Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reisgids noord-oost

Discussie gestart

Destil

Wij gaan van de zomer van Miami naar New York rijden met 2 campers. Maar nu zijn nog op zoek naar een goede reisgids over noord oost Amerika. Heeft iemand tips? Alvast bedankt ;D
#1 - 14-06-2004, 17:31 uur

Ronald Verhoog

Kijk eens bij de ANWB, die heeft wel goede reisgidsen. Vergeet ook niet veel reisverhalen te lezen van mensen die er geweest zijn. Je kunt ze o.a. vinden op www.verenigdestatenvanamerika.com en www.verenigdestaten.info  Er zijn veel startpagina's over Amerika zoals amerika.pagina.nl  Ook zou ik bij de eerste KOA die je bezoekt (www.koakampgrounds.com) een boek meenemen met al hun Campgrounds erin. Ik gebruikte het altijd als roadmap omdat er goede kaarten in staan.

Succes en veel plezier!

Ronald
www.usa-reizen.com
 :)
#2 - 22-06-2004, 18:25 uur

Norbert

Ik heb goede ervaringen met de Lonely Planet reisgidsen
#3 - 23-06-2004, 19:39 uur

tessamen

De aller beste reisgidsen zijn die van de AAA. Het probleem is dat je die niet in Ned. kunt kopen, soms via ANWB tegen woekerprijzen. Het beste is een kennis te zoeken in de USA die lid is van de AAA. En die dan te vragen je een tourbook van het betreffende gebied te sturen. Of als je redelijk weet wat je wilt zien met je ANWB pas het eerste AAA kantoor binnen te stappen en een tourbook en kaart te vragen. Ik vraag vrienden die naar de USA reizen voor mij verschillende boeken mee te nemen voor een volgende reis.
#4 - 10-07-2004, 12:37 uur

Bakvet

Waarom zijn die Tripple A Tour Books de allerbeste? Ik ging eens een kaart ophalen bij de AAA. Perfecte kaart en helemaal gratis, maar ze deden er ook twee van die pakweg 1000 pagina's dikke Tour Books bij kado. M'n al geplande vakantie opnieuw uitstippelen, daar had ik niet zo'n trek in. Dus uit beleefdheid die boeken even doorgebladerd en daarna uitgelegd dat ik er deze keer geen behoefte aan had.

Nu vraag ik me toch af wat ik allemaal gemist heb, met name:
  • staan er prijzen en/of beoordelingen van hotels/campings in?
  • geven ze tips over waar je wel/niet naar toe moet gaan?
  • zitten er kortingsbonnen in?
  • kan je ze gebruiken in de plaats van die andere reisgidsen?
  • wat bieden ze nog meer?
Vertel a.u.b. iets meer over die Tour Books.
#5 - 18-07-2004, 09:42 uur

tessamen

Beste Bakvet,
Natuurlijk is het zo dat een tourbook en de beste keus daarvan altijd een persoonlijke keus is. Maar het voordeel van de AAA tourbooks zijn dat ze;
* Up to date zijn qua prijs, telefoonnummers en andere belangrijke zaken.
*Geven altijd een goede routebeschrijving
* Ze je een idee geven hoe lang je nodig hebt om een museum of site te bezoeken. Ze geven een "allow" tijd aan. Soms is dat meer dan genoeg maar soms heb je langer nodig. Dat ligt voor een deel aan je interessse voor het onderwerp.
*En er staan een heleboel interessante sites in vermeld die hier in Ned/Europa niet bekent zijn.
Dat maakt ze voor mij persoonlijk DE beste tourbooks voor de USA.

Voor campings kun je altijd terug vallen op de KOA. Maar wil je echt in de wildernis kamperen. Gewoon op een van de campsites van de National Forrest dan is het wel fijn die te kunnen vinden. Sommigen hebben wel of geen water, wc's e/o douches. Deze campsites kun je vinden in de campsite-books tevens van de AAA. Bedenk dan wel dat je soms in Bear (beer) country kan kamperen en je wel moet weten wat je aan't doen bent. Denk daar vooral niet te licht over. Vooral omdat er op de National Forrest campsites geen gewaking is! Dus misschien niet echt voor iedereen geschikt. Ook dit ligt aan je persoonlijke keus/instelling.

#6 - 18-07-2004, 15:08 uur

Norbert

In de Tourbooks staat bij elk hotel omschreven, wat voor faciliteiten er geboden wordt, wat de prijzen zijn en hoe luxe ze zijn uitgedrukt in diamantjes.
In het tourbook staan ook restaurants in, en bezienswaardigheden van de staat welke in tourbook beschreven wordt. Ook staan er vaak kortingsbonnen in.

Ik ben nu vier keer naar Amerika geweest en alle vier keer heb ik graag gebruik gemaakt van de Tourbooks. Verleden jaar zaten er ondermeer kortingsbonnen van Denny's in. Daar we deze restaurantketen vaak gebruiken voor het ontbijt kwam deze bonnen dus bijzonders goed uit.

Ik zou dus iedereen aanraden om als je in Amerika op vakantie gaat even aan te wippen bij de AAA.
#7 - 19-07-2004, 20:11 uur

PetraVS

Behalve de hotels en dergelijke, vind ik het heel handig, dat de tourbooks bezienswaardigheden per plaats beschrijven.  Als je dus rondrijdt en kijkt bij de plaats waar je doorheen komt, zie je soms dingen, die in "gewone" reisgidsen niet genoemd worden.  En ja, ze blijven gratis met lidmaatschap, het grootste selling point!
#8 - 20-07-2004, 18:29 uur

Bakvet

 :D Bedankt allen voor de beschrijving van de AAA Tour books. Die "Allow" tijden lijken me reuze handig. Ik ben verder dol op "onverwachte" bezienswaardigheden. Die hoteldiamantjes vormen bij twijfel meestal de doorslag welk hotel het wordt.
#9 - 21-07-2004, 21:31 uur

persianBrit

heeft hier wel eens iemand San Diego bezocht?

It's de bomb mate!!  ;D 8) ;)

en ik dacht dat london de absolute top was...

I suppose it's true that once you visit the US, you cannot get it out of your mind.
#10 - 24-09-2004, 19:20 uur

Bakvet

Nieuw!
Heb opzettelijk niets voorbereid voor deze vakantie en zo'n AAA Tourbook opgehaald. Het viel me toch tegen, heb er weinig in opgezocht en in de States zelf meer gedetailleerde boeken gekocht.

Die geweldige AAA wegenkaarten die ze zomaar gratis verstrekken, daar heb ik wel weer veel gebruik van gemaakt.
#11 - 15-10-2004, 23:48 uur
« Laatst bewerkt op: 15-10-2004, 23:49 uur door Bakvet »

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15