Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

winnaars??

Discussie gestart

heivalido

Het is ons gelukt om nieuwe internationale inentingsboekjes toegestuurd te krijgen. Nadat ik kontakt heb gehad met de GGD te Tilburg hebben zei beloofd een internationaal vaccinatie boekje op te stellen en kosteloos op te sturen naar ons thuis adres hier in Rotterdam. Het is wel noodzakelijk dat je kontakt opneemt met de GGD vestiging van de Gemeente of Provincie waar je als kind de spuitjes hebt gehad. Ikzelf in Tilburg en mijn vrouw in Lage Zwaluwe.

Een andere vraag is, hoe ga je de verhuizing aanpakken?, wij hebben een aantal offertes van internationale bedrijfen ontvangen maar dit is alles behalve goedkoop. Ik ben benieuwd hoe jullie dit gaan aanpakken.
#31 - 11-08-2004, 12:20 uur

Chiefram

Hey! Ik moet ook zometeen gelijk even de GGD bellen dan. Ik had ze gisterenochtend vroeg al een mailtje gestuurd en kreeg vanmorgen pas (eindelijk) de leesbevestiging. Ik weet niet hoe ze daar met computers omgaan, maar ik bel ze zo ook maar even gelijk op.

Gaaf is dat, dat scheelt je weer honderden euro's, die je weer voor de vertalingen enzo kunt gebruiken.

Wat de verhuizing betreft, daar moet ik ook nog achter aan. Ik heb wel een paar adressen gevonden die verhuizingen overseas doen, maar wil pas offertes aanvragen na het interview. Ik denk bij een stuk of 3 verschillende maximaal.

Het enige dat ik weet is dat men hier alles moet komen oppikken en inladen (ik pak zelf wel alle dozen in, maar wil niet in de container inladen) en alles moet worden ingeklaard (mogen ze ook voor zorgen) en afgeleverd en uitgeladen worden daar waar we willen gaan wonen.

Ik ga toch echt niet zelf sjouwen, op wat dozen na dan. Het kost al genoeg. Ik heb zelfs gehoord dat sommige 10.000 euro moesten betalen. Is wel erg veel geld trouwens en volgens mij moet dit ook voor 5.000 euro kunnen of zelfs nog lager. (Hoop ik)  ;) :D

Dus mocht iemand een goede tip hebben en goede ervaringen hebben, dan hou ik me aanbevolen...
#32 - 11-08-2004, 12:34 uur

heivalido

10.000 euri is belachelijk, 5 komt meer in de buurt.
ik heb zelf offertes gehad van verhuisbedrijf De Gruijter & Co uit Zoeterwoude, en een van Entopmovers uit Spijkenisse www.entopmover.com. deze offertes komen ongeveer uit op rond de 5 a 6 duizend euro. Verder heb je nog Lagerberg Verhuizers in Wassenaar die wel goede bekendheid hebben. Op startpagina.nl kun je onder de verhuis pagina veel bedrijven vinden. Ik raad wel aan meer dan 3 offertes aan te vragen, ik heb er inmiddels zo`n 15 aangevraagd maar heb tot dusverre maar 3 serieuze reacties.
#33 - 11-08-2004, 12:41 uur

Chiefram

15 Offertes !!!   :o

Dan word je denk ik elke dag helemaal plat gebeld.
Ik ben benieuwd wat je krijgt aangeboden allemaal.

Maar hebben ze ook allemaal dezelfde service en doen ze ook allemaal hetzelfde. De Gruijter uit Zoeterwoude klinkt mij bekend in de oren trouwens...

Zijn ze al wezen kijken naar jullie spullen of hebben ze standaard een 20ft of 40 ft container aangeboden?
#34 - 11-08-2004, 13:06 uur

heivalido

Ze zijn nog niet weesten kijken naar onze spullen maar aangezien we niet zo extreem veel meenemen hadden we ingeschat ongeveer 16m3 aan ruimte nodig te hebben. Dat had in kisten gekunt maar dat is bijna net zo duur als een 20ft container dus denk ik dat we daar voor kiezen. De Gruijter was een van de eerste die een offerte naar onze schatting had opgesteld. Ze leveren volledige service van deur tot deur inclusief laden, inklaren en lossen in Amerika.
Persoonlijk vind ik de Gruijter een van de betrouwbaartste opties omdat ik ze ook ken van mijn eigen werk. Net als Lagerberg in Wassenaar.
#35 - 11-08-2004, 13:12 uur

heivalido

Chiefram, hoe ben jij aan het officiele document van het consulaat voor de aanvraag van de VOG gekomen. Wij krijgen het niet omdat het consulaat wederom bevestigd dat je VOG niet nodig hebt. Maar wij willen eingelijk het zekere voor het onzekere nemen.
#36 - 13-08-2004, 00:50 uur

Chiefram

Bij ons is het iets anders dan bij de gemiddelde DV winnaar, want mijn vrouw heeft namelijk van haar 16e tot haar 25ste in Israel gewoond.

Voor onze haar, onze zoon en mijzelf hebben wij hier bij het stadskantoor/gemeentehuis een Verklaing van Goed Gedrag (VOG) aangevraagd. Duurt ca. 4 weken tot je het in huis hebt.

Ik weet dat dit NIET is wat ze op het consulaat willen zien, maar ik neem het toch maar mee. Het enige dat wij hebben meegenomen naar het stadskantoor/gemeentehuis is de originele brief van KCC dat je de Green Card Lottery hebt gewonnen. Ze willen namelijk weten waarom je het nodig hebt en voor wie. Ze kijken er alleen maar naar en maken er zelfs geen kopie van. Wel schrijven ze met de pen op de aanvraag dat het voor emigratie naar de USA is.

Mijn vrouw moest ook nog een politie-certifikaat hebben uit Israel, dat heeft ze via de Israelische ambassade geregeld, maar dat is een echt vereist certifikaat, dus geen verklaring van goed gedag. Alleen dit certifikaat mogen wij niet hebben, dit werd direkt door de Israelische Ambassade in Den Haag naar het Amerikaans Consulaat in Amsterdam gezonden.

Maar voor mijn eigen gevoel heb ik toch die VOG's aangevraagd en neem ze in september toch mee om ze te overhandigen. Liever voor niets dan dat ze er straks toch om vragen.

Dus gewoon even de brief/brieven van KCC mee nemen en laten zien.  :D ;)
#37 - 13-08-2004, 09:38 uur

heivalido

Dat hebben we dus gedaan, maar de gemeente Rotterdam nam geen genoegen met de documenten uit Kentucky en we krijgen hem dus niet, terwijl Justitie ons daarvoor had verteld dat dit geen probleem zou zijn. Bureaucratie heet dat geloof ik  ;)
#38 - 13-08-2004, 11:04 uur

Chiefram

 :o Wat een grote onzin is dit!

Ik denk niet dat de gemeente Rotterdam bepaalt of jullie een VOG moeten krijgen of niet, dat bepaal jij! Jij bent de opdrachtgever in feite.

Als het nu een dokument was wat de staatsveiligheid in gevaar zou kunnen brengen, dan heb ik er nog enigszins begrip voor, maar zelfs een 'vodje' als een VOG heeft geen enkele waarde!

Wie denkt de gemeente Rotterdam dan wel niet wie ze zijn? Je moet het hebben, klaar! Bij ons in Dordrecht was het helemaal geen probleem.

Wacht even...

Deze beschrijving is van toepassing op aanvragen die op of na 1 april 2004 worden ingediend.
Een verklaring omtrent het gedrag (VOG) is een document waarmee de Minister van Justitie verklaart dat uit onderzoek is gebleken dat de aanvrager geen strafbare feiten op zijn naam heeft staan die relevant zijn voor de uitoefening van de functie of voor het doel waarvoor de VOG is aangevraagd.

De aanvraag VOG wordt beoordeeld door de Minister van Justitie. Hierbij wordt het centraal justitieel documentatieregister geraadpleegd. Ook kunnen daarbij de politieregisters worden betrokken en inlichtingen van het Openbaar Ministerie en Reclassering.

Bij de beoordeling wordt een afweging gemaakt tussen de aard van de bekende gegevens en het doel waarvoor de verklaring is gevraagd.


U kunt alleen een verklaring omtrent het gedrag aanvragen indien een andere organisatie of instelling u verzoekt zo'n verklaring te overleggen en het doel van het verzoek de aanvraag rechtvaardigt. Meestal wordt deze verklaring gevraagd in het kader van een sollicitatieprocedure.

Degene die van u een verklaring omtrent het gedrag wil ontvangen, kan u een aanvraagformulier verstrekken. Het aanvraagformulier is te downloaden via www.justitie.nl/Images/11_44132.pdf (zie link onderaan deze pagina). Het formulier is ook verkrijgbaar bij de afdeling Burgerzaken. U levert het volledig ingevulde en ondertekende aanvraagformulier in bij de afdeling Burgerzaken.

De gemeente stuurt langs electronische weg uw aanvraag naar het Ministerie van Justitie (Centraal Orgaan Verklaring Omtrent het Gedrag). Over de beslissing op uw aanvraag ontvangt u bericht van het Ministerie van Justitie.

Ik zie dat er inderdaad iets veranderd is, namelijk dat je een VOG verklaring moet in laten vullen en ondertekenen. Het meenemen van een bewijs (brief) geld dus niet meer. Wij hebben het inderdaad net voor deze nieuwe regeling aangevraagd...

Maar goed, dan nog... een werkgever mag het dus wel aanvragen, maar jijzelf dus niet. Hoezo wet persoonsbescherming? Je hebt recht te weten wat er over je geschreven is, toch?

Nu denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor, maar het gaat om het 'gevoel'...  :-\
#39 - 13-08-2004, 16:30 uur

heivalido

Dat vinden wij dus ook, wie is de gemeente of welke andere overheids instelling, om te bepalen dat IK, MIJN verklaring omtrent gedrag niet kan aanvragen. Maar ja, het is niet anders, wij gaan het gokje maar wagen zonder VOG.
#40 - 13-08-2004, 18:23 uur

Chiefram

Als ik in jullie schoenen zou staan dan zou ik direkt een aangetekende brief sturen naar de gemeente, waarin ik te kennen geef ze aan te klagen indien je emigratie-aanvraag door dit incident zal worden afgewezen.

Kijk, ik denk niet dat het consulaat er problemen over maakt, dat zeggen ze zelf ook, maar stel dat je tijdens je interview iemand spreekt die hier wel moeilijk over doet, dan heb je misschien wel een paar dagen tot een week maximaal om het alsnog te overelggen, maar geen 4 weken! En dat is precies zolang een VOG duurt als je die aanvraagt...

Tenslotte bepaal jij of je een VOG over jezelf nodig hebt en niet de gemeente! Ik zal dit toch echt duidelijk in een brief aan ze vermelden.

Ik kan zelf zo ontzettend boos worden als iemand mij dit zou flikken, met name iemand die denkt te kunnen bepalen hoe mij toekomst eruit zal zien en een droom als dit hierdoor van mij zou kunnen afpakken.

Ik kan er zo-wie-zo niet tegen als iemand de touwtjes in handen heeft en niet ikzelf, met name als het over mijn toekomst zou gaan. Mocht je hulp nodig hebben bij het opstellen van een dergelijke brief naar de gemeente, ik schrijf voor mijn werk vaak dit soort brieven met duidelijke stellingen.

Er staat nota bene duidelijk in de brief van KCC dat je een politie certifikaat nodig hebt en sterker nog, er staat duidelijk bij welke landen hierop een uitzondering zijn en Nederland staat daar niet bij!  >:(
#41 - 13-08-2004, 18:54 uur
« Laatst bewerkt op: 13-08-2004, 18:59 uur door Chiefram »

heivalido

Ik ga maandag eerst nog even bellen met justitie, maar dan een wat hogere pief dan die mutsen van de telefoon centrale die allemaal iets anders zeggen.

Ik houd je op de hoogte van de vorderingen.
#42 - 13-08-2004, 22:32 uur

Chiefram

Justitie bellen heeft geen enkele zin. Je kunt het proberen, maar ik heb ook Justitie geschreven. Die verwezen mij naar het stadskantoor/gemeentehuis.

Justitie zelf geen nimmer verklaringen af, schreven ze terug. Maar... de ene gemeente is netuurlijk de andere niet. Kijk maar naar het verstrekken van een VOG. Bij ons een makkie, bij jullie onmogelijk!  :-[

Ik hoor het wel...
#43 - 13-08-2004, 23:19 uur

heivalido

Ik heb morgen nog 1 vrije dag dus ik ga eens kijken wat ik nog voor elkaar kan krijgen.
#44 - 15-08-2004, 23:51 uur

Chiefram

Succes, ik hoop dat je iemand kunt overtuigen van de belangrijkheid in deze.  :o
#45 - 16-08-2004, 08:50 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15