Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wachten op uitslag van DV-2008 en nu DV 2009.

Discussie gestart

DaanRademaker

Hahaha oke :P Zit daar dan nog een bepaalde reden achter dat ik als ik jong was voor Nieuw Zeeland zou moeten kiezen :P? ( Nieuw Zealand spreekt mij ook wel aan :), hoe zit het daar eigenlijk met emmigratie? Anders google ik wel even)

greets,
#31 - 02-05-2007, 15:25 uur

Adriaan47

Er zijn teveel reden om die zomaar vlug op papier te zetten Daan ..maar laat ik er een paar noemen om te starten.
Ik geloof echt dat de standaard van living veel hoger is dan in USA en ook meer sophistocated.
Goed en kwaliteit food... en ze eten het ook.New Zealand is healthy living.
Je hebt een veel betere health voorziening daar en betaalbaar voor iedereen.
Het pensioen van de overheid is beter en over het algemeen alle andere sociale voorzieningen.
Een fantastish klimaat en de beste oud door living possible van de hele wereld.
Absolute GEEN enkel gevaarlijke dieren daar.
Als ik jong was en aan het begin stond van mijn leven zou dit het land zijn waar ik mijn kinderen in zou willen laten opgroeien  DRUG and DOPE en Nucleair Free als niet dan zou ik het allemaal voor mijzelf doen .(ha)
#32 - 02-05-2007, 15:53 uur

Topoli & Sarvenaz

we willen graag eerst usa proberen .
2e optie canada , maar groot nadeel is dat erg koud is en vind ik niet lekker. voor een tijdje geen probleem maar voor altijd ? nee hoor .
over andere twee landen heb ik weinig info.
Behalve usa bij de andere landen kan ik makelijk binnen komen en blijven . maar ........ nee hoor, ik wil niet asiel aan te vragen .( ik hoef allen maar zeggen dat ik kort geleden mijn vaderland heb verlaten en een verhaaltje te vertelen )
En zo wil ik niet .
Dus blijven we gewoon hopen voor DV-2008 of andere optie's.....
#33 - 02-05-2007, 16:02 uur

Adriaan47

Zoals ik al zei..teveel om op te noemen..want ik vergat al een erg belangrijke ..speciaal voor jou ..waarschijnlijk kan ik wel doorgaan een poosje.

Het education system is in New Zealand VEEL beter dan in USA en ook geaccepteerd als dat international en te vergelijken met het British system zoals Oxford and Cambridge alhoewel dit ook daar veel geld kost...maar als je dat niet hebt dan is een staats school daar free en heel goed academish onderwijs.
Mijn zoon en schoondochter hebben allebei hun PHD ( doctoraal ) gehaald daar zonder private education en het heeft mij haast geen cent gekost..het was in ieder geval betaalbaar voor mij en dus voor alle New Zealanders welke hun kinderen willen laten studeren en dit is wel wat anders in Amerika.Als ouders zou je dit tog wel graag willen voor je kinderen in de toekomst niet tog?
#34 - 02-05-2007, 16:06 uur

Adriaan47

Topoli...laat me niet lachen..denk je nu echt dat je zomaar een verhaaltje op kan houden en assiel aanvragen in New Zealand of Australia??? Dit is echt kort zichtig hoor.Droom maar lekker verder.Als Hollander krijg je echt geen Assiel om te beginnen en je zal daar aan een volledig punten system moeten voldoen om binnen te komen en dat is niet makkelijk.
Geen genoeg punten..GEEN EMIGRATIE !!!!!! je zal eerst moeten bewijzen dat ze je echt hebben willen geloof mij maar.
#35 - 02-05-2007, 16:12 uur

Adriaan47

Ik wil hier ook nog even bij vertellen dat het echt niet zo is dat als je assiel aanvraagt in een land en daar toegewezen bent het niet zo is dat je gewoon de wereld over kan reizen en elk land kan uit proberen en met hetzelfde verhaal blijven aankomen nadat je all residence bent gegeven in een land.
#36 - 02-05-2007, 16:55 uur

DaanRademaker

Nieuw Zeeland begin ik steeds aantrekkelijker te vinden :P Maar nog een vraagje (het is natuurlijk nog ver weg maargoed) Stel je emmigreert naar Nieuw Zeeland, kan je dan nog steeds elk jaar meedoen aan de green card lottery? Want als dat zo zou zijn dan is het dus mogelijk dat je 3 verschillende nationaliteiten hebt :S

#37 - 02-05-2007, 18:18 uur

Adriaan47

Nee dat kan niet...als je naar NZ emigreert en New Zealander wordt dan moet je je Hollandse paspoort opgeven...unless je met een New Zealandse vrouw trouwd.Zover ik weet staat Holland alleen meer dan 1 nationaliteit toe als je getrouwd bent met een andere nationaliteit maar ik kan dat verkeerd hebben.
Mijn zoon woont in NZ en werd New Zealander en is getrouwd met een Canadeese vrouw ( nu ook New Zealander ) en moest zijn Hollands paspoort opgeven by naturalisatie.Hij zou het wel hebben kunnen houden indertijd samen met een Canadese.
#38 - 02-05-2007, 18:29 uur

Adriaan47

Daarin tegen mijn kleinkinderen Daan hebben nu 3 nationaliteiten...Canadees,New Zealands en British en het had een vierde kunnen zijn als mijn zoon Hollander was gebleven.
#39 - 02-05-2007, 18:32 uur

DaanRademaker

Dus als je dan naar Nederland gaat om je familie op te zoeken moet je een visum hebben ?:PxD
Maar hoe zit dit dan bij Amerika als je een green card wint? Dan behou je toch ook je nederlandse nationaliteit?
#40 - 02-05-2007, 18:34 uur

Adriaan47

Je hebt geen visum nodig om naar Holland te gaan..wat je wel nodig hebt is een Re- Entry permit terug to New Zealand .
In Amerika met een green card blijf je gewoon Hollander ( als je NIET getrouwd bent ) op een permanent resideny.
Je nuturaliseerd dus niet. ( Je wordt geen citizen dus )Maar zou ik wel doen als je een USA vrouw trouwd.
#41 - 02-05-2007, 18:39 uur

Adriaan47

Daan ..ook wil ik eerlijkheids halve vertellen dat alles wat ik schreef natuurlijk erg goed klinkt en dit je aanspreekt maar ik kan natuurlijk ook negatieven dingen schrijven van NZ en heb dat nog niet gedaan maar die zijn er natuurlijk ook.
#42 - 02-05-2007, 18:41 uur

Dusza

Het education system is in New Zealand VEEL beter dan in USA en ook geaccepteerd als dat international
Maar niet in België, en over andere landen kan ik me niet uitspreken.
Wil je in België aan de universiteit beginnen, en je behaalde je diploma middelbaar onderwijs niet in een Europees land, dan zal je ofwel moeten aantonen dat je International Baccalaureat behaalde, of bijvoorbeeld 4 relevante Advanced Placement cursussen behaalde in Amerika, of ingangsexamen moeten afleggen.
#43 - 02-05-2007, 18:44 uur

Adriaan47

Duszda...voorzover ik weet is New Zealands onderwijs Europees of je moet Engeland niet als europees zien.
Hoort Engeland niet bij Europa?
Queen Elizabeth of England is nog steeds the Queen of New Zealand and NZ nog steeds British.
Anyway het was een opmerking in General en ik bedoel dat het onderwijs van New Zealand hoog aangeslagen wordt.
#44 - 02-05-2007, 19:03 uur

DaanRademaker

@ A & A
Kan je dan ook een paar nadelen noemen van nieuw zealand?
En  stel je wint een green card kan je dan dus alsnog niet naturaliseren (dus alleen als je trouwt)
#45 - 02-05-2007, 19:07 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15