Ik zit al een paar dagen naar je route te kijken en weet eigenlijk niet goed wat ik ervan moet zeggen.
Het eerste stuk, tot Cody is goed te doen (ik lees dat de stop in Chadron inmiddels is vervallen)
Ik vind het wel vreemd dat je Rocky Mts. nat. park overslaat, maar misschien is dat bewust gedaan.
Tussen de Black Hills en Cody heb je een tussenstop gepland in Sheridan.
Is dat omdat je Devils Tower en/of Bighorn Canyon wil bezoeken ? Zo ja, dan heb ik niks gezegd
Zo niet dan wil ik je erop wijzen dat je ook in 1 dag van de Black Hills naar Cody kunt rijden.
Ik heb dat zelf meerdere malen gedaan.
je doet ongeveer 6 uur over dat stuk en je wint dan 1 dag die je, je zal dat hieronder lezen, hard nodig hebt.
Wat ik ook mis in je schema is Grand Teton. Grand Teton ligt tegen Yellowstone aan en als je daar toch bent is het raar dat je het overslaat.
Maar misschien is dat ook bewust gedaan.
De tijd die je voor Yellowstone neemt zou best met 1 dag verlengd kunnen worden (kun je mooi die vervallen dag in Chadron voor gebruiken)
Cody is ook niet de beste uitvalsbasis om Yellowstone te verkennen. Het is best een eind rijden van Cody naar Yellowstone.
Van Cody naar de splitsing bij Fishing Bridge is anderhalf uur. En dan moet je nog verder naar de bezienswaardigheden.
Bedenk dat Yellowstone een groot park is. Alleen de parkroad die in de vorm van een 8 door het park loopt is al 250 km lang.
Om onnodig op en neer rijden te voorkomen zou ik daarom ook meerdere overnachtingsplaatsen in of bij Yellowstone adviseren zodat je niet iedere avond terug hoeft naar een vaste uitvalsbasis.
Zie kaart van Yellowstone ------>
http://www.lib.utexas.edu/maps/national_parks/yellowstone_park98.pdfOvernachtingsplaatsen in het park staan op de kaart.
Buiten het park kun je overnachten in West Yellowstone, Cooke City en Gardiner.
Gardiner - Spokane is een lange rijdag, maar wel haalbaar want bijna allemaal grote weg.
Of dat ook geldt voor Spokane - Seattle via Mt. Rainier waag ik te betwijfelen.
De bergweggetjes rond Mt. Rainier zijn geen "opschietwegen" en ik vrees dan ook dat je geen tijd zal hebben om iets bij Mt. Rainier te ondernemen
De oversteek naar Victoria om daar vervolgens slechts 1 dag te blijven is eigenlijk zonde van de tijd.
Hou er ook rekening mee dat de veerboot Victoria - Port Angeles niet echt groot is en slecht een paar keer per dag vaart.
Vaarschema ------>
https://www.cohoferry.com/ScheduleIk zou dan ook, als je toch vasthoudt aan Victoria, deze overtocht zeker van tevoren reserveren
Vervolgens race je langs de kust naar Lake Tahoe waarbij je zo ongeveer ieder park en bezienswaardigheid in die regio voorbijrijdt of er slechts snel doorheenrijdt.
Lees o.a. in dit topic wat je zoal mist:
http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/vanuit-san-francisco-bezoek-aan-oregon-en-washington-en-terug-naar-sf/msg128432/#msg128432Tot slot het stuk Lake Tahoe - Las Vegas.
Ik zou Yosemite overslaan en via de 395 via Bodie, Mono Lake, de Alabama Hills bij Lone Pine en Death Valley naar Las Vegas rijden.
Tussendoor overnachten kan in Bishop of Lone Pine.
Ook hier kan je weer 1 dag mee winnen
Ik denk echter, en ik hoop dat je me niet kwalijk neemt dat ik nu echt op je tenen ga trappen, dat ook het schrappen van Vancouver en Victoria nodig is om ruimte te maken om vooral het routedeel rondom Seattle en tussen Port Angeles en Lake Tahoe te verbeteren.
Bekijk de informatie in de gegeven links eens serieus en maak voor de aardigheid eens een route zonder het Canadese deel.
Gewoon om te kijken wat er dan allemaal mogelijk is.
Succes met plannen.