Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis west amerika hawaii in 20 dagen

Discussie gestart

Cees A

Google maps geeft bij mij een reistijd aan van 5½ uur voor de route San Francisco - Pismo Beach via Hwy 1.
Dat is excl. plas- en lunchpauze(s) en andere stops   Ik vrees dus dat je tijd tekort gaat komen voor die 17 mile drive.
Misschien kun je, bij een vroeg vertrek uit San Francisco, nog een deel van die 17 mile drive rijden.
Bijvoorbeeld bij de Pacific Grove gate in Monterey erin, dan de route langs de kust volgen en bij Hwy 68 gate er weer uit.

Hier vind je de route van de 17 mile drive:  https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=zSGPSEe7M4Qk.k2qH3wmi8kCM&hl=en_US
En op dit forum vind je dit informatie-artikel over de 17 mile drive: http://www.verenigdestaten.info/americana-17-mile-drive-monterey-californie/
#31 - 14-06-2015, 14:53 uur
« Laatst bewerkt op: 14-06-2015, 15:02 uur door Cees A »

Suusje1986

Dankje voor de snelle reactie!

Nu was ik rond aan het kijken, en we hebben onze route aankunnen passen om via de tioga pass naar yosemite park te rijden. Alleen lees ik nu dat vanaf 6 juli een deel van het park gesloten is. Nus is mijn engels lezen niet heel goed dus kom er niet echt uit. Klopt het dat een deel gesloten is en is het dan nog wel mogelijk om een ander deel tezien.
#32 - 15-06-2015, 19:25 uur

Cees A

Wat heb je gelezen ?  Dit ?  http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/mariposagrove.htm
Daarin lees je over een 2 jaar durende sluiting wegens reconstructiewerkzaamheden van Mariposa Grove.
Mariposa Grove ligt in het zuiden van Yosemite National park en hier groeien de grote Sequoia bomen.

Als het zien van Sequoia's belangrijk voor je is:
Er zijn nog meer plaatsen in Yosemite waar Sequoia's groeien. Onderaan datzelfde bericht lees je waar dat is.
#33 - 15-06-2015, 19:45 uur

Suusje1986

wederom bedankt cees, dit forum is echt heel fijn! heb er al veel uit kunnen halen.

mijn man wil heel graag met een helicopter boven de grandcanyon vliegen, nu is het op de dag dat we van flagstaff naar page rijden niet mogelijk. maar wel als we in las vegas zijn.

ik zag dat je vanuit las vegas ook met de helicopter naar grand canyon kon, heeft 1 van jullie dit wel eens gedaan en is het de moeite?
#34 - 21-06-2015, 21:21 uur

Cees A

Overnacht je nog steeds in Flagstaff ?  Ik dacht dat je die overnachting had laten verplaatsen naar Williams ?
Hou er rekening mee dat helicopter-tours vanuit Las Vegas NIET naar Grand Canyon national park vliegen. (is te ver vanuit Las Vegas)
Vanuit Las Vegas vliegt men naar een gebied dat veel dichter bij Las Vegas ligt en Grand Canyon West wordt genoemd.




#35 - 22-06-2015, 08:33 uur

Old Faithful

Misschien is het verstandig de route nog een keertje hier te plaatsen.
Op zich zou een helikoptervlucht vanuit Tusayan mogelijk moeten zijn. Rij dan 's morgens vroeg naar Tusayan voor de helikoptervlucht, zodat je 's middags met een bezoek aan enkele uitzichtpunten aan de East Rim Drive tussen Grand Canyon Village en Desert View naar Page kunt rijden. Je mist dan waarschijnlijk het gedeelte naar Hermits Rest, maar dat wordt door de helikoptervlucht gecompenseerd. De keuze is aan jullie. Met weinig tijd moet je sowieso keuzes maken. Het zal desalniettemin een heel mooie reis worden.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#36 - 22-06-2015, 12:48 uur
Groet,

Old Faithful

Suusje1986

Old faithful, flagstaff hebben we niet kunnen verzetten, bakersfield is wel gelukt.
Ik zal hier onder de route neerzetten en onze dagplanning

Dag 1 aankomst san francisco
Dag 2 san francisco : beginnen met alcatrez, en dan de andere bezienswaardigheden
Dag 3 san francisco - pismo Beach via highway 1, stop bij pheiffer burn state park en san simeon
                                                   Mocht er tijd zijn willen we stukje 17 mile drive meepakken
Dag 4 pismo - beach - los angeles stop in santa barbara en camarillo ( outlet )
Dag 5 los angeles
Dag 6 los angeles - palm springs stop bij aerival tramway
Dag 7 palm springs - flagstaff stop joshua three via 29palms
Dag 8 flagstaff - grand canyon stop grand canyon en horshoe bend
Dag 9 grand canyon - bryce canyon stop lower antelope canyon en bryce canyon
Dag 10 bryce canyon - las vegas via de 89 naar zion
Dag 11 las vegas
Dag 12 las vegas - mammoth lakes via death valley
Dag 13 mammoth lakes - yosemite
Dag 14 yosemite - san francisco
Dag 15 san francisco

Vanaf dag 10 moet ik het nog verder uitwerken,

Van palm springs naar flagstaff willen we eigenlijk een stuk van route 66 rijden, maar omdat we ook even willen stoppen in joshua three moeten we kijken of we het gaan halen. Dit zal afhangen van hoelaatt we weg rijden bij yoshua three.

Maar jij bedoelt als we van flagstaf naar grand canyon rijden die dag toch de helicopter tour te doen? Is het dan wel haalbaar om nog naar horshoe bend te rijden?

We hebben nu uitgestippeld wat we graag willen zien, maar het zal nog moeten uitwijzen of het allemaal haalbaar is.
#37 - 22-06-2015, 19:35 uur

Old Faithful

Old faithful, flagstaff hebben we niet kunnen verzetten, bakersfield is wel gelukt.

Dat was een vraag van Cees A.  ;)

Maar jij bedoelt als we van flagstaf naar grand canyon rijden die dag toch de helicopter tour te doen? Is het dan wel haalbaar om nog naar horshoe bend te rijden?

Kijk nog eens goed naar je planning, want op dag 8 en 9 klopt iets niet. Zoals het er nu staat, rijd je van Flagstaff naar de Grand Canyon, dan voor een bezoekje van pakweg een uur naar Horseshoe Bend bij Page (225km) en dan terug naar de Grand Canyon (weer 225km) om te overnachten. Om de volgende dag weer 225 km naar Page te rijden voor een bezoek aan Antelope Canyon  en dan door te rijden naar Bryce. Dat is natuurlijk onzin.
Ik neem aan dat je dag 8 in Page overnacht?

Van Flagstaff via de Grand Canyon naar Page is 350km. Als je die dag ook nog Horseshoe Bend wilt bezoeken, heb je pakweg een halve dag voor Grand Canyon N.P. Je zult keuzes moeten maken hoe je die tijd wilt besteden en dat is aan jullie.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

#38 - 23-06-2015, 01:51 uur
Groet,

Old Faithful

Suusje1986

Dag 8 slapen we idd in page, foutje van mij.
Kun je bij horshoe bend ook later op de dag aankomen of
Sluit dat op een bepaalde tijd.

Ik had nu gekeken om dan de helicopter om 10 uur te doen, dan
Zouden we rond 8 uur vanuit flagstaff aan moeten rijden.dan zijn we
11 uur klaar met d helicopter en kunnen we nog even rondkijken bij
Een uitzichtpunt en dan door naar horshoe bend of is dat heel optimistisch 😀
#39 - 23-06-2015, 15:44 uur

Yessica

Horseshoe Bend is altijd open, maar het uitzicht bij zonsondergang is wel het mooist!
#40 - 23-06-2015, 23:48 uur



Suusje1986

We zijn nu bijna 2 weken in Amerika en wat hebben we al veel mooie dingen gezien!
Lower Antelope canyon was echt heel gaaf, ook hadden we veel geluk een paar dagen eerder was het drie dagen gesloten vanwege een flashflood ( weet niet of he het zo schrijft ) en ook horshoe bend al was de wandeling erheen behoorlijk pittig 😳 ook ben ik blij dat we de helicopter vlucht hebben gedaan boven de grand canyon, heel mooi om het vanuit de lucht te zien!
In pismo beach waren we op de heetste dag sinds 100 jaar!

Vandaag zijn we door death valley gereden en wat ons op viel waren de vele wagens met zebra print en dan deels bedekt met een soort zeil, weet hier iemand wat dat is en waarom ze zeil om de auto hebben?

Morgen gaan we de tioga pass rijden en dan zit het erin west Amerika weer bijna op en mogen we nog een paar dagen nagenieten in Hawaï! Hier zou een orkaan langskomen en er zouden een hoop mensen ge-evacueerd zijn maar kan er niks over vinden weet hier iemand er iets van?
#41 - 21-08-2015, 02:24 uur

Yessica

Hai! Ik woon op Hawaii (in Waikiki) en we hebben de afgelopen drie weken twee orkanen in onze nabijheid gehad, maar de ene is noordelijk afgeweken en de andere zuidelijk. Op The Big Island hadden ze wel wat last van harde wind en regen, hier op Oahu hebben we niets gemerkt.
Vandaag was er een flash flood warning voor de noord/westelijke delen van Oahu, een regio waar je waarschijnlijk niet gauw zult komen. Ik heb hier in Waikiki de hele dag al strakblauwe lucht. Als jullie in Waikiki verblijven zal het allemaal wel meevallen, omdat hier vlak achter Waikiki een grote bergkam is, blijft de regen daar vaak hangen en het is hier vrijwel altijd droog. Ik woon hier sinds april en heb pas drie regenbuien meegemaakt.

Ik heb even gekeken naar de laaste hurricane updates, dit is nu een storm die een orkaan kan worden, maar deze is veel verder van de eilanden vandaan dan de vorige twee.
Ik zal jullie wel op de hoogte houden als je wil  8)
#42 - 21-08-2015, 04:06 uur



Pieter79

Vandaag zijn we door death valley gereden en wat ons op viel waren de vele wagens met zebra print en dan deels bedekt met een soort zeil, weet hier iemand wat dat is en waarom ze zeil om de auto hebben?

Lijkt me dat autofabrikanten hier hun prototypes uittesten. Zij zoeken altijd naar extremen en death valley is er daar één van. Hier in Minnesota hebben we een test baan waar 's winters veel door verschillende fabrikanten getest wordt.

Veel plezier in Hawaii,
Pieter
#43 - 21-08-2015, 04:09 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Yessica

Vandaag zijn we door death valley gereden en wat ons op viel waren de vele wagens met zebra print en dan deels bedekt met een soort zeil, weet hier iemand wat dat is en waarom ze zeil om de auto hebben?

Wat jullie gezien hebben, zijn nieuwe modellen van auto's die nog niet op de markt zijn. Veel autofabrikanten gebruiken Death Valley om hun nieuwe auto's te testen, aangezien je in Death Valley de meest extreme weersomstandigheden hebt. Wij hebben er ooit eentje achtervolgt, maar dat vinden ze niet zo leuk, dus ze stopten zodat wij ze wel moesten inhalen. Ze doen het rare zeil eromheen zodat de concurrentie niet kan zien waar ze mee bezig zijn en hoe het nieuwe model er uit ziet.
#44 - 21-08-2015, 04:11 uur



Suusje1986

Dat had ik niet verwacht dat die auto's daarvoor zouden zijn, maar idd wel slim bedacht!

Fijn dat je ons op de hoogte wilt houden Jessica, zondagmiddag vliegen we naar Hawaï! We verblijven op waikiki, dus wel fijn dat daar veel zon is!

Net de route bekeken voor morgen en we gaan ook nog even langs het spookstadje bodie, is 1 van jullie daar al eens geweest?
#45 - 21-08-2015, 06:31 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15