Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Ervaringen en tips gevraagd

Discussie gestart

Sus

Op veler aanraden heb ik dan toch maar een soort van planning gemaakt. Ik hoor dus graag jullie commentaar
volgens mij was het marianne die op mijn eerste ongevere planning reageerde dat we misschien wat veel GC erin hebben zitten. Daar heb ik nog niets aan gewijzigd omdat het mij leuk lijkt zowel de noord als de zuid-kant te zien en daar te wandelen. is dit echt de moeite waard of is het volgens jullie leuker om dan een extra dag in bij voorbeeld bryce door te brengen.

Wij zijn net terug van onze reis door het zuidwesten en wij vonden 1 overnachting aan de Grand Canyon eigenlijk al genoeg, we hebben de South Kaibab Trail een stuk gedaan, tussen Page en GC village kom je nog vele mooie stop/uitzichtpunten tegen en dan heb je't ook wel gezien. Ik zou ipv de north rim eerder een overnachting in Monument Valley plannen, dan heb je dat ook gezien, we vonden het zeker de moeite waard. En als je toch in Page komt, Antelope Canyon ZEKER doen, wij vonden de Lower AC zelfs mooier dan de GC.
De verslagen, onze route en hotels die we kozen kan je hier ventueel bekijken, misschien heb je er iets aan. http://kjkrof.wordpress.com/

Sus
#46 - 18-08-2012, 15:12 uur



Yessica

Ik heb nog een kleine opmerking. Je zou van Sedona naar Scottsdale kunnen rijden via Globe. Is een stuk om, maar daar kun je dus de Apache Trail rijden en je komt dan bij Apache Junction de Phoenix area binnen. Je zou dan in Scottsdale kunnen verblijven. Phoenix zelf is niet zo bijzonder namelijk (doet me pijn dit te zeggen, over minder dan half jaar gaan we er wonen), maar toeristisch gezien is het gewoon niet zo interessant. Aan het einde van de Apache Trail heb je nog Goldfield Ghost Town, altijd leuk voor een paar mooie sfeervolle foto's.
#47 - 18-08-2012, 15:54 uur



AndreaChrist

Allemaal weer super bedankt voor jullie tips.
De tip om even bij Alamo of zelf te kijken is natuurlijk best handig
Ook inderdaad even goed bekijken hoe we dat rondom GC en Bryce doen, maar dat is misschien het beste om ter plaatse te doen. Als we inderdaad bang zijn voor een overkill Canyons, slaan we Bryce misschien helemaal over, pakken alleen de south rim van de GC en gaan het advies van Yessica volgen.
In elk geval komen jullie tips en adviezen allemaal op de lijst van "must see". Na de reis horen jullie wel wat het geworden is  ;)

dank nogmaals

Andrea
#48 - 19-08-2012, 13:22 uur
1993 - Berkeley => Los Angeles
2007 - NYC
2008 - NYC

Marianne

Het zal erg lastig of misschien onmogelijk zijn om nog accommodatie aan de North Rim te vinden. Er is maar 1 lodge en die is zeer populair. Ik zou zelf de North Rim niet doen als ik niet aan de rim zou kunnen overnachten. Zie voor reserveringen: http://grandcanyonforever.com/lodging/
Kamperen is een mooi alternatief.
Ik zou ook voor de South Rim gaan reserveren; je kunt het altijd nog anunleren. ZIe daarvoor www.xanterra.com .

Ik zou het erg jammer vinden als je Bryce ging overslaan; dat is een heel ander park dan de Grand Canyon. Mocht je iets over willen slaan of minder tijd voor uit willen trekken, dan omdat je bang bent voor overkill dan komt naar mijn idee toch eerder de GC daarvoor in aanmerling. Bryce is strikt genomen ook geen canyon. Maar ik zou zeker voldoende tijd uittrekken voor een van beide of beide rims van de GC; met 1 overnachting heb je naar mijn idee te weinig tijd om je in het park te verdiepen. hoe meer tijd je hebt, hoe meer je ziet en hoe meer je wilt zien. Ik vind het ook altijd leuk om tijd uit te trekken voor rangeractiviteiten, diavoorstellingen, lezingen, etc.
De Lower Antelope Canyon is prachtig zoals Sus zegt, maar het is natuurlijk niet te vergelijken met de Grand Canyon.

Marianne
#49 - 19-08-2012, 16:49 uur

Hans B

Bryce overslaan zou ik erg jammer vinden. Het is een meer dan een zeer bijzonder 'amphitheater' met fantastische rotsformaties.
25 jaar geleden ben ik aan de Grand Canyon North Rim geweest, je had toen alleen enkele uitzichtpunten. Ze lagen ver uit elkaar en het waren behoorlijke stukken rijden. Destijds kon je er niet veel. Even naar het verste rotspunt lopen en dat was het. Misschien is er in de tussenliggende jaren veel veranderd, maar eigenlijk denk ik dat niet. Wellicht kun je er nog iets over vinden in NPS/GOV. Zelf is er meer te doen aan de zuidkant, waar je ook wandelingen kunt maken langs de rim.
#50 - 19-08-2012, 18:19 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

AndreaChrist

ik heb me jullie adviezen ten harte genomen  ;)
ik heb de GC nr uit het programma gehaald, en heb er een extra dag LV en extra dag bryce van gemaakt. Ook heb ik williams eruit gelaten en gaan we nu direct naar sedona. En vanaf hier via de apache trail naar glopbe en verder naar phoenix of scottsdale. Tussen sedona en scottsdale zit nog een nacht als een soort reserve want dat is denk ik wel in een dag te doen.
Alleen twijfel ik nog over het stuk Yosemite - dv. Ons hotel ligt behoorlijk westelijk, (Voor yosimite heb ik gereserveerd, met dank aan Sus. Ik heb en leuk appartement gevonden op de site van Scenic Wonders) waardoor het ca 450km naar dv is. Daar doe je dan volgens google maps 5,5 uur over. Wat is jullie ervaring hiermee? Ik heb 'n reservedag, die ik daar al zou kunnen gebruiken....
Nu nog de auto boeken, wordt n SUV definitief, en dan kan het 18 september worden!

Andrea
#51 - 21-08-2012, 00:17 uur
1993 - Berkeley => Los Angeles
2007 - NYC
2008 - NYC

Marianne

Ik zou daar zeker een tussenstop plannen. Los van de reistijd; er zijn nog ontzettend veel dingen die je onderweg kunt gaan doen. Je hebt er nog een groot deel van Yosemite dat zeer de moeite waard is. Je kunt er mooie trails lopen of alleen wat uitzichtpunten doen, maar ik zou er zeker tijd voor uittrekken. Vlak buiten het park is Bodie natuurlijk een aanrader. En Mono Lake. Bij Lone Pie kun je naar de Alabama Hills. In DV heb je op het stuk tot aan furnace creek ook nog voldoende om te zien en te doen (Sand Dunes, Mosaic Canyon).
Wij rden het stuk DV-Yosemite in 2004 en in 2006 met een tussenstop in Mammoth Lakes. 
Van Bryce zul je geen spijt krijgen!

Marianne
#52 - 21-08-2012, 07:55 uur

petravv

Dan ga ik nu advocaat van de duivel spelen, maar wij zijn in 2009 tijdens onze rondreis zowel bij de North Rim als de South Rim geweest en vonden de North Rim vele malen mooier.
Ten eerste was het er HEEL veel rustiger dan bij de South Rim, en dan bedoel ik ook echt HEEL veel. ten tweede vonden we de cabins die we aan de North Rim hadden echt helemaal geweldig. Ten derde vonden we de ochtend wandeling die we vanuit die cabin heel makkelijk konden maken om de zonsopgang te zien echt waanzinnig!
Bij de South Rim hebben we een helicoptervlucht gedaan, dat was uiteraard geweldig en nog haalde dat het niet bij ons bezoek aan de North Rim.
Om me aan te sluiten bij de anderen, Bryce zeker niet overslaan.
Voor ons waren dat jaar de drie hoogtepunten Antilope Canyon, Grand Canyon NR en Bryce.
#53 - 21-08-2012, 08:55 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

Wop

Dan ga ik nu advocaat van de duivel spelen, maar wij zijn in 2009 tijdens onze rondreis zowel bij de North Rim als de South Rim geweest en vonden de North Rim vele malen mooier.
Ten eerste was het er HEEL veel rustiger dan bij de South Rim, en dan bedoel ik ook echt HEEL veel. ten tweede vonden we de cabins die we aan de North Rim hadden echt helemaal geweldig. Ten derde vonden we de ochtend wandeling die we vanuit die cabin heel makkelijk konden maken om de zonsopgang te zien echt waanzinnig!
\



Hier sluit ik me wel bij aan jah!
Inderdaad is het erg mooi om wakker te worden aan de rand van de GC.. Ik wandelde vanuit de cabin zo de zonsopgang tegemoet!
#54 - 21-08-2012, 09:12 uur

AndreaChrist

Auto ook geboekt! Dan is nu wat ons betreft alles rond
Heb geboekt bij USA Reisen.de, 'n standaard SUV. Deze is lekker ruim voor ons 2en want we moeten er tenslotte 3 weken in rijden. Kostte even veel als een Mustang cabrio dus die keuze was snel gemaakt.

Wat de North Rim betreft, ach we zien wel. En dat geldt eigenlijk voor alles na Yosemite want tenslotte wilde ik niets of in elk geval zo weinig mogelijk vastleggen. Uiteindelijk was ik er toch wel aan toe om een soort planning te maken om gewoon even te weten wat allemaal kan en/of mogelijk is.

Misschien ga ik wel een blog bijhouden. Ik heb dit alleen nog nooit gedaan  embarressed dus ook hiervoor vind ik tips en trucs van jullie kant weer handig. En met name welke nou makkelijk op 'n iPad werken en waar je makkelijk foto's kunt toevoegen en zo.

Andrea
#55 - 21-08-2012, 16:50 uur
1993 - Berkeley => Los Angeles
2007 - NYC
2008 - NYC

petravv

Ik gebruik de Blog functie van Google, werkt lekker makkelijk. Weet niet hoe hij het doet op een Ipad, maar op mijn Galaxy tab (android systeem) doet hij het perfect in een vereenvoudigde versie :-) Je kan je blog ook simpel met 1 klik delen via bijv. facebook en twitter.

Denk bij bepaalde zaken er wel om datals je niet boekt of reserveert je misschien achter het net vist en dat is eeuwig zonde als je er bent maar iets om die reden moet missen.
Bijv. Antelope Canyon, als je de tour wilt doen moet je die echt van te voren reserveren, de tour van vertrek 10;30 uur en dus rond middag uur in de Canyon is de mooiste gezien de lichtval en dus ook het eerste vol! Zelfde geldt voor overnachtingen in de nationale parken.
#56 - 21-08-2012, 16:58 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

AndreaChrist

Denk bij bepaalde zaken er wel om datals je niet boekt of reserveert je misschien achter het net vist en dat is eeuwig zonde als je er bent maar iets om die reden moet missen.
Bijv. Antelope Canyon, als je de tour wilt doen moet je die echt van te voren reserveren, de tour van vertrek 10;30 uur en dus rond middag uur in de Canyon is de mooiste gezien de lichtval en dus ook het eerste vol! Zelfde geldt voor overnachtingen in de nationale parken.

ik weet dat we dat risico lopen, maar we gaan deze reis maken omdat we dat juist niet willen, alles van tevoren vastleggen. Als we daardoor iets mislopen dan is dat maar zo. We zijn onder andere vorige jaar in Bhutan geweest. Geweldige reis en schitterend land maar de manier waarop je daar moet reizen wilden we dit jaar beslist niet weer. Vanaf het vliegveld krijg je een gids (wij zijn altijd individuele reizigers, dus geen groep!) en die zet je netjes weer daar af aan het einde van de reis, maar hij heeft al voor alles vouchers en boekingen, zelfs voor de maaltijden. Op het laatst hebben we gesmeekt om wat meer vrijheid want hij blijft echt de hele dag bij je in de buurt en moet overal mee naar toe. Thats why.......

Ik zal de google blog even checken maar android is van google toch?dus grote kans dat dat op n iPad niet werkt. Maar dank voor de info.

Andrea
#57 - 21-08-2012, 17:23 uur
1993 - Berkeley => Los Angeles
2007 - NYC
2008 - NYC

Sus

Ik gebruik de Blog functie van Google, werkt lekker makkelijk. Weet niet hoe hij het doet op een Ipad, maar op mijn Galaxy tab (android systeem) doet hij het perfect in een vereenvoudigde versie :-) Je kan je blog ook simpel met 1 klik delen via bijv. facebook en twitter.

Denk bij bepaalde zaken er wel om datals je niet boekt of reserveert je misschien achter het net vist en dat is eeuwig zonde als je er bent maar iets om die reden moet missen.
Bijv. Antelope Canyon, als je de tour wilt doen moet je die echt van te voren reserveren, de tour van vertrek 10;30 uur en dus rond middag uur in de Canyon is de mooiste gezien de lichtval en dus ook het eerste vol! Zelfde geldt voor overnachtingen in de nationale parken.

Ik had op mijn Asus Tablet (android 4.0) toch redelijk wat beperkingen/problemen met het plaatsen van foto's op de blog. Op Bloggen.be had ik eerst een blog gemaakt tot ik een paar dagen voor vertrek merkte dat ik met android niks kon typen in het tekstvak van een nieuw bericht. Dan hals over kop een nieuwe gemaakt op Wordpress.com en daar kan je mooie blogs mee maken, al heb ik wel een app van hun moeten installeren eer ik er er op kon werken met de tablet. Van zodra het tekstvak van je nieuwe bericht vol is moet je scrollen en dan begint het probleem om de cursor op de juiste plaats te houden/krijgen, foto's kreeg ik met android niet geplaatst. Dat heb ik onderweg en thuis op een windows pc moeten doen. Ook tijden het rijden een bericht typen in polaris office (standaard op android) en dat later in het tekstvenster van de blog plakken lukte niet, ik moest het dus "live" doen als ik ergens internet had. Je hebt nog tijd, dus maak gewoon een blog bij wordpress of weet ik veel met je iPad en test het uit dan kom je niet voor verrassingen
Wij hebben de Lower Antilope Canyon gedaan en die hoef je helemaal niet te reserveren en kan je gewoon naartoe rijden, dus daar ben je dan vrij in, de Lower is ook een stuk langer dan de Upper zover ik weet.
Wil je in Yosemite de panorama trail doen dan kan je best wel de shuttlebus naar Glacier Point op voorhand (telefonisch) reserveren, neem de eerste die vertrekt want het is een lange wandeling maar wel echt de moeite. Wil je de trail niet doen dan kan je met de wagen ook zelf naar Glacier Point (prachtig uitzicht) rijden, de weg ernaartoe vertrekt vlakbij Scenic Wonders.
Ga je naar Yosemite via de Tioga Pass of via het zuiden? Kom je over de Tioga Pass dan volg je, eens aangekomen in Yosemite, de borden "Wawona", dan kom je vanzelf langs Scenic wonders. Als je wil kan ik je de gps coördinaten van de Scenic Wonders Onthaal wel bezorgen, dan rij je recht tot voor de deur van de receptie. Wij hadden een chalet ginder en waren super tevreden.

Sus
#58 - 21-08-2012, 17:36 uur



AndreaChrist

Heb gisteren 'n app in de appstore gevonden die heet "Off Exploring". Dit is een reisblog programmaatje en het ziet er heel simpel en makkelijk uit. Staat nu op m'n iPhone maar kan ook gewoon via internet gebruikt worden, dus dat is handig voor de thuisblijvers. Iemand misschien ervaring met deze?

Sus, bedankt voor het aanbod voor de routebeschrijving, maar wij komen uit de richting van SF dus vanaf de andere kant. We zitten ook in een net iets ander gedeelte dan waar jullie zaten en ook de "receptie" zit op deze plek. Het is maar een simpel optrekje, in zo'n appartement gebouw, maar was wel goedkoop.
Schrok wel van de prijzen van de overnachtingen in de parken. Wil je 'n keer leuk en mooi zitten is het gelijk $400 of meer per nacht  :(
Ik ga in elk geval nog even de credit card spekken voor we vertrekken, dat zal wel hard nodig zijn....

Oh ja, heb je eigenlijk wat aan een navigatie systeem daar of zijn kaarten handiger?
#59 - 28-08-2012, 11:24 uur
1993 - Berkeley => Los Angeles
2007 - NYC
2008 - NYC

Marianne

Meer dan 400 dollar voor iets in een park is wel heel veel, zoiets heb ik nog nooit gezien - afgezien van de Ahwahnee in Yosemite. Welke heb jij gezien?
Het kan echt veel en veel goedkoper hoor, maar het hangt ook van het park af.  Dat is wel een van de redenen waarom op tijd boeken loont; je kunt dan op je gemak kijken of er nog betaalbare lodges zijn.

Wij nemen zelf altijd een Hallwag kaart mee, die kun je hier al kopen (nr 5 en 6), ook leuk voor de voorpret. Je ziet wat de scenic routes zijn en er zijn van de belangrijskte steden ook plattegronden. In de USA zelf gaan wij meestal langs een AAA-kantoor. Daar kun je met je ANWB-pas gratis kaarten krijgen. De kaarten per staat zijn iets gedetailleerder dan de hallwag, hoewel de hallwag voldoende is zolang je op de verharde wegen blijft. Wil je ook dirtroads rijden en je komt bij een AAA-kantoor dan kan ik de Indian Country map aanraden.

Ik vind het zonder navigatie prima te doen. De wegen staan goed aangegeven en als je weet welke richting je moet hebben (noord, zuid etc).
Als wij en hotel in een stad reseveren printen we altijd de routebeschrijving van het hotel uit.

Marianne
#60 - 28-08-2012, 12:39 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15