Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

reistrip juni 2011

Discussie gestart

Tet14

Je hoeft niets mee te nemen maar voor de zekerheid print ik de formulieren en neem ze mee.
#16 - 16-12-2010, 22:33 uur

jelle87

dag iedereen,

voor onze reis is alles bijna rond. Maar ik heb nog de vraag van wat moet je in godsnaam allemaal mee doen naar de usa?
bv. ik heb niet echt een idee van hoeveel kledij en wat voor kledij ik allemaal moet mee doen.

dank bij voorbaat,
#17 - 15-03-2011, 20:53 uur

Marianne

Veel hoef je niet mee te nemen, je hebt overal wasserettes, en een was draaien is zo gebeurd. Je zult meestal warm weer hebben, behalve in SF. Daar is een trui of jack wel handig. In restaurants en winels kan het kil zijn door de airco, maar je zult meestal aan een korte broek en shirt voldoende hebben.

Marianne
#18 - 15-03-2011, 22:29 uur

leendert en maria

Zwem- en zomerkleren heb je vast zelf al bedacht.

Als je van plan bent om naar een rivier of meer te gaan, dan zijn waterschoenen handig (vaak stenen op de bodem). Ook dunne, sneldrogende reishanddoeken. Ze wegen haast niks en zijn compact.
 
Zoals Marianne schrijft een jas en lange broek voor in SF, het is daar meestal rond de 16 graden in de zomer.
En inderdaad, als je van plan bent naar een voorstelling oid te gaan, trek dan ook iets met lange mouwen en een lange broek aan. De airco draait meestal op volle toeren. Wij zaten bij cirque du soleil in Las Vegas en hebben de hele avond zitten bibberen in ons hemdje en rok.
Als je nog gaat whalewatchen, warme kleren!!!

Afhankelijk van je plannen: wandelschoenen.

Maria

En verder niet te veel. Bezoek een outlet en als je wilt kun je met een volle koffer terug :)
#19 - 16-03-2011, 08:20 uur

jelle87

hallo iedereen,

zijn er mensen die mij tips kunnen geven voor korte stops tussen SF & curry village(yosemite np)
volgens google maps zal de rit 4 uren duren. dus hebben we nog klein beetje tijd over :) of kan kik mijn tijd best gebruiken in yosemite?
dank bij voorbaat
#20 - 17-03-2011, 18:22 uur

Hans B

Halverwege de Oakland Bay Bridge kun je van de snelweg af.
Je kunt dan naar Treasure Island, vanaf daar kun je enkele mooie foto's maken van downtown SF.

Onderweg zijn er hier en daar nog wel een aantal fruitstallen (soms hele schuren vol).
Om even de benen te strekken en te kijken zeker de moeite, echter de fruitprijs daar is vaak hoog.

Verder heb ik halverwege geen tips anders dan wat proviant inslaan (Wal*Mart) voor de dagen in Yosemite.
#21 - 17-03-2011, 19:11 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Wij proberen altijd zo snel mogelijk in Yosemite te komen. De laatste keer (zie ons 2008-verslag) hebben we boodschappen in Manteca ingeslagen - geen wal mart, maar er zijn meer mogelijkheden. We kozen voor Manteca omdat daar ook een AAA-kantoor is, en we daar kaarten en tour guides wilden halen.
Een aardige stop onderweg is Groveland, een heel leuk western stadje.
Maar nogmaals; je kunt het prima in 1 keer rijden, en als je op tijd in Yosemite bent kun je dezelfde dag nog naar het visitor center om daar rond te kijken en eventuele reseveringen te maken. Ik weet niet of de Panorama Trail nog op je lijstje staat, denk er aan dat je de bus daarvoor tijdig reserveert.

Marianne
#22 - 17-03-2011, 20:20 uur

jelle87

bedankt voor de informatie. Maar ik denk dat ik ga kiezen voor door te rijden naar yosemite en onderweg te stoppen om het nodige op te slaan. zo hebben we idd nog tijd om yosemite village even te verkennen.  :)
#23 - 18-03-2011, 12:55 uur

jelle87

hallo

graag had ik nog wat tips gekregen in verband met las vegas.
we zitten in las vegas van 17 t.e.m. 19 juni.

17 juni zouden we willen uitrusten in de voormiddag.
maar namiddag is nog vrij.
s'avonds (snachts uitzetten)
18 juni smorgens uitslapen.
namiddag is nog vrij
s'avonds uitzetten
19 juni smorgen uitslapen
namiddag vrij tot 17.00 (om 18.00 land persoon 3 in las vegas)
savonds rustig avondje
20 juni smorgens vertrekken.

graag zou ik 1 van de dagen een helicopter vlucht doen naar de GC.
meschien ook eens op het strand gaan liggen in lake mead.
maar voor derest heb ik niet echt een idee van wat allemaal de moeite is overdag in las vegas of rond las vegas.

dank bij voorbaat.
#24 - 18-03-2011, 13:14 uur

Marianne

Er is genoeg te doen, alleen al met het bekijken van de hotels ben je een paar dagen bezig. Je kunt ook naar een show gaan. Of shoppen. Of naar de Hooverdam.
Een helicoptervlucht naar de GC (je komt niet in het park) lijkt mij zonde van je tijd en geld als je al naar het pak gaat.

Marianne
#25 - 18-03-2011, 20:58 uur

jelle87

oei ik had ergens gelezen dat je een vlucht kunt boeken dat ze landen in het park en je kan picknicken dan.

(en mocht ik dit verkeerd gelezen hebben. is het dan toch niet de moeite om de gc eens vanuit de lucht te zien?)
#26 - 18-03-2011, 21:04 uur

jelle87

ach nog een vraagje wat zouden jullie voorkiezen?

ofwel 2 hikes in zion - angel's landing & hidden canyon.
ofwel 1 hike the narrows?

dank bij voorbaat.

veel vraagjes de laatste tijd maar ben bezig met de laatste vastleggingen van de reis. :)
#27 - 18-03-2011, 21:12 uur

Marianne

Zowel Angel's Landing als Hidden Canyon lijkt me wat te veel in 1 dag. Als je Angels's Landing 's morgens vroeg doet zou je 's middag een stuk van de Narrows kunnen doen, of misschien kun je de narrows nog doen op de dag dat je van Las Vegas komt. Plan het niet te strak, maar kijk ter plekke wat handig is. Het weer kan tegenzitten - kijk uit voor onweersbuien - en het water in de Narrows kan te hoog staan. Ga altijd eerst informeren bij het visitor center - daar kun je zien of de narrows wel of niet aangeraden wordt. Ik ga er even van uit dat je niet de heele narrows gaat lopen, daar heb je een permit voor nodig, maar dat je een deel gaat  doen.
Er zijn ook nog genoeg kortere wandelingen die de moeite waard zijn.

Marianne
#28 - 18-03-2011, 21:41 uur

jelle87

bedankt voor de info .

ik zal alle drie de opties laten openstaan en zullen ter plaatse dan wel zien wat voor ons de beste keuze zal zijn.
#29 - 18-03-2011, 21:55 uur

jelle87

goeiedag iedereen.

Nog 37 daagjes en het is zover!!!
En dit is onze planning.

Zondag 5 juni.             Brussel - LA
maandag 6 juni.          LA                               *walk of fame - rodeo drive - santa monica pier - venice beach ( planning kan altijd afwijken van het moment zelf)
dinsdag 7 juni.            LA                               *Universal studios
woensdag 8 juni.        LA - Pismo beach         *door beverly hills rijden en eventueel korte tussentstops in malibu en santa barbara.
donderdag 9 juni.       Pismo beach - SF         * hike partington crove trail in big sure
vrijdag 10 juni.           SF                                * alcatraz + sightseeing tour.
zaterdag 11 juni.        SF - Yosemite NP         * als we optijd zijn eventueel fietstocht in yosemite
zondag 12 juni.          Yosemite NP                 *hike's  four-mile trail to glacier point
maandag 13 juni.       Yosemite NP                 * panorama trail
dinsdag 14 juni.         Yosemite NP - Mammoth lakes            *voormiddag hike yosemite falls
woensdag 15 juni.     Mammoth lakes - Death Valley            * zonondergang in sand dunes
donderdag 16 juni.    Death Valley -  LV                               *  view points:   artist's drive - badwater - devils golf course - zabriskie point - dantes view.
vrijdag 17 juni.          LV                                                        * voormiddag eens goed uitslapen. nammidag ter plaatse plannen.
zaterdag 18 juni.       LV                                                        * ter plaatse plannen.
zondag 19 juni.         LV                                                        * ter plaatse plannen - om 18.00 persoon 3 gaan ophalen aan het LV airport.
maandag 20 juni.      LV - Springdale (zion NP)                     * tussenstop valley of fire.
dinsdag 21 juni.        Zion NP                                                *ter plaatse planning  van hike: angel's landing - hidden canyon of  narrows trail.
woensdag 22 juni.    Zion NP - Bryce NP                              * view points bezichtigen
donderdag 23 juni.   Bryce NP - page                                  *voormiddag hike : queen's garden - navajo loop combination.
vrijdag 24 juni.         page - antilope canyon - Monument Valley          *valley drive. (met onze jeep)
zaterdag 25 juni.      Monument Valley - GC                         *sight seeing via valley drive
zondag 26 juni.        GC                                                        *imperial helicopter tour 45 min. + bright angel trail
maandag 27 juni.     GC - LV                                                 *bezoek aan hooverdam
dinsdag 28 juni.        LV - Brussel
woensdag 29 juni.    aankomst Brussel.
#30 - 28-04-2011, 19:51 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15