Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Vraag rondreis Wyoming/colorado

Discussie gestart

Birgen

Hoi allemaal,

In september zou ik samen met 3 maten een rondreis in Wyoming en omliggende staten willen doen. Na veel puzzelen is dit ons schema.
Wat zijn jullie opmeringen of suggesties? Verder zoeken we ook nog wat min of meer avontuurlijke dingen om te doen daar (raften, mountenbiken, …) Wat zijn zoal de beste plekken om dat te doen in september?

Dag 1: vlucht naar denver
dag 2: Denver
dag 3: rocky mountains national park en overnachten in cheyenne
dag 4: rijden naar custer state park
dag 5: custer state park
dag 6: rijden tot aan cody (of eventueel ander dorp in de buurt van yellowstone)
dag 7/8: yellowstone
dag 9: grand teton
dag 10: rijden tot salt lake city
dag 11: salt lake city
dag 12: rijden tot moab
dag 13: arches national park
dag 14: mesa verde en rijden tot buena vista
dag 15: gunnison national forest
dag 16: rijden naar denver
dag 17: vlucht terug

Zo, wat denken jullie ervan?

Mvg,
Birgen
#1 - 10-07-2009, 15:31 uur

hdeweert

Hallo Birgen
Een leuk rondje dat jullie gaan doen, niks mis mee, maar wat gaan jullie onderweg zoal doen?
In de omgeving van Arches, moab word veel gemountenbiked en ook zijn daar mogelijkheden om te raften.
Succes
Harm
#2 - 10-07-2009, 16:14 uur

Birgen

Hoi,

Merci voor je antwoord. De bedoeling is om voornamelijk de nationale parken bezoeken (custer, yellowstone, arches, ...). Ik neem aan dat je in de meeste van deze parken voldoende kan wandelen om er 1 of 2 dagen te zijn.
Zijn Denver en salt lake city wat de moeite om te bezoeken?
Ik heb gelezen dat het water rond moab nogal rustig is om te raften? Zijn er eventueel betere plaatsen om dit te doen?
#3 - 10-07-2009, 16:21 uur

ned in MO

Op dag 6 slapen in Greybull  bij de KOA ipv Cody.
deze campground is van mijn schoonouders Cor en Ria (nederlanders)
#4 - 10-07-2009, 16:36 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Marianne

Hallo Birgen,

Als je niet echt voor de steden gaat, dan zou ik de dag na aankomst meteen naar Rocky Mountain NP gaan. Blijf in Estes Prk overnachten, als je dezelfde dag nog naar Cheyenne doorrijdt blijft er wel heel erg weinig tijd over voor het park.
Ik ken Custer SP niet goed genoeg om te weten of je daar een hele dag aan moet besteden, Ik zou zeker een bezoek aan Mount Rushmore (je kunt er ontbijten met zicht op de presidenten, of een avondbezoek brengen) en Crazy Horse brengen. De Badlands zijn ook zeker de moeite waard.
Cody is ene leuk plaatsje met een mooi museum, maar wel ern behoorlijk eind rijden vanaf South Dakota, dus misschien is ene stop in Grey Bull niet zo gek .. (die KOA cabins zijn ook wel een aanrader, neem dan wel een slaapzak mee).
Yellowstone is een enorm groot en afwisselend park, waar nog geen 2 dagen eignelijk te weinig is, zeker als je wilt wandelen. Denk er aan dat in september veel voorzieningen al gesloten zijn. Als je in het park wilt overnachten kijk dan nu alvast naar de mogelijkheden.
Ik zou SLC overslaan en verder doorrijden richting Moab. Probeer daar zoveel mogelijk tijd te plannen, het is een bikers paradijs. Ook geweldig om te wandelen, kijk eens naar de Fiery Furnace wandeling (zie ons 2008-verslag). Mesa Verde hebben we ook afgelopen jaar bezocht, het kost je veel tijd om de ruines te bekijken, zoals jullie het nu hebben gepland (eerst nog uit Moab vertrekken en na MV doorrijden naar Buena Vista) lukt niet in 1 dag.
Schrijf het nog even wat uitvoeriger uit (per dag, in de van ... naar ... -vorm) en kijk wat de reistijden zijn, dan zul je zien dat je nu niet erg veel tijd voor de parken over houdt.

Marianne
#5 - 10-07-2009, 19:05 uur

Woodside

Ik heb gelezen dat het water rond moab nogal rustig is om te raften? Zijn er eventueel betere plaatsen om dit te doen?
De Coloradoriver is best rustig in september. In het voorjaar is ie veel ruiger, omdat het water dan hoger staat.
Wij waren er in september 2007. De reisleider had toen ook 2 zgn. duckies bij. Dat zijn rubberkano's. Dat is wel leuker dan op de grote raft.
Het laatste stuk hebben we gezwommen. Dat was heel erg zwaar. Er is heel veel onderstroom. Je moet een goede conditie hebben om aan de kant te komen.
Dit jaar gaan we het weer proberen, maar dan op de Salmon River in Idaho.

Femke
#6 - 13-07-2009, 20:44 uur






Reisverslag Rocky Mountains 2009: http://therockymountains2009.blogspot.com/

Birgen

Hoi, allemaal al heel hard bedankt voor de reacties. Ik heb wat verder zitten prullen aan de planning, en het is nu dit geworden:


Dag 1: vlucht naar denver, auto halen en rijden naar estes park
dag 2: rocky mountains en overnachten in estes park
dag 3: rijden naar custer
dag 4: custer state park en mount rushmore (overnachten in custer)
dag 5: rijden tot gardiner
dag 6: yellowstone
dag 7: yellowstone
dag 8: grand teton en overnachten in jackson
dag 9: rijden tot panguitch
dag 10: bryce canyon en terug overnachten in panguitch
dag 11: rijden naar moab
dag 12: moab
dag 13: moab
dag 14: mesa verde en rijden tot durango
dag 15: gunnison national forest
dag 16: rijden naar denver, st. elmo passeren
dag 17: vlucht terug

Wat denken jullie ervan? Ik weet dat de rit van jackson tot bryce vrij lang is, maar ze lijkt me wel haalbaar te zijn?
#7 - 15-07-2009, 09:08 uur

hdeweert

Hallo
Ik weet niet waarom je op dag tien terugrijd naar Panguitch?
Je kunt beter vanuit Brice gelijk richting Moab gaan en overnachten in Tropic, Escalante of Torrey.
 Mesa Verde zul je maar heel oppervlakkig bezoeken aangezien de mooiste plekken alleen onder
begeleiding te bezichtigen zijn. De route ziet er leuk uit maar is eigenlijk afhankelijk van wat je ter
plaatse allemaal wilt gaan zien en doen, je hebt maar ruim 2 weken en moet ook nog hier en daar
wat tijd nemen om je te verplaatsen.

Harm
#8 - 15-07-2009, 11:47 uur

Birgen

Van Bryce tot Moab is toch nog 4 of 5 uur rijden? Ik neem aan dat je in Bryce toch wel een hele dage kan wandelen?
Die uitstappen in Mesa Verde, is dat niet elke dag dat ze dat doen? En ik neem aan dat dit ook geen volledige dag in beslag neemt?
#9 - 15-07-2009, 13:46 uur

hdeweert

Brice – Moab is ruim 5 uur rijden. Maar jij rijd op dag 10 van Panguitch naar Brice en gaat na afloop weer terug naar Panguitch
om dan van daaruit weer langs brice naar Moab te rijden en dat is bijna 6 uur.
In Mesa Verde kun je een aantal dingen zonder begeleiding bekijken. De echte bezienswaardigheden zijn onder begeleiding en
in gelimiteerde groepen. Je moet er een kaartje voor kopen en het kan zijn dat je pas een paar uur later met een groep mee mag.
Verder kun je vanuit Durango ook serieus Raften op de Animas river.
http://directory.durangodowntown.com/listing/guide/recreation/rafting_kayaking

Harm
#10 - 15-07-2009, 16:09 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15