Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Plan voor beheersen drukte in Arches.

Discussie gestart

Cees A

De National Parkservice heeft plannen gelanceerd om de toenemende (verkeers)drukte in Arches National Park te beheersen.
Belangrijk onderdeel in dit plan is het voorstel om de toegang tot het park te beperken door de invoering van een reserveringsysteem.
Met andere woorden, als dit plan doorgaat moet je straks je bezoek aan Arches National Park van tevoren reserveren.

Bronnen:
Lees meer over deze plannen op deze pagina: --> https://parkplanning.nps.gov/document.cfm?documentID=83785
Onderaan die pagina staat een link naar het volledige plan, een 46 pagina's groot PDF document.

Het planningproces bestaat uit 8 stappen en de studie en onderszoeksfases zijn inmiddels afgerond.
Men is nu al bij stap 6. Het publiek kan tot 4 dec. op dit plan reageren.
Daarna volgt stap 7, analyse van de reacties en uiteindelijk stap 8, het al of niet invoeren van het plan.
Lees het volledige stappenplan op deze pagina: --> https://parkplanning.nps.gov/PlanProcess.cfm?projectID=59437
#1 - 15-11-2017, 10:52 uur

Dirc

Dat zal voor een hoop mensen een uitkomst zijn. Vooral voor de uitslapers  >:D
#2 - 15-11-2017, 13:01 uur

Wop

De laatste keer dat ik er was, was het inderdaad regelmatig file rijden,.
#3 - 22-11-2017, 20:29 uur

Cees A

Als ik in Moab ben is uitslapen zoals @Dirc doet,  er niet bij. 
Om de drukte in Arches te ontlopen  gebruik ik de ochtenden voor Arches en de middagen voor Canyonlands.
Ik zorg dat ik vroeg in Arches ben.   Het is dan nog heerlijk rustig. 
Bij de ingang kun je op dat tijdstip zonder file of wachttijd het park inrijden en in het park zijn nog nergens parkeerproblemen.

Tegen de middag wordt het langzaamaan drukker en tegen lunchtijd vind ik het tijd om te vertrekken.
Bij de uitgang / ingang van het park kom ik de file "uitslapers" tegen  die op dat tijdstip het park nog in willen.

Na de lunch in Moab gaan we naar Canyonlands.
Dit park is sowieso veel minder druk dan Arches en ik heb het idee dat de bezoekers die er zijn zich ook meer verspreiden over het park.

Leerzaam:    Een pagina met bezoekersaantallen per maand /  per park.
Bij openen staat de pagina op "Zion".   Selecteer dus eerst het park van je keuze en klik dan op "view report" .
#4 - 22-11-2017, 22:01 uur
« Laatst bewerkt op: 23-11-2017, 08:16 uur door Cees A »

Hans B

Ik ben dit jaar 2x in Arches geweest. Op 16/17 augustus midden in de zomervakantie en een maand later half september buiten het vakantie seizoen.
Het gekke was dat op 16/17 augustus het heerlijk rustig was. Er stonden om 9u maar 5 autos voor de ingang toen wij er kwamen.
Een maand later was het enorm druk 45min gewacht totdat we bij de entree waren en nauwelijks parkeerplekken bij de arches.
Met onze camper is het sowieso moeilijk plek vinden om te parkeren zeker als de weinige RVspots benut worden door autos.
#5 - 23-11-2017, 09:36 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hans B

Op de link van Cees heb ik naar de NPS gereageerd en voorgesteld er maar een stuk asfalt bij te maken om van de oneway een rondweg te maken. Maar dat zal wel een te duur project worden.
Ook een free shuttle zou een prima oplossing zijn.
Ik betaal sinds ik de parken pas koop (2000) $80 misschien zou die eens wat omhoog kunnen om zo'n project te financieren.
Ik ben geen voorstander van een tijdslot.
#6 - 23-11-2017, 09:43 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Ik ben dit jaar 2x in Arches geweest.
Op 16/17 augustus midden in de zomervakantie en een maand later half september buiten het vakantie seizoen.
Het gekke was dat op 16/17 augustus het heerlijk rustig was. Er stonden om 9u maar 5 autos voor de ingang toen wij er kwamen.
Een maand later was het enorm druk 45min gewacht totdat we bij de entree waren en nauwelijks parkeerplekken bij de arches. 

@Hans B  Dat kan kloppen.
Het aantal bezoekers van Arches vertoont de laatste jaren in augustus inderdaad een dip.
Hieronder de bezoekersaantallen van mei t/m sept 2017
Mei: 192723
Jun: 197723
Jul: 196863
Aug: 178674
Sep: 187603

Uit die aantallen kun je tevens opmaken dat het hoogseizoen in Arches gewoon 5 maanden duurt .............
In de tabel waar ik in mijn vorige bericht naar linkte zie je bovendien dat het aantal bezoekers in de maanden mrt, apr en okt van de laatste jaren procentueel veel sterker stijgt dan het aantal bezoekers van de zomermaanden.
Misschien moeten we over een paar jaar constateren dat mrt, apr en okt ook hoogseizoenmaanden zijn geworden.   :'(
#7 - 23-11-2017, 10:38 uur

Dirc

Op de link van Cees heb ik naar de NPS gereageerd en voorgesteld er maar een stuk asfalt bij te maken om van de oneway een rondweg te maken. Maar dat zal wel een te duur project worden.
Ook een free shuttle zou een prima oplossing zijn.
Ik betaal sinds ik de parken pas koop (2000) $80 misschien zou die eens wat omhoog kunnen om zo'n project te financieren.
Ik ben geen voorstander van een tijdslot.

Een andere optie is een uitgang bij  / in de buurt van de double o en dark angel maar dat zal ook niet eenvoudig zijn want dan moet je terug naar de 191 of 128. Ik weet de opties niet bij de Salt Valley Road. Op dit moment een dirt road en bij veel regen houdt het op natuurlijk (maar dan is het ook niet druk zou je zeggen).
#8 - 23-11-2017, 11:32 uur

Pino

Zo'n shuttle als in Zion zou daar ook prima kunnen.
#9 - 23-11-2017, 21:39 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15