Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

winnaars??

Discussie gestart

Chiefram

Ik ga er vanuit dat je je interview al direkt in oktober hebt!  :D

Ook raad ik je aan om echt alvast diverse dokumenten bij elkaar te zoeken, met name je Bewijs van Goed Gedrag (Police Certificate), want dat kan wel eens ca. 6 weken duren voor je het binnen hebt.

Tja, volgens mij weten ze echt al alles van je hoor, ook al zou je daar met lege handen naar toe gaan, haha... Maar het komt wel goed. Ik heb wel eens gelezen van mensen die er ook heel erg tegenop zagen en die vonden het achteraf een van de makkelijkste dingen, het interview dan.  ;)
#16 - 07-08-2004, 14:09 uur

heivalido

Ik ga maandag maar meteen even langs het gemeentehuis voor dat bewijs van goed gedrag. Uitreksel van het geboorte register kan ik gelukkig online aanvragen en gelijk in het Engels, scheelt weer een ritje naar Tilburg. Verder moeten we nog een hoop vertalen maar we twijfelen een beetje wat je allemaal vertaalt moet hebben, schooldiploma`s?, uitreksel van werkverleden? we hebben zo veel papieren.
#17 - 07-08-2004, 17:25 uur

Chiefram

Zowel de uitreksels van het geboorte register als het bewijs van goed gedrag enzo zijn meertalig, dus die hoeven niet nog eens extra vertaald te worden.

Wel je schooldiploma('s) moeten vertaald worden en alle andere bewijzen die je moet mee nemen, hoe lullig dan ook.

Onze makelaar heeft de waardebepaling enzo ook allemaal in het engels gemaakt, alleen het eigendomsbewijs (uitreksel uit het kadaster) hebben wij naar het Engels moeten laten vertalen.

Ook mijn huidige werkgever heeft een bewijs in het engels opgesteld (werkgeversverklaring) en mijn nieuwe werkgever in de US heeft uiteraard in het Engels ook mijn aanstellingsbrief met alles wat daarin moet staan al opgestuurd.

Voor de medische keuring kunnen wij alleen nergens de vaccinatieboekjes meer vinden. Zou je die nog op kunnen vragen via de huisarts???  ???

Leuk om te weten: elke dokument/brief kost 50 euro ex BTW als je die beedigd laat vertalen. Ondanks wij eigenlijk zoveel mogelijk in het Engels bij elkaar hebben geschraapt, bleven er toch nog zo'n 8 dokumeten die vertaald moeten worden. Duur grapje...
#18 - 08-08-2004, 22:21 uur

heivalido

dat probleem met die vaccinatie boekjes hebben wij dus ook, ik ga het maar proberen via mijn huisarts of ze iets in mijn dossier kunnen vinden. Voor de aanvraag van de Verklaring Omtrent Gedrag heb je ook een gedeelte nodig wat ingevuld is door de opdrachtgever, wat voor documenten kun je daarvoor gebruiken? Is een kopie van de documenten uit Kentucky voldoende of moet je een officieel document van het consulaat hebben?
Hoe heeben jullie de aanvraag voor het VOG gedaan?
Welke documenten heb je verder laten vertalen? Schooldiploma`s? trouwpapieren?  
#19 - 09-08-2004, 14:53 uur

Chiefram

POLICE CERTIFICATE:
---------------------------
Dit is een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) en moet aangevraagd bij het stadskantoor, dus NIET bij justitie zelf. De burgemeester ondertekent het dokument. Kosten ca. 30 euro per persoon en levertijd ca. 4 weken. Moet persoonlijk met legitimatie worden aangevraagd bij het stadskantoor. Neem wel de originele brief mee voor welke instantie je dit nodig hebt, anders geven ze het niet af. In dit geval dus het consulaat general in Amsterdam.
Dit dokument is meertalig, dus hoeft niet nog eens extra vertaald te worden.

De opdrachtgever hoeft dus NIETS in te vullen. Wel moet je bewijzen wie de opdrachtgever is, dus waarvoor je het nodig hebt. Wij hebben de originele brief van KCC meegenomen en dat bleek voldoende.

Ze sturen het dan gewoon op naar je huis adres.

VERTALINGEN:
------------------
Als je dan toch naar het stadskantoor gaat, dan kun je gelijk alle noodzakelijke uitreksels vragen die je nodig hebt, zoals de geboorte-aktes van iedereen die met je mee gaan, uitreksels dat je (als dat zo is natuurlijk) gehuwd bent en/of gescheiden bent. Dus zeg maar alle papieren die in de brief van KCC staan.

Alles wat je krijgt aan uitreksels enzo zijn meertalig, dus die hoef je niet nogmaals te vertalen.

Wel moet je je schooldiploma laten vertalen. Ik ken iemand die dit niet helemaal zo gedaan had en hierdoor een tweede datum voor een interview moest plannen. je kunt het maar beter allemaal in orde hebben.

Probeer zoveel mogelijk papieren al in het Engels te krijgen, zoals bijvoorbeeld je huidige werkgeversverklaring, waaruit blijkt dat je in de afgelopen 5 jaar minimaal 2 jaar hebt gewerkt als ............ en wat je funktie-omschrijvingen zijn enzo. Scheelt ook weer 50 euro aan vertalingen...

Vraag de makelaar (als je een eigen woning hebt) om de waardebepaling in het Engels op te stellen, dan spaar je nogmaals 50 euro uit. Probeer ook van je hypotheekverstrekker een Engelstalige verklaring (ondertekend) te krijgen, waarop staat welke hypotheekschuld je nog hebt open staan, zodat het consulaat kan zien wat de winst van je woning is. Alleen onze hypotheek verstrekker heeft toch een Nederlandse verklaring gestuurd, waardoor wij deze alsnog hebben moeten vertalen.

Kortom: alles wat je mee neemt MOET in het Engels zijn vertaald en MOET voorzien zijn van een extra kopie van dit alles. Volgens mij moet je ook een 2e kopie meenemen voor jezelf heb ik ergens gelezen. Volgens mij wil het consulaat alle originele stukken plus 1 kopie van al die stukken en moet je ook aantonen dat je een kopie voor jezelf hebt.

Wat ik ook zou proberen als ik jou was (hebben wij ook gedaan): soms staat er dat je OF dit OF dat moet bewijzen. Wij hebben EN dit EN dat als bewijs, dus dubbel op! Als het een niet voldoet, hebben wij gelijk het alternatief bij ons. Liever iets te veel aan informatie meegenomen, dan terug gestuurd worden omdat je papieren niet in orde zijn.

Het lijkt een hoop werk, maar achteraf als je zo langzamerhand het een en ander binnen hebt, lijkt het weer kinderlijk eenvoudig.

Succes!



#20 - 09-08-2004, 15:50 uur

heivalido

Bedankt voor de informatie. Ik heb vandaag het Consulaat in A`dam aan de telefoon gehad. Ze vertelde me dat ik geen Verklaring Omtrent Gedrag nodig heb omdat dit formulier naar de Amerikaanse maatstaven niets voorstelt en totaal geen betekenis heeft. Daarop vroeg ik wat dan met Police certificat bedoeld wordt, daarop kreeg ik als antwoord dat dat in Nederland niet bestaat en dat we ons daar geen zorgen over hoefde te maken, tevens vertelde ze me dat als je al zover bent in het hele proces als dat wij nu zijn, dat beide personen die zich hebben aangemeld al lang en breed zijn nagetrokken. Het consulaat vertelde me ook dat het belangrijk is om naast de diploma`s ook de cijferlijsten er vertaald bij te hebben. Als bewijs van werkverleden voldoet een vertaalde salarisstrook. Ik ben inmiddels ook bezig met informeren naar de prijs voor het vertalen....ppfff das niet goedkoop, maar ja, hoe graag willen we nou eingelijk, dus we gaan het gewoon maar betalen  :(
#21 - 09-08-2004, 16:59 uur

Chiefram

Zie je wel, dat heb ik ook eerder van iemand gehoord!

Iemand vertelde mij ook dat een bewijs van goedgedrag zinloos was, omdat ze ons zelf al gingen natrekken. Dan hadden ze dat wel eens mogen zeggen, want nu hebben wij 4 bewijzen 'gekocht', dus weer weggegooid geld dus. 1 zo'n bewijs kost 29,95 euro !!!

Maar aan de andere kant heb ik ook weer mensen gesproken die wel met een bewijs van goedgedrag naar het consulaat zijn gegaan en dat werd zonder problemen geaccpteerd.

Mijn officiele diploma heb ik niet meer, wel een officieel bewijs (ondertekende verklaring via IBG Groningen (kosten 150 euro!!)) dat ik mijn examen met goed gevolg heb afgelegd, welke overigens dezelfde waarde heeft als het echte officiele diploma. Daar zit geen cijferlijst bij, maar wel op welke nivo's ik destijds met goed gevolg examen heb afgelegd.

Maar goed, dit is weer gelukkig zo'n OF/OF bewijs, dus mocht men het niet accepteren, dan heb ik nog een werkgeversverklaring.

Trouwens, als ze ons al hebben nagetrokken, waarom moeten wij dan met bewijzen komen?  :-\

Ik had vorige week ook gebeld met het consulaat, maar ik kreeg nergens antwoord op. Ze wisten niet veel en verwezen me weer terug naar KCC, maar die zeggen weer dat de zaak is afgesloten en ik bij het consulaat moet zijn. Heb jij soms dat nummer van het consulaat gebeld waarvoor je 15 euro per gesprek moet betalen met je creditcard? Ik hoefde niets te betalen, omdat ze geen antwoorden op mijn vragen konden geven. En het toeval wilde dat ik nog geen uur na dat telefoontje naar het consulaat post kreeg van het consulaat met daarin toevallig het antwoord op een van mijn vragen!  :P :D ???

Weet je, er zijn zoveel tegenstrijdigheden in alle papieren. De ene regel spreekt de andere tegen.
#22 - 09-08-2004, 18:43 uur
« Laatst bewerkt op: 09-08-2004, 19:02 uur door Chiefram »

heivalido

Nee, ik heb niet gebeld met dat nummer van 15 euro, ik heb gewoon dat gratis 020 nummer gebeld, menu 2 gekozen, dat hele verhaal over die telefoonlijn aangehoord (is een bandje) daarna heb ik in het daaropvolgende menu gekozen voor de telefoniste, toen kreeg ik een vriendelijke man die na het horen van mijn vragen me door heeft verbonden met een man die overal uiterst vriendelijk en uitgebereid antwoord op gaf. Toch heb ik nu enige twijfel of we nu wel of niet een VOG moeten aanvragen. Mijn fout is dat ik de persoon op het Consulaat niet om zijn naam gevraagd heb waardoor ik er niet op terug kan vallen mocht het problemen opleveren, dus ik ga morgen nog maar even bellen.
#23 - 09-08-2004, 20:53 uur

Chiefram

Dan ga ik morgen ook maar weer eens bellen.

Ik had vorige week ook het vage idee dat ik iemand aan de lijn had die erg onzeker was. Volgens mij was het haar aller eerste telefoontje, zo kwam ze over. Zou wel fijn zijn als iemand duidelijk op mijn vragen zou kunnen antwoorden, hihi...

Hebben jullie al enig idee waarnaar jullie willen gaan verhuizen in de USA? Of kwam alles rauw op jullie dak vallen? LOL!

 :D
#24 - 09-08-2004, 21:04 uur

heivalido

Wij hebben besloten het VOG toch aan te vragen, alleen proberen we het zonder het officiele document van het Consulaat maar met een kopie van de documenten uit Kentucky. We hebben zoiets van, liever 10 papiertjes teveel dan 1 te weinig. Als we erdoor komen dan willen we naar Spring Hill, Florida. We zijn daar nu al een aantal keer geweest en het leven is fantastisch daar, alles lekker relaxed. En het geluk wil dat mijn huidige werkgever een vestiging heeft in het naastliggende dorp en ook nog een op ongeveer 1,5 uur rijden in Clearwater. Ik maak dus kans dat ik gewoon bij mijn huidige baas kan blijven werken.
#25 - 10-08-2004, 11:38 uur

Chiefram

Ah... weet je huidige werkgever al dat je plannen hebt? Dat zou het hele zaakje een stuk relaxer maken als je daar zo aan de slag kunt en zeker daar waar je graag wilt wonen.

Ik was trouwens vanmorgen bij de huisarts (dit zijn onze buren, dus kon zo even binnenlopen) maar die verwezen mij naar de GGD om aan vaccinatieboekjes of bewijzen te komen. Ik heb ze vanmorgen gelijk een e-mail gestuurd, de GGD dan maar heb nog geen antwoord of zelfs maar een leesbevestiging ontvangen. Zal morgen wel even bellen. Hopelijk hebben ze daar dossiers met alle gegevens van personen en hun inentingen uit de baby/kindertijd. Scheelt weer 200 euro per persoon als wij bewijzen hebben...

Toevallig vandaag ook het consulaat aan de telefoon gehad. Inderdaad hele vriendelijke mensen. Ik had een mevrouw aan de lijn, maar echt heel vriendelijk en (nog belangrijker) heel erg duidelijk in haar antwoorden. Dat stel je wel gerust, want je wilt toch bij het gesprek alles zo goed als maar mogelijk is goed voor elkaar hebben, zodat je niet weer terug hoeft of (nog erger) afgewezen wordt.

Zojuist ook gelijk even de foto's laten maken. Alles moest natuurlijk handmatig gebeuren en worden de komende week gebeld als het klaar is. Ben benieuwd... haha...

Het komt ineens heel dichtbij en wordt wel heel erg spannend nu...

#26 - 10-08-2004, 17:01 uur

heivalido

ja, die spanning voelen wij ook en we zijn nog niet eens uitgenodigd. Vertelde ze jou ook bij het consulaat dat je geen VOG nodig hebt?? Ik ga morgen ook maar even het GGD bellen voor mijn vaccinatie boekje.

Ik heb mijn baas al bij de sollicitatie op de hoogte gesteld dat ik bezig ben met de greencard loterij. Ondanks het risico dat ik dus weg zou kunnen gaan ben ik toen toch aangenomen. Ik heb voorzichtig het managment gevraagd of ik niet overgeplaatst kon worden en deze vertelde me hier nog even mee te wachten tot ik toestemming heb om te emigreren. Als dat eenmaal officieel is, dan gaan ze kijken wat ze voor me kunnen doen. Het enige probleem is dat er in Florida wachtlijsten van een jaar zijn om het werk te mogen doen wat ik nu doe bij mijn baas, dit omdat mijn werkgever als een van de weinigen in amerika, sociale voorzieningen voor het personeel heeft.
#27 - 10-08-2004, 17:27 uur

Chiefram

Voordat je echt toestemming hebt om te emigreren heb je natuurlijk al het interview enzo gehad. Dan zou het wel leuk zijn als jullie bedrijf dan op zijn minst een aanstellingsbrief zou kunnen maken, ook al zou het op tijdelijke basis zijn. Dan ben je al geholpen, want dan heb je in iedergeval bewijs dat je direkt aan de slag kunt als je aan komt. Dat je daarna verder gaat zoeken naar iets anders is dan weer een ander verhaal, maar je hebt iedergeval (even) een inkomsten bij aankomst.

Ik heb het niet gehad over die VOG, omdat ik die nu toch al in mijn bezit heb. Ik weet wel van anderen dat die ook met het VOG naar het interview zijn geweest en daar is door het consulaat verder niets over opgemerkt.

Ik moest het consulaat even hebben omdat onze zoon 21 jaar wordt op 15 december. In de papieren staat dat hij voor die tijd dus zich (samen met ons) moet hebben gemeld in Amerika. De wet zegt iets anders, maar in de papieren van KCC staat dat we dus wel voor die tijd moeten gaan. Nu heb ik duidelijkheid: we moeten UITERLIJK voor de avond van zijn verjaardag in Amerika zijn, dus we hebben 3 maanden na het interview om alles te regelen.

Ik wilde alleen maar even duidelijkheid. Ook miste ik de formulieren die ik voor de medische keuring moest hebben. Het consulaat stuurt ze alsnog deze week op. Dan komt alles op zijn pootjes terecht denk ik...

 :D
#28 - 10-08-2004, 19:33 uur

heivalido

Ik moet wat mijn baas betreft even wachten met vragen naar zo`n aanstellingsbrief todat ik een vast contract heb, mijn jaar contract loopt nog 3 weken en als ik nu al aangeef bezig te zijn met mijn vertrek loop ik het risico geen vast contract te krijgen.

Voor het interview wordt ook gevraagd naar evidence of work experience. Wat voor paieren gebruik je hiervoor?, ik kan moeilijk van alle bazen uit mijn verleden de loonstroken laten vertalen, dan kost me dit 60.000 euri  ;D dus wat kun je hiervoor gebruiken?
#29 - 10-08-2004, 19:51 uur

Chiefram

Ik neem wel even prive kontakt (met MSN ofzo) met je op...  :D
#30 - 10-08-2004, 20:27 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15