Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

VS stuurt KLM-toestel terug naar Schiphol

Discussie gestart

Norbert

Wat ik me dan afvraag is, hoe kunnen deze twee mensen via Londen dan weer terugvliegen naar Saudi Arabie.  ???  ???
Als ze vermeende terroristen zijn waarom zijn ze dan niet in Amsterdam of Londen aangehouden.  ??? ???
#16 - 12-04-2005, 22:28 uur

Chiefram

Dat bedoel ik!  ???
#17 - 12-04-2005, 23:44 uur

Bakvet

Ach ja, ook Senator Ted Kennedy werd maar liefst vijf maal voor een binnenlandse vlucht geweigerd omdat de computer hem om de een of andere reden op een lijst van verdachte personen gezet had.  

Hoeveel Senatoren zitten er ook alweer in het Congres? Hoeveel terroristen hebben een naam die op 'Kennedy' lijkt? Prima actie weer van de Amerikanen!




#18 - 13-04-2005, 00:38 uur

FreezeM

Ik snap ook niet zo goed waarom het vliegtuig is teruggegaan. Kan je niet om de VS heenvliegen? Er schijnen twee oceanen met internationale wateren in de buurt te zijn? Maar misschien wilde Mexico het vliegtuig ook niet toelaten. En waarom wilde Canada dat vliegtuig niet laten landen om die twee er uit te laten? Blijkbaar waren die twee daar ook bekenden.
#19 - 13-04-2005, 09:17 uur

Mississippi

Hoeveel Senatoren zitten er ook alweer in het Congres?

Het antwoord is 0, de Senatoren zitten in de Senaat   ???

Ik begrijp overigens best wat je bedoeld. Het toont aan dat niet alle personen die op de "no-fly list" van Homeland Security staan ook daadwerkelijk gevaarlijk zijn.
#20 - 13-04-2005, 09:38 uur
« Laatst bewerkt op: 13-04-2005, 15:55 uur door Mr Mississippi »

FreezeM

Hahaha... dat is een goede voor de inburgeringstoets :)
#21 - 13-04-2005, 11:38 uur

PetraVS

Um, die Senatoren zitten wel in het Congres, als we dan triviaal gaan zijn :).  Het Congres bestaat namelijk uit de Senaat en het Huis van Afgevaardigden.
#22 - 13-04-2005, 14:55 uur

Mississippi

Dank je Petra !  :-X

Er is zelfs een uitgebreide website over:
http://www.congress.org/congressorg/home/
Er zijn dus 100 senatoren in het Congres.

Hier kan je snel zien dat er 3 Kennedy's in het Congres zitten!
2 Representatives en 1 Senator (Edward)
Er staat niets bij over hun no-fly status  ;D

Weer een hoop geleerd over dit soort trivialiteiten.
#23 - 13-04-2005, 16:03 uur
« Laatst bewerkt op: 13-04-2005, 21:14 uur door Mr Mississippi »

xerxesc

Whatever!!!!!!!!!!!

Tired criticism from the well known Bakvet!!!!   If you're going to mention crap like this, don't take it out of context, mention that there are terrorists using T. Kennedy or other WASP names as a cover.  

100 senators, and the other questions call 411 and ask for FBI or CIA (D.C. headquarters!!!)
Ach ja, ook Senator Ted Kennedy werd maar liefst vijf maal voor een binnenlandse vlucht geweigerd omdat de computer hem om de een of andere reden op een lijst van verdachte personen gezet had.  

Hoeveel Senatoren zitten er ook alweer in het Congres? Hoeveel terroristen hebben een naam die op 'Kennedy' lijkt? Prima actie weer van de Amerikanen!





#24 - 13-04-2005, 22:50 uur
« Laatst bewerkt op: 14-04-2005, 00:49 uur door xerxesc »

Mississippi

Volgens CBS was het zo:

Massachusetts Democrat Ted Kennedy says he had a close encounter with the lists when trying to take the US Airways shuttle out of Washington to Boston.

The ticket agent wouldn't let him on the plane. His name was on the list in error. With help from an airport supervisor, Kennedy was able to fly home, but then the same thing happened coming back to Washington. Some phone calls straightened things out. Kennedy says he had to enlist the help of Homeland Security Secretary Tom Ridge to get his name stricken from the list. The process took several weeks, in all.

Er is echter ook een andere lezing:

Another time, the spokesman says, Kennedy was tagged for extra screening under a security system that watches for such factors as a person buying a one-way ticket or paying with cash. He says Kennedy was never on a "no-fly" list, which automatically keeps a person off a plane.
#25 - 13-04-2005, 23:06 uur

Bakvet

Wat ik dus wil zeggen: het is in doorsnee gewoon een ontzettend dom paranoia xenofoob volk dat altijd te pas en te onpas begint over "free speech", maar een beetje kritiek uit het buitenland, dat kunnen ze absoluut niet verdragen.

"Ja, ja  we kunnen allemaal wel zeggen dat we Ted Kennedy heten en al sinds 1962 Senator zijn, maar op dit rijbewijs staat toch duidelijk Edward Kennedy. Sorry meneer Kennedy, maar de vlucht zit vol!"
#26 - 13-04-2005, 23:13 uur

xerxesc

Wat ik dus wil zeggen: het is in doorsnee gewoon een ontzettend dom paranoia xenofoob volk dat altijd te pas en te onpas begint over "free speech", maar een beetje kritiek uit het buitenland, dat kunnen ze absoluut niet verdragen.

"Ja, ja  we kunnen allemaal wel zeggen dat we Ted Kennedy heten en al sinds 1962 Senator zijn, maar op dit rijbewijs staat toch duidelijk Edward Kennedy. Sorry meneer Kennedy, maar de vlucht zit vol!"


Bakvet, ik zal maar reageren op wat je hebt geschreven!!!!  Het was niet respectful van mij om je criticism tired te noemen, (although I was yawning because of it).  Maar ik ben blij dat je dit geschreven hebt want:
Finally, Bakvet shows his true colors!!!!  

By the way, I never abridged your free speech, I criticized what you said!!!  That's all, so stop being a titty baby!!!!  What I did has nothing to do with Free Speech...


Het is mij opgevallen dat je altijd kritiek hebt op de VS, wat natuurlijk mag, soms doe je dit op een achterhandige manier, andere keren meer direct!!!   meestal kom je met lame examples als "bewijs".  Wanneer ik deze bekritiseer dan heeft dat niets te maken met het tegen zijn van Free Speech, of niet tegen kritiek kunnen...

Ik kan kritiek over mijn land (USA) verdragen, maar wees ook bereid om mijn views en mijn meningen te geven over jouw kritiek en/of land.  

Xenofobe, hmm, my country is not the one with "inburgeringscursus" or similar stuff like that (mandated by Dutch Government!!!),  we just have the minuteman movement (not mandated by the U.S. government)!!!!

Thanks for showing your true colors!!!  And please, if your opinion of Americans are as mentioned above, why even come here???

zoals ze in the Good ol' South zeggen:  

"Bless your heart!!!"


Have a great day, Bakvet!!!

The sun is shining nicely in Los Angeles, California in that awesome country USA!!!!
#27 - 13-04-2005, 23:44 uur
« Laatst bewerkt op: 14-04-2005, 01:39 uur door xerxesc »

Bakvet

Thanks for showing your true colors!!!  And please, if your opinion of Americans are as mentioned above, why even come here???

Als iedereen hier roept dat het zo geweldig is dat ze dat vliegtuig geweigerd hebben, dan mag daar best iets tegenover gesteld worden vind ik, anders wordt de discussie een beetje slaapverwekkend naar mij idee.

Zoals ik zei: de doorsnee Amerikaan kan kritiek vanuit het buitenland op zijn land niet verdragen, ten minste, dat is wat ik waarneem... en ik blijf daar gewoon bij. Gelukkig ontmoet ik meestal geen doorsnee Amerikaanse mannen en vrouwen.
#28 - 15-04-2005, 00:48 uur

PetraVS

Wat dan dus de vraag ontlokt: Wie of wat is die doorsnee Amerikaan of Amerikaanse vrouw, ik moet hem of haar ook nog ontmoeten.  
#29 - 15-04-2005, 01:08 uur

xerxesc

Wat dan dus de vraag ontlokt: Wie of wat is die doorsnee Amerikaan of Amerikaanse vrouw, ik moet hem of haar ook nog ontmoeten.  


Inderdaad, tenzij Bakvet zijn vakantie by de Mensa verslijt...

Bakvet, thanks for showing your true colors!!!!  

Bless your heart!!!
#30 - 15-04-2005, 01:11 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15