Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Californie wat voor route ?

Discussie gestart

Cees A

Je route weergeven in "nachten" geeft een vertekend beeld.
In je schema lijkt het bijvoorbeeld alsof je 2 dagen voor San Francisco hebt, maar de 1e dag is een (volle) reisdag over Hwy 1.
Tip 1: Maak je reisschema zoals je vorige schema in je bericht van 24-07. Reisdagen vallen dan beter op.
Als je dan ook nog de afstanden en rijtijden bij de reisdagen zet zie je meteen hoeveel (of hoe weinig) tijd je die dag nog hebt voor andere dingen.

Je laatste route wijkt niet echt veel af van de route die je op 24-07 plaatste.
Voor de route van 24-07 had je echter 28 dagen terwijl je er nu nog maar 18 hebt .........
Het resultaat is dan ook een route die veel meer gehaast is. Je hebt veel minder tijd voor de parken en plaatsen die je aandoet.
Tip 2: Pas, om te voorkomen dat het een route wordt van "we zijn overal geweest maar hadden nergens tijd voor" je route aan aan de beschikbare tijd.

Ik ga je hieronder een paar voorbeelden geven van 18 daagse reisschema's
Zoals je zult zien zijn er vele mogelijkheden. Ik geef er slechts een paar.
Hier en daar zul je woorden als "vervallen en schrappen" tegenkomen.
Ik begrijp dat deze woorden me bij jou niet populair zullen maken, maar ze zijn onvermijdelijk ..........
Je kunt nu eenmaal geen 28 daagse route in 18 dagen proppen.
Vergeet daarom je vorige routeplannen en begin met een schone lei.

Met een one way route (zoals Hans B je op 20-07 al adviseerde) bespaar je wat tijd en zou onderstaand schema mogelijk zijn.
1   Amsterdam   --   Phoenix
2   Phoenix           --   Grand Canyon
3   Grand Canyon   --   Page
4   Page      --   Bryce
5   Bryce      --   Zion
6   Zion
7   Zion      --   Via Valley of Fire naar Las Vegas
8   Las Vegas
9   Las Vegas   --   Via Death Valley naar Bishop
10   Bishop      --   Yosemite
11   Yosemite
12   Yosemite   --   San Francisco
13   San Francisco
14   San Francisco   --   Monterey
15   Monterey   --   Pismo Beach
16   Pismo Beach   --   Los Angeles
17   Los Angeles
18   Los Angeles   --   Amsterdam
Je hebt in dit schema nog steeds maar 1 volle dag om te besteden in San Francisco en in Las Vegas.
Als geheel is dit schema doordat het een one way is en door het schrappen van San Diego al iets minder gehaast.

Hieronder een veel rustiger voorbeeldschema met start in San Francisco en finish in Los Angeles.
1   Amsterdam   --   San Francisco
2   San Francisco
3   San Francisco
4   San Francisco   --   Yosemite
5   Yosemite
6   Yosemite   --   Bishop
7   Bishop      --   Las Vegas
8   Las Vegas
9   Las Vegas
10   Las Vegas   --   Via Valley of Fire naar Zion
11   Zion
12   Zion      --   Bryce
13   Bryce      --   Page
14   Page      --   Grand Canyon
15   Grand Canyon   --   Via Oatman (stukje route 66) naar Needles of Lake Havasu
16   Needles      --   Los Angeles
17   Los Angeles
18   Los Angeles   --   Amsterdam

Of een heel erg rustige route met slechts een paar "1 nacht plaatsen" en een start in Los Angeles en finish in Las Vegas.
1   Amsterdam   --   Los Angeles
2   Los Angeles
3   Los Angeles   --   San Diego
4   San Diego
5   San Diego
6   San Diego   --   Twentynine Palms (via Joshua Tree)
7   29 Palms   --   Prescott (Watson Lake en Granite Dells
8   Prescott   --   Sedona
9   Sedona      --   Grand Canyon
10   Grand Canyon   --   Page
11   Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell)
12   Page      --   Bryce
13   Bryce      --   Zion
14   Zion
15   Zion      --   Las Vegas (via Valley of Fire)
16   Las Vegas
17   Las Vegas
18   Las Vegas   --   Amsterdam

Zoals ik eerder schreef kun je uitgebreide informatie over de meeste parken en plaatsen vinden in onderstaand topic:
Linkje: ---->  http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/
Aanvullende informatie over Watson Lake en Sedona vind je hieronder:
Watson Lake: ----> http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/watsonlakepark/watson-lake-park.html
Sedona: ----------> http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/sedona/sedona.html
#31 - 18-09-2015, 11:08 uur
« Laatst bewerkt op: 18-09-2015, 11:09 uur door Cees A »

danithegirl

Cees, zeer bedankt voor het meedenken. Daarmee maak je je al populair hoor  ;).
Maar inderdaad, je hebt gelijk; ben natuurlijk niet onverdeeld enthousiast om veel te laten schieten en nogmaals gelijk dat we niet in 18 dagen een schema van 28 dagen kunnen doen.

Ik ga het even goed op mij in laten werken. Ik kijk zo nu en dan gewoon eens even van een 'afstandje' naar google maps om te bepalen wat nou écht een must is voor mij.
Ik weet dat er mensen zijn die zeggen: pak zoveel mogelijk natuur mee --> dus naar de national parcs.  Maar ik hos eeu ook erg van steden en van kust/zee/strand.
Natuurlijk hebben we dat in Europa ook en ik heb echt veel Europese stranden gezien, maar ik blijf het leuk vinden. En ik moet nou eenmaal de reis maken die bij mij (en mijn reisgezelschap) past. Zo vindt mij man de kustroute van LA naar SF heel erg leuk, die moet er dus in. Ik wil, ook op aanraden van één van jullie en van mijn man graag naar San Diego, ik wil ook wel naar Nappa Valley want ik hou van wijn  ;D. Maar ik wil ook de wonderschone natuur zien.

Poeh, wat een keuzes, ik vind dat niet makkelijk.

Wat komt nou op als ik kijk naar mijn "must see/do" :

Eindigen aan het strand in San Diego (natuurlijk in dat waanzinnig mooie hotel Del Coronado hoewel de kritieken niet onverdeeld positief zijn).
Yosemite (ook al weer zo'n mooie accommodatie daar gezien)
LA (We willen dan hotel in Venice Beach)
SF
Nappa Valley (hoewel dat was toevoeging van mijn man)
LV

En van alles wat we daar tegen komen.

Dat zijn de zaken die bij mij het eerste opkomen. Natuurlijk weet ik sinds ik hier vaak lees en soms schrijf dat er ontzettend veel prachtige natuurgebieden zijn. Maar ik kan nou eenmaal niet alles in 18 nachten.

In mijn planning van dinsdag (heb ik niet hier gepost) had ik Zion en Bryce overigens niet in staan. Maar ja, het begon weer eens te kriebelen onder het mom van : oh jee wat zonde, we zijn zó dicht in de buurt van zoveel moois.
En dus kwam er een 'nieuwe' planning....

HOe dan ook, ik ga weer terug naar het planbord  ;)
#32 - 18-09-2015, 21:13 uur

Cees A

Laten we vooropstellen dat het jullie vakantie is.
Jullie wensen, mits haalbaar en te verwerken in een route met een logisch verloop, staan bij mij voorop.
Een (one-way) reisschema met een beperkt aantal "1 nacht plaatsen" en daarin jouw wishlist verwerkt zou er volgens mij zo uit kunnen zien.

1   Amsterdam     -- Las Vegas
2   Las Vegas
3   Las Vegas
4   Las Vegas     -- Bishop (via Death Valley)
5   Bishop         -- Yosemite
6   Yosemite
7   Yosemite      -- Napa Valley
8   Napa Valley   -- San Francisco
9   San Francisco
10   San Francisco
11   San Francisco -- Monterey
12   Monterey      -- Pismo Beach
13   Pismo Beach   -- San Diego
14   San Diego
15   San Diego
16   San Diego     -- Los Angeles
17   Los Angeles
18   Los Angeles   -- Amsterdam

Natuurlijk kun je, als je in de ene plaats wat langer en in een andere wat korter wil verblijven, in dit schema nog schuiven met dagen.
In dit schema zijn, vanwege de beperkte tijd, alle parken oostelijk van Las Vegas geschrapt. Die bewaren we voor een volgende reis.
O ja: V.w.b. overnachten in Hotel Del Coronado: Neem maar een dikke portemonnee mee. Ik zie voor juli 2016 prijzen vanaf 700 $ per nacht.  :o
#33 - 19-09-2015, 09:28 uur

danithegirl

Goedemorgen, weer wat geschoven,  bestemmingen laten vervallen en weer elders wat toegevoegd om een rustiger en een logische route te creëren. Ik vind het erg lastig om in te schatten of dit een route is waar je enigszins op je gemak kan reizen of dat het hollen en vliegen is.
Dat komt ook omdat ik niet weet of je een aantal bezienswaardigheden tijdens je route van punt A naar punt B nog zou moeten/willen bekijken.
Als dat zo is, dan ga je dus in de ochtend bij hotel A weg en kom je, omdat je onderweg ook nog activiteiten doet, pas in de avond bij hotel B aan waar je dus voor díe bestemming praktisch geen tijd meer hebt.
Of misschien dan toch een keer een echt lange auto dag om vervolgens 2 nachten in een hotel te overnachten. Maar waar doen we dat dan het beste.
Goh, wat een vragen weer.
We rijden in dit schema ca 2400 kilometer van hotel tot hotel.

Ik heb nu:

1 Amsterdam - Los Angeles
2 Los Angeles
3 Los Angeles
4 Los Angeles - Santa Barbara
5 Santa Barbara - Montery
6 Montery - San Fransico
7 San Fransico
8 San Fransico - Napa Valley
9 Napa Valley - Yosemite
10 Yosemite
11 Yosemite - Mamoth Lake
12 Mamoth Lake - Death Valley
12 Death Valley - Las Vegas
13 Las Vegas
14 Las Vegas - Palm Springs
15 Palm Springs - San Diego
16 San Diego
17 San Diego
18 San Diego - Amsterdam (via LAX)
#34 - 19-09-2015, 09:29 uur

danithegirl

Cees, onze berichten hebben elkaar gekruist. Ik ga naar je route kijken! dank weer voor je hulp.
#35 - 19-09-2015, 09:30 uur

Cees A

Inderdaad, net na elkaar geplaatst.
De routes verschillen in feite niet zoveel van elkaar.
Je ziet nu wel het verschil tussen mijn one-way route en jouw route waarbij je terug moet naar je startplaats.
#36 - 19-09-2015, 09:38 uur

danithegirl

Cees, die parken ten oosten van Las Vegas had ik ook geschrapt in mijn nieuwe route.
Ik vind die van jou ook erg leuk omdat we dan toch ook de kust route doen en San Diego aandoen. En we gaan dus inderdaad geen rondje maken, maar one way en dat is prima.
Tja, dat hotel ik heb nu voor 3 nachten een prijs opgekregen van ong 1500 euro. Zónder ontbijt  >:(
Ik heb twee hotel wensen op mijn lijst (deze dus en the Ahwanee in Yosemite). De rest doen we (iets  ;)) voordeliger.
Overigens las ik hier en daar wel dat de prijzen van het Del Coronado volledig uit verband zijn gerukt, m.a.w. je krijgt volgens sommigen niet eens echt waar voor je geld. Dat bracht mij nog wel aan het twijfelen.
En mijn man vindt het bespottelijk, da's ook nog een hindernisje. (Hij dacht dat hij voor dat bedrag toch zeker nog wel wat te eten en te drinken zou krijgen)
Maar ach, je geeft en je neemt soms wat...

Ik zie je nieuwe reactie: klopt het verschilt niet zoveel, fijn dat ik er niet zo naast zat met mijn route. Nu inderdaad even afwegen of het one way wordt of terug naar start.
Dank voor je hulp!
#37 - 19-09-2015, 09:40 uur

Cees A

En mijn man vindt het bespottelijk, da's ook nog een hindernisje. 

Ik ben het heel erg voor 300% met jouw man eens !!!
Er is geen haar op mijn hoofd die er ook maar aan zou denken om 700 $ te betalen voor een hotelkamer.
Ook de prijs van de Ahwahnee Lodge in Yosemite is mij te gortig.

Ik ben zelf best kritisch met hotels en stel, zeker als ik ergens meerdere dagen ben, best wat eisen op het gebied van comfort en zo.
Locatie daarentegen boeit me niet zo. Hotels buiten de parken hebben vrijwel altijd een (veel) betere prijs/kwaliteitsverhouding
Ik heb dan ook liever een goed, betaalbaar, hotel buiten een park dan een (veel te) dure "kampeer-tent-cabin" in dat park.
In de praktijk wordt het meestal een Hampton Inn, Homewood Suites, Best Western Plus, Comfort Suites of Staybridge of iets dergelijks.
Dat ik, omdat ik buiten het park overnacht, dan 30 min. moet rijden voordat ik in het park ben heb ik er graag voor over.

Hetzelfde geld voor stadscentra. Ik overnacht liever ergens op 15 min rijden buiten zo'n centrum.
Voor vergelijkbare hotels binnen of buiten het stadscentrum betaal je buiten zo'n centrum vaak minder dan de helft.

Over de consequentie's voor de gemiddelde overnachtingsprijs van overnachten op- of buiten locatie kun je op de vorige pagina lezen.
Ik vrees dat jouw keuze voor Del Coronado en Ahwahnee het gemiddelde aanmerkelijk gaat opdrijven.
Maar .......... op die vorige pagina schreef ik ook dat dit persoonlijke keuzes zijn.
Als voor jou de hoge prijzen van Del Coronado en Ahwahnee geen bezwaar zijn moet je daar gewoon een kamer boeken.....
Alleen nog even je man overhalen ...................

PS: Je kunt, ook als je er niet logeert, (een deel van) hotel Del Coronado van binnen bekijken zodat je toch een beetje een idee krijgt van dit hotel
#38 - 19-09-2015, 11:25 uur

danithegirl

We hadden het er net nog over. Terecht vindt hij het onbegrijpelijk ruim 500 euro per nacht te betalen en nog geen stukkie droog brood te krijgen  ;D
Hij heeft zeker een punt.
We hebben een soort van compromis: de 1 nacht doorreis hotels zullen dan van minder (extreem) luxe kwaliteit zijn, maar nog wel gewoon netjes en comfortabel (Holiday inn of best western ofzo). Ik heb ook een hotel gezien voor maar 86 euro mét ontbijt voor een nacht. En dat is prima.

Ik start en eindig wel graag in een comfortabel hotel; beetje bijkomen van de heenreis en weer voorbereiden op de terugreis. En ja, ik hou wel van een beetje (veel) luxe.

We gaan zien of we in het Del terecht komen  ;)
#39 - 19-09-2015, 11:44 uur

Marianne

Hotels als de Ahwahnee en Del Coronado zijn leuk om te bekijken (zie voor de laatste ons 2011/2012-verslag), en wellicht om eens te gaan eten (hoe het in Del Coronado is weet ik niet maar in de Ahwahnee wordt je geacht je netjes te kleden) maar als je wat luxe wilt overnachten zijn er ongetwijfeld betere en goedkopere opties.
In Yosemite zou je ook naar de Lodge kunnen kijken, of naar de Yosemite view Lodge in El Portal.
Ik mis een beetje de leuke dingen voor de kinderen in jullie overwegingen. Vinden die Napa Valley ook interessant? Wat zou je daar willen doen? Is het niet leuker om de grote bomen in Sequoia NP te bezoeken, of te gaan goud"pannen" ergens? Kijk voor beide laatste opties eens in ons 2006-verslag. Onze kinderen waren toen 11 en 13.

Om in te schatten hoeveel tijd je overal nodig hebt kun je eens reisverslagen gaan lezen, dan zie je ook hoeveel tijd een rit in de praktijk kost. Zie bijvoorbeeld voor de rit van Las Vegas via Palm Springs naar SD ons 2002-verslag.

Je schrijft dat je niet meer dan 3 weken hebt, maar je route is nu maar 18 dagen. Waarom niet nog een paar dagen er aan vast plakken?
In jouw route zou je een extra dag SF kunnen doen. Kijk ook eens naar de kust: ik zou in Pismo Beach overnachten in plaats van in Santa Barbara.

Marianne

#40 - 19-09-2015, 15:33 uur

Terpies

Vind het erg zonde dat je je route nu volledig om de steden hebt gebouwd.

Wat is er mis met de eerste door Cees A en Hans B aangegeven route.

Hier heb je imho genoeg tijd om iets te zien, een avond en een dag in de steden te zijn die op de route liggen en iig de natuur te zien. Maar goed, ik vind de steden (en met name LA) vies, ongezellig en niet de moeite waard om lang te verblijven. Een avond in LV is genoeg om de stad te zien, overdag is er niet echt veel te beleven en te zien, en ben ik liever zsm weer de stad uit.

Nogmaals het is jullie reis maar ik persoonlijk zou voor dit schema gaan:

Citaat
Met een one way route (zoals Hans B je op 20-07 al adviseerde) bespaar je wat tijd en zou onderstaand schema mogelijk zijn.
1   Amsterdam   --   Phoenix
2   Phoenix           --   Grand Canyon
3   Grand Canyon   --   Page
4   Page      --   Bryce
5   Bryce      --   Zion
6   Zion
7   Zion      --   Via Valley of Fire naar Las Vegas
8   Las Vegas
9   Las Vegas   --   Via Death Valley naar Bishop
10   Bishop      --   Yosemite
11   Yosemite
12   Yosemite   --   San Francisco
13   San Francisco
14   San Francisco   --   Monterey
15   Monterey   --   Pismo Beach
16   Pismo Beach   --   Los Angeles
17   Los Angeles
18   Los Angeles   --   Amsterdam
Je hebt in dit schema nog steeds maar 1 volle dag om te besteden in San Francisco en in Las Vegas.
Als geheel is dit schema doordat het een one way is en door het schrappen van San Diego al iets minder gehaast.
#41 - 19-09-2015, 19:42 uur

danithegirl

Hoi Marianne, de kinderen gaan uiteindelijk nu niet mee. Wij gaan in april/mei naar Florida met de kinderen zodat ze in juli met hun vader mee op vakantie kunnen.
We hebben inderdaad 3 weken vakantie, omdat we in april/mei natuurlijk ook alweer 2 weken op pad zijn. We werken ook nog in hetzelfde bedrijf, dus heel veel vaker gaat niet lukken. December is voor ons ook al een vakantie maand.
En juist omdat wij niet op zondag thuis willen komen en maandag weer aan de slag te moeten, kom ik liever donderdag al weer thuis. Vandaar 18 nachten en 1 nacht in vliegtuig.

Terpies, we verblijven niet in LA downtown maar in Venice Bech.
In de route die je aanhaalt mis ik San Diego en ik hoor van velen dat dat juist wel de moeite waard is.
Je opmerking over Las Vegas ga ik overwegen. Ik ben er zelf niet eerder geweest, mijn man wel.
Ik had me namelijk ook al wel bedacht; wat doe in overdag in Las Vegas?
#42 - 19-09-2015, 20:10 uur

danithegirl

Iemand ervaring met het ter plekke pas boeken van hotels?
Behalve de aankomst en vertrek hotels (en Yosemite)?
Je kan dan b.v. op de route van LA naar SF op dat moment bekijken wat het beste stop moment is.
Het geeft je de mogelijkheid flexibel te zijn. Met kinderen doe ik het liever niet, maar met zijn tweeën is het misschien te overwegen?
#43 - 20-09-2015, 13:12 uur

Cees A

Iemand ervaring met het ter plekke pas boeken van hotels? 
Ja, ik !   :afro:
Ik doe al 25 jaar niet anders tijdens m'n USA/Canadareizen en heb nog nooit in m'n auto hoeven slapen.  Ik zou ook niet anders (meer) willen.
Enige beperking is dat je, mocht je daar überhaupt belangstelling voor hebben, accommodaties IN nationale parken moet vergeten.
De capaciteit in de parken is beperkt en meestal heel lang van tevoren volgeboekt.

Naast flexibiliteit is er nog een ander niet te onderschatten voordeel van reizen op de bonnefooi.
We weten allemaal dat hotelfoto's op boekingssites gemaakt zijn toen het hotel splinternieuw was. En dat kan soms lang geleden zijn .....
De huidige toestand wijkt, vooral bij wat oudere hotels, nog al eens sterk af van die foto's ...............
Als je ter plaatse bent zie je hoe de werkelijke toestand is.  Je kunt van tevoren de kamer bekijken. M.a.w. je weet waar je terecht komt.

Vroeger, voor het internet-tijdperk, was reizen op de bonnefooi ECHT reizen op de bonnefooi. 
Pas op de plaats van bestemming ging je op zoek naar een hotel.
Tegenwoordig kun je de avond van tevoren op je laptop alvast het aanbod en prijzen op je volgende bestemming bekijken zodat je weet wat er te koop is.
Heb je te maken met een plaats met weinig aanbod dan zou je voor de zekerheid alvast iets kunnen boeken

Maak bij bonnefooireizen gebruik van de couponboekjes van https://www.hotelcoupons.com/ waar vele goedkope aanbiedingen in staan.
Deze boekjes, die overwegend groen van kleur zijn,  vind je in het folderrek bij de ingang van ieder Denny's restaurant.
Let wel op de beperkingen. Sommige aanbiedingen zijn bijvoorbeeld niet geldig op bepaalde dagen.
Blader maar eens on-line door zo'n boekje: http://issuu.com/tmg-composing/docs/hcsouthwest?e=4390821/2102649
Voor boekjes van andere regio's : https://www.hotelcoupons.com/find-a-guide/view-guide/

Bij McDonalds liggen (overwegend roodgekleurde) boekjes van een andere uitgever (ik weet zo even niet meer welke) maar ik vind die groene boekjes van Hotelcoupons beter.

#44 - 20-09-2015, 15:51 uur

Terpies

Terpies, we verblijven niet in LA downtown maar in Venice Bech.
In de route die je aanhaalt mis ik San Diego en ik hoor van velen dat dat juist wel de moeite waard is.
Je opmerking over Las Vegas ga ik overwegen. Ik ben er zelf niet eerder geweest, mijn man wel.
Ik had me namelijk ook al wel bedacht; wat doe in overdag in Las Vegas?

In de route die jij beschrijft mis je Bryce, Zion, Grand Canyon en Valley of Fire. In plaats daarvan ben je in San Diego.

Nogmaals, het is jouw reis.....maar een aantal parken skippen om zo nodig in san Diego te zijn....je kunt nou eenmaal niet alles in 1 reis, en zeker niet in 18 dagen.

Keuzes maken......lastig...

#45 - 21-09-2015, 02:50 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15