Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Credit History

Discussie gestart

infantrist

ok en wat is de BKR

Mss iets typich nederlands of zo? ben maar een belgje e
#46 - 14-12-2006, 17:42 uur



Chiefram

Okay, als Belg weet je natuurlijk ook niet wat de BKR is. Geen idee wat men in Beglie doet of hoe het daar heet, maar is daar geen buro dat bijhoudt wat de leningen (hypotheken enzo) van de burgers betreft? Zodat een andere creditverstrekker (waar je bijvoorbeeld een lening hebt aangevraagd) kan zien wat je lopende verplichtingen zijn?

Dit is namelijk wat de BKR doet.
#47 - 14-12-2006, 17:57 uur


Bakvet

Het heet in België 'Centrale voor kredieten aan particulieren' en is onderdeel van de Nationale Bank van België.
#49 - 26-12-2006, 14:22 uur

Tink

Ik had dit artikel bij het 'Sticky' willen plakken maar dat ging niet meer dus maar een nieuw topic gemaakt.

<edit Mississippi: Hierbij is het weer opengezet en samengevoegd>

Vandaag was er een consumenten item op ons locale ABC tv channel KATU met het onderwerp 'Employment and credit reports'.

Zoals je uit het verslag kunt lezen is er een trend gaande dat werkgevers je credit score gebruiken om je al dan niet een positie aan te bieden.

Dit is natuurlijk slecht nieuws voor al die mensen die naar de US komen via een lotterij of ander GC procedure en nog absoluut geen credit score hebben. Of na een H4 visa periode eindelijk een GC hebben en mogen werken maar persoonlijk geen Credit Score hebben opgebouwd.

Ben je bezig geweest met het zoeken naar een leuke baan en niets meer gehoord terwijl je toch ervan overtuigd was dat je uitermate geschikt was? Dit kan de reden zijn.

De kans op een die leuke baan wordt op die manier klein.

Lees het artikel hier: http://www.katu.com/news/consumer/5150547.html
#50 - 11-01-2007, 11:04 uur
« Laatst bewerkt op: 11-01-2007, 21:17 uur door Mississippi »
if the Dream is Big enough - the facts don't matter

Chiefram

Dat zou inderdaad een trieste ontwikkeling zijn. Het is best moeilijk om je credit score hoog te houden. Het kost je jaren om het op te bouwen en een klein misstapje en je klettert keihard en genadeloos een heel stuk naar beneden. Je kunt ook niet iemand beoordelen op zijn credit score vind ik. Ik weet dat verzekeraars (auto verzekering) er ook nog al eens een handje van hebben om je credit score te raadplegen om aan de hand daarvan de hoogte van je premie te bepalen.

Ik heb het al eerder ergens geschreven; Amerika is niet zo'n vrij land als de meeste mensen denken. elke stap die je doet ligt vast en is opvraagbaar voor iedereen. Privicy is hier ver te zoeken.
#51 - 11-01-2007, 16:10 uur

ned in MO

Dat is toch geen probleem?

Om naar amerika te komen moet je toch stabiel zijn?

Leg uit waarom je geen credit hebt, en laat de emigratie voorwaarden zien. Dan weet men gelijk dat je in orde bent.

Je kan zelfs zeggen dat je hierdoor meer gemotiveerd dan ieder ander, omdat je het wil maken in de States
#52 - 11-01-2007, 18:07 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Mrjn

Dat is toch geen probleem?

Om naar amerika te komen moet je toch stabiel zijn?

Leg uit waarom je geen credit hebt, en laat de emigratie voorwaarden zien. Dan weet men gelijk dat je in orde bent.

Je kan zelfs zeggen dat je hierdoor meer gemotiveerd dan ieder ander, omdat je het wil maken in de States

Maar dan moet je natuurlijk wel de kans krijgen om dat te zeggen. Als je al wordt afgeschreven nog voor je jezelf goed hebt kunnen presenteren...
Je zult dus eigenlijk iedere sollicitatie persoonlijk met de juiste mensen moeten kunnen bespreken, anders lig je er al uit.
#53 - 11-01-2007, 19:18 uur

Patrick_NH

Credit score is één van de beoordeling factoren op het verkrijgen van bepaalde banen. Als een bedrijf je alleen maar op de credit score waardeert dan moet je jezelf afvragen of je voor dat bedrijf wilt werken. Ik zelf begrijp goed dat een credit score onderdeel kan uitmaken voor de selectie procedure. Vooral in de financiële sector.

Natuurlijk moeten er voor iedereen duidelijke regels en daarvoor moet dit geregeld worden door de wet.
#54 - 11-01-2007, 19:56 uur
I believe in the New Hampshire state motto: "Live Free Or Die"
http://newhampshireblog.blogspot.com

Rstar

Lees dit allemaal voor de 1ste keer, dus vergeef me als dit al is gemeld.
Als je een Social S nummer hebt kun je altijd een Gap of Macy's kaart krijgen.
Die weigeren bijna nooit iemand. Zo kun je beginnen met credit opbouwen door kleren te kopen.
#55 - 01-02-2007, 16:46 uur

Dusza

Oh, ik dacht dat zo'n kaart enkel diende om korting te krijgen! Maar blijkbaar moet je niet cash betalen met zo'n 'klantenkaart', maar in schijven?
#56 - 02-02-2007, 07:41 uur

hollandranch

Oh, ik dacht dat zo'n kaart enkel diende om korting te krijgen! Maar blijkbaar moet je niet cash betalen met zo'n 'klantenkaart', maar in schijven?

Eigenlijk willen ze dat je niet betaald en dan betaal je een woekerrente en weg goede credithistory  embarressed Elke zaak biedt je zo'n kaart aan, stond vanmiddag nog bij Walmart af te rekenen, als je meer dan 100 Dollars boodschappen hebt dan mag je de kaart invullen en krijg je een cadeaubon van 20 Dollars en dan begint het feest denk ik, want weer een creditkaart waarschijnlijk met jaarlijkse bijdrage!!
#57 - 03-02-2007, 01:31 uur

Jason

Prachtige informatie allemaal!

Ik heb wel nog een vraagje: Toen ik nog jong was is ben ik naar de states op reis gegaan met mijn vader, en blijkbaar heeft hij een social security nummer voor mij aangevraagd. Ik heb namelijk naast de Belgische ook de Amerikaanse nationaliteit. Alleen wist ik daar niks meer van, en ben ik dit vorige zomer te weten gekomen toen ik bij mijn neef in Baltimore verbleef. Hij raadde me toen aan om zo snel mogelijk een social security card aan te vragen als ik van plan was naar de States te verhuizen, want tegen dan zou mijn credit history al serieus zijn toegenomen. Bij de overheidsinstantie vertelden ze me dat ik al een SSC had, al van begin de jaren 90. Was dat effe schrikken! Ik vroeg een duplicaat die ze gingen sturen naar het adres van mijn neef, maar dat is nooit aangekomen.

Dat is niet zo erg, want voorlopig zit ik nog in België en hoef ik nog geen SSC. Wat ik mij wel afvraag is als ik een al SSN heb sinds begin '90, is mijn credit history dan al een beetje goed? Stijgt het in de tijd als je nooit betalingen (dus ook geen achterstallige) gedaan hebt?

Dit zou wel heel handig zijn voor als ik later naar de States verhuis  2006-01

Weten jullie ook of ik in België mijn SSN kan opvragen, want nu weet ik hem nog steeds niet  ???

Groetjes
#58 - 30-04-2007, 17:55 uur

Martina

Hoi,

Volgens mij heb je geen credit history, omdat je nooit betalingen (inclusief late) gedaan hebt. Er is echter een website, annualcreditreport.com, waar je een kopie van je credit report gratis kunt opvragen, eens per jaar. Daar zou je mee kunnen beginnen zodat je kan zien wat je credit score is.




#59 - 30-04-2007, 19:46 uur

bgroeneveld

Je krijgt elk jaar 1 rapport gratis van elk van de drie grote kredietrapportaginstellingen. Als je handig bent vraag je dus om de vier maanden 1 rapport op van 1 organisatie. Op die manier krijg je dus in een jaar in totaal drie rapporten, telkens vier maanden na elkaar. Mooie manier om je krediet (en eventueel misbruik) bij te houden.
#60 - 30-04-2007, 20:55 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15