 - 22-01-2015, 13:36 uur

Syl71

Je hebt tijd om nog plaatsen tussen te voegen: bijvoorbeeld het spookstadje Bodie (doe dan twee overnachtingen tussen LV en Yosemite), Columbia SHP tussen Yosemite en SF, een bezoek aan Sacramento, etc etc.

Ik ben druk bezig met jullie antwoorden, het lezen van links etc.... Hoe dom dit ook klinkt, ik snap bovenstaande niet helemaal Marianne...
Ik heb Google Maps erbij, LV en Yosemite ingevuld, en zie Bodie er in een rechtse kronkel boven liggen....  :-\
Waar kun je dan het beste die 2 overnachtingen toepassen?
En bedoel je Columbia SHP en Sacramento als uitjes omdat je er dus 2 nachten overnacht of bedoel je dat die plekken de 2 overnachtingsadressen moeten zijn?

ben even verward nu!


Die kajaktocht bij Page is natuurlijk ook erg gaaf denk ik! Thx Hans!
#32 - 22-01-2015, 14:30 uur
« Laatst bewerkt op: 22-01-2015, 14:32 uur door Syl71 »
Een noot moet je kraken, wil je bij de kern komen.

Marianne

Bodie ligt bij Lee Vining, dat kun je bezoeken op weg van Las Vegas naar Yosemite.  Maar met 1 overnachting tussen Las Vegas en Yosemite (in het voorbeeld in Lone Pine) is een bezoek aan Bodie wat veel; je kunt dan beter 2 overnachtingen nemen op dat stuk (zie ons 2013-verslag bijvoorbeeld).
Dus zoiets:
Las Vegas - Death Valley
Death Valley - Lee Vining (of Mammoth Lakes of Bridgeport)
Lee Vining - Yosemite
Bodie kun je dan doen op de 2e of 3e dag.

Je kunt deze route nu niet op googlemaps zien omdat de Tioga Pass nu gesloten is. Maar het idee is dat je van Lee Vining via de 120 naar Yosemite Valley rijdt.

Columbia SHP bezochten wij op weg van Lake Tahoe naar Yosemite maar je kunt het ook bezoeken op weg van Yosemite naar SF. Dan heb je geen extra overnachting nodig. Maar misschien wil je dan wel een extra dag Yosemite of een extra dag SF nemen want het zal je wel een halve dag kosten.
Sacramento ken ik niet; als je daar naartoe wilt is een overnachting waarschijnlijk wel handig. Maar ook dat zou je kunnen doen op weg van Yosemite naar SF. Tenzij je ook Columbia SHP wilt doen.

Aangezien je niet te veel tijd in de parken wilt doorbrengen heb je in principe wel tijd om wat uitjes tussendoor te doen, maar je moet overal zelf kijken wat je wilt doen en hoeveel tijd dat kost. Wij dragen nu alleen maar wat suggesties aan.
Ik kijk nog niet echt naar het aantal nachten, maar naar mogelijke routes en dingen die je onderweg kunt doen. Afhankelijk van wat je wilt doen moet je kijken hoeveel tijd je overal uit moet trekken.
Wat ik bedoel te zeggen is dat je met 4 weken de tijd en een basisroute van 3 weken de mogelijkheid hebt om die basisroute naar je eigen smaak verder uit te breiden.

Marianne
#33 - 22-01-2015, 15:22 uur

Syl71

Wat hebben we een informatie doorgeworsteld... en gelezen.... en gezien..... En wat zijn we nog altijd blij met zulke fijne forumleden die zo actief mee denken  :afro:
Voor nu zijn we op de volgende route, geheel met jullie hulp en tips, gekomen....

graag jullie mening (Tijdsduur in Las Vegas is een bewuste keuze).....
Ik heb wel een beetje zitten puzzelen tussen Las Vegas en Lee Vining (lange route).
Maar overnachten in Death Valley zien we na zoveel hete dagen Las Vegas niet zitten en het park trekt ons niet echt.
Toch lijkt Bodie ons weer de moeite waard dus vandaar langere route die niet anders kan denken we?

Graag jullie input over het verloop van de route (geen gehaast is ons motto):

1   DUS-PHX
2   Phoenix - Sedona - Grand Canyon
3   Grand Canyon - Page
4   Page
5   Page - Bryce
6   Bryce - Zion
7   Zion
8   Zion - Valley of Fire - Las Vegas
9   Las Vegas
10   Las Vegas
11   Las Vegas
12   Las Vegas
13   Las Vegas - Lee Vining
14   Lee Vining - Sacramento
15   Sacramento - San Francisco
16   San Francisco
17   San Francisco
18   San Francisco
19   San Francisco - Monterey
20   Monterey - Pismo Beach
21   Pismo Beach
22   Pismo Beach - Santa Barbara
23   Santa Barbara - Los Angeles
24   Los Angeles
25   Los Angeles - San Diego
26   San Diego
27   San Diego
28   San Diego - DUS

Voor een ieder vast een fijn weekend!

hartelijke groet, Sylvia
#34 - 23-01-2015, 17:32 uur
Een noot moet je kraken, wil je bij de kern komen.

Terpies

Ik kijk naar dag 2 en 3...

Zijn jullie van plan om in de grand canyon te overnachten?

Je zou afhankelijk van hoe lang je in Sedona doorbrengt kunnen kiezen op dag 2 voor een overnachting in Flagstaff, of als je iets meer tijd hebt, overnachten in Williams. Zou je Williams niet redden en toch overnacht in Flagstaff kun je de volgende dag alsnog de I70 een stukje volgen naar Williams (de route 66 is helaas tussen Flagstaff en Williams nagenoeg verdwenen).

Williams is een prachtig stadje aan de Route 66. Hier zijn aan de route 66 veel traditionele winkels, diners en motels uit de tijd dat de route nog de belangrijkste main road in the USA was.

Vanuit Williams ben je redelijk vlot bij de grand canyon zodat je daar de hele dag kunt doorbrengen.

S'ochtends rijd je dan vanuit Williams via de 64 naar het visitor center bij de grand canyon.

Als je de grand canyon gezien hebt verlaat je de 64 in oostelijke richting en kom je vanzelf op de route richting Page (de 89).

Op deze manier rijd je niet twee keer dezelfde route naar de grand canyon en heb je ook een stukje route 66 gezien.
#35 - 23-01-2015, 21:42 uur
« Laatst bewerkt op: 23-01-2015, 21:49 uur door Terpies »

Marianne

Ik mis yosemite nu helemaal. Is dat bewust?
Verder vind ik het een mooie route maar wel heel erg veel Las Vegas.  :).

Als je van LAs Vegas naar Lee Vining rijdt, wil je dan boven Death Valley langs? Is ook heet en minder mooi en je mist dan ook de 395 met plaatsen als Lone Pine en Bishop.
In DV heb je geen last van de warmte als je in de auto blijft. En een viewpoint zo hier en daar is nog wel te doen.

Marianne
#36 - 24-01-2015, 00:23 uur

Cees A

Zoals Marianne het jammer vindt dat je haar favoriete Yosemite links laat liggen vind ik het jammer dat je mijn favoriete Moab hebt geschrapt, maar ik begrijp dat je keuzes hebt moeten maken en je route niet te vol hebt willen proppen
Volgens mij heb je een goeie keus gemaakt. Het is een mooie rustige route geworden.
De natuurparken die je hebt gekozen zijn een mooie balans tussen "kijk" en "doe" parken
Hieronder nog wat opmerkingen/ideetjes die eerder nog niet aan bod kwamen.

Dag 2 Sedona.  bezoek Slide Rock State Park. Deze natuurlijke waterglijbaan tussen de rotsen is ideaal voor kinderen.
Wel een beetje vroeg zijn want in de zomer loopt de parkeerplaats snel vol.
Bekijk de video op deze pagina: ----> http://azstateparks.com/Parks/slRO/index.html
Als je in de natuurgebieden rondom Sedona wil parkeren heb je een permit nodig.  Je kunt echter beter een Annual park pass kopen.
Die pass op je dashboard is (rond Sedona) geldig als parkeerpermit en die pass kun je ook gebruiken om toegang te krijgen tot nationale parken.
De Annual Pass kost 80 $ en één pass geldt voor alle inzittenden van een prive voertuig.
De Annual Pass geldt NIET voor state parks en voor parken die onder indianenbeheer staan (zoals Monument Valley)

Grand Canyon:
Nog even de PDF kaart van het park: (even inzoomen voor de details) http://www.nps.gov/hfc/carto/PDF/GRCAmap1.pdf
Jullie bezoeken de South Rim. Bij Tusayan is Grand Canyon Airport en vanaf daar vertrekken de rondvluchten per helicopter of vliegtuig over Grand Canyon
Op de kaart zie je vanaf het visitorcenter 2 wegen. De zwarte weg loopt naar links, naar Hermits Rest en die is alleen lopend of met een shuttlebus te doen. Autoverkeer is daar niet toegestaan
De rode weg, met wegnummer 64, loopt naar Desert View en deze weg mag je met je eigen auto berijden. Aan die weg liggen diverse mooie uitzichtpunten.
Rijdend naar Page kom je automatisch over deze wegnr. 64. Bewaar deze weg dus voor het laatst
Als je een stuk wil wandelen, parkeer dan je auto bij Market Plaza. Zie deze kaart: http://www.nps.gov/hfc/carto/PDF/GRCAmap4.pdf
Loop een klein stukje door het bos langs McKee Amphitheater en je staat aan de rand van de Canyon. Loop linksaf richting Verkamps Visitor Center.
Je passeert een wandelpad dat de canyon in loopt, Loop eventueel een stuk naar beneden. Denk eraan dat je ook nog omhoog moet.
Loop zover langs de rand van de canyon als je wil. Als je het beu bent neem je de shuttlebus terug naar Market Plaza.
Je kunt overnachten in het park, maar dat moet je op tijd reserveren want de capaciteit is beperkt.
Een aantal lodges in dit park zijn ietwat gedateerd, maar de prijzen zijn redelijk te noemen.
Buiten het park komt eerst Tusayan in beeld, in dit dorpje dat tegen de ingang van het park ligt zijn een aantal hotels.
Verder weg, in Williams, zijn de hotels een flink stuk goedkoper maar dan zit je op 1 uur rijden van Grand Canyon.
Tussen Williams en Tusayan, op 30 min. rijden van Grand Canyon, ligt bij de splitsing van de Hwy's 64 en 180 nog het dorpje Valle en ook daar zijn een paar hotels.

Dag 4 Page:
Je kunt hier Antelope Canyon bezoeken.  Er zijn 2 Antelope Canyons, de Upper en de Lower. (zie eerder gegeven info)
Ik denk dat voor jullie de Lower het mooist en het avontuurlijkst is omdat je daar echt via een aantal trapjes afdaalt in een spleet in de grond.

Dag 5 Bryce
Jullie willen niet (te) veel wandelen, maar de Navajo/Queens Garden Loop mag je eigenlijk niet missen.
Je gaat naar beneden via Wall Street of Thors Hammer bij Sunset Point en je komt dan automatisch op de Queens Garden Trail die je bij Sunrise Point weer naar boven voert.
Zie detailkaart met daarop de wandeling: http://www.nps.gov/hfc/carto/PDF/BRCAmap2.pdf
O ja, een tip. Loop deze route niet andersom want de daling bij Sunset Point is erg steil. Die wil je liever niet op het eind als klim hebben.

Dag 8 Valley of Fire:
Omdat Nevada in een andere tijdzone ligt dan Utah krijg je er vandaag een uur bij. Da's mooi, want dat geeft je ruim tijd voor Valley of Fire.
Loop in ieder geval de (korte) White Dome Trail.   (zie brochure bij eerdere info) .
Deze trail voert je, na je afdaling, eerst langs de restanten van een filmset (the Professionals) en daarna door een korte nauwe slotcanyon.

Las Vegas:
Ik weet dat je Death Valley eigenlijk niet wil zien, maar ik maak je er toch op attent dat het mogelijk is om vanuit Las Vegas een dagtocht naar DV te maken.
Vanuit Las Vegas kun je, als je de stad wil ontvluchten, ook nog naar de Hoover Dam, naar Red Rock Canyon of naar Mt.Charleston.
Of, en dat lijkt me ook wel leuk voor je mannen, je maakt een zipline tochtje in Boulder: http://www.flightlinezbootleg.com/

Lee Vining is een klein dorpje. Als je er doorheen rijdt en je knippert een keer met je ogen heb je het hele dorp niet eens gezien.
In Lee Vining zijn dan ook niet veel hotels.  Meer hotels zijn er in het nabijgelegen Mammoth Lakes.
Mammoth Lakes is een wintersportplaatsje en daarom zijn daar veel meer hotels.

Dag 19 of 20 Monterey:
Ga zeker naar het Aquarium in Monterey en/of maak hier een walvistocht.  Rij ook de 17 mile drive.

Dag 25 t/m 27 San Diego
Leuk voor de kinderen (en je man) Bezoek hier zeker vliegdekschip de Midway en verbaas je over het gebrek aan privacy dat de bemanningsleden van zo'n schip hadden.
In iedere film die in San Diego speelt zie je het bekende hotel Del Coronado voorbijkomen. Bezoek dit hotel.
In het Balboa park zijn vele musea.  Misschien is het auto- en het aviationmuseum leuk voor de "mannen" ?
Of bezoek de Zoo met z'n Panda's





#37 - 24-01-2015, 10:45 uur
« Laatst bewerkt op: 24-01-2015, 12:03 uur door Cees A »

Terpies

De annual pass waar Cees A het over heeft is de 'america the beautiful' pass en verkrijgbaar bij het eerste national park wat je aandoet, of bij een visitor centre.

Hierbij de link naar wat meer info over de pas.

http://www.nps.gov/findapark/passes.htm
#38 - 24-01-2015, 14:37 uur
« Laatst bewerkt op: 24-01-2015, 15:54 uur door Terpies »

leontine

Nog een tip voor in Bryce: toen wij er waren kon je quads huren om het park mee door te rijden. Misschien een leuke manier voor jullie  ;). Zie hier een voorbeeld: http://www.rubysinn.com/activities-in-bryce-canyon/guided-atv-tours/


In LA zijn de Universal studio's ook erg leuk (ook al heb je veel pretparken gezien). Wij vonden vooral het stukje waar de echte studio's en buitensets van films zijn leuk. Je rijd er met een treintje doorheen (zoals bij Disney land Parijs in de studio's). Wij hebben toen bijv. de set van War of the worlds gezien waar het vliegtuig gecrashte was, de set van Jaws en nog een aantal andere sets uit TV-series. Het is alleen niet heel goedkoop, hier de site http://www.universalstudioshollywood.com/attractions/studio-tour/. Als je bij de ticketprijzen even naar beneden scrolt dan vind je de gewone dagprijzen.
#39 - 24-01-2015, 14:51 uur

Syl71

Ik kijk naar dag 2 en 3...

Zijn jullie van plan om in de grand canyon te overnachten?

Je zou afhankelijk van hoe lang je in Sedona doorbrengt kunnen kiezen op dag 2 voor een overnachting in Flagstaff, of als je iets meer tijd hebt, overnachten in Williams.

Dat waren we wel van plan, maar niet omdat we het noodzakelijk vinden. Ik heb in ons reisschema, de overnachting nu aangepast naar Williams!
bedankt voor je tip!
#40 - 27-01-2015, 13:54 uur
Een noot moet je kraken, wil je bij de kern komen.

Syl71

Ik mis yosemite nu helemaal. Is dat bewust?
Verder vind ik het een mooie route maar wel heel erg veel Las Vegas.  :).

Als je van LAs Vegas naar Lee Vining rijdt, wil je dan boven Death Valley langs? Is ook heet en minder mooi en je mist dan ook de 395 met plaatsen als Lone Pine en Bishop.
In DV heb je geen last van de warmte als je in de auto blijft. En een viewpoint zo hier en daar is nog wel te doen.

Marianne

Yosemite hebben we inderdaad bewust geschrapt Marianne, we hebben de site bekeken en het lijkt best veel op Zwitserland/Oostenrijk voor ons gevoel dus we hebben niet het idee daar heel veel te missen en aangezien we toch selectief willen zijn met de parken......  ^-^

De route na Las Vegas is niet bewust gemaakt, ik kom er daar niet helemaal goed uit qua overnachtingen/afstand e.d. Natuurlijk willen we het e.e.a niet missen dus Lone Pine en Bishop zijn toegevoegd aan de route! Het is meer zo dat we niet direct hoeven overnachten in DV in tegenstelling tot wat vele mensen aanraden.
Maar lukt me dezelfde route/tijdstippen ook met deze beide plaatjes in het schema of moet ik dan ergens wat gaan aanpassen?
#41 - 27-01-2015, 13:59 uur
« Laatst bewerkt op: 27-01-2015, 14:43 uur door Syl71 »
Een noot moet je kraken, wil je bij de kern komen.

Syl71

Lee Vining is een klein dorpje. Als je er doorheen rijdt en je knippert een keer met je ogen heb je het hele dorp niet eens gezien.
In Lee Vining zijn dan ook niet veel hotels.  Meer hotels zijn er in het nabijgelegen Mammoth Lakes.
Mammoth Lakes is een wintersportplaatsje en daarom zijn daar veel meer hotels.


Bedankt voor wederom je uitgebreide links en to-do's! Ik had heel bewust de te maken uitstapjes niet vermeld omdat ik bij mijn eerste reisschema (poging) te horen kreeg op het forum dat dit er niet toe deed.... Echter had ik al je tips reeds opgeschreven en die gaan we ook vrijwel zeker allemaal doen in de plannen.
Deze kwamen niet direct aan bod in dit onderwerp maar je had me 2 voorbeeldroutes gegeven, en vanuit daar heb ik je links allemaal doorgenomen en dus als bezienswaardigheden genoteerd. Top!

Wat betreft Lee Vining kwam ik er al surfend achter, dat dit een leuk plaatsje zou zijn en beduidend goedkoper als Mammoth Lakes wat vergeleken werd met prijzen als verblijven in mondaine plaatsen in Zwitserland. Dat schrok me eerlijk gezegd af maar is dit wellicht niet zo?
Evenals ik bij Marianne aangaf heb ik eigenlijk nogal beetje moeite om de route tussen Las Vegas en San Francisco goed en correct in te vullen.

Misschien kunnen jullie eens meedenken?
dag 13 willen we weg uit LAS en dag 15 willen we aankomen in SFO. Onderweg willen we dan Bodie en Sacramento hebben gezien.
Daarnaast lijkt ons de Tioga pass wel erg leuk en is het ook geen probleem om views te bekijken in DV zoals Marianne al aangeeft.
Haar tips als Lone Pine en Bishop nemen we dan ook meteen maar mee maar hoe vul ik de route dan in?
Nemen we dan niet teveel hooi op onze vork en is dan een overnachting in Mammoth Lakes / Lee Vining nog steeds het meest handige?

Wat Moab betreft, die lijkt ons absoluut super gaaf maar we hebben besloten om met de jongste de eerstvolgende keer nogmaals te gaan, dan met camper en vertrek vanuit Denver om toch meer parken aan te doen. Moab bewaren we dan voor die vakantie!  :afro:


#42 - 27-01-2015, 14:08 uur
« Laatst bewerkt op: 27-01-2015, 14:41 uur door Syl71 »
Een noot moet je kraken, wil je bij de kern komen.

Syl71

Nog een tip voor in Bryce: toen wij er waren kon je quads huren om het park mee door te rijden.

In LA zijn de Universal studio's ook erg leuk (ook al heb je veel pretparken gezien).

Ik hoop dat ik op de juiste manier reageer met al die citaten.... Volgens mij zie ik ook wel eens alle citaten in één reactie maar ik heb geen idee hoe ik dit voor elkaar krijg, excuus bij voorbaat wanneer dit op spam gaat lijken! embarressed

bedankt voor je tip in Bryce! Zeker een aanrader. Even bekijken wat leuker is om te doen dan, een jeep- of hummertoer in Sedona (Slide Rock State Park) of die quads idd.
Universal hebben we in Florida al gezien, wat pretpark betreft denk ik dat we voor Six Flags Magic Mountain gaan, die kennen we verder helemaal niet.
#43 - 27-01-2015, 14:13 uur
Een noot moet je kraken, wil je bij de kern komen.

Marianne

Je kunt het beste eens kijken wat jullie aanspreekt tussen Las Vegas en Sacramento. Bij Lone Pine heb je de Alabama Hills, waar veel westerns zijn opgenomen. Bij Bishop heb je het Ancient Bristlecone Pines forest, zie daarvoor ons 2013-verslag. En bij Lee Vining heb je Mone Lake en Bodie.
Bij Mammoth Lakes kun je mountainbiken. Wij hebben daar meerdere keren in de Motel6 overnacht, die is niet duur. ML of LV maakt voor je planning niet veel uit natuurlijk. Als je door Yosemite rijdt kun je langs de 120 de sequoia's in de Merced Grove bekijken.
Als je door DV rijdt kom je sowieso langs de 395. Doorrijden tot aan ML/LV kan als je niet veel gaat doen onderweg.

Marianne
#44 - 27-01-2015, 15:03 uur

Cees A

Oei, probleem !!
Ik lees aan de ene kant wat je allemaal wil zien:  Bodie, Sacramento, Tioga Pass en (misschien) Death Valley.
Aan de andere kant lees ik dat je tussen Las Vegas en San Francisco maar tijd hebt voor één overnachting.
Nou, ik kan je nu al vertellen dat die 2 dingen onverenigbaar zijn.

OF je rijdt in 2 rijdagen en met 1 overnachting van LV naar SF, maar dan zie je weinig meer dan het dashboard van je auto.
Je hebt hierbij de keus:
----- Boven Death Valley langs, overnachten in Lee Vining / Mammoth Lakes en de volgende dag via de Tioga Pass naar San Francisco.
----- Of je gaat van Las Vegas "onderlangs" via Bakersfield naar San Francisco en je overnacht ergens halverwege tussen LV en SF.

Met 1 overnachting extra, in totaal dus 2 overnachtingen tussen LV en SF, heb je al meer mogelijkheden:
Op dag 1 rij je van Las Vegas door Death Valley en je overnacht in Bishop. Waarom Bishop ?
Bishop is een grotere plaats met (veel) meer hotels dan Lone Pine en Bishop ligt maar 1 uurtje verder rijden.
Stop op het einde van Death Valley (na Panamint Springs) even bij Father Crowley Point. (zie kaart van Death Valley)
Als je geluk hebt zie je daar de straaljagers van de Amerikaanse luchtmacht door Rainbow Canyon vliegen.
Zie dit Youtube filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=Rx7u5P_5FIw
Tja, sorry, alweer iets voor de mannen.  Maar in jouw reisgezelschap zijn die in de meerderheid ................... Toch ?
Op dag 2 rij je van Bishop via Mono Lake en Bodie naar Lake Tahoe en je overnacht daar.
Op dag 3 rij je van Lake Tahoe via Sacramento naar San Francisco.

Je moet dus ergens 1 dag vandaan zien te toveren. 
Is inleveren van 1 dag San Francisco of inleveren van 1 dag Las Vegas misschien bespreekbaar ?

Mammoth Lakes is, ik schreef dat eerder, een wintersportplaats.  Het (dure) hoogseizoen voor hotels in die plaats is dus de winter.
In de zomer, als jullie daar zijn, zullen de hotels een flink stuk goedkoper zijn.
Maar als je met 1 overnachting van LV naar SF wil rijden en je kunt iets goeds vinden in Lee Vining moet je dat gewoon doen.
Ik wil alleen maar aangeven dat in Mammoth Lakes meer hotels zijn dan in Lee Vining.
Als je met 2 overnachtingen van LV naar SF rijdt heb je niks met Mammoth Lakes of Lee Vining te maken want dan slaap je in Bishop en bij Lake Tahoe
#45 - 27-01-2015, 15:14 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15