Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Credit Report

Discussie gestart

Chiefram

Gistsren zag ik op TV een commercial van de website FREE CREDIT REPORT: https://www.freecreditreport.com/

Misschien hebben sommige in Amerika wonenden hier iets aan.

Als ik het goed begrijp kun je dus ook de Credit Reports van een ander opvragen, bijvoorbeeld als je wilt inzien wat je buurman of nieuwe geliefde allemaal financieel heeft uitgespookt en (nog) creditwaardig is...

 :-\
#1 - 11-01-2005, 18:51 uur

Norbert

Ik heb even de website bekeken. Lijkt wel wat op de BKR in Nederland, maar dan uitgebreider.
#2 - 11-01-2005, 19:41 uur

visuar

Volgens mij kun je met wat geld heel erg veel informatie opvragen (over [andere] mensen) wat je een beetje aan het twijfelen zet over de privacy, maar goed.....
#3 - 11-01-2005, 19:49 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Chiefram

Ik heb even de website bekeken. Lijkt wel wat op de BKR in Nederland, maar dan uitgebreider.


Precies, en je kunt het ook van een ander opvragen heb ik al gemerkt...
Wees maar voorzichtig met het geven van je SSN!  :-\
#4 - 11-01-2005, 23:36 uur

Lysa911

Ik las ergens, dat je financieel verleden in NL helemaal geen betekenis heeft als je naar de VS verhuist en dat je daar weer helemaal opnieuw moet beginnen, klopt dat?
#5 - 25-04-2005, 14:16 uur

Chiefram

Ik las ergens, dat je financieel verleden in NL helemaal geen betekenis heeft als je naar de VS verhuist en dat je daar weer helemaal opnieuw moet beginnen, klopt dat?

Ja, dat klopt!
#6 - 25-04-2005, 15:56 uur

Lysa911

Ik las ergens, dat je financieel verleden in NL helemaal geen betekenis heeft als je naar de VS verhuist en dat je daar weer helemaal opnieuw moet beginnen, klopt dat?

Ja, dat klopt!

Dat zuigt hevig ... maar ja, er zal niks anders opzitten.
Tnx. again Chiefram, je bent een waar Orakel  ;)
#7 - 26-04-2005, 00:12 uur

Chiefram

 8)
#8 - 26-04-2005, 00:22 uur

Sbullthuis

Dit moet toch wel je ego strelen Cheif

 :D :D :D
#9 - 27-04-2005, 21:15 uur

Chiefram

Dit moet toch wel je ego strelen Cheif

 :D :D :D

Ja, en ik heb niet eens iets gedaan, hahaha...

Ik kreeg deze week trouwens een Credit Card thuis opgestuurd van een bedrijf. Hij is goed voor $6,500 dollar. Snapte er niets van, want ik heb helemaal geen Credit Card aangevraagd.

Nog vreemder was dat er geen Visa of MasterCard logo op stond. Ik vroeg me dan ook af wat voor soort Credit Card het was. Er stond wel op: FIRST NATIONAL CARD en in de begeleidende brief stond met grote letters: URGENT - APPROVED met een heel verhaal dat ik alleen de Credit Card even moest aktiveren en dan was hij klaar voor gebruik.

Leuk he???!!!!

Nou, ik aktiveer helemaal NIETS wat ik niet heb aangevraagd! Las ik de kleine lettertjes:

Ik ga akkoord met alle voorwaarden, als ik de kaart telefonisch zou aktiveren.

Binnen 2 maanden na aktivatie zou ik worden belast met $99 dollar voor het gebruik van deze kaart.

Deze kaart kon alleen gebruikt worden om huishoudelijke troep aan te kopen, welke in een nog toe te zenden katalogus zouden staan.

Etc, etc, etc...

Zou je toch bijna de kaart hebben geaktiveerd, omdat je dan denkt je Credit History met een Amerikaanse Credit card te kunnen verhogen!!!

Juist omdat er geen Visa of MasterCard logo op stond, wekte dat argwaan bij mij. Want waar kun je die kaart dan anders voor gebruiken?

Dus pas in in Amerika! Ze weten dat je als nieuweling dringend zit te wachten op een approval, zeker wat een credit card betreft. op deze manier zullen er vele de boot zijn ingegaan.
#10 - 27-04-2005, 22:39 uur

Sbullthuis

Ja ik weet het Cheif, het jaar dat wij in Florida woonden kreeg ik ook regelmatig van die credit-cards gestuurd.
Hetgeen wij er mee deden was doorknippen en weggooien. Ja je moet het zien als hier wehkamp, Neckermann etc, dus kopen op afbetaling vanuit een boek die je pas krijg als de card door je is geactiveerd.

Ben je nog niet doodgebeld door die figuren die je alles willen aansmeren. Is wel lachen ze vragen gewoon naar jou persoonlijk en als ze iemand anders krijgen vragen ze  wanneer je thuis bent en zeggen dan ook nog wilt u doorgeven dat ik gebeld heb en dat ik hem later wel bel.
De eerste paar keer dacht ik dat het een bekende van mij was dus mijn dochter neemt op en zegt ja mijn vader is er en zegt tegen mij pa het is Paul die had vanmiddag ook gebeld, ik neem de telefoon en hij begint met hai Tony it's Paul here how are you blah blah blah en dan komt het verhaal om mij ergens lid van te maken.

 
#11 - 27-04-2005, 23:35 uur

Jez

Weet je wat mijn tante doet? Als ze wordt gebeld door telefonische verkopers, zegt ze "Hold on please, I'll give you my husband". Vervolgens legt ze de hoorn van de haak, gaat vrolijk iets anders doen, luistert na 10 minuten of er nog iemand aan de lijn is; nee dus! Die lui hebben per telefoontje een max. tijd, dus als het te lang duurt moeten ze verder.
#12 - 27-04-2005, 23:35 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

HAHAHA, dat is een hele goede !!!! Dat ga ik ook doen, bedankt!

 ;D ;D ;D

Wij worden echt hartstikke dood gebeld, elke dag! We dachten dat dit in Nederland erg was, maar hier slaat het werkelijk nergen op.

Het enige verschil dat ik merk met Nederland is, dat wanneer je hier beleeft zegt geen interesse te hebben in hun diensten, dat ze daar respekt voor hebben en je vriendelijk gedag zeggen. In Nederland word je eerst nog eens helemaal uitgevraagd waarom je geen interesse hebt.

Daarom zei ik in Nederland al gelijk "Nee, geen interesse", en nog voordat ze iets verder konden vragen, had ik de horen er al opgegooid.

Hier zijn ze wel een stuk beleefder, maar... twee weken later bellen ze weer voor hetzelfde!

 :D ;)
#13 - 28-04-2005, 01:51 uur

Annemiek

Je kunt jezelf op een no-call list laten zetten. Het scheelt je 99.9% in het aantal telefoontjes dat je krijgt van de bedrijven die je wat aan willen smeren. Als ze toch bellen kun je ze aanklagen en krijgen ze een boete.
Annemiek
#14 - 28-04-2005, 02:07 uur

Chiefram

Dan zou ik wel eens willen weten hoe ik dat kan regelen!!!
Wij worden per dag zeker 3 a 4 keer gebeld. Zelfs 's avonds na 10 uur durven ze nog te bellen en als je de telefoon laat overgaan (we hebben ID melding), dan bellen ze gewoon een uurtje later of de dag ernaa weer op, net zo lang tot het wordt opgenomen!

#15 - 28-04-2005, 02:11 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15