Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

reistrip juni 2011

Discussie gestart

Marianne

zaterdag 11 juni.        SF - Yosemite NP         * als we optijd zijn eventueel fietstocht in yosemite
zondag 12 juni.          Yosemite NP                 *hike's  four-mile trail to glacier point
maandag 13 juni.       Yosemite NP                 * panorama trail
dinsdag 14 juni.         Yosemite NP - Mammoth lakes            *voormiddag hike yosemite falls
Ik zou persoonlijk die FMT laten vallen de 12e. Het is ook logistiek niet handig, want je zult op tijd boven moeten zijn om de bus teug te kunnen nemen.
Ik mis de sequoia's in je planning, je zou op de eerste dag via de Mariposa Grove kunnen gaan. Dan de 12e de vallei verkennen, fietsen, raften, Lower Yosemite Fall, Bridalveil Fall, een wandeling door de meadows, bezoek aan het visitor center, het indianendorp, etc.
Als je wel graag de FMT wilt doen, dan zou je die ook van boven naar beneden kunenn doen, en in plaats van de Panorama trail kun je dan vanuit de vallei de Mist Trail lopen. Op weg naar Mammoth Lakes kun je nog verschillende wandelingen langs de Tioga Road doen. Het kan echter zijn dat de pas nog afgesloten is, dus plan niet te veel voor die dag.

Marianne
#31 - 28-04-2011, 23:02 uur

jelle87

op de 12 is het wel degelijk de bedoeling om van boven naar beneden te gaan. (sry voor dit misverstand) Ik denk wel dat de tioga road al zal open. maar je weet nooit natuurlijk.
#32 - 29-04-2011, 19:19 uur

Marianne

Ik help het je hopen, maar er ligt erg veel sneeuw dit jaar.
Op de NPS-site staat bij de openingsdata in de afgelopen jaren ook hoeveel sneeuw er lag. Volgens de site is er geen correlatie met de openingsdata, maar volgens mijn grafiek wel:
 




Volgens de trendlijn zou dit jaar de opening op 20 juni zijn.

Zelfs de Glacier Point Road kan nog tot ver in juni gesloten zijn. Gelukkig voor de mensen die nu in het park zijn is sinds gisteren de Mist Trail tot de top van de Vernal Fall open.

Marianne
#33 - 29-04-2011, 19:47 uur

jelle87

het zal er idd om spannen. maar is nog maar weinig gesloten geweest rond midden juni. maar als je idd de tabel bekijkt zou het wel eens kunnen. maar dat zien we terplaatse dan wel :)
#34 - 30-04-2011, 07:15 uur

jelle87

hopelijk gaat die ijslandse vulkaan niet te veel assen in de lucht spuwen dat ons vliegtuig binnen 2 weken niet aan de grond moet blijven :S

En heeft er iemand een beter zicht op toestand van de tiago road? wnr hij ong. zou open kunnen zijn?
#35 - 22-05-2011, 10:51 uur

Old Faithful

Op deze site kun je de voortgang van het sneeuwruimen volgen.
#36 - 22-05-2011, 11:53 uur
Groet,

Old Faithful

Marianne

Van de NPS-site:

"The Tioga Road (Hwy 120 through the park) is closed, probably until mid to late June (due to snow)."
Die 20 juni van mij lijkt een aardige gok tot nu toe.

Als alternatieven voor de Tioga Road heb je de Sonora Pass (108), de Ebbetts Pass (CA 4) en de Carson Pass (CA 88). Die laatste is in principe het heel jaar open maar vorige week had je er nog sneeuwkettingen nodig.
Ik zou de 108 maar in de gaten gaan houden. Op deze site kun je per weg de status bekijken.

Marianne
#37 - 22-05-2011, 13:05 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15