Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wachten op uitslag van DV-2008 en nu DV 2009.

Discussie gestart

Topoli & Sarvenaz

Wachten tot uitslag van  lottery en dan ben je niet uitgelot , Wat zou je daarna doen ?
Wat is tweede optie ?
Nog een jaar wachten voor volgende DV of doe je iets anders ?

#1 - 19-12-2006, 15:41 uur
« Laatst bewerkt op: 08-09-2007, 13:48 uur door Topoli & Sarvenaz »

ned in MO

Gewoon ervan uitgaan dat je het niet krijgt en je leven in ned opbouwen
Gebeurt het dan wel dan ga je toch gewoon?
Maar goed dat speelt bij mij niet. Ik won de kaart 10 jaar geleden en dat was onverwacht. Voordeel bij mij was dat ik net klaar was met een studie en aan het begin stond van een nieuw leven. Dat leven is dus in de states geworden
#2 - 19-12-2006, 17:32 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Topoli & Sarvenaz

We wachten tot juli en dan verder gaan kijken .
Misschien in maart nog een keer naar famili in amerika gaan en daar kijken of andere mogelijkheden zijn behalve DV.
En als het niet zo is, dan andere optie ( E2 visum is een beetje groot risico voor ons , huis verkopen en met geld bedrijftje beginnen in VS ) nee hoor . als niet goed gaat met zaak wat dan ?  terug naar nl en helemaal opnieuw beginnen?
Maar 2de optie voor ons is. CANADA
Maar eerst wachten op DV-2008 .

#3 - 19-12-2006, 23:44 uur

Frank S

Inmiddels ben ik al vergevorderd in gesprekken en regelingen om via mijn werkgever op een L1 een international transfer te krijgen. Met een beetje geluk is dat binnen een maand of 2/3 geregeld, dus nog vóór de uitslag van de DV....
#4 - 21-12-2006, 09:55 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Dusza

Maar... als jij je L1 te pakken hebt, en daarna komt je Green Card, dan ben je ook van de stress vanaf ivm het verlengen van je visum, en het aanvragen van een Work Based Green Card.
#5 - 21-12-2006, 14:06 uur

Pieter79

We wachten tot juli en dan verder gaan kijken .
Misschien in maart nog een keer naar famili in amerika gaan en daar kijken of andere mogelijkheden zijn behalve DV.
En als het niet zo is, dan andere optie ( E2 visum is een beetje groot risico voor ons , huis verkopen en met geld bedrijftje beginnen in VS ) nee hoor . als niet goed gaat met zaak wat dan ?  terug naar nl en helemaal opnieuw beginnen?
Maar 2de optie voor ons is. CANADA
Maar eerst wachten op DV-2008 .

Voor informatie over Canada kun je naar de zustersite van deze site: http://canada.discussiegroep.info
Hier zijn mensen aanwezig die in de procedure zitten en je vragen kunnen beantwoorden.
#6 - 03-01-2007, 19:54 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

S a V e

Wachten tot uitslag van  lottery en dan ben je niet uitgelot , Wat zou je daarna doen ?
Wat is tweede optie ?
Nog een jaar wachten voor DV-2009 of doe je iets anders ?

Ga er vanuit dat ik weer niet word uitgeloot, maar DV-2009 doe ik weer gewoon mee.
#7 - 03-01-2007, 22:22 uur
..::  Weblog usa 2006 http://usa.laren2.nl/ ::..

Kasj

een collega op het werk die ik goed ken vertelde me vandaag iets verontrustends.
haar vader werkte in Amerika tot voor een paar maanden terug voor een grote Amerikaanse multinational.
opzich niet is mee, maar hij moest weer naar Nederland voor het werk.
Nou kreeg hij van de KCC een telefoontje dat hij dit jaar maar mee moest doen met de DV lottery.......

erg vreemd hoor, maar ik twijfel niet aan mijn collega omdat deze niet de persoon is om iets te verzinnen.
zou er dan toch een deel of zelfs meer doorgestoken kaart zijn in de loterij om de greencards.....? ? ?

ik zal het in mei weten denk ik.
als haar vader dan uitgeloot wordt, dan weet ik genoeg.
#8 - 10-01-2007, 22:56 uur
non-winner of the DV-2004, DV-2005, DV-2006, DV-2007 and DV-2008.

entering DV-2010 - 2014 because my wife thought USAFIS would be a good idea. (uhum)

Topoli & Sarvenaz

We gaan over 3 maanden naar canada om te kijken wat zijn de mogelijkheden .
We wachten tot uitslag voor DV-2008 en daarna gaan we tweede optie nemen .
Canada ........

wat denken jullie van ?
#9 - 02-02-2007, 13:00 uur

Kasj

ik denk dat het een goede tweede optie is.
ikzelf heb dit ook wel in gedachte, maar......

mijn vrouw wil ook naar Amerika en zou, als we voor Canada zouden kiezen, uiteindelijk toch door naar Amerika.
het probleem daarin is dat wij en onze 2 kinderen dan twee keer zouden moeten emigreren.
dat is best zwaar uiteraard.
je moet toch enigszins steeds weer opnieuw beginnen en voor de meeste mensen is 1 ker al moeilijk genoeg.

toch vind ik Canada ook een erg mooi land van wat ik gezien heb en gehoord.
veel gelijkenissen met Amerika.
#10 - 02-02-2007, 17:02 uur
non-winner of the DV-2004, DV-2005, DV-2006, DV-2007 and DV-2008.

entering DV-2010 - 2014 because my wife thought USAFIS would be a good idea. (uhum)

Chiefram

We gaan over 3 maanden naar canada om te kijken wat zijn de mogelijkheden .
We wachten tot uitslag voor DV-2008 en daarna gaan we tweede optie nemen .
Canada ........

wat denken jullie van ?

Gewoon doen! :)

Ik denk dat Canada in veel gevallen zelfs leuker is dan Amerika, maar ben dan ook alleen maar in British Columbia en Alberta geweest.
#11 - 02-02-2007, 23:20 uur

Topoli & Sarvenaz

We gaan waarschijnlijk over paar maanden eerst naar texas en daarna naar montreal en Torento.
Eerst in Amrika verder kijken ( Met een paar mensen en advocaten praten ) en daarna naar canada ( daar doen we ook het zelfde ) , en ik denkt dat met onze situatie canada komt veel beter uit.
Maar eerlijk gezegd uiteindelijk willen we naar Amerika gaan .
En na de uitslag van DV willen we serius beslissen .
Daarna komt het andere vraag . Welke stad in Canada . ( trouwens voor Canada Voldaan we op alle eisen, Dus in paar maanden kunnen we alles regelen , denk ik ....
Eerst DV en daarna echt serius over alles denken.   
Maar een paar nadelen voor Canada  zijn: erg Koud winters, twee talen ,....
Wat zijn jullie ervaringen?
En wat denken jullie over? 
#12 - 04-02-2007, 16:54 uur

Tekkel

En wat denken jullie over? 


Ik denk over Australia, en daar gaan we (vanaf de 13e) dan ook een week of 5 in het rond toeren.
Eerst een paar dagen naar de oom en tante van mijn vrouw, dan 3 weken camperen en daarna een weekje Sydney.
Lekker even opwarmen (een graadje of 30).

Bart
#13 - 04-02-2007, 17:00 uur
Visum Australia granted; 12-01-2009

Topoli & Sarvenaz

Jullie gaan die kant op en we naar canada .
maarwe hopen allebij dat naar vs te gaan . toch ?

Nog 2 maanden dan wordt het bekend.
Maar wat gaat iederen doen als je niet gewonen ben.
#14 - 05-04-2007, 16:15 uur

Anouk

Maar wat gaat iederen doen als je niet gewonen ben.

Ik ga volgend jaar (misschien) voor m'n werk naar Curaçao.. En wie weet vanaf daar naar Aruba, wat meet ge-Amerikaniseerd is (als je dat al een woord mag noemen) en wie weet zit daar een Amerikaans bedrijf die me wel wil hebben, je weet het niet ;D

Ik ga in ieder geval door met de DV 2009, 2010 etc etc.. Want - je weet maar nooit :P
#15 - 05-04-2007, 23:11 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15