Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

In oktober mogelijk geen vluchten naar VS

Discussie gestart

Chiefram

Ik heb het gezien ja.. toch te idioot voor woorden dit!!! :(
#31 - 06-10-2006, 03:32 uur

Johan

Met enige verbazing lees ik hier toch wel wat reacties naar elkaar toe over de Amerikaanse houding, privegegevens en zo meer,

Amerika is helemaal niet zo gek bezig vanuit historisch oogpunt bezien. Amerika gedraagt zich zoals elke andere supermacht zich eerder in de historie heeft opgesteld dus waarom zo verbaasd? Het internationale strafhof wordt niet erkend door de VS maar zo ook niet door tientallen andere landen waaronder een paar in Europa. Het kyoto protocol is weliswaar door bijv. Frankrijk geratificeerd maar de uitvoering daarvan is achterwege gebleven en zo bij meer landen.Het enige wat daarin Amerika dus te verwijten valt is het feit dat ze op voorhand zeggen niet mee te doen. Europese landen stellen zich op als verzoeners en landen van de dialoog, logisch want dat heeft in de historie ieder land gedaan wat geen supermacht is. Immers geen supermacht zijn betekend dat je jezelf anders moet opstellen, je hebt geen keuze. Ojaa 100 jaar geleden deed Amerika wat Europa nu doet, zich opstellen als zwakke partner en bekritiseren en wars proberen te zijn van alles wat met geweld te maken heeft.

Je privegegevens vrijgeven aan luchtvaartmaatschappijen dwingt Amerika af, Europa is er tegen. Is mij als individuele reiziger ooit gevraagd wat ik er van vind? Laat Amerika haar eisen stellen zoals ze wil en laat mij als reiziger zelf maar bepalen of ik bereid ben mijn gegevens te verstrekken. Wil ik dat niet dan blijf ik toch lekker thuis.

En nee ik ben niet voor Bush, zou liever een ander op die plek zien maar hij zit er. En ja de Bush administratie is verantwoordelijk voor een hoger terrorisme risico door Irak onder valse voorwendselen binnen te vallen. Dat mag ook bekritiseerd worden wat mij betreft. Ik loop er immers als persoon meer risico door. Laat helder zijn dat het rechts conservatisme op dit moment diep geworteld is in de Amerikaanse overheid.   Laat dus de Amerikanen anders beslissen bij de volgende verkiezingen simple is that! Zo niet dan kan ik nog steeds lekker naar Amerika reizen waar ik over het algemeen heel wat fijnere mensen tegenkom dan in Europa waar door de bank genomen de meeste wel een vooringenomen mening hebben over Amerika, waarom? Simpel we zijn de baas niet in de wereld!!!!

Johan
#32 - 06-10-2006, 08:07 uur

marleencolorado

Citaat
Dit is dus Amerika... Niets heb je voor jezelf, alles ligt letterlijk op straat!

Is dit één van de redenen waarom ze je telefoon nummer vragen als je iets koopt in een winkel? Ik was bij Bath and Body Works en daar vroegen ze mijn telefoonnummer. Ik heb wel eens gehad dat ik mijn postcode moest opgeven, maar daarvan nam ik aan dat het voor foldermateriaal is.

Marleen.
#33 - 06-10-2006, 13:31 uur
Begonnen met een super leuke baan hier in Edwards, CO. Helemaal happy met mijn hubby

B-man

Citaat
Dit is dus Amerika... Niets heb je voor jezelf, alles ligt letterlijk op straat!

Is dit één van de redenen waarom ze je telefoon nummer vragen als je iets koopt in een winkel? Ik was bij Bath and Body Works en daar vroegen ze mijn telefoonnummer. Ik heb wel eens gehad dat ik mijn postcode moest opgeven, maar daarvan nam ik aan dat het voor foldermateriaal is.

Marleen.

Ja je postcode is om wat gerichter te kunnen folderen en je telefoonnummer gebruiken ze voor een database die wel eens "doorverkocht" worden aan callcenters.
#34 - 06-10-2006, 16:00 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Mississippi

Het is inmiddels opgelost  :D

Akkoord over delen passagiersgegevens

Uitgegeven: 6 oktober 2006 08:59
Laatst gewijzigd: 6 oktober 2006 11:23


LUXEMBURG - De Europese Unie en de Verenigde Staten hebben vrijdag een akkoord bereikt over de uitwisseling van gegevens van vliegtuigpassagiers op vluchten naar Amerika. In de strijd tegen terrorisme hoeven Europese luchtvaartmaatschappijen niet meer gegevens te verstrekken dan zij nu doen. In de praktijk verandert daardoor weinig.
#35 - 06-10-2006, 17:23 uur

Bakvet

Mexicanen die aan de Amerikaans-Mexicaanse grens wonen mogen zonder visum een eindje de VS in reizen, zo'n mijl of 50-75 geloof ik. Daarom bestaan er op die afstand van de grens extra controleposten van de Border Patrol. Vroeger alleen op de grote doorgaande wegen, maar tegenwoordig op elk binnenweggetje.

Onlangs ben ik aan de grens met Mexico geweest en moest daarom weer langs zo'n controlepost. De kerel die daar stond te controleren bekeek de datum op het groene Visa Waiver-kaartje in m'n paspoort. Hij dacht dat dit de datum was waarop ik het land uit had moeten zijn. (In werkelijkheid is het de datum waarop je er bent binnengekomen.) M'n paspoort werd ingenomen en ik moest aan de kant gaan staan. Ik liep daarna met een uitdraai van m'n e-ticket naar de sukkel toe, maar een van de andere leerling grensbewakers zei dat ik weer naar m'n auto moest teruggaan. Na twintig minuten wachten mocht ik eindelijk doorrijden. Het enige wat er vanaf kon was: "Sorry to keep you waiting".

Bij het reizen met een vliegtuig mag je nu weer toiletartikelen meenemen, mits de verpakking maximaal 3 ounce (88 ml) groot is en je alles bij elkaar in een zip-lock zak van 1 quart (1 liter) inhoud stopt. Die zak moet je apart laten scannen. Als je hem in je tas laat zitten wordt hij alsnog in beslag genomen. Ik had een wat groter hersluitbaar zakje gebruikt en daarin een tubetje tandpasta, een stukje hotelzeep en een bijna lege deodorant gedaan.

"Dit is geen ZIP-lock zakje meneer en het is groter dan een quart." Na een discussie-tje dat ongeveer drie minuten duurde heb ik toch alles mee weten te krijgen, zelfs m'n vrijwel lege deodorant met oorspronkelijk 50ml inhoud, maar die volgens de TSA-man minsten 4 ounce groot was en daarom niet mee mocht.

Machtig land, nuttig bezig!
#36 - 08-10-2006, 21:50 uur
« Laatst bewerkt op: 08-10-2006, 21:55 uur door Bakvet »

Chiefram

Citaat
Dit is dus Amerika... Niets heb je voor jezelf, alles ligt letterlijk op straat!

Is dit één van de redenen waarom ze je telefoon nummer vragen als je iets koopt in een winkel? Ik was bij Bath and Body Works en daar vroegen ze mijn telefoonnummer. Ik heb wel eens gehad dat ik mijn postcode moest opgeven, maar daarvan nam ik aan dat het voor foldermateriaal is.

Marleen.

Ja je postcode is om wat gerichter te kunnen folderen en je telefoonnummer gebruiken ze voor een database die wel eens "doorverkocht" worden aan callcenters.

Ik heb geen idee of dit waar is of niet, maar mij is wel eens verteld dat het vragen naar een telefoonnummer iets is om te kunnen zien of je in hun bestand zit in verband met kortingen. Dus heb je geen pasje bij je dan kunnen ze aan je telefoonnummer zien of je lid bent en recht hebt op korting. Het doorverkopen heeft weinig zin, want je nummer is al openbaar en kan iedereen opvragen die het voor reklame doeleinden zou willen gebruiken. Alleen heeft daarnaast de meeste Amerikanen hun nummer gemeld op de DO NOT CALL list en is het strafbaar om je voor reklamedoeleinden te bellen. Het heeft dus ook totaal geen zin om je nummer hiervoor te geven.

Je postkode kan te maken hebben met het soort belasting dat je moet betalen. Denk ik, maar weet het niet zeker. Ik heb dit ook wel eens gehoord, maar het lijkt me inderdaad meer om te zien waar hun klanten allemaal vandaan komen.
#37 - 16-10-2006, 20:31 uur

bgroeneveld

Telefoonnummer is in mijn ervaring vaak om je terug te kunnen vinden als je bijvoorbeeld lid bent geworden van de Borders Bookstore club, waardoor je korting krijgt.

Naar zipcodes wordt vaak gevraagd om te zien waar de klanten van een winkel vandaan komen. Maakt het makkelijker om reclame te richten op mensen die waarschijnlijk meer in de winkel komen dan anderen. Musea vragen die zipcodes ook om dezelfde redenen. En om beter te kunnen lobbyen bij politici: "Ziet u wel, lid van het Congress/gemeenteraad/staatsparlement, als u zorgt dat wij subsidie krijgen, zullen vooral mensen in uw district daar zeer bij gebaat zijn".



#38 - 17-10-2006, 01:41 uur
« Laatst bewerkt op: 17-10-2006, 01:43 uur door bgroeneveld »

pzuidema

Als het gaat om privacy, of het idee van privacy, is het altijd een heikel punt. Mensen willen zoveel voor zichzelf houden en niet dat anderen ervan weten. Maar ik heb persoonlijk het idee dat privacy heel erg ver te zoeken is. Betaal je maar je boodschappen met pin, debit of credit card dan kan iedereen al van alles van je weten. Men weet waar je woont, wanneer je online was, naar welke sites je gesurft hebt etc. etc.  Ze weten precies waar ik mijn tank volgooi, voor hoeveel, op welke bladen ik een abonnement heb. En niemand hoor je daar eigenlijk over.

Nu gaat het om het verstrekken van de persoonsgegevens voor een vlucht, wat ze nog steeds als risico zien en de passagiers alvast tegen een 'bekenden-lijst' willen aanhouden, dan wil men dat weer niet. Dat vind men schending van privacy, niet wetend dat de KLM al weet dat je naar Amerika gaat, wanneer en ook hoeveel je eraan hebt uitgegeven, hoe oud je bent, wat voor eten je wil hebben. Terwijl de Amerikaanse veiligheidsinstanties minder van die gegevens wil controleren tegen een terroristen-lijst. Van mij mogen ze.

Ook ik heb niets te verbergen. Elke keer als ik hier een credit check liet doen om een auto te kopen geef ik veel meer prive-informatie weg.

Ik ben ook geen aanhanger van Bush, maar ik begrijp best waarom dit speelt. Het is een amerikaanse aangelegenheid, het gaat om voornamelijk dreiging tegen Amerika. Dan mag Amerika toch best maatregelen nemen? En dat met die boetes is allemaal een politiek spel. Die boetes zullen waarschijnlijk nooit geeist worden, of als ze dat wel worden zal dat wel weer met een truuk kwijt gescholden worden. Het is net het geen privacy gegevens van illegale downloaders door spelen door ISP's. Het is allemaal politiek.
#39 - 17-10-2006, 20:15 uur
Ik quote graag mezelf als ik zeg; ik quote graag mezelf.

antoniong

[quot]Machtig land, nuttig bezig!
Citaat
Meest komische vond ik nog de aankomst.

In het vliegtuig werd al verteld dat je sommige spullen uit je handbage moest halen en in je koffers stoppen omdat ze anders afgenomen werden. Datzelfde verhaal werd bij de bagageband ook omgeroepen.

Logica?????? Je mag sommige zaken niet in je handbagage hebben als je de douane passeert maar wel in je koffer!

#40 - 17-10-2006, 22:05 uur

Longboat


Wat dent Europa wel. Je gaat als gast naar een land en dan ga je allerlei eisen stellen. Amerika heeft groot gelijk. En wie dat niet aanstaat die gaat maar niet. Blijft het lekker Amerikaans daar!!!
#41 - 11-09-2007, 19:11 uur

antoniong

Wat dent Europa wel. Je gaat als gast naar een land en dan ga je allerlei eisen stellen. Amerika heeft groot gelijk. En wie dat niet aanstaat die gaat maar niet. Blijft het lekker Amerikaans daar!!!
Ga dan lekker daar wonen als je denkt dat alles wat de VS doet zo goed is.

De EU moet gewoon dezelfde eisen aan Amerikanen die hier komen stellen dan is het snel voorbij met die overdreven onzin.
#42 - 12-09-2007, 10:39 uur

PetraVS

Waar baseer je dat op?  Er zijn zat landen, waar visa voor nodig zijn, het is nog goed, dat de VS dat niet opnieuw instellen.  De VS zullen hun eisen heus niet terugschroeven, als andere landen strenger worden. 
#43 - 12-09-2007, 22:41 uur

antoniong

Waar baseer je dat op?  Er zijn zat landen, waar visa voor nodig zijn, het is nog goed, dat de VS dat niet opnieuw instellen.  De VS zullen hun eisen heus niet terugschroeven, als andere landen strenger worden. 
Ik heb geen idee tegen wie je het hebt. Wellicht is het een goed idee om voortaan of te quoten of duidelijk aan te geven waar je op reageert.

Wat betreft "terugschroeven eisen":

Het is natuurlijk toppunt van de zotheid als je ziet welke ridicule eisen er allemaal aan inkomende passagiers worden gesteld. Maar dat recht hebben ze. Ik verwacht alleen dat als de EU dezelfde belachelijke eisen gaan stellen dat dan de VS snel hun eisen zullen beperken tot hetgeen strikt noodzakelijk is.

En kom niet aan met " blabla .... terrorisme .... blabla" want nagenoeg alle terroristisch (en achtige) aanslagen in de VS zijn merendeels gepleegd door "native" Amerikanen. Daar was in elk geval niet 1 Europeaan bij!

#44 - 13-09-2007, 09:05 uur

PetraVS

Jouw berichtje staat boven het mijne, dus duidelijk heb ik het tegen jou.  Ik quote alleen, als het berichtje niet direct aansluit bij het bovenstaande.  De terroristische aanslagen van 2001 zijn voornamelijk beraamd in Europa.  Het zou alleen maar goed zijn, als Europa ook strakkere eisen zou stellen, mij zou je niet horen klagen. 
#45 - 14-09-2007, 00:55 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15