Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

florida

Discussie gestart

jelle87

Dag allemaal.

Bezig met een reis te plannen van 11/12 dagen in Florida.
We gaan met 4 personen ( 2 koppels )

Maar ik geraak niet zo goed uit mijn planning en had bij deze graag wat hulp/hints bekomen hier op het forum.

We zouden vertrekken op dinsdag 25/04/2017. ( nog meer dan een jaartje dus )

En de terugkeer staat gepland op zaterdag 6/05/2017.

De planning is tot nog toe is als volgt.

Dinsdag 25/04 vertrek naar orlando/sanford.
                      huurauto ophalen eten en drinken gaan halen en gaan inchecken in de villa.
                     
woensdag 26/04 Disney world gaan bezoeken.

Donderdag 27/04 2de dag disney world ofwel universal studio's.

Vrijdag 28/04 hangt er beetje vanaf wat we op dag 2 doen. Eigenlijk zou ik willen opteren voor het volgende.
                                         1 dag disney 1dag universal en 1 dag een waterpretpark. Volgorde speelt niet echt een rol denk ik.

zaterdag 29/04 vertrekken naar fort myers (met tussenstops onderweg? )

zondag 30/04 van fort myers naar key west via da everglades. rit is 6 uren maar wordt wel onderbroken door bezoek aan de everglades.

maandag 01/05 key west tot 16.00 en dan vertrekken naar miami. rit van 3 a 4 uur.

dinsdag 02/05 hele dag miami

woensdag 03/05 vertrekken naar the bahama's

donderdag 04/05 bahamas

Vrijdag 05/05 bahamas

zaterdag 06/05 terug naar huis.

bahama's zijn wel een optie momenteel en nog geen zekerheid.

We verliezen natuurlijk veel tijd door eventueel naar de Bahama's te willen reizen. dit is een optie waar ik ook toch wel graag eens jullie mening over wil. aan de ene kant wil ik er zeker naar toe maar aan de andere kant is onze reis duur wel een beetje te kort daarvoor. 14 dagen zou beter zijn maar die 3 dagen maken wel degelijk een groot verschil in ons privé leven qua organisatie. dus ik weet niet of dit eventueel verlengbaar is. Ook al het feit dat we met 2 koppels zijn. En beide kindjes hebben. (kleine kindjes)

Graag had ik ook wat tips gekregen in verband met fort Myers. lees veel dat het de moeite is maar ben er zelf niet bekend mee.

alvast bedankt voor de feedback.

Jelle

 






#1 - 11-04-2016, 19:08 uur

Jez

Als je naar de Bahama's wilt, kun je ook een cruise overwegen. Da's veel voordeliger dan je waarschijnlijk denkt. Je reist 's nachts per boot - relaxed! - en ben je overdag aan land. Wij deden ooit 4 dagen vanuit Miami , waarbij we aanlegden in Nassau, Key West en op een privé eiland van de rederij. Zo zou je je de rit op en neer naar Key West besparen.

Als je meer van Florida wilt zien, zou ik persoonlijk minder pretpark doen.

Kijk ook even van waaruit je terug wilt vliegen. Je hoeft niet perse terug ook van Orlando; vanuit Miami, of Tampa zijn ook opties en dat komt misschien handiger uit. Binnen Florida betaal je ook geen drop off kosten voor je huurauto, als je die ergens anders inlevert.
#2 - 11-04-2016, 22:17 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

jelle87

Beste,

die cruise is idd een goed idee. Maar valt jammer genoeg niet in de opties daar mijn vrouw eigenlijk altijd zee ziek wordt. Die éne boot trip is eigenlijk al te veel maar met een reispilletje wil ze die éne boot trip wel doen. En dit is al heel wat aangezien ze er wel heel erg van heeft van zee ziekte. Toch bedankt voor dit goed voorstel.

Minder pretparken is eventueel een optie maar aan de andere kant als je in orlando bent moet je toch wel paar dagen trekken voor de pretparken of overschat ik dit nu een beetje?

We zouden aan komen in orlando en terug vliegen van oftewel de bahama's oftewel vanuit miami.

dank u voor feedback

jelle

#3 - 11-04-2016, 22:30 uur

Cees A

Ik ben van mening dat je, als je de Bahama's erin wil houden, die omweg langs Ft.Myers, Everglades en Key West beter kunt schrappen.
Reden ? Voor Ft.Myers en de rest van de mooie westkust van Florida heb je (of neem je) toch geen tijd. (zie opmerking onderaan)
En op de lange rijdag van Ft.Myers naar Key West ook nog de Everglades bezoeken lijkt me een uitdaging.

Doe dan in die paar dagen tussen Orlando en Bahama's iets wat wel haalbaar is, waarbij je minder autorijdt en meer tijd hebt om dingen te bezichtigen.
Ga bv op 29/4 naar Daytona, breng op 30/4 een bezoek aan Cape Canaveral (Kennedy Space Center) en rij op 01/05 langs de kust naar Miami.

Opmerking: Ik ben zelf in 2014 voor de 5e keer naar Florida geweest.
Alleen al over het stuk westkust tussen Tampa/St.Petersburg en Naples hebben we toen 10 dagen gedaan.

Misschien haal je nog tips uit dit bericht:
Linkje: ----> http://forum.verenigdestaten.info/zuiden-(south)/hulp-bij-rondreis-florida/msg130491/#msg130491
#4 - 12-04-2016, 08:01 uur
« Laatst bewerkt op: 12-04-2016, 11:18 uur door Cees A »

jelle87

Beste,

key west zou ik toch liever wel doen aangezien we waarschijnlijk ook maar 1 keer zullen gaan.
de bahama's zijn ook nog geen zekerheid. dan zou ik wel wat meer tijd nemen voor de west kust van Florida.
maar zoals de planning nu is zou het idd  beter zijn om via  cape canaveral en dan de kust naar miami te rijden.

nog heel wat om over na te denken.
maar we hebben nog tijd natuurlijk  ;D

bedankt voor je tips
#5 - 12-04-2016, 13:31 uur

Cees A

Als jij vast blijft houden aan je huidige reisschema met Bahama's kun je wel allerlei wensen hebben, maar die wensen moeten dan wel in die 3 dagen passen die je over hebt.
In 3 dagen kun je niet zoveel doen. Met Daytona, Cape Canaveral en de rit naar Miami zijn die 3 dagen gevuld.

Je huidige schema:
25/04:  Vliegdag naar Orlando of Sanford
26/04:  Orlando
27/04:  Orlando
28/04:  Orlando
29/04:
30/04:
01/05:
02/05:  Miami 
03/05:  Naar Bahama's
04/05:  Bahama's
05/05:  Bahama's
06/05:  Vliegdag terug naar huis.
07/05:  Aankomst in Europa

Als je de Bahama's schrapt heb je meer mogelijkheden.
Je kunt dan wat meer zien van de westkust van Florida.
Je kunt bv het mooie Aquarium van Tampa bezoeken en in St.Petersburg naar Fort de Soto, een van de mooiste stranden van Florida.
Je hebt ook tijd om fietsen te huren op Sanibel Island, het eiland rond te fietsen en het Ding Darling wildlife refuge te bezoeken.
Op je rit van Naples naar Homestead kun je Shark Valley bezoeken en een airboat-tour maken.
Bij Homestead kun je nog een stuk de Everglades in via de oostelijke ingang.
Vanaf Homestead is het maar 3 uur rijden naar Key West, dus je hebt de gehele middag en de avond voor Key West zodat je de sunset celebration kunt meemaken.
Zie deze video: https://www.youtube.com/watch?v=E0m8wGlku2o
Over de terugweg van Key West naar Miami kun je een hele dag doen. Langs die weg is van alles te doen.

Je schema zou er dan bijvoorbeeld zo uit kunnen zien
25/04:  Vliegdag naar Orlando of Sanford
26/04:  Orlando
27/04:  Orlando
28/04:  Orlando
29/04:  Via Tampa (Aquarium) naar St.Petersburg (bezoek bijvoorbeeld Fort de Soto)
30/04:  Via Sarasota en eventueel Myakka state park naar Ft.Myers
01/05:  Bezoek aan Sanibel Island (fiets het eiland rond) Overnacht opnieuw in Ft.Myers of rij eind van de middag/ in de avond naar Naples 
02/05:  Via Hwy 41 (Airboat-tour en bezoek Shark Valley) naar Homestead. Bij Homestead is de oostelijke ingang van Everglades   
03/05:  Naar Key West. De gehele middag en avond voor Key West.
04/05:  Naar Miami. Bezoek op de terugweg over de Key's bijvoorbeeld Key Deer Refuge, John Pennekamp coral reef state park (snorkelen of rondvaart)
05/05:  Miami
06/05:  Vliegdag terug naar huis.
07/05:  Aankomst in Europa
#6 - 12-04-2016, 15:14 uur

jelle87

alvast bedankt voor je info Cees A.

Je kan blijkbaar ook 1 dag naar de bahama's gaan. Maar ik weet niet of het dan ook echt de moeite is of niet. zo zien we toch wel iets meer van florida dan hebben we toch ook eens de bahama's bezocht. Maar of dit eventueel genoeg zal zijn voor onze mede reizigers, dat zullen we eerst eens goed moeten bespreken.

Ons grote probleem is dat we florida niet zo goed kennen.

nogmaals bedankt voor de feedback.

jelle
#7 - 12-04-2016, 21:09 uur

jelle87

Beste,

we zijn samen gekomen dit weekend en onze datum staat vast.
van 22 april 2017 t.e.m. 2 mei.

door deze datum zijn we wel genoodzaakt om te landen in miami. (volgens de tot nu toe vluchtplannen.)
dus veranderen een plannen wel een beetje.

Na wat besprekingen komen we er uit als volgt.
geen te drukke dagen plannen.
4/5 dagen orlando.
3 dagen plannen voor pretparken. disney world, universal studio's en seaworld.
paar shopping dagen.
ruw overzicht.

22 landen miami.
23  miami
24  miami
25 vertrekken naar the key's via everglades
26 van the key's naar orlando
27 orlando
28 orlando
29 orlando
30 orlando
01 orlando
02 vertrekken naar huis.
03 terug thuis.

veel geschrapt door dat de vrouwen niet elke dag van hotel willen wisselen :) en de dagen anders ook te druk bezet zouden zijn natuurlijk.
Daar door laten we de golfkust voor wat het is deze reis. (beetje jammer vind ik persoonlijk.)

Enkel de rit van the key's naar orlando zal een serieuze trip worden.

hints en tips altijd welkom

mvg,

Jelle


#8 - 25-04-2016, 22:35 uur

Bianca Stripes & Stars

Wat een fijne video, Cees. Brings back memories  :afro:
Ik heb ook een aantal tips voor Key West. Die vind je hier:

http://www.stripesandstars.nl/10x-doen-in-key-west/

Maar de Sunset Celebration en op Mallory Square is echt een aanrader :)
#9 - 25-04-2016, 22:52 uur
Reis mee door Amerika! Blogs, Info, Tips & Roadtrip Tricks op www.stripesandstars.nl

Cees A

Na wat besprekingen komen we er uit als volgt.
geen te drukke dagen plannen. 

Hmm, ik vind de dagen 25 en 26 best druk ........
V.w.b. dag 25: 
Het is vanaf Miami een halve dag rijden naar Key West.
Als je daar de Everglades nog tussen frommelt hou je niet veel tijd meer over voor Key West
Als je nou eens dag 24 gebruikt voor een dagtripje vanuit Miami naar Everglades ?
Kun je de Everglades op je gemak bekijken en heb je zelfs tijd voor een airboat-tour.  Je wil het immers rustig aan doen..... Toch ?
Degenen die niet mee willen (wegens te druk of te inspannend of zo) kunnen deze dag op het strand blijven liggen.
Op dag 25 kun je dan rechtstreeks naar Key West rijden en dat geeft je in ieder geval de middag en de avond om iets van Key West te zien.

V.w.b. dag 26:
Uit je vorige schema's blijkt al een sterke voorliefde voor lange rijdagen.  Het kan, maar ..................
Uit ervaring kan ik je verzekeren dat de 6˝ uur rijtijd die Google Maps opgeeft een erg optimistische schatting is.
Bedenk dat je op deze rit geen tijd hebt voor stops op de mooie Hwy 1 over de Keys. (of ergens anders)
Ik zou persoonlijk een dagje Orlando opofferen om deze lange rit in 2 dagen te doen.
#10 - 26-04-2016, 10:14 uur

jelle87

Zou het dan niet beter zijn dat we volgende planning bekijken.
dag 24 vertrekken uit miami en slaapplaats zoeken bij homestead? met bezoek everglades.
dan dag 25 vertrekken naar key west.
dag 26 is idd lang en weet ook al uit ervaring dat google maps idd optimistisch is. door eerdere reizen naar onder  andere de west kust in 2011.
zou idd beter zijn om nog een tussenstop te plannen.
al hebben we op dag 25 wel al meer tijd om tussenstops te maken op de hwy 1. door een dag eerder weg te gaan uit miami.

jelle.

alvast bedankt voor de reactie's.

Na wat besprekingen komen we er uit als volgt.
geen te drukke dagen plannen. 

Hmm, ik vind de dagen 25 en 26 best druk ........
V.w.b. dag 25: 
Het is vanaf Miami een halve dag rijden naar Key West.
Als je daar de Everglades nog tussen frommelt hou je niet veel tijd meer over voor Key West
Als je nou eens dag 24 gebruikt voor een dagtripje vanuit Miami naar Everglades ?
Kun je de Everglades op je gemak bekijken en heb je zelfs tijd voor een airboat-tour.  Je wil het immers rustig aan doen..... Toch ?
Degenen die niet mee willen (wegens te druk of te inspannend of zo) kunnen deze dag op het strand blijven liggen.
Op dag 25 kun je dan rechtstreeks naar Key West rijden en dat geeft je in ieder geval de middag en de avond om iets van Key West te zien.

V.w.b. dag 26:
Uit je vorige schema's blijkt al een sterke voorliefde voor lange rijdagen.  Het kan, maar ..................
Uit ervaring kan ik je verzekeren dat de 6˝ uur rijtijd die Google Maps opgeeft een erg optimistische schatting is.
Bedenk dat je op deze rit geen tijd hebt voor stops op de mooie Hwy 1 over de Keys. (of ergens anders)
Ik zou persoonlijk een dagje Orlando opofferen om deze lange rit in 2 dagen te doen.
#11 - 26-04-2016, 14:01 uur

Cees A

Zou het dan niet beter zijn dat we volgende planning bekijken.
dag 24 vertrekken uit miami en slaapplaats zoeken bij homestead? met bezoek everglades.
dan dag 25 vertrekken naar key west. 
Zou je kunnen doen, ja. Scheelt je in het geval van die dagtrip naar Everglades het op en neer rijden naar Miami.
Op dag 25 zit je in Homestead 1 uur dichterbij Key West dan in Miami Beach dus heb je meer tijd voor Key West
Rij dan op dag 24 eerst naar Hwy 41. Aan het begin van die Hwy 41 (gerekend vanaf Miami) zitten de airboattourbedrijven.
Iets verderop aan Hwy 41 vind je Shark Valley.
Daarna kun je naar Homestead waar de oostelijke ingang van Everglades national park is.
Vooral de Anhinga Trail en de Gumbo Limbo Trail, 2 korte trails bij het Royal Palm Visitor Center zijn aanraders.
Zie PDF kaart van het park: http://www.lib.utexas.edu/maps/national_parks/everglades_park99.pdf
Beetje inzoomen op het PDF document, dan worden de lettertjes wat groter en zie je de details wat beter.
Info Shark Valley: ---> https://www.nps.gov/ever/planyourvisit/upload/SVBike-2.pdf
Info Anhinga trail: ---> https://www.nps.gov/ever/planyourvisit/anhinga-trail.htm
Info Gumbo Limbo trail: ---> https://www.nps.gov/ever/planyourvisit/gumbo-limbo-trail.htm

dag 26 is idd lang en weet ook uit ervaring dat google maps idd optimistisch is door eerdere reizen naar onder andere de west kust in 2011.
zou idd beter zijn om nog een tussenstop te plannen.
Nou, wat let je ?  ;)
#12 - 26-04-2016, 15:45 uur

jelle87

Ik zou opteren om op dag 26 te vertrekken van key west naar fort myers. Is idd terug een tijdje rijden maar wel doen baar als we mooi op tijd vertrekken s'morgens. dan komen we er in de late namiddag aan. en kunnen we daar de 27ste nog iets doen in de voormiddag. om dan door te rijden naar orlando. zo hebben we toch een min. stukje gezien van de golf kust.

bedankt voor de info inverband met de everglades en ingebrand met key west Bianca en Cees A

jelle

 


Zou het dan niet beter zijn dat we volgende planning bekijken.
dag 24 vertrekken uit miami en slaapplaats zoeken bij homestead? met bezoek everglades.
dan dag 25 vertrekken naar key west. 
Zou je kunnen doen, ja. Scheelt je in het geval van die dagtrip naar Everglades het op en neer rijden naar Miami.
Op dag 25 zit je in Homestead 1 uur dichterbij Key West dan in Miami Beach dus heb je meer tijd voor Key West
Rij dan op dag 24 eerst naar Hwy 41. Aan het begin van die Hwy 41 (gerekend vanaf Miami) zitten de airboattourbedrijven.
Iets verderop aan Hwy 41 vind je Shark Valley.
Daarna kun je naar Homestead waar de oostelijke ingang van Everglades national park is.
Vooral de Anhinga Trail en de Gumbo Limbo Trail, 2 korte trails bij het Royal Palm Visitor Center zijn aanraders.
Zie PDF kaart van het park: http://www.lib.utexas.edu/maps/national_parks/everglades_park99.pdf
Beetje inzoomen op het PDF document, dan worden de lettertjes wat groter en zie je de details wat beter.
Info Shark Valley: ---> https://www.nps.gov/ever/planyourvisit/upload/SVBike-2.pdf
Info Anhinga trail: ---> https://www.nps.gov/ever/planyourvisit/anhinga-trail.htm
Info Gumbo Limbo trail: ---> https://www.nps.gov/ever/planyourvisit/gumbo-limbo-trail.htm

dag 26 is idd lang en weet ook uit ervaring dat google maps idd optimistisch is door eerdere reizen naar onder andere de west kust in 2011.
zou idd beter zijn om nog een tussenstop te plannen.
Nou, wat let je ?  ;)
#13 - 26-04-2016, 20:23 uur
« Laatst bewerkt op: 27-04-2016, 06:01 uur door jelle87 »

Ruud2004

Wij hebben ons dit jaar geprobeerd de Bahama's in ons rondje Florida op te nemen. Een dagje met de Bahamaexpress vonden wij tekort, een kleine cruise leek interessant, vliegen vanuit Orlando werd ook een optie. Veel gerekend, maar we zijn er niet uitgekomen. Prijspeil op de Bahama's is ook niet misselijk, (ieder zijn portemonnee) maar het werd voor die 4a5 dagen wel erg prijzig.
#14 - 27-04-2016, 14:08 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

jelle87

Wij hebben ons dit jaar geprobeerd de Bahama's in ons rondje Florida op te nemen. Een dagje met de Bahamaexpress vonden wij tekort, een kleine cruise leek interessant, vliegen vanuit Orlando werd ook een optie. Veel gerekend, maar we zijn er niet uitgekomen. Prijspeil op de Bahama's is ook niet misselijk, (ieder zijn portemonnee) maar het werd voor die 4a5 dagen wel erg prijzig.

wij laten de bahama's voor wat ze zijn. zullen ooit wel eens een reis aan de bahama's besteden maar nu niet.  ;)
#15 - 27-04-2016, 20:43 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15