Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Arizona in december een goed idee?

Discussie gestart

Marianne

Je zou ook in LA kunnen beginnen, eventueel Joshua Tree meenemen, en dan via Death Valley naar Las Vegas rijden en in Phoenix eindigen. Dan krijg je zoiets als wat ik in 2011 heb gedaan, zie daarvoor mijn verslag. Ik had toen nog geen 2 weken, dus in 3 weken kun je dan nog veel extra's doen.

Je hebt het over camper of busje; met hoeveel personen zijn jullie? En hoe oud zijn de kinderen?
Ik weet niet hoe het met campings is in die periode, je zou op de NPS-sites kunnen kijken wat er open is in de parken. En hou rekening met kans op bevroren leidingen etc.

Ik heb niet het idee dat er veel gesloten is met Kerst, maar dat kan van plaats tot plaats verschillen. Er is maar 1 kerstdag, de 26e is alles weer normaal.

Marianne
#16 - 26-09-2014, 09:19 uur
« Laatst bewerkt op: 26-09-2014, 09:20 uur door Marianne »

Shirls

Tjonge, ik ben enorm geraakt door alle hulp die ons wordt geboden!  :'( :o Dit is echt zo fijn.

De kinderen zijn 12 en 7 jaar oud. Twee paar opa's en oma's en wij, ouders van de kinderen.

We beginnen en eindigen graag in Phoenix aangezien we daar vrienden hebben wonen ( oude vrienden, als in eind 70) en we met hen ook graag wat tijd doorbrengen.

De opmerkingen dat we rekening houden met bevroren leidingen heeft ons aan het denken gezet.

Graag deel ik dit met jullie. Camper kan dus het probleem geven met bevroren leidingen, niet samen kunnen zitten etc. Met de auto ben je altijd gebonden aan een motel/hotel.
En toen kwamen we op het idee om in een drietal plaatsen een cabin of iets te huren en van daaruit tochten te ondernemen.
Bijvoorbeeld in Page of omstreken voor het bzoeken van monument valley, bryce en zion. Daarna door naar Las Vegas en vandaaruit Grand Canyon en uitstapjes in California en dan natuurlijk de opties vanuit Phoenix zoals de catus, sedona, tucson etc.

Het wordt dan niet echt een rondreis, maar toch ook weer wel. Het leuke, denken we, is dat we gezellig bij elkaar kunnen zitten in een huis(je), samen koken enzo.
Wat denken jullie? En zo ja goed idee? Hoe vind ik cabins/huizen?

Ik kijk uit naar jullie tips.
Dag!
Shirley

#17 - 29-09-2014, 20:04 uur

Marianne

Met 8 personen dus? Dat wordt sowieso krap. Ik heb geen ervaring met campers, misschien kan iemand anders iets zeggen over kamperen in de winter?
Het lijkt me dat je twee campers nodig hebt, al je met 8 personen bent, of was dat ook de bedoeling?
En als je een auto neemt zou ik ook voor 2 auto's gaan; ik vraag me af of je overal wel een busje kunt huren met voldoende zitplaatsen en bagageruimte. Maar dat zou je eens bij de diverse verhuurbedrijven kunnen bekijken.

Het is eigenlijk niet heel handig om een paar centrale locaties te nemen, de afstanden zijn heel groot, en je maakt dan veel meer kilometers dan wanneer je gaat rondreizen. Je houdt minder tijd over voor de parken. Vanuit Las Vegas is het een uur of 5 rijden naar de grand canyon; zonder een overnachting bij de GC is dat eigenlijk niet te doen. Ook Page als uitvalsbasis voor de verschillende parken is niet ideaal; zet het eens in googlemaps: je bent minimaal 4 uur aan het rijden naar Zion, Bryce en MV en weer terug naar Page. Als je het achter elkaar plant rij je maar 2 of 3 uur op een dag.

Waar willen jullie in Californië naar toe? Death Valley is nog te doen vanuit Las vegas, maar daar houdt het dan ook wel mee op.

Ik weet dat je in Moab wel huizen kunt huren. Dat staat nu niet in jullie planning, maar misschien is het niet gek om het wel in de route op te nemen, hier kun je prima meerdere dagen blijven en Arches en Canyonlands bezoeken en andere bezienswaardigheden in de omgeving.
In Kanab kun je ook wel huizen huren als ik me niet vergis, het ligt ook wel iets beter voor Bryce en Zion dan Page, maar toch ben je dan wel veel tijd kwijt met heen en weer rijden. Stel dat je vanuit Kanab (of Page) naar Zion gaat, dan rij je naar Zion en weer terug. Als je dan later naar Las Vegas rijdt, rij je datzelfde stuk door Zion opnieuw.
Zoek eens op homeaway, vacation rentals etc, dan kun je eens kijken wat er mogelijk is. Zie bijvoorbeeld http://www.kanabvacationrentals.com

Marianne

#18 - 29-09-2014, 22:33 uur

Cees A

Ik ben het met Marianne eens dat je je verkijkt op de afstanden.
Marianne noemt al de afstanden en rijtijden vanuit Page, maar je plannen voor trips vanuit Las Vegas zijn nog onrealistischer
Het is bijvoorbeeld 4 uur rijden (enkele reis en exclusief stops) van Las Vegas naar Grand Canyon.
Op die "dagtrip" zit je dus al 8 uur in de auto .................... Hoeveel tijd hou je dan over om iets van Grand Canyon te zien denk je ?

Dan nog iets anders:
Het leuke, denken we, is dat we gezellig bij elkaar kunnen zitten in een huis(je), samen koken enzo.  Wat denken jullie?  goed idee? 
Nou, eerlijk gezegd vind ik dat helemaal geen goed idee
Ik ken jullie familie niet, maar 8 mensen van verschillende leeftijd en (misschien ? ) uiteenlopende interesse 3 weken "gezellig" samenproppen in een (te) klein huisje, een cabin, of zoals eerst het plan was een camper, is over het algemeen geen goed plan.
Da's vragen, nee, bijna smeken om irritaties en problemen !
Ik ben van mening dat de kansen op een geslaagde vakantie aanmerkelijk stijgen als je wat meer rekening houdt met elkaars privacy.
Dat kan door iedere familie 's avonds onder te brengen in een aparte hotelkamer. (en ja inderdaad, daar zijn extra kosten aan verbonden)
Of door het huren van huizen met voldoende aparte slaapkamers en badkamers. (en ja, die zullen ook wel duurder zijn dan een kleine cabin)
Op die manier kun je nog steeds overdag samen dingen gaan bekijken of samen iets ondernemen, maar heeft iedere familie wel de mogelijkheid om zich terug te trekken in de privacy van een eigen kamer en geloof me, die luxe is onbetaalbaar ....................
 

#19 - 30-09-2014, 09:03 uur
« Laatst bewerkt op: 30-09-2014, 09:41 uur door Cees A »

Ine

Ook ik ben het helemaal met genoemde reacties eens.
Wij waren jaren geleden de hele maand November in Phoenix. We hebben dagen gehad met mooi zonnig weer, maar ook regen. Diezelfde regen was in de bergen buiten Phoenix sneeuw.  Op de grote wegen bij Flagstaff en Kingman (richting Las Vegas) kon alleen met sneeuwkettingen gereden worden. Er werd zelfs her en der geskied!  Het zwembad van een vriendin in Las Vegas had zelfs een dun laagje ijs.
Ik moet zeggen dat het in dat jaar allemaal wel erg vroeg was.
De wegen waren al snel weer goed, de sneeuw as binnen een paar dagen vrijwel verdwenen.
Mocht je een ruim huis willen zoeken, kijk dan eens op: http://www.vrbo.com/
Weet dat het in sommige plaatsen hoogseizoen is i.v.m. de feestdagen.

PS Vaak hebben scholen eind April/begin Mei 2 weken vakantie, zou dat niet een beter alternatief kunnen zijn?
#20 - 30-09-2014, 09:18 uur
« Laatst bewerkt op: 30-09-2014, 09:21 uur door Ine »

Marianne

Ik denk dat je goed moet kijken wat je precies wilt. Als je graag met z'n allen in een huis wilt zitten en het samen zijn belangrijk vindt dan zou ik in die periode eerder denken aan Florida (hoewel ik daar nog nooit geweest ben). Ga je naar het zuidwesten dan zul je je toch regelmatig moeten verplaatsen. Op sommige plaatsen zul je wel een woning kunnen huren, maar vele langer dan 3 dagen op dezelfde plaats zitten zal niet echt lukken als je meerdere dingen wilt zien. Bovendien ben je dan minder flexibel. Wil je een rondreis maken met een auto en hotels dan zul je waarschijnlijk 3 kamers willen. Ik weet niet hoe gemakkelijk dat gaat. Het lijkt me wel handig om de reis dan wat flexibel te houden zodat je met slecht weer je planning om kunt gooien. Ik ben wel een voorstander van een stuk Californië; wij hebben in 2011 rondom LA heel veel vanuit een centrale locatie gedaan. Je zou naar LA kunnen vliegen, en daar LA, San Diego, Josua Tree etc kunnen bezoeken, dan via Death Valley naar Las Vegas, dan naar Zion, Bryce , Page, GC en eindigen rondom Phoenix. Als je dan Zion en Bryce vanuit Kanab bezoekt kun je daar 3 of 4 dagen een woning huren. Maar mooier is het om in Springdale en bij Bryce te overnachten. Van zelf koken zal dan niet veel komen, maar gezamenlijk uit eten gaan is ook leuk. Er zijn wel motels met een keuken te vinden zoals de Canyon Ranch Motel in Springdale. In Page heb je ook wel wat mogelijkheden zoals Debbie's Hideaway.

Marianne
#21 - 30-09-2014, 21:35 uur
« Laatst bewerkt op: 03-10-2014, 10:16 uur door Marianne »

Shirls

Het is geregeld!
We vliegen 18 december naar Phoenix en van daaruit houden we de route aan zoals die is voorgesteld door Cees A.
We gaan met twee auto's en hebben ieder onze eigen hotel/motelkamer.
We zien wel wat het weer ons brengt. We hebben er enorm veel zin in. Duh...
Wat ik ook mooi vind is dat we met oud en nieuw in Las Vegas zitten! Hebben we toch vuurwerk op die dag.

Ik wil iedereen enorm bedanken voor de input.!  :afro:


#22 - 09-11-2014, 19:07 uur

Hans B

We horen graag de afloop
#23 - 09-11-2014, 22:01 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Ik wens jullie een heel fijne vakantie.   :afro:
#24 - 10-11-2014, 07:53 uur

Bakvet

Heb je al kamers geboekt in Las Vegas met oud en nieuw? Anders zou ik daar niet mee wachten, het is een van de drukste en dus duurste periodes.  Bij veel hotels moet je bij de jaarwisseling minimaal twee nachten boeken.
#25 - 10-11-2014, 08:04 uur

Shirls

Yep, we hebben alle kamers maar geboekt. Ik hoor geluiden dat het wellicht niet nodig is, maar met 8 man vind ik het gewoon een fijner idee dat we iets hebben. Zeker ook Las Vegas. Dat is ook meteen de duurste in het rijtje!

Nogmaals dank aan een ieder voor zijn/haar input.

Ik kom hier weer terug om te vertellen hoe het geweest is.  Ik zal niet indetail vertellen, want daar zit niemand op te wachten, maar hoofdlijnen is misschien voor een ander weer fijn om te weten/horen.

I'll be back  ^-^
#26 - 12-11-2014, 13:46 uur

Shirls

Snelle tussenstand.

We zitten in Bryce nu! Wat een prachtige reis hebben we tot zo ver! Het is zo ontzettend veel en zo vreselijk mooi, ik kan soms geen woorden vinden. :o :D
Vooralsnog is de route helemaal goed.
Wat zijn we toch bevoorrechte mensen dat we dit mogen zien en meemaken.
#27 - 28-12-2014, 00:09 uur

Old Faithful

Mooi!  :afro:

Hoe zijn de (weers)omstandigheden?

Fijne voortzetting van de vakantie.
#28 - 28-12-2014, 12:33 uur
Groet,

Old Faithful

Marianne

Veel plezier nog!

Marianne
#29 - 28-12-2014, 12:34 uur

Cees A

Leuk om te lezen dat de route bevalt en dat je het zo goed naar je zin hebt.  :afro:

Ik zie op weather.com dat je in Zion een truitje aan moet doen. nacht temp. - 4 en overdag + 7 (in graden Celcius)
Die trui heb je in Las Vegas tijdens de jaarwisseling ook nog even nodig. Nacht: -3 en overdag +3

Voor Tusayan geeft weather.com na de jaarwisseling nachttemperaturen van -10 tot -13 en dagtemperaturen net boven het vriespunt.
Maar daar staat tegenover dat je in Phoenix je bikini tevoorschijn kunt halen. Overdag tussen +15 en +21

Maar hé, het is december en de zuidelijke helft van Nederland is momenteel helemaal ingesneeuwd dus je mag niet mopperen en we zijn gewoon stikjaloers  ;D
Ik zie dat je nu ongeveer op de helft zit.
Geniet nog even stevig van de 2e helft van je vakantie en al het moois dat je nog gaat zien en hou ons op de hoogte van de rest van je belevenissen.
Groetjes, Cees
#30 - 28-12-2014, 13:33 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15