Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tips gevraagd bij aankomende reis van Atlanta naar San Antonio.

Discussie gestart

Shopaholic

Hi USAlovers,

Onze oudste dochter gaat in augustus voor 5 maanden studeren aan de University of the Incarnate Word (UIW)in San Antonio. Het leek ons als gezin leuk om daar een reis aan vast te plakken en als afsluiter daarvandaan weer naar huis te vliegen. De tickets zijn geboekt, zijnde 25 juli naar Atlanta,GA en 18 aug vanuit Houston, TX,terug naar Amsterdam. We willen het liefst eerst een paar dagen naar Savannah en dan afzakken via de Atlantische kust tot aan Florida, dan via de Panhandle kant ( Gulf Coast) (stukje Alabama Coast, Mississippi Coast & New Orleans) tot aan Texas toe en dan weer zakken naar San Antonio. Meer dus dan alleen ons geliefde Florida, maar het lijkt ons ook wel leuk dit stuk te ontdekken. Jaren geleden hebben we 3x Panama City Beach gedaan en daar willen we ook graag 'ergens' verblijven. Alles nog heel vaag en dus alle do's and don'ts welkom! We willen graag een mix van ontspanning en dingen bezoeken. Geen overvolle programma's en niet elke 2 dagen verkassen. Liefst 4 of 5 nachten ( hotel met zwembad voor de verkoelende duik) en daarvandaan ontdekken. De laatste 8, 9 dagen willen we graag in en om San Antonio verblijven om de omgeving te verkennen en onze dochter te helpen haar intrek te nemen op de UIW.

Dit is min of meer de bedoeling:

25 juli AMS-ATL overnachting in een hotelletje met zwembad in Macon. (78 mijl)Dit ligt alvast op de weg naar Savannah.
26 juli vroeg vertrek vanuit Macon naar Savannah (166 mijl)
27 juli Savannah
28 juli dagje heen en weer Charleston SC (2x 106 mijl)
29 juli Savannah
30 juli vroeg vertrek uit Savannah, naar Panama City Beach, (408 mijl)tips voor route/onderweg welkom! Tallahassee? Of toch zakken naar St Augustine?
31 juli Panama City Beach of iets in de buurt South Walton? Rosemary beach?
1 aug " "
2 aug " "
3 aug " " tussendoor dagje boot Shell Island
4 aug " "
5 aug vroeg vertrek uit PCB naar New Orleans (321 mijl) tips voor onderweg wederom welkom
6 aug NO
7 aug NO
8 aug NO
9 aug vroeg vertrek richting San Antonio
10 aug San Antonio en omstreken ontdekken
11 aug " "
12 aug " "
13 aug " "
14 aug " "
15 aug " "
16 aug " "
17 aug " "
18 aug vertrek vanuit Houston naar AMS
19 aug aankomst AMS

Zoals ik al zei: alle tips welkom!
Alvast bedankt, Shopaholic
#1 - 16-06-2017, 12:49 uur

Cees A

Wat tips voor het 1e en laatste deel van je reis.

Macon is de geboorteplaats van een paar bekende artiesten waaronder Little Richard.
Zuidelijk van de stad vind je bij Warner Robins Air Force Base  (voor de mannen) een mooi luchtmachtmuseum:
Linkje: -----> http://www.museumofaviation.org/

Charleston is erg leuk. Het historische centrum houdt je een hele dag zoet.
Bezoek zeker de overdekte markt aan (hoe kan het ook anders) Market Street.
Ga je nog Plantages bezoeken ?  Kies maar:
Magnolia Plantation: ---->  http://www.magnoliaplantation.com/
Boone Hall: ----> http://www.boonehallplantation.com/
Middleton Place: ----> https://www.middletonplace.org/index.html

Tallahassee is een leuke stad met een oud centrum. Bezoek hier het Capitol.
Rij ook een rondje over de Canopy Roads. Google maar eens op afbeeldingen van die Canopy Roads.

Voor de mannen mag natuurlijk een bezoek aan Naval Aviation museum in Pensacola niet ontbreken.
Linkje: ---> http://www.navalaviationmuseum.org/
En in Mobile gaan diezelfde mannen natuurlijk naar: --> http://www.ussalabama.com/
Kunnen ze een slagschip van binnen zien en zich klein voelen onder de enorme kanonnen.
Er is, als ze niet al te claustrofobisch zijn aangelegd ook een onderzeeër waar ze in kunnen.

Natuurlijk vergeet ik de vrouwen niet. Ik zou niet durven ............
Tussen Pensacola en Mobile kunnen die gaan shoppen in de outlets van Foley:  http://www.tangeroutlet.com/foley
Of de mooie Belligrath gardens bewonderen: https://bellingrath.org/

In San Antonio ga je natuurlijk naar het centrum met z'n Riverwalk, terrasjes aan de kade van een oude, nu afgedamde, rivierarm die door het centrum kronkelt.
En je bezoekt natuurlijk The Alamo.
Vergeet ook niet omhoog te gaan in de Tower of the Americas bij het Convention Center om van het uitzicht over de stad te genieten
#2 - 16-06-2017, 16:26 uur

Hans B

Slidell : honey island swamp tour
Baton Rouge : tour in state capitol, mooi uitzicht vanaf dak
New Orleans : altijd prachtig
Avery Island : Tabasco fabriek, proef een pittig tabasco ijsje
De mooie kustweg van Galveston naar Surfside Beach
#3 - 16-06-2017, 21:45 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Shopaholic

Wow hoop tips, thnx Cees! Het is de bedoeling na de 1ste nacht ( Macon) naar Savannah te rijden en een aantal dagen in Savannah te verblijven. Dacht eigenlijk daarvandaan 1 dag Charleston te bezoeken maar had Boone Hall plantation ook al in het vizier... En dat wordt dan waarschijnlijk weer teveel voor 1 dag? Lastig lastig... wat betreft de mannen dingen, die USS Alabama willen we allemaal wel ( en winkelen gelukkig ook ;D). Vorig jaar Pearl Harbour bezocht en dat was ook indrukwekkend. Helaas konden we daar door weersomstandigheden niet naar het wrak. USS Alabama staat dus zeker op ons lijstje. Heb je toevallig nog tips voor hotels in Savannah en San Antonio? Sowieso willen we iets met een zwembad, zodat we altijd een frisse duik kunnen nemen in de zomerse hitte.
in ieder geval al bedankt voor je antwoord! :afro:

Ook Hans B Bedankt! Vanmiddag gelezen over de tabasco spot ( dacht museum?) en ook genoteerd. Leuk! Andere tips gaan we straks checken. Heerlijk huiswerk ;D
#4 - 16-06-2017, 22:28 uur

Cees A

Poeh, hoteltips. Moeilijk. Iedereen heeft op dat gebied namelijk andere eisen.
Als je locatie belangrijk vindt en in een stadscentrum "on the spot" wil zitten moet je niet zeuren over de daarbij behorende prijzen.
Als je liever wat minder uitgeeft zou je ook eens naar hotels buiten zo'n stadscentrum moeten kijken.

Wat algemene tips (die je waarschijnlijk al kende)
Mijn ervaring is dat in Amerika de kwaliteit van een hotel in hoge mate bepaald wordt door de leeftijd van het hotel.
Hoe nieuwer hoe beter. Een nieuw budgethotel kan beter zijn dan een oud hotel met een bekende "dure" merknaam.

Ook de omgeving waarin het hotel ligt is belangrijk. Niemand wil in een gribusbuurt zitten.
Tip: Bekijk de straat waarin het hotel ligt waar je zou willen overnachten vooraf met Google Streetview.
Zie je graffiti, hoog opgeschoten onkruid tussen de stoeptegels en auto's van het type "oud en versleten" zoek dan iets anders.
Zie je daarentegen nieuwbouw, nieuwe auto's en mooi aangeplante en goed onderhouden middenbermen dan geeft dat vertrouwen.

Wat vind ik zelf belangrijk (en wat niet)
Locatie is voor mij totaal onbelangrijk. Goeie buurt natuurlijk wel, maar ik hoef niet "on the spot" te zitten.
Ik vind de prijs/kwaliteitsverhouding van hotels buiten het centrum vaak veel gunstiger. (een beter hotel voor minder geld)
De 5 - 15 min rijtijd naar het centrum neem ik daarbij graag op de koop toe.
Een goed hot breakfast incl. vind ik een pré bij de keuze van een hotel.
Mijn voorkeur, zeker op plaatsen waar ik meerdere dagen verblijf gaat daarom uit naar de betere middenklasse zakenhotels..
Zoals: Hampton Inn, Fairfield Inn, Holiday Inn Express, Comfort Suites, Homewood Suites, Staybridge, enz.
Je zal de meeste namen wel kennen uit de tijd dat je vloog.
Ik zou moeten opzoeken welke hotels ik in Savannah en San Antonio heb gehad, maar het zal waarschijnlijk een van bovenstaande hotelnamen zijn met een ligging aan een van de toegangswegen naar het centrum van die plaatsen.


#5 - 17-06-2017, 10:31 uur
« Laatst bewerkt op: 17-06-2017, 12:32 uur door Cees A »

Cora Zbinden

In de buurt van Charleston (Mount Pleasant) ligt de USS Yorktown. Dit is ook een groot museum. Als je van schepen en vliegtuigen houd, zeker aan te raden.
#6 - 02-07-2017, 11:48 uur

Terpies

Als je zo lang in San Antonio zit denk ik dat Austin ook de moeite van het bezoeken waard is: persoonlijk vind ik dit een van de mooiste en gezelligste steden van Texas, o.a. door de parken, de mensen en de muziek/bars/restaurants.

Wij kiezen ook zoals @Cees A zegt ook veelal liever een hotel iets buiten het centrum: meestal goedkoper en vaak nieuwer. Vergeet ook niet dat er vaak in de steden geen (gratis) parkeergelegenheid is bij de hotels, dit moet je dan uiteraard ook bij de prijs per overnachting optellen.

Als je een US telefoonnummer hebt, kan ik je in de steden het gebruik van UBER taxi's aanraden...dit werkt echt super makkelijk en vrij voordelig.

Afgelopen maand stonden we op een hoek in het centrum van Austin, appten een UBER en binnen 5 minuten zaten we in de taxi naar ons hotel. Handig is dat je niet hoeft te onderhandelen over de prijs, de route en je rekent eenvoudig af via de app.
#7 - 25-07-2017, 14:07 uur

Shopaholic

Thx Terpies. Hadden uber ook al ontdekt!Inmiddels al in Panama City Beach en ready for Nola.  In Atlanta, het begin van onze reis, hadden we nog geen huurauto en hebben we vaak gebruik gemaakt van uber. Mijn dochter heeft een US mobnr . Werkt er fantastisch. Wij zijn met zn 5-en en passen dus nooit in een gewone taxi. Met de uberapp kan je aangeven dat je een 5 pax + wil dus voor ons top!
#8 - 05-08-2017, 16:16 uur

Hans B

Probeer eens LYFT de concurrent van Uber.
#9 - 09-08-2017, 21:12 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15