Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Vakantie Amerika. Waar te beginnen voor info??

Discussie gestart

Adriaan47

To many advisers...laywers and businesses are making unnessesary money out of possible  emigrants is my last opinion.
#31 - 31-03-2007, 15:32 uur

hollandranch

 :offtopic: ik denk dat de hele discussie wel leuk is maar erg off-topic voor de vragenstelster want volgens mij probeert ze op een andere manier naar Amerika te gaan en heeft ook geen Amerikaanse man  :(
#32 - 31-03-2007, 15:48 uur

Adriaan47

Hahaha...Holland...funny.
I think we both stated allready that this was the last reply on the topic.... for me it is anyway.
#33 - 31-03-2007, 16:05 uur

hollandranch

Hahaha...Holland...funny.
I think we both stated allready that this was the last reply on the topic.... for me it is anyway.


mmm, vond me eigen dit keer niet zo funny, more to the point!
#34 - 01-04-2007, 22:50 uur

maybe

:offtopic: ik denk dat de hele discussie wel leuk is maar erg off-topic voor de vragenstelster want volgens mij probeert ze op een andere manier naar Amerika te gaan en heeft ook geen Amerikaanse man   :(

Klopt...

Vandaag zei iemand nog tegen me: als Amerika zo moeilijk is om naar te emigreren, waarom dan niet naar een ànder land?
Tsja....die begrijpt het dus niet :(  (al is de opmerking lief bedoeld hoor)

#35 - 01-04-2007, 23:16 uur

maybe

Bianca...mijn commentaar of advies whatever je het mag noemen had helemaal geen betrekking op jou.
Hoe kan je dat trouwens denken als je school gaande kinderen hebt?


Waarom komt deze opmerking nogal neerbuigend over... ???
Nou ja, laat maar.

Alleen eh...je reageerde in MIJN topic dus ik ging er vanuit dat het een advies voor MIJ was.
Snap je??
Vandaar dat ik het niet specifiek als een "algemeen advies" zag.
Sorry dat ik dacht dat je commentaar voor mij bedoeld was (pfff)

Vriendelijke groeten, Bianca
#36 - 01-04-2007, 23:21 uur

maybe

Ik zeg altijd zo, als je de kost daar niet kunt verdienen dan wil je helemaal niet wonen in de VS.

Dat ben ik geheel met je eens!
#37 - 01-04-2007, 23:24 uur

maybe


Sorry, nog even 1 vraagje: stel dat we niet aan die 100.000 dollars komen om te investeren in een eigen bedrijf...
Dan zou mijn vriend dus daar werk willen zoeken (oké, ik weet het, ook niet simpel wink)
Maar wat voor visum krijg je dan?
En waarschijnlijk is dat een visum dat alleen voor hém geldt en niet voor mij en de kids vrees ik? (we zijn 8 jaar samen maar niet getrouwd)

Nogmaals bedankt alvast!!


Groetjes, Bianca cheer


Ehm.....weet iemand dit misschien voor mij?  bloos bloos

Groetjes, Bianca cheer
#38 - 01-04-2007, 23:26 uur

maybe

Niemand?  ??? :'(

#39 - 05-04-2007, 22:54 uur

bgroeneveld

Trouwen lijkt mij de makkelijkste oplossing, als een van jullie dan iets krijgt, mag de ander mee.

Ik neem aan, dat jullie je samenzijn al op een of andere manier geregeld hebben (zeker omdat er kinderen zijn), trouwen is dan een kleine stap, die het eventuele leven in de VS een stuk eenvoudiger kan maken.

Ik ben echter bang, dat behalve meedoen met de groene kaart loterij, hard sparen, goed naar een baan zoeken en/of erg veel geluk hebben, je weinig meer kunt doen.

Succes.
#40 - 06-04-2007, 01:21 uur

hollandranch

Wij zijn ook getrouwd om het gezeur niet te willen hebben van 2 visums etc en gelukkig houden we ook nog van elkaar  2006-04
#41 - 06-04-2007, 02:34 uur

Adriaan47

Trouwen ?? doen ze dat nog in Holland?

Ik heb begrepen dat je daar nu ook in 14 dagen weer gescheiden kan zijn ?
Mischien kan je dus trouwen in Holland ...krijg je visum en ga daarna gelijk weer uit het huwelijk..maar je bent dan tog in USA ..hahah  en iedereen is blij.

I know I am evil and bring the worst out of everybody.

By federal law I could not get a divorce in New Zealand earlier than two years after official filing date of legal separation.

USA was very sympathatic to that and understandable and gave me a extra extension to stay as a tourist for one more year.
#42 - 06-04-2007, 03:19 uur

PBBI

Ik had geschreven dat ik niet meer zou reageren over deze topic maar hier moet me toch nog iets van het hart.
Adriaan,
Een, dit is een Nederlands forum, het is flauwekul om elke keer over te schakelen in het Engels, je Nederlands is goed genoeg.
Twee,
Citaat
USA was very sympathatic to that and understandable and gave me a extra extension to stay as a tourist for one more year.
Je bent hardstikke tegenstrijdig, je hebt eerder aangegeven dat iemand zonder problemen levenslang op een B visum in de VS kan verblijven.
Drie, het trouwen waar hier over gesproken wordt heeft een andere achtergrond, die personen wonen al jaren bij elkaar maar hebben gewoon niet de moeite genomen om te trouwen. En nu ze getrouwd zijn, zoals Hans en Bianca hoeven ze niet te scheiden.
#43 - 06-04-2007, 11:12 uur

Adriaan47

To be honest?....I was just kidding about the marriage ....in English I feel more comfortable and second concerning the B Visum...I also stated that if you want to WORK  you can NOT stay!
#44 - 06-04-2007, 15:14 uur

bgroeneveld

Om PBBI te odersteunen: dit is een Nederlands forum, waar bij voorkeur in het Nederlands geschreven hoort te worden. Een vakterm af en toe is niet te vermijden, maar om nou alles in het Engels te doen....

En dat je na 20 jaar in het buitenland je Nederlands vergeet, lijkt me onzin. Ik ben 'pas' 30 jaar weg uit Nederland en weet nog steeds het verschil tussen d, dt, en t (meestal in ieder geval) en zeker het verschil tussen hen en hun.

Terug naar trouwen: in Nederland zoek je het maar uit wat dat betreft, maar in de VS loopt men in dat opzicht nu eenmaal een beetje achter (of minder ver voorop). Is een van de dingen waar je je moet aanpassen als je hierheen wilt komen, 's lands wijs en 's lands eer en zo.

#45 - 06-04-2007, 19:54 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15