Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis Zuid-West Amerika

Discussie gestart

Marianne

Waarom zou je vanuit Yosemite naar Bishop rijden als je de dag erna in Death Valley overnacht? Neem een overnachting bij Lee Vining of daar in de buurt. Je kunt dan óf nog wat tijd in Yosemite doorbrengen (zelfs als je geen meter wandelt is 1 nacht te weinig om het park te bekijken met de auto), of je kunt Bodie bezoeken.
Laat die overnachting in Needles open en kijk hoe lang je in de Grand Canyon wilt blijven en hoever je gaat rijden die dag. Je kunt zelfs in 1 dag van de GC naar LA rijden.

Marianne
#16 - 29-11-2009, 17:44 uur

Huls

Waarom zou je vanuit Yosemite naar Bishop rijden als je de dag erna in Death Valley overnacht? Neem een overnachting bij Lee Vining of daar in de buurt. Je kunt dan óf nog wat tijd in Yosemite doorbrengen (zelfs als je geen meter wandelt is 1 nacht te weinig om het park te bekijken met de auto), of je kunt Bodie bezoeken.
Laat die overnachting in Needles open en kijk hoe lang je in de Grand Canyon wilt blijven en hoever je gaat rijden die dag. Je kunt zelfs in 1 dag van de GC naar LA rijden.

Marianne
Ik had het misschien iets gedetailleerder op moeten schrijven, maar het is de bedoeling dat ik van Yosemite via Bodie naar Bishop rij. Ik heb bewust gekozen voor Bishop, zodat ik de dag erna tijd genoeg heb om naar Death Valley te rijden en daar wat rond te rijden en dingen te bezoeken.
Maar raadt je Lee Vining aan, of zou Bishop ook gewoon kunnen? Het wordt mijn eerste keer VS, en heb nog helemaal geen ervaring in dat gebied. Dus alle tips (van leuke omgevingen e.d.), en overnachtingsplaatsen, wat het beste zou zijn, zijn van harte welkom.

Hetzelfde geldt voor Needles op "de terugweg". Na GC wil ik een stuk Route 66 rijden (tussen Saligman en Needles), vandaar dat ik een tussenstop wil maken ergens tussen GC en LA. Ik denk namelijk dat dan de afstand (en tijd) te lang wordt om in een dag te rijden tussen GC en LA. Ook hiervoor geldt dat ik hier geen ervaring heb, en als het wel mogelijk is, dan hoor ik dat ook graag.
#17 - 29-11-2009, 20:34 uur

Marianne

Van Yosemite naar Bishop via Bodie is een 5 a 6 uur rijden. Voor een bezoek aan Bodie moet je op 2 uur rekenen, en ik zou ook langs de Tioga Road toch iets ondernemen ook al hou je niet van wandelen (even bij Olmsted Point kijken, een picknick langs een van de rivieren, of bij Tenaya Lake, een wandeling naar Soda Springs of May Lake) en neem ook een kijkje bij Mono Lake. Het hangt er ook van af waar je overnacht in Yosemite, heb je iets in het park geboekt?
Voor DV hou je genoeg tijd over ook al vertrek je uit Lee Vining, je zult toch niet veel willen doen daar als je er midden op de dag bent. Sta vroeg op en neem een zonsopgang mee, en de ook in de ochtend nog wat uitzichtpunten. Wij hebben de route in 2004 en 2006 i omgekeerde richting gedaan, misschien heb je iets aan onze reisverslagen.

Marianne
#18 - 29-11-2009, 22:28 uur

Huls

Hoi Marianne. Bedankt voor de tip! Ik zal alles eens door gaan nemen, en kijken of het inderdaad verstandiger is om bij Lee Vining te overnachten. Wer overnachten trouwens in Curry Village, en dat is al geboekt.

Verder had ik nog een vraag over de tip die je gaf om in 1 keer van Grand Canyon naar Los Angeles te rijden. Ik heb eens zitten kijken via Google Maps wat de reistijd ongeveer bedraagt, met een stuk Route 66 erbij tussen Kingman en Needles. Dit komt uit op ongeveer 8,5 uur reistijd. Daarbij zullen we onderweg nog stoppen (onder andere in een dorpje aan de Route 66).
Is dit realistisch, of teveel van het goede op een dag?

Mocht dat mogelijk zijn, dan zien we nog wat tijd voor een bezoekje aan Disneyland of een ander pretpark in LA.
#19 - 29-11-2009, 23:01 uur

Hans B

De dag dat je de Grand Canyon verlaat, zou je in de namiddag of 's avonds naar Williams kunnen rijden en daar overnachten, dat is ±1 uur rijden (60ml) en dan scheelt het je de volgende dag weer.
Voor de reis die jullie gaan maken is sowieso het motto wil je veel zien, zul je lange dagen moeten maken.
#20 - 30-11-2009, 12:26 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

JoeSee


Verder had ik nog een vraag over de tip die je gaf om in 1 keer van Grand Canyon naar Los Angeles te rijden. Ik heb eens zitten kijken via Google Maps wat de reistijd ongeveer bedraagt, met een stuk Route 66 erbij tussen Kingman en Needles. Dit komt uit op ongeveer 8,5 uur reistijd. Daarbij zullen we onderweg nog stoppen (onder andere in een dorpje aan de Route 66).
Is dit realistisch, of teveel van het goede op een dag?

Mocht dat mogelijk zijn, dan zien we nog wat tijd voor een bezoekje aan Disneyland of een ander pretpark in LA.

Je zou ook vanaf Grand Canyon naar Twenty Nine Palms kunnen rijden. Dit is goed te doen en ligt naast het Joshua Tree Park. De volgende ochtend vroeg uit bed en een korte, maar leuke route door het Joshua Tree rijden. Alleen stoppen voor 3 foto's (en een coyote) en dan verder naar LA. Je kunt dan rond 12.00 uur in Universal Studios zijn. Dit pretpark gaat om 21.00 uur dicht, dacht ik.
Pak je een motel daar in de buurt, heb je ook geen reistijd. De volgende dag doe je dan Hollywood Blvd en Beverly Hills in de ochtend en rij je in de middag richting San Fran voor het eerste stuk. 
#21 - 30-11-2009, 15:43 uur

Huls

Bedankt voor de tip! Ik zal alle opties eens naast elkaar leggen. Kijken waar onze voorkeur naar uit gaat.
Wat dat betreft kom ik weer terug op mijn eerder gestelde vraag. Is een reistijd van 8,5 uur tussen GC en LA (incl een klein stukje Route 66) haalbaar op een dag, bij een vertrek van rond een uurtje of 7 's ochtends?
#22 - 01-12-2009, 15:05 uur

martinm

Ik heb geen ervaring met 8,5 uur rijden in die regio maar heb afgelopen jaar twee trips gemaakt van Virginia Beach - Jacksonville (+/-10 uur) en Virginia beach - Orlando (14 uur), de tijden zijn inclusief stops. Grote afstanden rijden in Amerika zijn goed te doen vooral als je met 2 bestuurders bent, kan je om de paar uur even afwisselen, op die manier is meer dan 8 uur rijden geen probleem.
#23 - 01-12-2009, 15:28 uur

JoeSee

In een full size auto is 7 tot 8 uur wel uit te houden, tenzij je hiervan 2 uur vast staat in de file rond LA natuurlijk  :D
#24 - 01-12-2009, 16:17 uur

Bas_en_Es

wij hebben van Palm springs tot kingman gereden en waren kapot. Dit kwam voornamelijk door de warmte, dus hou hier rekening mee!! Op zich is het een stuk waar je niet veel hoeft te stoppen, maar er zitten ook saaie stukken tussen (100 mile niets!). ik vond dit het ergste stuk van de hele reis, terwijl we langs de kust ook van 7-17u hadden gereden. Maar ja daar was zoveel moois te zien en de temperatuur een stuk aangenamer  ;D
En bij LA kan het druk zijn, al hadden wij er geen last van (buiten spits en op de carpoolstrook rijden).
Het kan denk ik wel, amar je meot je er goed op instellen, vroeg vertrekken en genoeg water bij je hebben.
suc6 met de overweging
Groetjes,
Bas en Es.
#25 - 02-12-2009, 08:59 uur

Ine

Persoonlijk zal ik init snel die lange rit in 1 dag maken. De Insterste is een lange saaia toestand.
Zeker als je van fotograferen e.d. houdt zal je best vaak willen stoppen, eventueel ergens lunchen e.d. Je hebt vakantie, dus waarom al dat gehaast?
#26 - 02-12-2009, 10:14 uur

Marianne

Tja, je moet keuzes maken. Ik ken genoeg mensen die het in 1 dag rijden, het rijdt relaxed, van de warmte heb je geen last met de airco in de auto, dus technisch gezien is het geen probleem.  Kijk waar je een extra dag wilt gebruiken en of dat opweegt die tegen die dag in de auto. Als je niet van natuur en wandelen houdt heb je geen volle dag (dus 2 nachten) in de Grand Canyon nodig, maar voor Yosemite zou ik wel meer tijd aanraden.

Marianne
#27 - 02-12-2009, 11:19 uur

JoeSee

Tip: huur geen auto in economy class, want dat ga je een cruise control wel missen en krijg je geheid kramp in je been/voet.  :banghead:
Neem minimaal Intermediate of  Full Size.
#28 - 02-12-2009, 11:52 uur

Huls

Even een vraag aan degene die ervaring hebben met onderstaande accomodaties.
Ik ben alvast overnachtingen aan het reserveren geslagen. Zo heb ik oa al Curry Village (tent), Rubys Inn Campground en Gouldings Campground (beide een cabin) vastgelegd.
Moet je voor deze accomodaties je eigen beddengoed meenemen (lakens e.d.), of zijn die hier aanwezig (of eventueel mogelijk om te huren)?
#29 - 16-12-2009, 00:09 uur

Marianne

Bij Curry Village en bij de cabin op Gouldings CG is beddengoed aanwezig. Heb je een cabin bij Bryce? Daar is geen beddengoed en voorzover ik weet ook niet te huur. Je zou een eenvoudige slaapzak bij de walmart kunnen kopen.

Marianne
#30 - 16-12-2009, 00:20 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15