Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

In oktober mogelijk geen vluchten naar VS

Discussie gestart

GoGriz

Gezien het terrorisme dreiging dat nu zowat overal heerst ,zou ik liever in de VS verblijven dan in Belgie want de overheid denkt hier nog steeds dat Belgie veilig wonen is.

Tja, dat is nu net het hele probleem.  Ze (bush admin) zijn erin geslaagd om iedereen ervan te overtuigen dat er een ENORME terrorisme dreiging is.   Ze jagen iedereen de stuipen op het lijf, maar ze vergeten dat ze zo de terroristen hebben laten winnen.  Je leven veranderen en onder schrik leven is nu net wat die terroristen willen!   Ik vraag me af of er hier iemand is die zich veiliger voelt dan voor 9/11?  Ik alvast niet, en dat heeft niets te maken met 9/11 of al qaeda of wie dan ook. Dat heeft alles te maken met de bush administratie.  Ik kan nog altijd niet geloven dat ze met hun scare tactic erin geslaagd zijn om schendingen tegen internationale wetten/constitution acceptabel te maken.  Wie het goed vind om zijn privacy informatie weg te geven kan evengoed ergens in China gaan wonen, want je geeft daarmee stukje bij beetje je vrijheid weg.  En is dat niet het eerste recht dat je hebt in de US? 

Bush vergelijken met Hitler?  Misschien een stapje te ver, maar denk eraan dat ook Hitler in het begin bepaalde idealen had om zijn volk te beschermen. 
#16 - 02-10-2006, 15:46 uur

Chiefram

^ Helemaal mee eens.. Sinds wanneer heeft Amerika het alleen recht in deze wereld? Sinds wanneer mag Amerika alle regeltjes voor de rest van de wereld opleggen?

Het is bewezen dat de inval op Iraq alleen maar heeft meegeholpen aan meer terrorisme ipv het tegenovergestelde te doen.. Bush is net zoveel een oorlogs misdadiger als Hitler of Hussein.. Hij is net zoveel een terrorist als Osama en z'n clubje.. Bush is niks waard, hij heeft alleen maar dood en verderf gezaait.. Laat hij zich eens met z'n eigen land bemoeien!! In de tijd dat hij president is, hoe is Amerika er zelf nou op vooruit gegaan? Waarom heeft het 5 jaar geduurd voordat er wat ging gebeuren op Ground Zero? Waarom ligt New Orleans nog steeds in puin? Waarom is de economie een puinzooi en waarom zijn er nog zoveel Amerikanen die elke penny 10 keer moeten omdraaien? Waarom waarom waarom?!


Gelukkig rot Bush een heel eind op van het Witte Huis na de volgende elections cheerb

Wie zegt dat Amerika het alleenrecht op deze wereld heeft of wil hebben? Vergeet niet dat Bush (net toen hij president van Amerika werd) totaal onverwachts werd gekonfronteerd met een keiharde aanslag tegen zijn land, namelijk 9/11.

Bush heeft voordat dit gebeurde duidelijk gesteld dat hij zich met name op de binnenlandse politiek wilde gaan richten en helemaal niet zoveel aandacht aan het buitenland. Helaas kreeg hij dit voor zijn kiezen en moest iets doen.

Tuurlijk zijn er achteraf beslissingen genomen die niet helemaal de juiste bleken te zijn, maar gedane zaken nemen geen keer en Amerika draagt wel degelijk de konsekwenties van deze beslissingen, ondanks men het (maar dit is wederom achteraf) liever anders gezien zou hebben. Amerika blijft nog steeds achter de beslissingen staan, inplaats van er van weg te lopen. Helaas is er heel erg veel terrorisme en mijn persoonlijke mening is dat dit nog veel erger zal worden de komende tijd. Het bepaalt nu ons leven en iedereen loopt al op haar tenen.

Het vergelijk om Bush neer te zetten als zijnde een terrorist of erger, hem af te schilderen met Hitler gaat wel erg ver. Je moet die man wel ontzettend haten om zoiets te schrijven. Ook heeft (zonder je persoonlijk te beledigen, want dat is niet mijn bedoeling) je opmerking totaal niets te maken met deze thread. Er is juist een speciale thread opgezet op dit forum om je gal (of voorliefde) voor Bush neer te zetten, zodat we niet steeds keer op keer gekonfronteerd hoeven te worden met de negativiteit die sommige mensen onder ons hebben betreffende Bush. Het lokt alleen maar aggressie uit, het plaatsen van dit soort berichten en dat is het laatste dat we hier willen hebben. Kijk als bewijs maar eens naar het nivo van het fok-nieuws forum.
#17 - 02-10-2006, 20:41 uur

Amsterican

^ Helemaal mee eens.. Sinds wanneer heeft Amerika het alleen recht in deze wereld? Sinds wanneer mag Amerika alle regeltjes voor de rest van de wereld opleggen?

Het is bewezen dat de inval op Iraq alleen maar heeft meegeholpen aan meer terrorisme ipv het tegenovergestelde te doen.. Bush is net zoveel een oorlogs misdadiger als Hitler of Hussein.. Hij is net zoveel een terrorist als Osama en z'n clubje.. Bush is niks waard, hij heeft alleen maar dood en verderf gezaait.. Laat hij zich eens met z'n eigen land bemoeien!! In de tijd dat hij president is, hoe is Amerika er zelf nou op vooruit gegaan? Waarom heeft het 5 jaar geduurd voordat er wat ging gebeuren op Ground Zero? Waarom ligt New Orleans nog steeds in puin? Waarom is de economie een puinzooi en waarom zijn er nog zoveel Amerikanen die elke penny 10 keer moeten omdraaien? Waarom waarom waarom?!


Gelukkig rot Bush een heel eind op van het Witte Huis na de volgende elections cheerb

Ik ben het er niet mee eens met de vergelijkingen dat Bush net zoals Hitler of Osama is, dit is voor mij simplistisch gelul (en ik ben echt geen Bush fan (cannot be, I am a registered Democrat!)).  En Bush rot echt niet een heel eind op van de White House na de volgende elections (komende November 7th), dit zijn nl de Midterm elections waar een gedeelte van het Congress bestaande uit House of Representatives en het Senaat herkozen of verplaatst wordt (know your stuff, please!).  Waar ik het wel met je eens ben is bv. New Orleans, enz.  Maar ground zero en het bouwen van de nieuwe gebouwen valt echt onder de verantwoordelijkheden (na de opruiming) van de Staten New York, New Jersey; de steden NYC en de owner of de grounds. en ze zijn nu echt wel bezig met het bouwen. 

#18 - 02-10-2006, 20:50 uur

Anouk

OBVIOUSLY had ik het over de presidential elections!!! ::) Doe nou niet net alsof jij alles weet ik ik niets.. Ik heb ook 2 jaar in Amerika gewoont, ik weet best waar ik het over heb!!!!!!!!!!!!!
#19 - 02-10-2006, 23:39 uur

Verelle

OBVIOUSLY had ik het over de presidential elections!!! ::) Doe nou niet net alsof jij alles weet ik ik niets.. Ik heb ook 2 jaar in Amerika gewoont, ik weet best waar ik het over heb!!!!!!!!!!!!!

Calm down, ....ik denk dat Amsterican iets aanhaalde over wat ik had geschreven over de verkiezingen. Hetgeen dat ik er mee bedoelde is dat ik hoop dat er in november een verschuiving komt naar links, waardoor Bush de komende twee jaar tegengewicht gaat krijgen. Maar ik heb mijn bedenkingen, aangezien er een flink aantal Democraten waren die voor de Detainee wet hebben gestemd.

Wat ik zo hypocriet vind aan Amerika is dat ze kritiek hebben op andere landen, maar zelf wel eisen kunnen stellen. Bijvoorbeeld:  Iran mag geen kernwapens hebben, maar Amerika wel. Andere landen mogen niet martelen, maar Amerika mag het wel. Wie geeft Amerika het recht alles in deze wereld te bepalen? Ik ben het ben het er dan ook niet mee eens dat ze zo maar al mijn gegevens kunnen bekijken en ik heb echt niets te verbergen, het gaat mij om het principe.
#20 - 03-10-2006, 04:52 uur
In april terug naar Amerika

Amsterican

OBVIOUSLY had ik het over de presidential elections!!! ::) Doe nou niet net alsof jij alles weet ik ik niets.. Ik heb ook 2 jaar in Amerika gewoont, ik weet best waar ik het over heb!!!!!!!!!!!!!

No, it wasn't obvious, je schreef nl. 'volgende elections' niet 'Presidential Elections', en de volgende elections zijn toch echt aankomende November 7th, 2006 en dit zijn de midterm elections.  Ik doe niet alsof ik alles weet en jij niets, ik neem aan dat je iets weet maar LANG niet ALLES!

En Verelle, ik geloof wel dat het congress ietjses linkser wordt, vooral na het "Foley" schandaal.  Alle Senaats races en House of Reps races zijn heel erg spannend, en sommige races die dead sure waren voor de Republican incumbents zijn nu onzeker.

All Americans on the board, vote on Nov. 7th!!!

PetraVS, Virginia ziet er heel spannend uit tussen idioot Allen en Ex-Reaganite Webb.
#21 - 03-10-2006, 05:19 uur

Anouk

Waarom zou ik het in godsnaam hebben over Midterm elecetions wanneer ik zeg dat Bush oprot bij de volgende elections?! Doe niet zo betweterig.. Omdat jij wel nu in Amerika woont betekend niet dat jij wel alles weet ::) Bij lange na niet..
#22 - 03-10-2006, 12:15 uur

B-man

Nou nou, felle reacties allemaal!  :o
#23 - 03-10-2006, 12:33 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Amsterican

Waarom zou ik het in godsnaam hebben over Midterm elecetions wanneer ik zeg dat Bush oprot bij de volgende elections?! Doe niet zo betweterig.. Omdat jij wel nu in Amerika woont betekend niet dat jij wel alles weet ::) Bij lange na niet..
:'(

 2006-10   Ik heb nooit beweerd dat ik alles weet; Maar over U.S. history en het politieke systeem weet ik aardig wat vanaf, vooral omdat ik in deze 2 subjects komende zomer afstudeer!  Het feit dat ik veel weet (dus niet alles zoals jij beweert) over de U.S. heeft zeker veel te maken met het feit dat ik al jarenlang in de USA woon; andere feiten die helpen met het vormen over mijn kennis van politiek in de U.S. zijn het feit dat ik het US leven dagelijks ervaar en heb ervaren voor (15 jaren) en niet alleen in een stad, ik heb in verscheidene plaatsen gewoond in de VS (NYC, L.A., S.F. rural IL, suburban Chicago, suburban Dallas, TX, Dallas, TX itself, etc., etc. ;woon nu alweer een paar jaar in L.A. maar nu weer plannen voor Dallas, TX), ik ben actief in mijn local democrat party (en ben altijd actief waar ik ook woon voor de Dems), ik ben Amerikaans (genaturalizeerd), mijn familie is Amerikaans (deels genaturalizeerd en deels native) en al mijn vrienden/vriendinnen, etc. zijn Amerikaans (van verscheidene etnische backgrounds but American...) met hier en daar een green card houder. 
 2006-01
#24 - 03-10-2006, 17:12 uur
« Laatst bewerkt op: 03-10-2006, 17:23 uur door Amsterican »

XcIsIoN

Nou nou kinderen, rustig aan he. Zullen we weer terug naar het onderwerp gaan.
Ik vind het ook niet zo fijn dat prive gegevens worden uitgewisselt. Al helemaal niet als er een wet tegen is. Maar europa moet wel bereikbaar blijven. Als we de boel blokkeren dondert onze economie in elkaar. We zijn als nederland best zwaar afhankelijk van export en import.
#25 - 03-10-2006, 19:44 uur

bgroeneveld

Wat ik altijd zo vreemd vind aan die onrust van Nederlanders over hun privé gegevens is dat er een kaartje voor je wordt aangemaakt als je geboren wordt en een ander kaartje als je woning gebouwd wordt. (Ik weet het, tegenwoordig staat dat allemaal in de computer, maar ik heb ooit het kaartje van een van mijn woningen gezien).

Niet meteen een geboorte, dood, of verhuizing melden is zelfs strafbaar.

"Ze" weten dus precies wanneer je 18 bent geworden (en vroeger een oproep kreeg om op de dienstkeuring te verschijnen) en wanneer je mag stemmen en waar.

Maar die gegevens openlijk gebruiken, ja, dat is "natuurlijk" verschrikkelijk gevaarlijk!

#26 - 03-10-2006, 23:01 uur

Bakvet

Weet je, als ik naar pak 'm beet Duitsland, Frankrijk, Spanje of Engeland wil gaan, dan vraagt niemand mij om vingerafdrukken, wat het adres is waar ik ga overnachten, wat het nummer van m'n credit card is of wat dan ook. Sterken nog: ik hoef niet eens m'n paspoort te laten zien.

In die landen wonen gegarandeerd per land meer would-be en slapende terroristen dan in de hele gvd-de Verenigde Staten bij elkaar. En toch voel ik me als Europeaan in die landen nooit een microseconde onveilig of bedreigd. Waarom is het toch dat Amerikanen zulke Xenofobische lafaards zijn die alleen een oorlog durven te beginnen tegen zwakbewapende tegenstanders en het dan nog niet tot een vredig einde weten te brengen?
#27 - 05-10-2006, 07:32 uur

Chiefram

Wat ik altijd zo vreemd vind aan die onrust van Nederlanders over hun privé gegevens is dat er een kaartje voor je wordt aangemaakt als je geboren wordt en een ander kaartje als je woning gebouwd wordt. (Ik weet het, tegenwoordig staat dat allemaal in de computer, maar ik heb ooit het kaartje van een van mijn woningen gezien).

Niet meteen een geboorte, dood, of verhuizing melden is zelfs strafbaar.

"Ze" weten dus precies wanneer je 18 bent geworden (en vroeger een oproep kreeg om op de dienstkeuring te verschijnen) en wanneer je mag stemmen en waar.

Maar die gegevens openlijk gebruiken, ja, dat is "natuurlijk" verschrikkelijk gevaarlijk!

Dit gaat dus over Nederland, waar men schijnbaar ook alles van je weet. Ik heb er totaal geen bezwaar tegen dat mijn gegevens opgeslagen zijn of voor wat dan ook gebruikt kan worden, maar...

...hier in Amerika ben ik toch al een paar keer behoorlijk geschrokken over het 'zomaar' opvragen van je gegevens.

Een paar voorbeelden:

Wij hebben 3 auto's voor de deur staan, welke eerst verzekerd zijn geweest bij StateWide Insurance in Illinois en daarna bij StateFram in Colorado. Deze laatste was extreem duur, dus na 6 maanden ben ik eens op Internet gaan shoppen en kwam bij Progressive uit. Ik driftig ALLEEN mijn naam ingegeven (moest om een quote te krijgen) en wat denk je??!!! Staat er ineens op het scherm: Ben u 'die en die' en heeft u de volgende auto's in uw bezit?!

Ik pleurde van mijn stoel!!! Hoe kan Progressive weten waar ik woon, wat mijn geboortedatum is en welke auto's met bijbehorende VIN nummer wij op onze naam hebben staan??!! Ik vond dit niet echt leuk, wel makkelijk maar dat vond ik op dat moment even minder belangrijk.

Toevallig heeft mijn vrouw deze week iets gekocht bij Sally, een soort kapperszaak die van alles en nog wat verkoopt. Zijn we nog nooit eerder geweest, laat staan iets gekocht. Mijn vrouw kocht een setje van iets voor $149 dollar en omdat wij niet zulke liefhebbers zijn van Amerikaanse makelij hebben we er voor $5 dollar een extra jaar verzekering bij genomen. (Veel Amerikaans spul gaat al binnen een paar weken stuk, vandaar). Eenmaal thuis moesten we het produkt bij de verzekering online aanmelden. Dit heb ik voor haar gedaan. Precies hetzelfde verhaal als bij progressive! Ik gaf mijn voor en achternaam op en ik kreeg gelijk ALLE prive gegevens op het scherm. Wij kennen dit hele bedrijf niet, hebben er nog nooit iets bij gekocht en men heeft alle persoonlijke info in hun bestand.

Dan nog erger: Mijn vrouw heeft een vriendin in Denver wonen, die we al 9 jaar uit het oog verloren zijn. Omdat ze gehuwd was en een andere naam had aangenomen, konden we haar dus niet vinden. Ik heb toen een 'rapport' opgevraagd tegen betaling van $49 of $59 dollar en aangegeven wat wij van haar (die vriendin van mijn vrouw) wisten. Schrik niet, maar binnen 24 uur kregen wij een bijna 10 pagina lang uitgebreid rapport met van alles en nog wat over die 'verloren' vriendin, inklusief ALLE adressen waar ze heeft gewoond, de aanschafprijzen van alle huizen die ze had gekocht en de verkoopprijs van deze zelfde huizen, maar ook alle namen van de huidige kopers en zelfs een hele lijst met namen en telefoonnummers van haar vroegere roommates!!! Daarnaast kregen we pagina's met uitreksels van het politie rapport, welke bekeuringen en veroordelingen ze gehad heeft (die had ze niiet, maar had ze die wel dan stond het er vermeld). Zelfs haar inkomen ontbrak niet op de formulieren.

En wie ben ik dan om dit te moeten weten? Ik wil dit niet weten. Ik wil alleen maar weten waar ze nu woont. Dat hebben we met dit rapprt natuurlijk wel gevonden en het was leuk voor mijn vrouw en haar vriendin dat ze elkaar weer na 9 jaar gevonden hebben, maar mijn vrouw heeft mij gedwongen NIET te vertellen wat we nu allemaal over haar te weten zijn gekomen. Wij hebben alles door de papiervernietger gahaald. We schaamden ons dat wij (vreemden) door alleen maar een naam op te geven, echt ALLES over die persoon te weten konden krijgen. Alleen het SSN# ontbrak, maar verder... Dit is SCARY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Een laatste voorbeeld. een paar maanden geleden heb ik een proefrit gemaakt in een 2006 Ford Expedition bij de ford dealer in Colorado. Zelf heb ik een 2005 Ford expedition, precies dezelfde uitvering, maar ik wilde hem inruilen omdat ik achteraf liever een zwarte gehad had, dan een blauwe. Wat denk je bij de prijsonderhandelingen??!!! Ik kreeg er bijna niets voor terug, omdat ze in de komputer hadden gezien dat ik in Illinois een korting gekregen had van bijna $12,000 dollar op mijn auto!

Ja nou?!! Dat was een deal (en foutje) van de dealer in Illinois. Mijn auto heeft toch een 'dagwaarde'? Ja, een heel speciale 'dagwaarde', want die korting die ik vorig jaar elders heb gehad, die kon ik nu dus in Colorado 'terugbetalen'....

Nou, nog een voorbeeldje dan... Ik zocht op Internet op wat de waarde van mijn huis was. Je schrikt je rot wat er aan gegevens komt opduiken op je scherm. ALLES is opvraagbaar op sites waar je nog nooit eerder geweest bent. Van de aankoopprijs, de hypotheek die wij genomen hebben, het aantal badkamers, slaapkamers, woonkamers, etc... echt alles staat er op, inklusief wat de buren in de straat hebben betaald en waarvor het verkocht is.

Dit is dus Amerika... Niets heb je voor jezelf, alles ligt letterlijk op straat! :(

#28 - 05-10-2006, 08:51 uur

bgroeneveld

Plus een luchtfoto van je huis, een kaartje waar het precies staat en een beschrjiving van de route om zo makkelijk mogelijk voor je deur te komen. Alleen met je telefoonnummer.

"Leuk" als je stalkers hebt!

#29 - 05-10-2006, 16:01 uur

Loek


Dit is dus Amerika... Niets heb je voor jezelf, alles ligt letterlijk op straat! :(


Heb je al eens naar de site van jouw county gekeken? (http://www.co.larimer.co.us)
Klik maar eens in public records, daar ligt je hele leven bloot.  Geldt voor mij ook op dezelfde site van Arapahoe county.

#30 - 05-10-2006, 21:14 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15