Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Van Yelowstone over de Beartooth senic high way

Discussie gestart

meistershof

Hallo allemaal .
Wij gaan eind september naar yelowstone en willen dan richting Bighorn lake,als de weg het toelaat is het dan mooier om via de 212 naar redlodge te rijden ?.Van daar over de 308 naar Belfrydan over de 72 naar bridger dan over de 310 naar Lovell om daar te over nachten in een motel / hotel .Dan willen we van uit daar de bighorn lake gaan bezoeken met onder anderen  horseshoe benden als het de moeite waard is,willen we  ook nog naar Barry's landing.
Graag jullie reactie op deze vragen
Groeten Wim.
#1 - 07-06-2009, 13:12 uur
« Laatst bewerkt op: 07-06-2009, 14:30 uur door Mississippi »

Marianne

Hallo Wim,

Met het stuk door Montana wat jij beschrijft heb ik geen ervaring, wel met het eerste stuk van de Beartooth Highway. Dit is inderdaad een prachtige route.
Volgens mijn kaart is echter het stuk voorbij Red Lodge naar Belfry en naar Lovell niet scenic. Vanuit Cooke City (ik neem aan dat je Yellowstone verlaat via de NO-ingang?) is het stuk naar Red Lodge scenic. Ook van Cooke City naar Cody en van Cody via de alt 14 naar Lovell is scenic.
Cody zelf is natuurlijk ook leuk om te bezoeken. Je zou ook vanuit Yellowostone een deel van de Beartooth Hwy kunnen rijden, en dan terug naar Cody. Je rijdt dan ook langs de Chief Joseph Scenic Hwy. Dat is de route die in de Lannoo gids Rocky Montains staat beschreven en die wij in 2004 (zie reisverslag) hebben gereden.
Als je Cody niet wilt doen, dan lijkt me jouw route echter heel mooi.
Eind september loop je wellicht het risico dat de pas gesloten is, maar normaal gesproken zal hij nog wel open zijn.

Marianne
#2 - 07-06-2009, 14:44 uur

meistershof

Hallo Marianne ,
Bedankt voor de nieuwe info,ik denk dat we indien mogelijk dan over de 296 gaan naar codyen dan over de oud 14
naar Bighorn lake.
Goeten Wim.
#3 - 07-06-2009, 19:15 uur

Marianne

Hallo Wim,

Maar niet het stuk Beartooth hwy vergeten dan!

Het sneeuwde nog in Yellowstone gisteren las ik in een reisverslag, houd er rekening mee dat dat ook in september kan gebeuren.

Marianne
#4 - 08-06-2009, 21:13 uur

HenkM

Hallo Wim,

Met het stuk door Montana wat jij beschrijft heb ik geen ervaring, wel met het eerste stuk van de Beartooth Highway. Dit is inderdaad een prachtige route.
Volgens ...
... route echter heel mooi.
Eind september loop je wellicht het risico dat de pas gesloten is, maar normaal gesproken zal hij nog wel open zijn.

Marianne

Volgens de Rand McNally wegenatlas is de Bear Tooth Pass open tot mid oktober.
#5 - 23-07-2009, 22:08 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15