Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

reis met camper door het west van amerika

Discussie gestart

riannebal

Reis

San fransisco yosemite 197 mijl
Yosemite  seqoia 175 mijl
Sequoie death valley 341 mijl
Death valley  las vegas 118 mijl
Las vegas Zion np 169 mijl
Zion np bryce canyon 79,1 mijl
Bryce canyion lake powell 149 mijl
Lake powell monument valley 130 mijl
Monumenr valley Grand canyon 153 mijl
Grand canyon flaggstaff 78,7 mijl
Flag sta ff fort mojave indian 201 mijl
Fort mojave indian Joshua tree 154 mijl
Joshua tree los Angeles 133 mijl
Los Angeles santa Barbara 95, mijl
Santa Barbara santa cruz 259 mijl
Santa cruz San fransisco 73 mijl

Totaal 2494 mijl 3990 km

Dit is de roure die we ongeveer gaan de rijden we hebben de reis iets om moten draaie ivm de cm per huur niet veel deel aan het op een anderen plek terug brengen vandaar nu ook de c30
Camper en terug en heen op de zelfde plek

De route vanaf los Angeles terug naar de kust lijkt ons een mooie route de route punten hebben we gekeknen via Google dus alleen zo ingetoets dat we via deze kant rijden

De route zullen we 21 mei 19 juni rijden

Tips?
#31 - 29-10-2013, 15:28 uur

Marianne

Het is een mooie route zo, en ene prachtige tijd van het jaar om te gaan. Ik begrijp niet helemaal wat je precies schrijft over de route omdraaien. Als ik jullie was zou ik vanuit SF eerst de kustweg doen en dan op het laatst Yosemite. Ik heb dat al eerder uitgelegd. Je kunt dan niet alleen de Tioga Road rijden, maar er is ook meer kans dat de Glacier Point road open is. En ook niet onbelangrijk; je zit dan niet met het Memorial Day weekend in Yosemite. Tijdens dat weekend (24-26 mei) zal het heel erg druk zijn in het park.
Denk er aan dat je de camping in Yosemite op tijd reserveert en zorg dat je ook op tijd weet hoe dat moet. Kijk daarvoor eerst een hier. Je ziet dan dat je op 15 januari moet reserveren. Dat moet ook echt die dag en niet later, want de plaatsen vliegen weg. Je kunt vanaf 7 uur plaatselijke tijd boeken, dat is om 16.00 uur Nederlandse tijd. En dat komt echt op de minuut aan.  Ik raad je aan om het op 15 december voor een eerdere datum alvast eens uit te proberen, dan weet je hoe het gaat. Kijk er goed naar en als iets niet duidelijk is vraag het hier dan. Zorg dat je de site www.recreation.gov kent en weet hoe je daar een reservering moet maken.
Ik zou een van de Pines Campings nemen, die liggen in de vallei en zijn alle drie prima. Mocht dat niet lukken, probeer het dan op Crane Flat.

Marianne
#32 - 29-10-2013, 19:35 uur

Marianne

Ik heb even een voorbeeldroute gemaakt. Daar kun je zelf nog in wijzigen natuurlijk, maar dan heb je een idee van wat mogelijk is. Ik heb de weekdagen ook vermeld. Flagstaff heb ik weggelaten, ik neem niet aan dat je daar wilt overnachten, of is dat wel de bedoeling? Ik weet niet wanneer julie de camper ophalen en weer inleveren, dus daar heb ik maar even een aanname gedaan.


21-mei   wo   Amsterdam    -   San Francisco
22-mei   do   San Francisco      
23-mei   vr   San Francisco      
24-mei   za   San Francisco    -   Monterey (cmaper ophalen?)
25-mei   zo   Monterey    -   Pismo Beach
26-mei   ma   Pismo Beach    -   Los Angeles
27-mei   di   Los Angeles      
28-mei   wo   Los Angeles      
29-mei   do   Los Angeles    -   Joshua Tree
30-mei   vr   Joshua Tree    -   Kingman
31-mei   za   Kingman    -   Grand Canyon
1-jun   zo   Grand Canyon      
2-jun   ma   Grand Canyon    -   Monument Valley
3-jun   di   Monument Valley    -   Page
4-jun   wo   Page      
5-jun   do   Page    -   Bryce
6-jun   vr   Bryce    -   Zion
7-jun   za   Zion      
8-jun   zo   Zion    -   Las Vegas
9-jun   ma   Las Vegas      
10-jun   di   Las Vegas    -   Death Valley
11-jun   wo   Death Valley    -   Mono Lake
12-jun   do   Mono Lake    -   Yosemite
13-jun   vr   Yosemite      
14-jun   za   Yosemite      
15-jun   zo   Yosemite    -   Sequoia
16-jun   ma   Sequoia      
17-jun   di   Sequoia    -   San Francisco
18-jun   wo   San Francisco    -   Amsterdam
19-jun   do   Amsterdam      

Je zit in deze route in het weekend in Zion en in Yosemite. Wanneer je in zion bent is natuurlijk ook afhankelijk van de indeling in het eerste stuk. Als je het weekend in Yosemite wilt vermijden zou je ook na DV eerst naar Sequoia kunnen rijden. Je mist dan wel de mooie route via de 395 (van Lone Pine naar Lee vining) en de Tioga Pass. Dat zou er dan zo uitzien:

21-mei   wo   Amsterdam    -   San Francisco
22-mei   do   San Francisco      
23-mei   vr   San Francisco      
24-mei   za   San Francisco    -   Monterey
25-mei   zo   Monterey    -   Pismo Beach
26-mei   ma   Pismo Beach    -   Los Angeles
27-mei   di   Los Angeles      
28-mei   wo   Los Angeles      
29-mei   do   Los Angeles    -   Joshua Tree
30-mei   vr   Joshua Tree    -   Kingman
31-mei   za   Kingman    -   Grand Canyon
1-jun   zo   Grand Canyon      
2-jun   ma   Grand Canyon    -   Monument Valley
3-jun   di   Monument Valley    -   Page
4-jun   wo   Page      
5-jun   do   Page    -   Bryce
6-jun   vr   Bryce    -   Zion
7-jun   za   Zion      
8-jun   zo   Zion    -   Las Vegas
9-jun   ma   Las Vegas      
10-jun   di   Las Vegas    -   Death Valley
11-jun   wo   Death Valley    -   Sequoia
12-jun   do   Sequoia      
13-jun   vr   Sequoia    -   Kings Canyon
14-jun   za   Kings Canyon    -   Yosemite
15-jun   zo   Yosemite      
16-jun   ma   Yosemite      
17-jun   di   Yosemite    -   San Francisco
18-jun   wo   San Francisco    -   Amsterdam
19-jun   do   Amsterdam      

Omdat je hier niet via de Tioga Pass rijdt kun je deze route ook in omgekeerde volgorde rijden. Maar ik zou zlef de eerste route aanraden. Je kunt ook sequoia overslaan en meer tijd aan de andere parken en steden besteden, en in Yosemite de sequoiabomen bekijken.

Marianne
#33 - 30-10-2013, 12:55 uur

riannebal

hier ben ik weer terug van weg geweest
onze route zal beginnen op 21 mei tm 19 juni

21 mei Amsterdam- San Fransisco
21 mei huur auto ophalen in sf
23 mei huur auto inleveren in sf
23 mei rijden met camper naar Yosemite
23 mei Yosemite
24 mei Sequoja
25 mei Death Valley
25 mei Death Valley
26 mei Las Vegas
27 mei Hooverdam Las Vegas
28 mei Zion
29 mei Bryce canyon
30 mei Lake Powell page
31 mei Monument Valley
1 juni Grand Canyon
2 juni Grand Canyon
3 juni Flagstaff
4 juni Fort Mojave ind res
5 juni Joshua tree
6 juni Palm Spings
7 juni Los Angeles
8 juni Los Angeles
9 juni Santa Barbara
10 juni Big sur
11 juni monterey
12 juni santa cruz
13 juni
14 juni
15 juni
16 juni
17 juni
18 juni hotel
19 terug vlucht

Er zijn nu wel een aantal dagen over die we ook kunnen schuiven om her en der wat meer tijd te hebben of over te slaan
hoeveel dagen is handig om ongeveer ergens te zijn daar zijn we nu mee aan het puzzelen
de afstanden hebben we al via google  gedaan
#34 - 14-01-2014, 15:57 uur

Marianne

Ik kan je maar een goede raad meegeven: draai de route om! Je hebt nu een groot risico dat de Tioga Pass gesloten is en ik zou zeker proberen om via de Tioga Pass naar Death valley te rijden. Als je naar Sequoia wilt kun je dat doen tussen SF en Yosemite zoals ik al eerder aangegeven had. Waarom wil je de route in deze volgorde doen en niet andersom?
Je zit niet alleen met de Tioga Pass (en andere wegen die misschien nog niet open zijn), maar met de route zoals je hem nu hebt en uitgaande van meerdere dagen in Yosemite ben je met het Memorial Day weekend in Yosemite (24-26 mei). Dat wil je echt niet.

Hoe dan ook: je zult voor Yosemite moeten reserveren voor een plaats in het park. Probeer dan (minimaal) 3 nachten te boeken, op een van de Pines Campings. Als dat niet lukt zul je Crane Flat kunnen proberen. Zie voor meer informatie hier:
http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm
Als je goed leest zie je dat je voor een plek  in Yosemite tussen 15 mei en 15 juni op 15 januari moet reserveren. Om 7 uur plaatselijke tijd. Dat is morgen, 16.00 uur Nederlands tijd!!!

Verder begrijp ik je route niet goed. zo hier en daar heb je wel meerdere dagen genomen voor een park, maar voor Yosemite en sequoia niet. Je zult daar echt nu over na moeten denken want het zal echt nodig zijn om zo hier en daar te reserveren.

Hou er ook rekening mee dat je niet in 1 dag naar Yosemite zult kunnen rijden als je diezelfde dag je auto inlevert, en de camper op moet halen.

Ik heb je een tijd terug wat routes gegeven, erg jammer dat je niet meer gereageerd hebt.

Marianne
#35 - 14-01-2014, 16:37 uur

Yessica

Een huurauto in San Francisco is niet echt nodig hoor, eerder onhandig.

Wat wil je gaan doen in Grand Canyon, twee volle dagen? Als jullie echte hikers zijn, is twee dagen mooi, maar als je niet echt de trails af wil is twee dagen best lang.
En als je van wandelen houdt, zou ik een extra dag nemen in Zion. Want nu heb je daar geen volle dag aangezien je die ochtend in Vegas vertrekt. Extra dagje in yosemite zou ook niet gek zijn.

Je hebt wat dagen over, je zou nog Sedona in overweging kunnen nemen na Flagstaff. Dan kun je daar Jerome nog meepikken en Montezuma's Castle en vervolgens bijvoorbeeld naar Kingman rijden en de draad weer oppakken richting Joshua Tree.
#36 - 14-01-2014, 16:40 uur



Cees A

Marianne schrijft: Ik kan je maar een goede raad meegeven: draai de route om!
Kun je doen, maar laat niet je hele route afhangen van Yosemite en de Tioga Pass. kijk even of je niet in de knoop komt met Death Valley.
Camperverhuurders verbieden doortocht door Death Valley in de zomerperiode.
Kijk even vanaf welke datum jouw verhuurder de doortocht verbiedt. Als je de route omdraait zou je in de buurt van die datum kunnen komen !
Trouwens, zoals je route nu is, eerst Yosemite en dan Sequoia kom je niet over de Tioge Pass en dan is omdraaien van de route ook niet nodig.

Yessica schrijft: Een huurauto in San Francisco is niet echt nodig hoor, eerder onhandig.
Ik wil je niet op de tenen trappen , maar hier ben ik 't niet mee eens, voor mij als openbaar vervoer-hater is openbaar vervoer sowieso een no-go area.
Ik ben zo iemand die altijd en overal, ook in steden als San Francisco, een auto wil hebben.
Ik logeer in SF meestal bij het vliegveld (betere hotels daar voor minder geld) en met je eigen auto zit je binnen een kwartier in het centrum.
Parkeren, op 5 - 10 min lopen van Fisherman's Wharf, kost 10 - 15 $ voor een hele dag.
Ik gebruik de site bestparking.com om een parkeerplaats te zoeken:   http://www.bestparking.com/

V.w.b. die 5 dagen die je over hebt, die zou je hier kunnen inzetten:
1 dagen Yosemite erbij
1 dagen Sequoia / Kings Canyon er bij
Kampeer tussen Las Vegas en Zion 1 nacht in Valley of Fire zodat je genoeg tijd hebt voor dit park
1 dag Zion erbij
Over de laatste dag twijfel ik. Ik persoonlijk zou 'm inzetten in Las Vegas. Paar dagen uitblazen om te bekomen van al dat natuurgeweld
Maar als je liever in de natuur zit kan en extra dagje Yosemite of Zion natuurlijk ook



#37 - 14-01-2014, 18:10 uur

riannebal

de hotels hebben we op het vliegveld geboekt in sf incl huur auto
de vlucht staat ook vast en de camper huur ook

alles idee tips  welkom

bedankt
#38 - 14-01-2014, 20:53 uur

Marianne

@Cees: voor DV is deze volgorde inderdaad het beste. Hoewel het de vraag is of het nog prettig kamperen is, ook al is het nog geen zomer. Het ging mij niet alleen om de Tioga Pass maar ook om het Memorial Day weekend. Het zal erg druk zijn in de parken - maar ook langs de kust natuurlijk.

@Rianne: ik vind het jammer dat je niet ingaat op onze opmerkingen. Je zult echt morgen moeten reserveren als je in Yosemite wilt kamperen. En leg ook de campings in het Memorial Day weekend vast, dus van 24 mei t/m 26 mei.

Marianne
#39 - 14-01-2014, 21:29 uur

Yessica

Ik heb schoenmaat 40 Cees, maar niet zulke lange tenen hoor  :)
Ik baseerde mijn mening vooral op ervaringen van o.a. mijn vader die spontaan allergische reacties krijgt bij het woord 'openbaar vervoer', maar het geweldig vond de cable car en de Bart te pakken.
Maar uiteraard, ieder zijn ding  ;)

Verder sluit ik me aan bij Marianne, jammer dat Rianne nergens op ingaat. Ze blijft herhalen dat tips welkom zijn, die krijgt ze al drie pagina's lang, maar doet er vervolgens weinig tot niets mee. Ik denk dat ik dit topic verder maar voor gezien houd.
#40 - 14-01-2014, 21:46 uur



Cees A

@ Marianne:
Je hebt gelijk. Ik wilde alleen even waarschuwen voor DV
Als Rianne geluk heeft kan ze, als ze de route omdraait, net voor de datum dat ze er niet meer mag komen uit DV zijn, maar het zal op het nippertje zijn.
Aan de kust zal het "memorial day effect" gezien de uitgestrektheid waarschijnlijk veel minder zijn dan in de nauwe Yosemite Valley

@ Yessica;
Ik zie dat ik een beetje op je vader lijk.  ;D  Ik krijg ook acuute jeuk van openbaar vervoer.
Jouw vader is dan nog zo heldhaftig dat ie cable cars en BART gaat uitproberen.
Ik ben zo'n lafaard die daar niet eens aan begint ........................
Ik wil dat Hertz bij mijn aankomst in Amerika een auto onderaan de vliegtuigtrap heeft klaarstaan en die krijgen ze pas weer terug als ik weer met 1 voet op de vliegtuigtrap sta om weer te vertrekken.  ;)
#41 - 14-01-2014, 22:04 uur

Loek

Ik ben ook geen fan van openbaar vervoer, maar in sommige steden is een auto meer een blok aan het been zijn dan een gemak.  San Francisco reken ik tot die steden (evenals New York, Chicago, Washington DC en Seattle).  Ik betaal liever iets meer aan een downtown hotel dan dat ik het aan huurauto+parkeergeld uitgeef.  Overigens hoeven hotels in het centrum niet eens zoveel duurder te zijn.  Ik betaalde voor het Chancellor Hotel aan Union Square $100/nacht (in een weekend) niet zo lang geleden.
#42 - 15-01-2014, 22:45 uur
« Laatst bewerkt op: 15-01-2014, 22:51 uur door Loek »

riannebal

21 mei auto  ophalen in sf
overnachting in hotel
22 mei sf
overnachting in hotel sf
23 mei auto terug brengen camper halen
overnachting yosemite
24 mei yosemite
overnachting yosemite
25 mei yosemite
overnachting sequoia
26 mei sequoia
overnachting death valley
27 mei death valley
overnachting  las vegas
28 mei las vegas
overnachting las vegas
29 mei las vegas
overnachting zion
30 mei zion
overnachting bryce
31 mei bryce
overnachting monument valley
1 juni
#43 - 17-02-2014, 18:41 uur

Hans B

SF heeft goed OV, waarom niet zonder auto?
#44 - 17-02-2014, 19:16 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

riannebal

1 juni monument valley
overnachting lake powell page
2 juni lake powell page
overnachting  grand canyon
3 juni grand cayon
overnachting grand canyon
4 juni grand canyon
overnachting flagstaff/Sedona
5 juni kingman
overnachting lake havasu
6 juni lake havasu
overnachting jousua tree
7 joshua tree
overnachting palm springs
8 juni palm springs
overnachting los angeles
9 juni los angeles
overnachting los angeles
10 juni santa barbara
 overnachting san simeon
11 juni  san simeon
overnachting montrey
12 juni montrey
overnachting santa cruz
13 juni
14 juni
15 juni
16 juni
17 juni
18 juni camper inleveren en hotel overnachting
19 juni vliegen terug naar nl
20 thuis


wat kunnen we hier nog aan veranderen 1 ding staat vast alles is geboekt en via deze kant gaan wij de route rijden ik hoop op positieve reacties

#45 - 17-02-2014, 19:56 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15