Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Springdale - North Rim - Page - Tusayan

Discussie gestart

loofje

Is het te doen om in 1 dag vanuit Springdale de North Rim te bekijken en dan door te rijden naar Page voor de overnachting.
We willen dan de volgende dag de Antilope canyon doen en daarna doorrijden naar Tusayan voor 2 nachten GC.
#1 - 02-08-2009, 14:30 uur

hdeweert

Het is goed te doen maar wel 400 KM. De noord rim is een mooie onderbreking. Je kunt dan een korte wandeling maken naar bright angel point met een mooi uitzicht.

Harm
#2 - 02-08-2009, 14:45 uur

Marianne

Ik zou het niet doen, doodzonde van die enorme omweg. Het is weliswaar 400 km, maar je doet er wel ruim 6 uur over. Dus veel tijd voor de North Rim heb je niet. Aangezien jullie al 2 nachten bij de South Rim zitten, zou ik het echt niet doen.
Er is genoeg te zien en te doen onderweg van Springdale naar Page. Je kunt in Zion na de tunnel nog de Canyon Overlook Trail doen, een prachtige korte wandeling. Ook de Coral Pink Sand dunes zijn een mogelijkheid, of bekijk de Toadstool Hoodoos vlak voor Page (tussen mile marker 19 en 20, aan je linkerhand). Of ga via Bryce, kost minder tijd dan de North Rim, en is heel anders, en goed te doen met aar weinig tijd (maar ook geweldig om er meer tjid door te brengen). Ook Page (Lake Powell, Glen Canyon Dam) biedt genoeg om er wat meer tijd te besteden.
Ik weet niet hoeveel tijd jullie hebben voor Zion. Als je er maar 1 nacht zit, kun je ook de ochtend nog voor het park uittrekken en rechtstreeks naar Page rijden.

Marianne
#3 - 02-08-2009, 17:11 uur

cyclops8

Het is wel te doen (ik heb het twee jaar geleden gedaan) maar het is een lang rit en je hebt zoals gezegd niet veel tijd op de North Rim.

Houdt er ook rekening mee dat er vanf Highway 89 maar 1 weg naar de North Rim gaat (US67). Deze weg moet je dus heen en weer terug. Totaal minimaal 3 uur rijden.

Ik ben twee jaar geleden niet op de South Rim geweest (ga ik dit jaar doen!) maar als je daar ook heen gaat kun je wellicht iets anders verzinnen om onderweg van Springdale naar Page te bezoeken.
#4 - 02-08-2009, 21:59 uur

Fisherman

Ik zou het ook niet doen. Ik zou een bezoekje brengen aan Bryce Canyon of wat meer tijd besteden in Page (Horseshoe Bend,Glen Canyon Dam,Lake Powell).
#5 - 03-08-2009, 18:47 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15